Heroes Of Might & Magic V
Nival Interactive by mohli rozprávať o tom, že jedným z najťažších bremien vývojárskeho štúdia je bezpochyby vývoj titulu z hernej série, ktorá ma dlhoročnú takmer legendárnu tradíciu, obrovské možstvo fanúšikov a po zániku firmy svojich tvorcov aj status „nedotknuteľnosti". To bolo však len dovtedy kým sa majitel práv Ubisoft nerozhodol túto ságu oživiť v podobe piateho pokračovania, ktoré dalo na starosť najlepšiemu možnému kandidátovi práve spomínaným Nival Interactive – tvorcom Etherlords (ktorí su vlastne akýmsi mixom populárnej kartovej hry Magic The Gathering a HOMAM) a zároveň veľkých fanúšikov HOMAMu. Veľké množstvo skalných fanúšikov si začalo po tomto oznámení trhať vlasy považujúc to znesvätenie série a celý vývoj sledovali veľmi skepticky a s obavami. Avšak Nival si uvedomili, že úspech titulu stojí hlavne na fanúšikovskej základni a tak načúvali čo hráčovo srdce ráči a zaraďovali tieto nápady „heroesových groupies" do hry. Taktiež sa vyhli naviazaniu na veľmi rozporuplné štvrté pokračovanie a pokračovali tam kde skončil všeobecne najuznávanejší tretí diel.
Nival Interactive by mohli rozprávať o tom, že jedným z najťažších bremien vývojárskeho štúdia je bezpochyby vývoj titulu z hernej série, ktorá ma dlhoročnú takmer legendárnu tradíciu, obrovské možstvo fanúšikov a po zániku firmy svojich tvorcov aj status „nedotknuteľnosti". To bolo však len dovtedy kým sa majitel práv Ubisoft nerozhodol túto ságu oživiť v podobe piateho pokračovania, ktoré dalo na starosť najlepšiemu možnému kandidátovi práve spomínaným Nival Interactive – tvorcom Etherlords (ktorí su vlastne akýmsi mixom populárnej kartovej hry Magic The Gathering a HOMAM) a zároveň veľkých fanúšikov HOMAMu.
Veľké množstvo skalných fanúšikov si začalo po tomto oznámení trhať vlasy považujúc to znesvätenie série a celý vývoj sledovali veľmi skepticky a s obavami. Avšak Nival si uvedomili, že úspech titulu stojí hlavne na fanúšikovskej základni a tak načúvali čo hráčovo srdce ráči a zaraďovali tieto nápady „heroesových groupies" do hry. Taktiež sa vyhli naviazaniu na veľmi rozporuplné štvrté pokračovanie a pokračovali tam kde skončil všeobecne najuznávanejší tretí diel.
Preč sú teda časy štvrtého dielu, keď ste mohli karavanou prevážať jednotky na veľké vzdialenosti, alebo mohli mať viacej hrdinov spolu v jednom „tíme" prípadne mať iba jednotky bez hrdinu voľne pohybujúce sa po mape.
Ak by sme chceli nový HOMAM zhrnúť do jednej vety, tak je v základe tretí diel postavený na grafickom spracovaní nie nepodobnom tretiemu dielu realtimového warcraftu, z ktorého navyše trochu čerpá aj atmosféru a takmer identicky spracované ingame animácie ( nehovoriac o tom, že kráľ Nikolaj ako keby Arthasovi z oka vypadol).
#pic1#
Niekto si povie, že to predsa nestači stará hra len prevedená z 2D do 3D, ale bolo by hlúposťou tvrdiť, že hra neprináša žiadne novinky.
Tou najvýraznejšou novinkou je určite bojová fronta, ktorá ukazuje v akom poradí jednotky útočia a dáva hráčom do rúk veľa taktických možností. S tým súvisia aj bonusy za morálku, ktorú všetci veteráni poznajú ako ďalší bonusový ťah po výdarenom útoku alebo postupe danej jednotky. V piatom pokračovaní to tak vždy nie je, stále závisí aj na rýchlosti vašej jednotky, čo vlastne určuje koľkokrát a kedy bude v jednom kole na ťahu a zároveň kedy zúžitkuje bonusový ťah za morálku.
Hrdina sa síce vrátil na stacionárne miesto na kraji bojiska odkiaľ može svoju armádu podporovať kúzlami, ale zároveň aj sám používať rôzne špeciálne schopnosti ako ochrana vybraného podriadeného alebo útočiť na nepriateľské jednotky, pre ktoré je nesmrteľný a nemôžu mu jeho útok takisto ako pri kúzlení oplatiť a ani ho v boji napadnúť.
Ďalšou zmenou je určitá univerzalizácia hrdinov. Každá zo šiestich strán konfliktu (ľudia, démoni, nemàtvi, temní elfovia, lesní elfovia a mágovia) má jeden typ hrdinu, nie ako to bolo v minulých dieloch, že každá rasa mala na výber z magického a bojového typu hrdinu. Hrdinovia su stále zameraní buď prevažne na mágiu alebo kontaktný boj spojený s obrannou a útočnou podporou jednotiek, ale vždy len na vás závisí ake vlastnosti nakoniec bude váš hrdina mať (môže rozvíjať šesť talentov pričom jeden až dva má vždy predurčené). Vývoj hrdinov sa uskutočnuje starým známym spôsobom a to bojom, ale získavaním skúsenostných bodov z niektorých budov, pokladov a za splnené úlohy v kampani.
#pic2#
Ako som už spomínal nový HOMAM je v podstate starý HOMAM len hromadne vylepšený, prevedený do rozprávkového 3D s takmer hmatateľnou atmosférou, k čomu prispieva, nielen príjemna orchestrálna hudba ale aj všemožné natáčanie a zoomovanie kamerou podľa chute hráča, stačí si zazoomovať na farmárske políčko kde sa bijú dvaja kohúti alebo sa preniesť do lesa a cítite sa ako v hre.
Jediným, ale inak zanedbateľným neduhom tejto novej trojrozmernej kamery sú príliš vysoké steny podzemných priestorov, pri ktorých často musíte točiť kamerou aby ste mohli vyslať svojho hrdinu katakombami a tunelmi na miesto určenia.
Do tretice k map herného sveta, po ktorej sa hrdinovia pohybujú koňmo (alebo na rozných iných viac či menej domestikovaných tvoroch) a bojovej plochy aj mestá podstúpili (vydarený) kozmetický prestup do 3D. Síce môže hráčom chvílu trvať než si zvyknú, že nemajú na očiach všetky budovy, ktoré sú rozmiestnené horizontálne a aj vertikálne po celej oblasti. Na ulahčenie ich hľadania sú však tlačidlá (dajú sa používať aj klávesové skratky) pre všetky budovy, čo urýchluje orientáciu v meste.
Samozrejme každá z šiestich vyššie spomínaných rás má unikátne mesto so siedmymi jednotkami a ich vylepšenými verziami (pre slabších matematikárov: to dáva 14 jednotiek na mesto). Ľudia, démoni, nemàtvi a mágovia majú prevažne osvedčené jednotky z predošlých dielov, aj keď samozrejme u každej rasy sa nájdu nejaké tie novinky, alebo nové špeciálne schopnosti starých známych, ako napríklad griffin so svojím strmhlavým útokom, trvajúcim dva ťahy počas, ktorých je v bezpečí a tento útok je silnejši ako jeho obyčajná verzia.
#pic3#
Vačšími zmenami prešli lesní elfovia, ktorých zástupcov na bojisku je viac ako v minulosti (tanečník meča, druid, lovec) a hlavne temní elfovia, ktorých mesto je starý znamý podzemní dungeon patriaci warlockom, ktorý sa dočkal najvačších zmien a z pôvodnej zostavy ostal len minotaur a čierny drak, pribudla stará známa hydra a nemenej atraktívne bytosti ako temný útočník, čo je vlastne dinosaurus osedlaný temným elfom.
Šesť rás znamená šesť na seba príbehovo naväzujúcich kampaní a každá kampaň obsahuje päť misií.
Príbeh začína útokom armády démonov na kráľovstvo Svätej Gryfej ríše, počas svadby kráľa Nikolaja a Lady Izabely. Prekvapujúco sa nechopíte mladého vládcu, ale jeho nežnej poovičky lady Izabely, ktorá chce ísť na pomoc svojej láske a preto sa rozhodne vybudovať podpornú armádu, požiadať o pomoc okolité kráľovstvá a sama zúčtovať s démonmi. Nič nie je tak jednoduché ako na prvý pohľad vyzerá a po príchode Agraela, veľmi sympatického vodcu pekelných vojsk sa všetko len zamotáva. Čo je vlastne Agrael, ten temný bojovník v červenom brnení zač, keď naňho nepôsobí moc svätého gryfieho srdca, ktoré má automaticky vyparovať pekelníkov z povrchu zemského? Aký je jeho cieľ keď sa postavil proti svojmu lordovi – pánovi démonov? A kto je tajomný elf Tieru, ktorý ho k sebe volá pričom elfovia samotní ho považujú len za legendu? A ako do toho celého zapadá Izabela?
#pic4#
Príbeh je aj prostredníctvom cut-scén počas misií osviežujúcou šlahačkou, na obrovskej dávke zábavy v piatom pokračovaní za ktoré by sa určite nehanbili dať ruku do ohňa ani samotní tvorcovia prvých štyroch dielov, už zaniknutí New World Computing.
Ak však dokončíte kampane stále nie je nič stratené, pretože je pre vás pripravené množstvo samostatných scénarov a multiplayerových máp, ktoré môžete hrať sami ako aj viacerí na jednom pc (je to tak, na hot seat sa vďakabohu nezabudlo!) alebo cez sieť a internet.
Taktiež všetci skeptici ohľadom hardwarovej náročnosti sa môžu upokojiť, lebo hra beží aj na priemerných strojoch a nepotrebujete ani highendové pc aby ste si ju vychutnali naplno, čo sa včak určite hodí je vlastnenie aspoň 512 MB pamäte RAM.
Niektorí ortodoxní fanúšikovia (medzi ktorých sa počítam) ma môžu preklínať ak záverom dodam, že stále je to „len" starý dobrý HOMAM, ktorý by si zaslúžil predsa len viacero inovácií a vyhodiť, niektoré vychytávky zo štvrtého dielu nebolo práve k užitku. Kto vie, možno nás Nival prekvapia v nejakom tom datadisku, ktorý by však mal hlavne priniesť vytúžený editor máp a scenárov, ktorý bol pre celú sériu vždy esenciálnou súčasťou.
#pic5#
Hra je navyše vďaka českému distribútorovi CD Projektu, kompletne v češtine včetne dabingu čo poteší všetkých nedostatočne ovladajúcich angličtinu a pre HOMAM nováčikov, ktorý nevedia ako sa táto ťahova stratégia vlastne hrá a staršie diely boli pre nich ťažké a nepochopiteľné, je pripravený podrobný tutoriál prostredníctvom prvej kampane za ľudí.
Takže ak ste fantasy a strategicky pozitívni, alebo jednoducho sa radi hráte na hrdinov ;) ,ktorí čelia obrovským množstvám všemožných bytostí, v tejto hre sa jednoducho nemôžete sklamať.
Je to stále ten heroes tak ako ho roky poznáme a predsa je stále čerstvý, šťavnatý a len čaká kedy sa doňho zahryznete, tak skoro vás totižto nepustí, takže opät po rokoch sa koná syndróm, keď si večer poviete „ešte jedno kolo a idem spať " a o chvílu si uvedomíte, že „však už svitá a to sa íst spať už predsa vôbec neoplatí, tak si dám ešte jedno kolo..."
Last Jedi
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|