26.09.2006 01:02, Last Jedi, Komentárov: 0
Warlords Battlecry 3

Warlords Battlecry 3

V čase relatívneho pokoja sa Selentínske cisárstvo rozhodlo expandovať svoje územie. Lode vyplávali k nepreskúmanej južnej pevnine. Zlato, šperky, drahokamy, obrovské poklady, všetko vo vlastníctve doteraz mierumilovných jašteričích ľudí. Po tomto objave bohatstva sa však všetko zmenilo. Prichádzali lode, obrovské množstvo ľudí plných pirátov, žoldnierov, banditov a kohokoľvek, kto sa za vidinou bohastva nebojí ísť cestou krvi. Hráč sa stáva jedným z mnohých ktorí sa plavia do Novej Selentie, ako cisárstvo svoju novú kolóniu nazvalo. Po ceste na lodi však posádka a jej cestujúci zbadajú neprirodzenú búrku magického pôvodu nad ostrovom, kde elfovia strážia zapečatený portál do sveta démonov a kde smrtelníci majú vstup zakázaný.

V čase relatívneho pokoja sa Selentínske cisárstvo rozhodlo expandovať svoje územie. Lode vyplávali k nepreskúmanej južnej pevnine. Zlato, šperky, drahokamy, obrovské poklady, všetko vo vlastníctve doteraz mierumilovných jašteričích ľudí. Po tomto objave bohatstva sa však všetko zmenilo. Prichádzali lode, obrovské množstvo ľudí plných pirátov, žoldnierov, banditov a kohokoľvek, kto sa za vidinou bohastva nebojí ísť cestou krvi.

Hráč sa stáva jedným z mnohých ktorí sa plavia do Novej Selentie, ako cisárstvo svoju novú kolóniu nazvalo. Po ceste na lodi však posádka a jej cestujúci zbadajú neprirodzenú búrku magického pôvodu nad ostrovom, kde elfovia strážia zapečatený portál do sveta démonov a kde smrtelníci majú vstup zakázaný.

#pic1#

Tu už sa hry ujme hráč, ktorý si predtým vyberie jednu zo šestnástich rás a vytvorí si aj svojho hrdinu, ktorí bude počas svojích výprav dostávať skúsenosti za zabijánie nepriateľov a plnenie zadaných úloh a následne levelovať a rozdelovať body do svojích schopností závislých na povolaní, ktoré si vybral pri tvorbe postavy. Aj keď na prvý pohlad vypada výber rás a taktiež povolaní a následných možností obrovský. Po vyskúšaní niekoľkých hráč zistí, že častokrát majú niektoré strany určité vlastnosti, budovy či jednotky rovnaké a hlavné rozdiely su len v ích nakombinovaní pre tú ktorú rasu, či povolanie. Tak či onak, možností je stále dosť. Objavuje sa nám však otázka, či to predsalen stojí za to a my sa ju budeme teray snažiť zodpovedať.

Priebeh celej kampane je zavislý a postavený na vašom vyššie spomínanom avatarovi, ktorý má aj vlastný inventár v ktorom môže skladovať predmety získané napríklad za splnené vedlajšie úlohy alebo za zabitie nepriateľského hrdinu. Jedná sa o klasickú výzbroj – brnenie, zbraň, štít, amulet, prstene, plášť a taktiež veľmi užitočné liečivé a mana nápoje. Samozrejme s manou sú spojené špecialne schopnosti – kúzla, ktoré môže hrdina zoslať, či už sa jedná o ochranné/posilovacie, privolávacie alebo zraňujúce kúzlo.

#pic2#

Váš jediný hrdina zároveň má vlastnú družinu, ktorú môžete meniť a zväčšovať podla jeho levelu a schopností a presúvať po strategickej mape za ďalšími cieľmi na pohyb a plnenie misií dosť voľnej kampane. Ak ste totiž nezaškrtli pri tvorbe avatara možnosť železný muž (hrdina dostáva dvojnásobný počet skúsenosti, ak však umrie, postava je definitívne vymazaná a kampaň pre ňu nenavrátne končí) kedykoľvek prehráte nič sa nedeje, môžete sa pokúsiť misiu urobiť znovu, alebo vyskúšať inú z práve dostupných. Zatiaľ to znie všetko relatívne pekne, kde je však háčik?

Hlavná náplň hry – boj sa hrá v klasickom štýle realtimových stratégií známom už za čias Dune 2. Jednoducho postavíte základňu, obsadíte bane na zdroje ( sú tu štyri zdroje, čo je v súčastnosti už naozaj prežitok) nakúpite vylepšenia a armádu z najsilnejších jednotiek a pôjdete rozdrviť súpera.

Nič nové pod slnkom. Ďalším klincom do strategickej rakvy je vedomie, že slabšie jednotky ani vo vačšom množstve nie su natoľko výhodné aby zastúpili silnú jednotku, pretože napriek tomu, že silnejšia jednotka zaberie šesť miest populácie, ktorej alternatívou by bolo šesť slabších jednotiek. Bohužial silná jednotka je o toľko silnejšia, že tie slabé jednotky zabije za pár sekúnd, každú na jednu ranu, čím vo výsledku prichádzame k tomu, že slabšie jednotky sa vôbec neoplatí nakupovať a stačí mať čo najviac tých najsilnejších. Nejaký balanc medzi jednotkami jednoducho chýba, je to ako v niektorých FPS kde si po nájdení tej najsilenjšej zbrane na tie slabšie ani nespomeniete, lebo su v porovnaní s ňou slabé, neužitočné a nepotrebné.

#pic3#

Ruka v ruke s nevyváženými jednotkami idú stavba budov a boje, stačí stručne, každý pochopí – boje rýchlosť ala starcraft, zatiaľ čo stavanie a nakupovanie jednotiek prebieha vo veľmi „pohodovom“ pomalom tempe. Je síce pekné,že v nastavení je päť možných rýchlostí, čo z toho, že pri znížení rýchlosti bude stavanie nekonečné a pri zvýšení boje prirýchle?

Nanešťastie WB3 nemá tieto nedostatky ako vyvážiť inými kladmi, akurát eľte prídáva do kotla. Náplň misií je veľmi stereotypná, takmer vždy ide o vyhladenie vštkých nepriateľov, čo pri veľmi pomalom tempe hry býva až pirveľmi zdåhave. Takmer čístá nuda s vyokou obtiažnosťou, pretože súperove jednotky sú ani neviem prečo občas jednoducho prisilné (aj keď sa môže rovnať o rovnaký typ) a nepomáha tomu ani už vyššie spominaná nevyváženosť, takže ani na najnižšej náročnosti hráči nemôžu čakať prechádzku ružovou záhradou..

Aby toho nebolo málo, hranie ešte znepríjemňuje, aj na rok 2004 (kedy bola hra po prvýkrát vydaná) archaické uživateľské rozhranie, kde sa hra dá pauznúť iba tak, že hráč sa stále v realtime hodí do menu (nie escapom, escape tu funguje na zrušenie akcie robenej jednotkou, čo pri súčastných herných zvykoch dokáže hráčovi znepríjemniť situáciu) kde dá možnosť zapauzovať hru. Taktiež sú tu prežitky ako už spomínane štyri suroviny, alebo menu stavania budov staviteľskými jednotkami otvarajúce sa uprostred hernej obrazovky atď.

#pic4#

Ono niekto by povedal, že pri priemernej RTS grafické spracovanie neprekvapí, v tomto prípade je opak pravdou, pretože prekvapí. Nie však v kladnom slova zmysle – grafika je spracovaná v kreslenom 2D štýle nie nepodobnom warcraftu 2 (prosím pekne ale to bol rok 1995, nie 2004! ) , čo by niekto mohol označiť za roztomilé, ja by som označil za maximálne neprehladné. Farebná prečačkanosť a gýčovitosť jednotiek a prostredí, spôsobuje, že imp- základná stavebná jednotka démonov splýva so sopečným povrchom tak dobre, že občas strávite nejakú tu chvílu hladaním, kde ste ho to zabudli ( ešte, že je medzi tlačidlami možnosť vyhľadať nečinného robotníka ) a to prosím nie je jediná „neviditeľná jednotka. Taktiež počas rýchlej bitky sa vaše a súperové jednotky doslova zlejú do jednej masy a na nejakú tú koordináciu útokov môžete zabudnúť. Keď sa napriek týmto nedostatkom dostanete WB3 hlbšie pod kožu, hranie vám môže znepríjemniť dve veci – iba jedna jediná pozícia na ukladanie pre každého hrdinu a jej následne automatické zmazanie po prejdení misie (ukladá sa však profil hrdinu a jeho postup hrou) a občasné neočakávané pády hry do windowsu, bez ohlásenia akejkoľvek chyby.

Warlord battlecry 3 výchadza v súčastnosti v zlacnenej edícií s lokalizovanými textami do češtiny, či napriek priaznivej cene dokážete prekonať všetky nedostatky, záleží len na vás. WB 3 je priemernou stratégiu s priemernou náplňou, priemernou hrateľnosťou a v podstate vo všetkom sa drží na úrovni priemeru.

#aut#
#tab#

Zdroj: gamesweb

Last Jedi
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012