17.11.2006 01:06, Last Jedi, Komentárov: 0
Guild Wars Nightfall

Guild Wars Nightfall

Piesočné duny pokrývajuce obrovské plochy. Nádherné pláže z bieleho jemného piesku. Na prvý pohľad okúzlujúce oázy. Architektúra stará stovky a stovky rokov. Neúprosné močariská skrývajúce nejedno tajomstvo.... Víta Vás cestovná kancelária Guild Wars Nightfall a zároveň našich zákazníkov vyzývame aby si nezabudli do Elony so sebou zobrať okrem plaviek a opalovacieho krému aj nejaké zbrane, kúzla, kopu voľnhého času ( a taktiež trpezlivosti ) , no a hlavne pripojenie k internetu.

Piesočné duny pokrývajuce obrovské plochy. Nádherné pláže z bieleho jemného piesku. Na prvý pohľad okúzlujúce oázy. Architektúra stará stovky a stovky rokov. Neúprosné močariská skrývajúce nejedno tajomstvo.... Víta Vás cestovná kancelária Guild Wars Nightfall a zároveň našich zákazníkov vyzývame aby si nezabudli do Elony so sebou zobrať okrem plaviek a opalovacieho krému aj nejaké zbrane, kúzla, kopu voľnhého času ( a taktiež trpezlivosti ) , no a hlavne pripojenie k internetu.

Krajina Zlatého Slnka, ako Elonu familiérne nazývajú jej obyvatelia sa nachádza južne od Kryštálovej púšte v Tyrii, kontinentu z pôvodnej hry Guild Wars. Skladá sa z troch rovnocenných provincí Istan, Kourna a Vabbi. Každá z nich je plne nezávisla, má svoje charakteristické črty a architektúru, ale napriek tomu fungujú ako spojenci a obrana a prosperita Elony závisi na všetkých troch, aspoň doteraz to teda tak bolo. Už pri Guild Wars Prophecies, ale zároveň aj expanzií Factions ( je hlúposť nazývať to datadiskom, už len kvôli veľkému rozsahu v podobe kontinentu a nových povolaní, schopností, nepriateľov atď. Ale aj kvôli cene, ktorá je na úrovni povôdnej hry a zároveň všetky tri Guild Wars hry fungujú stand-alone, čiže nepotrebujú povôdnú hru aby fungovali sami o sebe ) sa autori v príbehu zaoberali starými zabudnutými proroctvami a doteraz skrytým zlom. Samozrejme v Nightfalle nepôjde o nič iné ako odvrátenie, nie príliš lichotivého proroctva, zničenie arcizla a nastolenie poriadku.

#pic1#

Z urcčitého hľadiska je obrovskou úľavou to, že príbeh nie je to na čom celá hra stojí. Predsalen zbierku kliché vie dať dokopy hocikto. To na čom samotné GW alebo v tomto prípadne Nightfall stojí je náplň hry – plnenie povinných či nepovinných questov, likvidovanie stoviek monštier a modlenie sa aby z práve likvidovanej potvory vypadol nejaký užitočný a keď nie užitočný, tak aspoň drahý predmet za ktorý by ste utàžili nemalú sumičku herných peňazí. Samozrejmosťou sú aj nové príbehové misie – Nightfall ich ponúka 20. Pre Guild Wars neznalých – každá misia pozostáva z jednej oblasti v ktorej má hráč zadané nejaké úlohy súvisiace s príbehom a ktoré musím samozrejme splniť. Ak však celá hráčova družina umrie, misia je považovaná za neúspešnú a hráči sa ju musia pokúsiť urobiť odznova. Rozdiel oproti predošlým hrám nastáva v tom, že nestačí sa do danej oblasti dostať a rovno íst plniť misiu, ale je treba mať splnené úlohy/misie , ktoré k tej konkrétnej misií vedu a tam pokecať s NPC povereným vpustením do misie ( pretože misie nie su len tak voľne prístupne nejakým priechodom ).

#pic2#

Náplň misií je prevažne klasická, skladá sa z hlavnej linky a bonusovej nepovinnej úlohy, po vzore Factions tu opäť je takzvané „master splnenie“, ktoré dáva viacej experience ( za splnenie hlavnej úlohy je 1000, bonus 500, na master dokopy 2000 ) ak hráč splní bonus ( ten hlási návrat po absencí vo Factions ) alebo úlohu v určitom časovom limite. Taktiež ako vo Factions tu máme Challenge misie – výzvy, ktoré nemajú s príbehom nič spoločne , ale sú skôr tak „športovo“ zamerané. Ide v podstate o to splniť čo najlepšie zadanú úlohu, či už ide zabitie čo najväčšieho počtu Corsair Lordov v danom časovom limite alebo iné zadania, ak ste bol viac než úspešní a splnili ste úlohu na výbornú môžete sa v danej oblasti nájsť v rebríčku najúspešnejších.

Asi najväčším lákadlom pre hráčov sú dve nové povolania – Dervish a Paragon. Dervish je čosi ako mních a popravca v jednej osobe. Slúži všetkým piatim bohom, ktorí mu prepožičiavajú svoje formy ( elite schopnosti Dervisha ) . Jeho najobľúbenejšou zbraňou je kosa ( a s ňou súvisiaci atribút Scythe mastery), ktorá spôsobuje zranenie viacerým blízko stojacim nepriateľom naraz ,ale ponúka rôzne špeciálne údery, ktorým sa zvyšuje hodnota zranenia napríklad podľa počtu okolo stjoacicj nepriateľov, alebo podľa počtu pomocných kúziel – enchantmentov, ktoré má hráč na sebe zakúzlené. Z tohto ohľadu je najviac Dervish podobný Warriorovi. Medzi jeho ďalšie schopnosti patria earth prayers a wind prayers , ktoré kombinujú enchantujúce a útočné schopnosti. Treba dodať, že takmer všetky enchanty pôsobia výhradne len na kúzliaceho dervisha. Poslednou vlastnosťou je Mysticism, ktorý okrem schopností pridáva po vypršaní enchantov určitý počet života a energie. Ak by som chcel dervisha ako takého zhrnúť v jednej vete, tak je to kontaktný bojovník a zároveň buffer.

#pic3#

Paragon sa na rozdiel od špecializuje v boji s oštepmi, s čím samozrejme súvisi jeho vlastnosť spear mastery. Ohľadom ostatných vlastností je v podstate veliteľ a taktik, podporujúci commandami, shoutami a podobne svojich spoluhráčov, čiže opäť je to určitý druh buffera.

Noviniek je samozrejme veľa, pribudli noví nepriateľia, schopnosti, inscription fungujúce ako bonusy do zbraní, alebo insignie ktoré sa zas dajú použiť na armor. „Veľkým milníkom“ je nový druh počítačom riadených spoločníkov – hrdinov, ktorý si odomykáte plnením questov v priebehu deja. Tí sa vyvíjajú na základe získaných vlastností, môžete im dávat predmety a lepšie brnenia, meniť a dokupovať skilly, alebo ich aj nepriamo riadiť pomocou príkazov a waypointov. Napísané to síce vypadá sľubne a každý hráč, ktorému henchmani privolávali infarkty zaplesá. Netreba sa radovať predčasne, teda skôr netreba sa radovať vôbec, lebo v skutočnosti sú ti hrdinovia len takí silnejší a mierne ovládateľní henchmani a v družine ich môžete mať naraz maximálne troch, čo je veľká škoda. Možnosť frustrácie sa ešte zvýšila tým, že pred nedávnom sa AI nepriateľov vo všetkých Guild Wars zlepšila, ale akosi sa pozabudlo na AI henchmanov ( a aj hrdinov ) ,ktorá je stále nízko a veľmi často sa stáva, že jednoducho nad vami stojí henchman monk, ale neoživí vás ( kto vie prečo? ) alebo veci ako napadnutie jedného nepriateľa všetkými spolubojovníkmi tiež nehrozí.

#pic4#

Napriek a kvôli vymenovaným kladom a záporom je Nightfall stále chytláva záležitosť aj keď questy su občas príliš stereotypné a hlavne zo začiatku zamrzí, že vás posielajú plniť úlohy do tých istých oblastí, kde ste už niekoľkokrát boli. Chyby predošlých Guild Wars poväčšinou ostávaju, akurát pohyb po lokáciach je už voľnejší a nie je tak úzko definovaný neviditeľnými chodníkmi. Pre GW maniakov je Nightfall povinnosť, pre ostatných celkom dobrá voľba ako si zahrať online a neplatiť pritom mesačné poplatky, aj keď nesmie sa zabúdať na to, že Guild Wars skôr pripomína kooperatívny masový singleplayer ako regulérne MMORPG.

#pic5#

Pohľad z druhej strany
Vzhľadom k tomu, že vo svete Guild Wars pôsobím už dlhší čas a mám skúsenosti so všetkými „kapitolami“, rozhodol som sa napísať odstavec, kde sa zameriam na vplyv Nightfallu na PvP časť + pridám nejaké postrehy.
Začnem rovno s henchmanmi a hrdinami. Osobne som sa od uvedenia Nightfallu nestretol s problémom, ktorý mal Jedi, že by ma monk henchman neoživoval, naopak, oproti Factions sa mi zdá, že došlo k miernemu zlepšeniu AI. Hrdinovia sú dvojsečná zbraň a práve ich zaradenie do hry považujem za kontroverzný krok, hlavne z toho dôvodu, že MMO resp. online hry majú byť o určitom hraní s ľuďmi. Teraz to však dospelo k tomu, že mnohí hráči prejdú príbehovú časť iba v spolupráci s umelou inteligenciou. Tento fakt potom spôsobuje nedostatok živých hráčov a núti ďalších, ktorí by za normálnych okolností hrali s ľuďmi, aby volili cestu AI. Samozrejme, členovia PvE guild také problémy nemajú, ale „náhodné grupy“ sa vytvárajú podstatne zložitejšie – hlavne po uvedení datadisku, kedy je hra preplnená novými povolaniami. Blízka budúcnosť snáď ukáže viac. Pevne verím, že PvE neostane v takomto single-playerovom duchu, a momentálny stav je výsledkom toho, že hráči skúšajú nové možnosti.
Čo sa týka PvP časti, noviniek sme sa moc nedočkali. Prakticky pribudol iba jeden režim, ktorý je založený na využití hrdinov. Pointa je jednoduchá – dva tímy, každý zložený z jedného človeka a troch hrdinov, bojujú proti sebe. Ináč je to stále o tom istom – nové skilly, nové Guild Hally a nové povolania vytvárajú nové možnosti, ako vytvoriť efektívny a fungujúci build.
Keď som už spomenul nové povolania – myslím, že oproti Factions sú využiteľnejšie a to platí pre PvE aj pre PvP. Hlavne Paragon sa stal vítaným spoločníkom väčšiny buildov a taktiež sme mohli vidieť tímy, ktoré boli unikátne vďaka využitiu Dervisha a jeho možnosti meniť svoju podobu. Z tohto pohľadu si autori zaslúžia pochvalu.
Celkové pocity sú aj napriek určitej kritike pozitívne. PvP časť priniesla presne čo sa čakalo – nástroje a možnosť experimentovať s novinkami, ktoré sa SKUTOČNE dajú využiť v prospech hry. PvE z hľadiska ľudskej spolupráce po uvedení Nightfallu trochu upadlo, hlavne vďaka preplneniu hry novými povolaniami a hrdinom (ktorí sa dajú využiť aj v ďalších PvP módoch, ale to radšej nebudem rozoberať – dehonestuje to ich úroveň). Bez ohľadu na tento efekt ponúka Nightfall kvalitnú, dlhšiu a pre nováčikov (zo začiatku) ľahšiu kampaň ako Facitons (hoci, tiež sa dá „rushnúť“ za pár dní). Ako povedal Jedi - pre GW fanatikov povinnosť, pre ostatných dobrá voľba.
Hodnotenie: 80%
JC
#aut#
#tab#

Zdroj: gamesweb

Last Jedi
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012