Rise Of Nations: Rise Of Legends
Hernému trhu dneška vládnu pokračovania. Je jedno či sa jedná o FPS, šport alebo stratégiu. Distribútori a vývojari často vyrábajú pokračovania v myšlienke „zmeníme krabicu, pridáme zopár nových jednotiek/zbraní/máp/schopností, použijeme rovnaký engine a vydáme to ako rovnoprávne pokračovanie aj keď sa v podstate bude jednať neobjavný stand-alone datadisk a počkáme si na peniaze“. Brian Reynolds a zamestnanci Big Huge Games na to išli (našťastie pre hráčov) inak rozhodli sa vybudovať pre svoj koncept realtimovej stratégie Rise Of Nations úplne nový herný svet. A tak sa z našej známej Zeme presúvame do sveta steampunku, fantasy a sci-fi, všetko v jednom balení.
Brian Reynolds a zamestnanci Big Huge Games na to išli (našťastie pre hráčov) inak rozhodli sa vybudovať pre svoj koncept realtimovej stratégie Rise Of Nations úplne nový herný svet. A tak sa z našej známej Zeme presúvame do sveta steampunku, fantasy a sci-fi, všetko v jednom balení.
Giacomo je Mianský vynálezca a zástupca národa Vinci. Jedného dňa Mianský baníci narazia na podivné prastaré zariadenie, ktoré spôsobí smrť a chorobu niektorým z nich. Giacomo a jeho brat Petruzzo, vládca Miany sa rozhodnú záležitosť prešetriť a odviesť podivné zariadenie do Giacomovho laboratória na preskúmanie. Samozrejme nebola by to poriadna zápletka, aby sa niečo nezvrtlo a tak Giacomo a Petruzzo čelia zlému Dóžovi, ktorý má zálusk na to prastaré zariadenie. Pod jeho paľbou umiera Petruzzo a Giacomo prisahá pomstu a zároveň sa snaží zachrániť okolité provincie od skazy Dóžu a jeho vojska. To je však len povrchom ľadovca pozostávajuceho z troch kampaní, každej za iný národ.
#pic1#
Ľudí ktorí objavili technológie na základe pary a využitia energie Timonia – jedinej dôležitej suroviny vo svete Rise Of Legends, to sú Giacomovi krajania Vinci. Architektúra a niektoré vynálezy národa Vinci, ako už názov napovedá si berú inšpiráciu z vynálezov, v súčastnosti veľmi populárneho, Leonarda Da Vinci. Môžeme sa tak stretnúť s priemyselnými štvrťami, robotmi fungujúcich na princípoch ozubených koliesok , tankami poháňanými parou, alebo dokonca vzdušnými jednotkami od prieskumných klzákov až po bombardéri. Žiadny národ už nemá také obrovské kvantum typov jednotiek, ako to bolo v prvom rise of nations o to sú však jednotky v RoL rozmanitejšie a pre každý národ absolútne unikátne. Druhou stranou sú magicky založení Alinovia, žijúci v púšti. Ich jednotky pozostávaju prevažne z jednotiek fantasy repertoára, či už sa jedná o škorpiónov, ifrítov, drakov, ohnivých elementálov alebo golemov. Tretím a posledným národom su záhadní Cuotlovia – kombinácia aztéckej kultúry a sci-fi mechanických princípov. Ich jednotky sú mechanického typu a buď si berú príklad z fauny ( mechanický jaguár, had, orol...) alebo sa jedná o pohyblivé útočné budovy.
Celkový koncept stojí na klasickom základe Rise Of Nations. Hráč sa v taktickom režime pohybuje po strategickej mape, obsadzuje územia na ktorých bojuje v realtimovom režime.
#pic2#
Mikromanažment už tak veľmi dynamický a príťažlivý v RoN je v jeho následnovníkovi dovedený do dokonalosti. Niektoré činnosti sú efektnejšie vďaka zjednodušeniu (výroba baníkov priamo v bani alebo stavba budov bez nutnosti robotníkov) ,ale nestrácajú nič zo svojej príťažlivosti. Práve naopak, RoL nie je jednou z tých strategií, ktoré spočívaju v zdåhavej polhodinovej výstavbe základne a nákupu upgradov a následnej rovnako pomalej výstavby armády, ktorou prídete rozdrviť súpera na druhý koniec mapy a o vašu základňu sa už vôbec nestaráte. V RoL je budovanie veľmi rýchle, čo však neznamená, že princíp písaný vyššie sa zmení z polhodinového intervalu na desaťminutový. Základňu (v tomto prípade viacej sedí názov mesto) staviate počas celej misie zároveň s nákupom jednotiek a vďaka novému sýstemu výstavby mestských štvrtí je budovanie ešte zábavnejšie.
#pic3#
Výstavba mestských štvrtí je jedna z noviniek, ktorú si na nás big huge games prichystali. Každá rasa ma 4 typy štvrtí, ktoré sú prevažne zhodného charakteru, ale môžu sa samozrejme aj niektorými vlastnosťami odlišovať. Vojenská štvrť zvyšuje vašu maximálnu kapacitu jednotiek, zvýši obranu mesta a dá vam nejaké jednotky zadarmo. Obchodná štvrť zvyšuje maximálne množstvo zdrojov (timonium a bohatstvo), kapacitu karavan a hodnotu ich nákladov. Palácové štvrte zvyšujú zdravie mesta, hranice atď. Každý národ má unikátnu štvrť, napríklad Vinci priemyselnú , za výstavb ktorých môžu nakupovať unikátne upgrady a vynálezy. Samozrejme každé mesto ma určitú (aj keď často veľkú) kapacitu štvrtí čo ponúka určite taktické možnosti – postavím si vojenské štvrte , nakúpim armádu a rozdrvím neutrálne budovy a mestá alebo si postavím viacej obchodných štvrtí a mesta aj s ich obrancami odkúpim diplomatickou cestou?
#pic4#
Môžnosti je samozrejme veľa a je len na hráčovi, či je "hračička" alebo sa sústredí len na obyčajne vystavanie vojska a rozdrvenie súpera presilou, lebo aj to je (bohužial) možné. Za to ak si nakúpi správnu kombináciu upgradov môže vyhrať jednoznačne aj proti presile. Okrem rôznych minoritných zmien v mikromanažmente sa objavujú aj hrdinovia na každej z troch strán. Každý s unikátnymi schopnosťami. Tieto schopnosti môžu zlepšovať na strategickej mape bodmi, ktoré dostáva hráč za splnené misie a dobyté územia. Schopnosti hrdinov sú rôzne od liečenia jednotiek, po špeciálne útokz proti budovám, alebo nepriateľom, alebo dočasné privolanie posíl.
Náplň misií v kampani je spočiatku dôsť rôznorodá, ale prevláda klasická anihilácia nepriateľa, čo však po čase môže viesť k stereotypu. Píšem "môže" hlavne preto, že celkový vyperličkovaný koncept z RoN je tak chytlavý, že po pár minútach na ďalšej mape ste už zažratý do budovania novej základne. Je ešte veľa dalších vecí, ktoré sa dajú spomenúť, určite množstvo jednotiek prestupujúce s vami z jednej misie do druhej, rôzne špeciálne schopnosti ako privolanie posíl, ovládnutie zopár nepriateľských jednotiek a podobne, ale na to už zaiste prídu hráči sami. Ak vás omrzia kampane, stále máte môžnosť zahrať si po sieti, internete alebo skirmish v niekoľkých rôznych módoch.
#pic5#
Hráčov rozhodne poteší (okrem tých so slabými pc zostavami) veľmi osviežujúce 3d prostredie v ktorom sa hra odohráva, ako to môžete vidieť na okolitých screenshotoch, nie je vôbec dôležité, že hra podporuje najnovšie grafické vychytávky, ale hlavné je, že celá vizuálna stránka hry pôsobí organickým dojmom fungujúceho sveta a zároveň unikátne voči ostatným stratégiam.
Na záver už len treba dodať, že cenné percentá z výsledného hodnotenia uberá hre pomaly rozvíjajúci sa príbeh kde veľa misií pôsobí iba ako bezpríbehová (aj keď fakticky skvelá) výplň, mierny stereotyp a napriek celkovej kvalite nie nejaké revolučné strategické pojatie. Ľudí neovládajúcich nejaký ten cudzí jazyk zaiste poteší, že CD Projekt výdáva hru s českými titulkami.
Last Jedi
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|