Recenzie

Alan Wake's American Nightmare

Alan Wake's American Nightmare

Arizooooooona, Arizoooooooona, tooooooo je pravých mužů zóna. Alan Wake sa vrátil. Bundu a teplé oblečenie vymenil za károvanú flanelku, nechal si narásť módne strnisko a miesto manželky zachraňuje krásne devy niekde v ďalšej prdeli sveta. Vitajte v Americkej nočnej more!

28.02.2012 12:00, Branislav "chinaski" Hujo, Komentárov: 0

Uncharted: Golden Abyss

Uncharted: Golden Abyss

Aj napriek tomu, že som si každý diel Unchartedu dal minimálne 2x, práve posledná iterácia vo mne zanechala zďaleka najsilnejšie pocity. Nie, teraz nemám na mysli bezosporu skvelé konzolové pokračovanie s názvom Drake´s Deception ale PS Vita bokovku, ktorá má svojimi kvalitami odrovnala minimálne tak isto, ako svojho času fantastický prvý diel. Možno je uvedené tvrdenie z časti ovplyvnené mojim neskrývaným protežovaním nového handheldu z dielne Sony, ale faktom je, že som si hranie Golden Abyssu užíval o dosť viac, než hranie spomínaného PS3 hitu. Prečo? Nuž tak to sa už dozviete z nasledujúcich riadkov. Len taká malá rada na záver - pokiaľ nechcete byť ľahší o cca 250 Eur, recenziu čítajte len na vlastné riziko! Nasledujúca vlna superlatívov vás totižto zrejme dotlačí k tomu, aby ste si Vitu spolu s hrou predsa len odbehli zakúpiť.

27.02.2012 12:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 0

Syndicate

Syndicate

Viete si predstaviť budúcnosť bez akýchkoľvek politikov? Budúcnosť, ktorá by vám za cenu "poslušnosti a lojality" zabezpečila pohodlné nažívanie si bez akýchkoľvek stresov? Nuž, ak mám byť úprimný, v dnešnej situácií v akej sa Európa nachádza, by som takú budúcnosť bral všetkými desiatimi. Nehovoriac ani o tom, že rok 2069, v ktorom sa odohráva najnovší počin z dielne švédskych Starbreeze, FPSka Syndicate, ponúka aj nepomerne voľnejší prístup k digitálnemu svetu, než ho poznáme dnes.

25.02.2012 18:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 1

Catherine

Catherine

Hrať Catherine je ako sledovať kvalitnú "apatowovku". Príbeh vám nedegraduje vaše IQ, dialógy sú nenútene a krásne na seba nadväzujú, postavy sa chovajú viac menej tak, ako by ste sa chovali vy v reáli... a v skratke, všetky prvky onoho diela fungujú bez akéhokoľvek škrípania.

24.02.2012 15:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 0

The Darkness 2

The Darkness 2

Nomen Omen, hovorí sa. A verte, že keď dostanete meno Jackie Estacado, máte len dve možnosti ako naplno využiť takto charizmatické meno. Môžete byť buď pornoherec, alebo mafián. A Jackie, hoci prvá možnosť je určite lákavá, zvolil variantu číslo 2. Alebo, vlastne ona si zvolila jeho.

23.02.2012 14:00, Branislav "chinaski" Hujo, Komentárov: 0

PS VITA - recenzia

PS VITA - recenzia

Už je to dlhých osem rokov, čo sa spoločnosť Sony rozhodla vstúpiť do divokých vôd prenosného hrania, kde dovtedy neohrozene vládlo Nintendo so svojim Gameboyom. Áno, aj keď sa to na prvý pohľad a tretie počutie ťažko verí, PSP je tu s nami už skoro jednu dekádu. Preto ohlásenie nového nástupcu, ktorý prinesie next-gen hranie do našich vreciek bolo viac ako očakávané. Páni a dámy, privítajte PS VITA.

22.02.2012 12:00, Daniel "DanKanFan" Kaničar, Komentárov: 0

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Hneď z kraja vám musím upozorniť na jeden dôležitý fakt - Kingdoms of Amalur: The Reckoning je MONSTER hra. Jej dohratie, ak nepôjdete čiste len po hlavnej príbehovej línii, vám kľudne zaberie aj viac ako 100ku hodín. Dokonca môžem smelo povedať, že čo do rozlohy sveta mi Amalur príde ešte o čosi rozmernejším než bezosporu rozľahlé pláne a pohoria Skyrimu, takže pokiaľ to myslíte s týmto akčným RPG naozaj vážne, vyhraďte si na jeho uspokojivé dokončenie pekných pár večerov a nocí.

17.02.2012 13:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 0

Final Fantasy XIII-2

Final Fantasy XIII-2

Prehnane filozofický, ukrutne lineárny, extrémne melodramatický, smutne spiatočnícky.... tak takéto, zväčša nelichotivé prívlastky si na svoje konto pripísal posledný, konkrétne teda 13. diel svetoznámej JRPG série Final Fantasy, ktorý aj napriek solídnej produkčnej hodnote u fanúšikov nepríjemne pohorel, za čo niesol najväčšiu zodpovednosť zákonite tvorca hry, japonský Square Enix.

08.02.2012 14:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 3

Amy

Amy

Ak vás trhá kúpiť Amy len preto, že je to ďalší zástupca vášho obľúbeného žánra, radím vám - nerobte to. Majitelia PS3ky, radšej investujte do hororu menom Siren, Xboxáci pre zmenu do Alana Wakea, resp. si počkajte na Alan Wakes American Nightmare. Amy, nech sa totižto tvári akokoľvek atraktívne či zaujímavo, je vo výsledku prakticky nehrateľnou sračkou, ktorá musí nasrať naozaj každého, kto si ju kúpi (sry za výrazy ale som nasratý).

28.01.2012 12:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 0

Men of War: Vietnam

Men of War: Vietnam

Priznám sa, že už ani nedokážem spočítať, koľko článkov, či už recenzií alebo preview, som o titule Men of War napísal (neviem prečo, ale vždy ich vyfasujem ja). A keďže sa vo 1C Company rozhodli, že je pre nich táto séria ešte dôležitá, pred časom prišiel nový diel, o ktorom sme vás informovali v pomerne rozsiahlom článku s prvými dojmami z hry. Čo je dôležité, už žiadna druhá svetová, prišiel povolávací rozkaz do Vietnamu.

21.01.2012 17:00, Daniel "LordDan" Hujo, Komentárov: 0

Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

Písať recenziu na onlinovku je nadmieru ošemetná záležitosť. Hry žánra MMORPG majú totižto jedno osobitné špecifikum, vďaka ktorému je ich veľmi ťažké nejako absolútne zhodnotiť. To spomínané špecifikum má podobu sústavnej evolúcie a s tým súvisiaceho pridávania nového a nového obsahu, v dôsledku čoho je nad nimi naozaj ťažké vyrieknuť finálny verdikt.

15.01.2012 13:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 17

Age of Empires Online

Age of Empires Online

Už sa asi budem opakovať, no multiplayer vládne svetu hier, tak ako kráľovná Alžbeta II vládne už dlhé roky Anglicku. A povedzme si úprimne aj medzi hráčmi sú ľudia, ktorým to vadí, rovnako tak ako určite aj princovi Charlesovi, že sa nedostal na trón. Určitým kompromisom medzi hrami je Age of Empires Online, v kráľovských dynastiách akosi obdobný kompromis nemôžem nájsť, no to nie je podstatné, prípadne sa nechám poučiť niekým historicky vzdelanejším.

07.01.2012 17:00, Daniel "LordDan" Hujo, Komentárov: 0

Tropico 4

Tropico 4

Mám rad zimu, ale len v lete. Mám rád leto, ale len v zime. Čo to v praxi znamená? Nič prevratné, iba len, že nemusím ani ukrutné kosy, ani ukrutné pekoty, pretože zlatá stredná cesta je presne to, čo mi z hľadiska fyzickej i psychickej pohody vyhovuje zďaleka najviac. I keď... slnečné pláže s koktejlom v ruke a cigarou v hube...a s prípadne nejakou fešnou "cuban style" kráskou, sediacou mi na kline  ...ehm... no, asi mám k tomu letu predsa len o pidi-kúsok bližšie :) Možno aj práve preto som nedávno vydanej budovateľskej stratégii Tropico 4 v týchto dňoch tak neočakávane prepadol.

30.12.2011 14:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 1

Jurassic Park: The game

Jurassic Park: The game

Ťažko uveriť, že legendárny Jurský Park, od ešte legendárnejšieho režiséra, Stevena Spielberga, tento rok slávi 18 rokov od prvého uvedenia do kín. Ostrieľaní vývojári zo štúdia Telltale Games sa preto rozhodli, že mu k tomuto významnému jubileu vytvoria hernú poctu v podobe žánru, ktorý im je odjakživa najbližší - adventúry. Silná licencia a skúsený tím implikujú jednoznačný hit, ktorý sadne každému fanúšikovi predlohy (a že ich je požehnane snáď netreba uvádzať). Alebo snáď nie?

29.12.2011 18:00, Lukáš "Dolno" Dolniak, Komentárov: 1

Gears of War 3: Raam's Shadow

Gears of War 3: Raam's Shadow

Politika plateného sťahovateľného obsahu k našim obľúbeným hrám nie je práve príjemná pre hráčov, keďže sa často stáva, že vydavatelia ochudobnia už hotový produkt o niektoré prvky a po vydaní si za súčasti, ktoré pôvodne mali byť zahrnuté už v samotnej hre, pýtajú ďalšie peniaze (krásnym príkladom je česká Mafia 2).

25.12.2011 11:00, Lukáš "Dolno" Dolniak, Komentárov: 0

Golden Eye 007: Reloaded

Golden Eye 007: Reloaded

Skyfall. Tak znie oficiálny názov novej, v poradí už 23. filmovej bondovky, ktorá sa síce predierala k životu naozaj pomaly, avšak dnes už niet pochýb o tom, že sa Bond už koncom budúceho roka dočká ďalšej z rady nebezpečných misií. Samozrejme, tešiť sa môžeme ako na spektakulárnu akciu, tak aj na famózneho Daniela Craiga, ktorého Bond je podľa môjho skromného názoru po Conneryho verzii tým najlepším, čo mohlo túto sériu postretnúť.

21.12.2011 19:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 0