Zoznam článkov autora Last Jedi
Caesar 4
Chlieb a víno pre každého mocichtivého! Toľko rokov čakania na novodobé herné bakchanálie, na ktorých by sme sa zúčastnili z pohľadu človeka s korunou zhotovenou z bobkového listu. Naplňme čaše, či rovno amfory, posvätnou trpezlivosťou a vypočujme si čo nám guvernér za zvesti prináša. Tilted Mill predsalen netvoria žiadni galskí barbari a v službách cisárovi si už predsalen niečo odpracovali, aj keď ich posledná práca v ríši pyramíd a faraónov im rozhodne nevyšla tak ako by chceli a ako verní občania očakávali. Očakávaný nájazd na ríšu pod ochranou samotného Jupitara nám teraz popíše spomínaný guvernér.
Dark Messiah Of Might & Magic
Nestáva sa často, aby sa hráčom do rúk dostala FPS, kde namiesto notorického páčidla alebo vojenského nôža do rúk zoberieme meč a štít, namiesto odstrelovačky schytáme luk a šípy a fireball poslúži namiesto nejakého toho výstrelu z masívneho raketometu. A predsa produkt firmy Arkane stojacej za prepracovaným RPG Arx Fatalis ma najbližšie k familiérnej prezývke Fantasy Half-Life 2 .
F.E.A.R. Extraction Point
Rok s rokom sa stretol a po minuloročnej viacmenej úspešnej akcií z pohľadu prvej osoby F.E.A.R. ( First Encounter Assaul Recon ) , ktorá ponúkala nielen veľmi dynamicky spracované prestrelky so slušnou AI nepriateľov a veľmi lákavým grafickým pozlátkom prichádza datadisk Extraction Point. Taktiež príbeh nebol hre F.E.A.R. cudzí a dodával jej mysteriózny nádych jemne hororovej atmosféry, aj keď treba podotknúť, že väčšina tých atmosferických momentov bola veľmi predvídateľná. No a napriek tomu, že datadisk Extraction Point nevyrabajú autori pôvodnej hry – Monolith Productions (ale fungovali len ako konzultanti pre firmu Timegate ) sa dôkladne zachoval výsledný dojem a väčšina hráčov ani nepostrehne, že hru robil niekto iný.
Guild Wars Nightfall
Piesočné duny pokrývajuce obrovské plochy. Nádherné pláže z bieleho jemného piesku. Na prvý pohľad okúzlujúce oázy. Architektúra stará stovky a stovky rokov. Neúprosné močariská skrývajúce nejedno tajomstvo.... Víta Vás cestovná kancelária Guild Wars Nightfall a zároveň našich zákazníkov vyzývame aby si nezabudli do Elony so sebou zobrať okrem plaviek a opalovacieho krému aj nejaké zbrane, kúzla, kopu voľnhého času ( a taktiež trpezlivosti ) , no a hlavne pripojenie k internetu.
Sam & Max: Culture Shock
Sú to tí najhorší policajti a šoféri na svete. Vypustia najviac vtipných poznámok s najvačšiou kadenciou na minútu. Riešia tie najbláznivejšie prípady tými najšialenejšími metódami. Navyše je jeden z nich zajac milujúci násilie a druhý pes v obleku s tým najneuveriteľnejším výberom slov a vetných konštrukcí. Každý správny milovník starých „ LucasArtsoviek „ už dávno vie o koho sa jedná bez toho aby čítal nadpis. Áno Sam a Max sú naspäť v tej najlepšej forme. Nespúšťajme však aplaus predčasne a pozrime sa na ich nové dobrodrúžstvo s názvom Culture Shock dôkladnejšie.
Neverwinter Nights 2
V roku 1998 spustila vývojárska firma Bioware so svojím RPG Baldurs Gate novodobý „boom“ hier podľa pravidiel a sveta ( advanced ) dungeons & dragons. A tak sme sa dočkali vynikajúcich titulov, ako už spomínany Baldurs Gate ( vrátane druhého dielu ) , Icewind Dale, Planescape Torment alebo Nevewinter Nights. A práve pokračovanie posledného menovaného prichádza po troch rokov od vydania posledného D&D RPG ( Greyhawk : Temple Of Elemental Evil ) a všetci fanúšikovia tohto rpg subžánru úpenlivo čakajú, kedy sa budú môcť pustiť do nových dobrodrúžstiev vo Faerune.
Call Of Juarez
Povestný „kotúč prériovej trávy“ sa kotúla po zaprášenej, koňmi vyšlapanej ceste medzi drevenými obydliami, rozmazanými nemilosrdne páliacim slnkom. Pravé poludnie, klobúk v čele a kolty nebezpečne nízko. Pot v podobe rýchlych kvapiek úteka čo najďalej môže. Napätie by sa dalo krájať, ak by naň existoval dostatočne vhodný nôž. Nečakaný výstrel. Tretí Loading za sebou.
Lego Star Wars 2: The Original Trilogy
Hviezdne vojny su fenomén, ktorý netreba predstavovať nikomu, teda až na tých, ktorí strávili posledných 30. rokov v jaskyni. No druhým prevažne detským fenoménom je už takisto veľmi dlhú dobu stavebnica Lego. Čo sa stane keď sa lego a star wars spoja, sme zistili minulý rok, keď nám vývojari a vývojarky zo štúdia Travellers Tales priniesli na trh Lego Star Wars zasadené do obdobia prvej až tretej filmovej epizódy. Odvtedy prešlo čosi vyše roka a druhý diel kopírujúci udalosti epizód štyri až šesť je na svete.
Warlords Battlecry 3
V čase relatívneho pokoja sa Selentínske cisárstvo rozhodlo expandovať svoje územie. Lode vyplávali k nepreskúmanej južnej pevnine. Zlato, šperky, drahokamy, obrovské poklady, všetko vo vlastníctve doteraz mierumilovných jašteričích ľudí. Po tomto objave bohatstva sa však všetko zmenilo. Prichádzali lode, obrovské množstvo ľudí plných pirátov, žoldnierov, banditov a kohokoľvek, kto sa za vidinou bohastva nebojí ísť cestou krvi. Hráč sa stáva jedným z mnohých ktorí sa plavia do Novej Selentie, ako cisárstvo svoju novú kolóniu nazvalo. Po ceste na lodi však posádka a jej cestujúci zbadajú neprirodzenú búrku magického pôvodu nad ostrovom, kde elfovia strážia zapečatený portál do sveta démonov a kde smrtelníci majú vstup zakázaný.
Stubbs The Zombie
Známa situácia z mnohých akčných hier a filmov: Nebezpeční hnijúci zombie a proti nim ruka zákona, nejaký ten akčný hrdina alebo armáda. Stoja oproti sebe, hráč sa chýti ovládania a kolísavým krokom svojho rozkladajúceho hrdinu sa približuje k najbližšiemu policajtovi, aby si pochutnal na jeho mozočku a urobil z neho právoplatného člena organizácie spojených orgánov v rozkladnom, pozáručnom stave... Moment! Niečo tu nehrá! Nestojíme omylom na zlej strane barikády? Nemali by sme ovládať nejakého toho svalnatého, dobré vypadajúceho hrdinu, ktorý nakope „zeleným“ prdel, zachráni nejakú tu krásku s mierami modelky a IQ húpacieho koňa a neodíde užívať si s ňou zaslúžené volno na Tahiti? Aspoň tak by to malo byť podla príručky „kliché na každú príležitosť“.
Borderzone
Adventuristi sa v posledných rokoch neustále sťažujú na nedostatok kvalitných a zároveň klasických point n click adventúr. Celá hráčska verejnosť to vníma ako všeobecný úpadok záujmu a módy adventúr, aj keď v posledných pár mesiacoch sa blýska na lepšie časy. Je však zvláštne, že na RPGčkárov väčšina ľudí zabúda. Predsalen kvalitných RPG výchadza ročne ešte menej ako adventúr, ak výjdu tri uchádzajúce RPG ročne, tak je to výnimočne bohatý rok. Existujú však ľudia, ktorí sú si tejto situácie plne vedomí – distribútori a vývojari, ktorí vedia, že herný hlad rpgčkárov môže viesť až k zúfalému vrhnutiu sa na hocičo so spásonosným nápisom „RPG“ na obale. To však pre hráča môže dopadnúť katastrofálne, ako to je v prípade Borderzone. Poďme však pekne po poriadku.
Rise Of Nations: Rise Of Legends
Hernému trhu dneška vládnu pokračovania. Je jedno či sa jedná o FPS, šport alebo stratégiu. Distribútori a vývojari často vyrábajú pokračovania v myšlienke „zmeníme krabicu, pridáme zopár nových jednotiek/zbraní/máp/schopností, použijeme rovnaký engine a vydáme to ako rovnoprávne pokračovanie aj keď sa v podstate bude jednať neobjavný stand-alone datadisk a počkáme si na peniaze“. Brian Reynolds a zamestnanci Big Huge Games na to išli (našťastie pre hráčov) inak rozhodli sa vybudovať pre svoj koncept realtimovej stratégie Rise Of Nations úplne nový herný svet. A tak sa z našej známej Zeme presúvame do sveta steampunku, fantasy a sci-fi, všetko v jednom balení.
Prey
Z určitého pohľadu sú akčné hry z pohľadu prvej osoby ako život, alebo lepšie povedané, každá FPS je ako jeden deň zo života. Vačšina ich je šedých, predvídateľných, rutinných, nudných až nezáživných a len občas sa do tej všednosti pritrafí neočakávaný deň, ktorý obráti váš život (doslova) naruby. Takýmto pestrým a osviežujúcim „dňom“ je aj veľmi očakávaná FPS Prey.
Heroes Of Might & Magic V
Nival Interactive by mohli rozprávať o tom, že jedným z najťažších bremien vývojárskeho štúdia je bezpochyby vývoj titulu z hernej série, ktorá ma dlhoročnú takmer legendárnu tradíciu, obrovské možstvo fanúšikov a po zániku firmy svojich tvorcov aj status „nedotknuteľnosti". To bolo však len dovtedy kým sa majitel práv Ubisoft nerozhodol túto ságu oživiť v podobe piateho pokračovania, ktoré dalo na starosť najlepšiemu možnému kandidátovi práve spomínaným Nival Interactive – tvorcom Etherlords (ktorí su vlastne akýmsi mixom populárnej kartovej hry Magic The Gathering a HOMAM) a zároveň veľkých fanúšikov HOMAMu. Veľké množstvo skalných fanúšikov si začalo po tomto oznámení trhať vlasy považujúc to znesvätenie série a celý vývoj sledovali veľmi skepticky a s obavami. Avšak Nival si uvedomili, že úspech titulu stojí hlavne na fanúšikovskej základni a tak načúvali čo hráčovo srdce ráči a zaraďovali tieto nápady „heroesových groupies" do hry. Taktiež sa vyhli naviazaniu na veľmi rozporuplné štvrté pokračovanie a pokračovali tam kde skončil všeobecne najuznávanejší tretí diel.
Call OF Cthulhu: Dark Corners Of The Earth
Aj hráči počítačových hier si občas musia položiť otázku: Prečo vlastne hrám tie počítačové hry a čo konkrétne ma priťahuje na tituloch, ktoré hrávam? Niekomu sa môže odpoveď zdať jednoduchá, pre niekoho môže byť zložitá, pre iného môže byť jedna a daľší ich môže mať viacero. Čo však spája odvetvie filmu alebo počítačových hier? Je to atmosféra, je to schopnosť hry alebo filmu vcucnúť človeka do ilúzie, do svojej malej bubliny, kde sa do toho hráč alebo divák tak vžije, že falošné pocity a obrazy sa stávaju pre jeho myseľ aspoň na okamih skutočnými. Veď keby to nebola pravda, prečo by sa ľudia báli pri hororoch, alebo súcitili s tragickými osudmi fiktívnych postáv?
Day of Defeat: Source
Veliteľ jednotky dáva posledné príkazy, muži sa bez slov, ale s všetkovysvetlujúcim výrazom na tvári vyberajú do boja, neexistuje cesta naspäť, je len cesta vpred. Jednotka klusá po námesti, Tichý poklus pretne ostrý nezamiteľný zvuk odstrelovacej pušky. Niekto tam vpredu predo mnou padá na zem. Niečo sa mi prikotúlalo pod nohy. Je to helma. Diera v temene prezrádza headshot. Čo ak by som prvý išiel ja? Radšej na to ani nemyslím.
Predošlá | 1 2 3 4 | Nasledujúca |
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|