14.08.2011 13:00, Richard „Gulath“ Bojničan, Komentárov: 0
LEGO Star Wars III: The Clone Wars

LEGO Star Wars III: The Clone Wars

Long time ago, in a Galaxy far far away...

A máme to znovu tu. Spoločnosť TT Games na nás naďalej chŕli svoje LEGO hry a po Star Wars, Batmanovi, Indiana Jonesovi a Harrym Potterovi sa vraciame naspäť k Star Wars. Rád by som povedal, že sa kruh uzavrel, ale medzitým už vyšli Piráti z Karibiku, takže je len otázne, čo bude ďalšie.

Snažiť sa vás presvedčiť o tom, že to je originálna a svieža hra, ktorá prináša kopec nových prvkov je asi zbytočné. Rovnako by som sa mohol pokúšať tvrdiť, že Google nájde Chucka Norrisa. Jednoducho nie je. Je to po ôsmy krát to isté. Beháme s LEGO panáčikmi po LEGO svete. Tentokrát tematicky ladenom do kresleného seriálu Clone Wars. Priznám sa rovno, už to nepoteší tak ako na prvý krát. Ak by ste predsa len nejakým záhadným spôsobom patrili medzi ľudí, ktorým sa fenomén hviezdnych vojen vyhol, skúste si pozrieť niektoré z ostatných recenzií ktorých je na našej stránke neúrekom. Námatkovo trebárz Indiana Jones, Star Wars alebo Harry Potter. Princíp hry, herné mechanizmy ako aj ciele sú úplne rovnaké, takže sa dajú zhrnúť do „hopsačka za lego mincami“. Rovnaká je aj replayabilita, kde sa počas deja dostávame k oblastiam, ktoré budú dostupné až keď získame niektorú konkrétnu postavu. Žiaľ.

Po grafickej stránke nemám hru s čím porovnávať, pretože je to po prvý krát čo ju hrám na konzole PS3. Predchádzajúce hry čo prešli mojimi rukami boli na PSP alebo PC. Každopádne však nevidím prílišné rozdiely medzi tým čo som hral v minulosti a teraz. Teda ak to prevedieme na PS3. A vyššie rozlíšenie. Jednoducho LEGO svet, LEGO postavičky, LEGO príbeh, ktorý je rovnako ako v predchádzajúcich hrách obohatený o vtipné prvky. Tieto však už tiež majú silnú pachuť deja-vu. Zvuky ako aj hudba sú klasické Star Wars zvuky a skvelá hudba Johna Williamsa. Tu sa nejako nedá nič vylepšiť ani pokaziť. Postavičky stále nie sú nijako nadabované, čiže textov si veľa neužijeme.

Novinky v hre však predsa len sú. Máme tu časti hry, kde je priamo núkaná súčasná hra dvoch hráčov. Opäť však iba na jednej konzole. Ešte že máme PSN, keď ho už v hrách nepodporujeme. Vtedy prebiehajú súčasne dva deje a obrazovka sa dá rozdeliť na dve časti. Ak hráme sami, tak sa prepíname medzi jednotlivými hrdinami a scénami tak, že aktívnu vidíme na obrazovke a neaktívna je v malom okienku v rohu. Rovnako nám tento diel prináša aj akúsi strategickú časť hry, kde vedieme armádu vojakov proti armáde (hádajte koho? Áno, správne) nepriateľa.

Kocky LEGA sú hodené a my sa blížime ku koncovému hodnoteniu. TT Games nám tu predkladá už po ôsmy krát zohriatu kašu, ktorá keď ju ochutnáme ako novinku chutí skvelo, ale aj to najlepšie jedlo sa dokáže objesť. Hru odporúčam v prípade ak ste ešte nehrali žiadnu LEGO hru, alebo ste naozaj zanieteným fanúšikom a nevadí vám, že je to znovu to isté len v kakavkovo nebíčkovom odtieni. Žiaľ, ak nepatríte do ani jednej z týchto kategórií, zvážte svoju investíciu a popozerajte sa viac po portfóliu PS3 hier. Isto nájdete niečo zaujímavejšie.

Richard „Gulath“ Bojničan

Výrobca: TT Games
Distribútor: Lucas Arts
Žáner: Arkády
Vychádza na platformy: PC, PS3, Xbox 360, WII, PSP, NDS
Karta hry: LEGO Star Wars III: The Clone Wars

- replayabilita

- zaujímavé misie pre dvoch hráčov

- ôsma variácia na tému LEGO

- málo nových prvkov

- po čase stereotyp a nuda

Kalendár herných vydaní

Risen 3: Titan Lords

15.08.2014
PC, PS3, Xbox 360

Metro: Redux

26.08.2014
Xbox One, PS4, PC

Stronghold Crusader 2

02.09.2014

Sherlock Holmes: Crimes & Punishments

02.09.2014
Xbox One, PS4, PC, PS3, Xbox 360

InFamous: First Light vyjde aj na disku

Samostatne spustiteľné rozšírenie InFamous: Second Son dorazí popri digitálnej distribúcii aj na pulty obchodov. Zatiaľ čo na európskom Playstation Store bude k dispozícii od 27. 8. 2014, krabicovka vyjde 10. 9. 2014.
včera 10:40 diskusia (0)

Pozrite si celé video ku Tekken 7

Siedme pokračovanie legendárnej bojovky má konečne vonku celé video. Jedná sa o príbehový trailer, tak ak ste fanúšikom, tak si ho pozrite v našej galérii, čiže TU.