29.10.2006 01:04, Last Jedi, Komentárov: 0
Neverwinter Nights 2

Neverwinter Nights 2

V roku 1998 spustila vývojárska firma Bioware so svojím RPG Baldurs Gate novodobý „boom“ hier podľa pravidiel a sveta ( advanced ) dungeons & dragons. A tak sme sa dočkali vynikajúcich titulov, ako už spomínany Baldurs Gate ( vrátane druhého dielu ) , Icewind Dale, Planescape Torment alebo Nevewinter Nights. A práve pokračovanie posledného menovaného prichádza po troch rokov od vydania posledného D&D RPG ( Greyhawk : Temple Of Elemental Evil ) a všetci fanúšikovia tohto rpg subžánru úpenlivo čakajú, kedy sa budú môcť pustiť do nových dobrodrúžstiev vo Faerune.

V roku 1998 spustila vývojárska firma Bioware so svojím RPG Baldur's Gate novodobý „boom“ hier podľa pravidiel a sveta ( advanced ) dungeons & dragons. A tak sme sa dočkali vynikajúcich titulov, ako už spomínany Baldur's Gate ( vrátane druhého dielu ) , Icewind Dale, Planescape Torment alebo Nevewinter Nights. A práve pokračovanie posledného menovaného prichádza po troch rokov od vydania posledného D&D RPG ( Greyhawk : Temple Of Elemental Evil ) a všetci fanúšikovia tohto rpg subžánru úpenlivo čakajú, kedy sa budú môcť pustiť do nových dobrodrúžstiev vo Faerune.

Možno ešte pre zábudlivých alebo málo informovaných hráčov je dobré pripomenúť, že pôvodné Neverwinter nights spájalo typické singleplayer dobrodrúžstvo s možnosťou vytvoriť si vlastné príbehy a svety, takzvané moduly v jednoduchom editore herného sveta a následne ich zverejňovať na internete pre ďalších hráčov a hrať po sieti alebo po internete ako také miniatúrne MMORPG ( massively-multiplayer online role-playing game ) . Nutno podotknúť, že klasická singleplayer časť bola kvôli vývoji časti multiplayerovej mierne zanedbaná a práve to sa snažia v druhom dieli napraviť vývojari z Obsidianu ( vývojarsky tím skladajúci sa prevažne zo zamestnancov kultovej firmy Black Isle Studios ) , ktorí majú veľmi dobré vzťahy s tvorcami prvého dielu Neverwinter Nights a tak ako po nich urobili druhý diel ich star wars rpg Knights Of The Old Republic, tentokrát sa vrhli do tvorby NWN 2.

#pic1#

Príbeh začína niekoľko rokov po vojne medzi mestami Neverwinterom a Luskanom v malej dedinke West Harbor kus cesty južne od veľkého a vojnou poznačeného Neverwinteru. Hráč sa stáva mladým dedinčanom, ktorého vychováva jeho elfský opatrovateľ. Práve s začínajú dedinské slávnosti na pamiatku porážky akéhosi Kráľa tieňov a jeho armády démonov, o ktorom sa dokopy nič nevie, pretože dotyčný boj prebehol pred dávnymi dekádami. No a vy si nerušene s vašími dvoma priateľmi užívate jarmok a súťaže až do noci. No ale nebolo by to normálne, keby sa situácia nejak nezvrtla. Nárek. Rinčanie zbraní. Oheň a krik. Zobúdzate sa v noci a so svojimi priateľmi čelíte veľkému útoku temných trpaslíkov Duergarov na čele s neznámymi bytosťami, ktoré hladajú niečo čo nazývajú „Kalak-cha“. Zrazu nastane niekoľko zvratov a vy sa ocitáte na ceste do mesta neverwinter s jasným poslaním identifikovať zvláštny strieborný predmet, ktorý zohráva neznámu úlohu, ale je jasné, že je určite niečim dôležitý...

Ako som už vyššie spomínal, veľa hráčov sa sťažovalo, že prvý diel bol príliš akčný bez silnejšej zápletky a interaktivity s NPC postavami. Samozrejme nedá sa povedať, že by príbeh v NWN 2 bol extra originálny, ale jednoznačne v ňom ide hlavne o to ako zápletku vývojári podajú a tým pádom akú intenzitu bude mať hráčov zážitok, aby nebol príbeh len niečo do počtu. Jednoznačne je isté, že o zvraty ukrátení hráči nebudú.

#pic2#

Možno najviditeľnejšiu zmenou oproti prvému dielu je práve komunikácia s ostatnými postavami. Dalo by sa povedať, že rozhovory by sa z vizuálnej stránky dali rozdeliť do dvoch kategórií. Tie čo nie su nadabovaná prebiehajú klasicky v malom okne v ľavom hornom rohu obrazovky a tie nadabované zúžia obraz na širokouhlý presne ako to hráči poznajú zo séerie Knights Of The Old Republic. V rozhovoroch si môže hráč vyberať z možností a taktiež používať presvedčovanie, blufovanie, klamstvo, alebo zastrašovanie, ktoré sú úspešné na základe jeho charismy a počtu bodov v danej schopnosti.

Pre všetkých milovníkov, Baldur's Gate 2, Planescape Torment alebo Knights of the old republic, ktorí zbožňovali rozhovory s a medzi postavami v družine je iste vynikajúcou správou, že napriek tomu, že tento prvok nebol v prvom dieli NWN takmer vôbec využitý, v dieli druhom si ho vychutnáme mierou vrchovitou. Rozhovory hlavnej postavy s ostatnými členmi družiny stoja na rovnakom princípe ako to bolo v Knights Of The Old Republic 2 – postavy reagujú na vaše skutky alebo dianie vo svojom okolí a vy si môžete zvyšovať u nich svoj osobný vplyv reakciami s ktoré ocenia alebo považujú za správne. Čím vačšiu mieru osobného vplyvu u nich máte, tým viac su ochotní rozprávať vám o sebe, svojich pocitoch, myšlienkach, minulosti a názoroch. Tu v podstate dostáva slovo psychológia postáv, ktorá dáva každeémuzo zúčastnených členov družiny vlastnú ( menej či viac ) originálnu a hlavne uveriteľnú osobnosť, ktorá bude reagovať na svoje okolie, prípadne sa rozprávať, či už v kladnom zmysle, alebo vo forme argumentov až hádanky s postavami inými. Ak si to zoberieme celkovo, dá sa povedať, že množstvo rozhovorov oproti dielu prvému rapídne stúplo na kvantite a väčšinou aj na kvalite, čo osobne veľmi oceňujem.

#pic3#

Jednou z najobľubenejších a zároveň najdôležitejších častí hry je tvorba svojho avatara. Hráč si môže vyberať z klasickej ponuky známich rás ako sú ľudia, elfovia, polo-elfovia, trpaslíci, gnómovia atď. Alebo tu je nová hrateľná rasa – Aasimar, čo je vlastne napoly potomok rasy z materiálnej sféry ( vyššie spomínane rasy ) a buď rasy z nižších sfér ( démoni ) alebo zo sfér vyšších ( celestiáli, archoni, dévovia ) . Po výbere rasy je tu už kozmetické nastavenie vašej fyzickej schránky , kde si nastavujete výber tváre ( toto množstvo je značne obmedzené a ponuka mohla byť rozhodne väčšia ) , účesu a farby vlasov, obočia a očí a podobne, je samozrejme jasné, že výber a detail nastavenia sa nemôže rovnať napríklad s Oblivionom.

No a najdôležitejšie fázy sú určite rozdelovanie bodov do vlastností ako sila, charisma, intelekt ( počet možných bodov na rozdelenie je tu pevne daný a neurčuje ho náhodný hod „virtuálnej“ kocky ) a výber povolanie z veľmi širokej ponuky. Klasické povolania ako bojovník, paladin, mág, bard, klerik atď. Dopåňa novinka – warlock. Prestížnych povolaní ( to sú tie, ktoré si hráč nemôže vybrať na začiatku hry, ale môže ich získať až pri prestupe na vyšší level ak splňuje konkrétne požiadavky ako je napríklad počet bodov vo vlasnostiach alebo schopnostiach postavy, prípadne výber rasy a presvedčenia ) pribudlo viac, či už možnosť byť Amnským tieňovým zlodejom aleboelitnou nevewinterskou strážou Lorda Nashera. Prestížne povolania z prvého dielu a jeho dvoch datadiskov sú zachované, otázne však je či sú už dobre vybalancované po tom ako boli niektoré vo veľkej výhode v pôvodnej hre. No a po rozdelení bodov do zbraňových zameraní, voliteľnej črty a svojho božstva ( sortiment veľmi široký od pavúčej bohyne Drowom z Podtemna až po okrídlenú bohyňu Avarielov ) sa konečne hráč dostáva do hry, ak ste nováčikom v AD&D svete alebo vám tvorba postavy nevonia, môžete si vybrať jednu z pripravených postáv alebo vytvoriť si vlastnú podľa prednastavených odporúčaní.

#pic4#

Konečná náplň hry ostala takpovediac pri starom. Hráč putuje rozsiahlymi oblasťami, plní questy, likviduje nepriateľov, rieši hádanky, otvára truhly a odpasťuje pasti, aby ho nejaký ten fireball neposlal do deviatich pekiel, vedie rozvetvené rozhovory, predáva a nakupuje predmety a takpovediac žije životom dobrodruha v organicky fungujúcom svete. Nie je prekvapením, že hra pôsobí dojmom nielen NWN ale aj KOTORu, hlavne čo sa týka pohybu a mimiky postáv, alebo aj vyššie spomínaných rozhovorov.

Po tom ako v pôvodnom Neverwinter Nights bola ovládateľná len jedna hlavná postava a ďalšiu jednu ( v druhom datadisku dve ) postavu ste si mohli najať ako spolubojovníka plne ovládaneho počítačom sa do dielu druhé vracia celá družina, ktorá sa môže skladať maximálne zo 4 členov. Mieru automatického chovania si môžete nastaviť od plnej ( použiívanie kúziel, schopností, predmetov ) až po zapnutie/vypnutie konkrétnych akcí, alebo až k plne manuálnemu ovládaniu, kde ostatné postavy nebudu bez vášho priameho ovládania a zadania príkazu robiť nič.

O tom, že grafická stránka je na veľmi dobrej úrovni sa môžete presvedčiť na okolitých obrázkoch.

Miera zoomu je vysoká od priblíženia až do tváre postavy po oddialenie vysoko na vtáčiu perspektívu a približenie zachycuje aj také detaily ako pavučina na knihách na poličke, Samozrejmosťou su dynamicke svetlá a tiene. Hudba jednoducho výborne dokresluje atmosféru ( veľké množstvo je prevzaté z prvého dielu ) a v podstate až po tento bod si nie je na čo sťažovať.

#pic5#

Bohužial prichádza jedno veľmi veľké ALE .

Bugy a nie hocijaké. Jeden bug napríklad sposôbuje, že tutoriál sa dá prejsť len pomocou voľby skip tutorial, okrem toho hra hlavne v úvodnej fázy hry veľmi rada a veľmi nečakane len tak padá do windowsu pri ľubovoľnej situácií. Zobrazovanie informácií o predmetoch niekedy jednoducho nefunguje, kliknete a nič sa nestane. Postava ide vybrať obsah truhly/barelu a zasekne sa oň. Následne musíte s postavou odísť a akciu zopakovať.

Druhým klincom do rakvy je nezvládnutá ( alebo odfláknutá ? ) optimalizácia doby načítavania a ukladania hry. Predsalen aby na pc s 2,4 Ghz procesorom, 1 GB RAM a 512 MB Geforce 6800XT trvalo načítanie nie príliš veľkej lokácie 8 minút alebo aby „quicksave“ trval zakaždým dve minúty a 5 sekúnd ( naschvál som to počítal ) je fakt silná káva. Tieto „zakopnutia“ lámu celému hernému zážitku a hrateľnosti väzy. Neviem či bola niekedy hra, pri ktorej mi to bolo viacej ľúto. Výborný osvedčený herný systém, rozvinutý herný svet s pestrou a hlavne zábavnou náplňou músí trpieť kvôli nedostatku času na vyladenie dosť závažných chýb. Ostáva len dúfať, že tieto chyby, ktoré sa vyskytli v review verzí finálny obchodný produkt obsahovať nebude alebo , že aspoň vývojári tieto fatality vyriešia formou rýchlych patchov. Ak sa toto želanie vyplní, tak si všetci hráči môžu zmeniť výsledný percentuálny verdikt na 90% , dovtedy však musíme ostať na nie príliš priaznivých 65% .

#aut#
#tab#

Zdroj: gamesweb

Last Jedi
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry: Neverwinter
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012