12.03.2008 10:42, DKF, Komentárov: 0
Lego Star Wars II: The Original Trilogy

Lego Star Wars II: The Original Trilogy

Kde bolo, tam bolo...
Ehm
A long time ago in a galaxy far, far away...

Ták detičky, pekne si posadajte a porozprávame si rozprávočku o ďalšej PSP hre. Dnes to bude o Lego Star Wars II: The Original Trilogy. Tento programátorský výtvor je zvláštny už tým, že v sebe kombinuje dve svetoznáme značky, LEGO a STAR WARS.
Ktože by nepoznal už klasickú stavebnicu LEGO, produkt dánskej spoločnosti, ktorý je na trhu už od roku 1949? Pôvodne išlo o plastovú náhradu klasických drevených blokov, no výrobca sa rozhodol, že musia nejako pasovať spolu. Tak sa na hornú časť prirobili štuplíky a na spodnú dierky, do ktorých štuplíky pasovali. Názov spoločnosti pochádza z dánskeho „leg godt" čo znamená „dobre sa zahraj". Myslím, že názov je celkom výstižný, vo svojej mladosti som sa s legom dobre zahral aj ja. Časom sa stavebnica obohatila o panáčikov a začali vychádzať rozličné tematické balíky. Okrem iného aj balíky inšpirované fenoménom Star Wars.

Star Wars je ďalší fenomén, ktorý je svetoznámy. Na začiatku nikto neveril Georgovi Lucasovi, že jeho moderná rozprávka s rytiermi, ktorí majú svetlomeče môže niekoho zaujať. Nakoniec jeho film predsa len pod svoje krídla zobrala producentská spoločnosť, ale nechcela práva na žiadny merchandise ani nič také, pretože očakávala fiasko. Star Wars prekvapili, záujem bol obrovský a George Lucas si vďaka nim mohol založiť trikové štúdio Industrial Light and Magic (ILM), stať sa boháčom a točiť si ďalej vlastné filmy.

Hra Lego Star Wars, ako som už spomínal spája dokopy tieto dva fenomény. O čo teda vlastne ide? Ide o práve tú pôvodnú trilógiu Star Wars filmov, ktoré sú označené číselne ako 4-6, a vlastne úspešne začali celú Star Wars mániu. V hre sa teda stretneme so známymi postavami, či už Lukom Skywalkerokm, Obi Wan Kenobim, Darth Vaderom alebo Leiou Organou Solo a Hanom Solom. Nebude tu žiadny Jar Jar Binks ani iná háveď z prvých troch dielov.

Grafika hry je úžasná. Herné interiéry ako aj exteriéry sú poskladané z LEGO kociek, rovnako ako postavičky, ktoré sa v tom priestore pohybujú a rovnako ako aj všetky predmety, ktoré sa v hre vyskytujú. Vyzerá to veľmi milo a podvedomo to vytvára spomienky na čas, keď sme boli oveľa mladší, hrali sme sa s legom a snívali o tom, že jedného dňa sa staneme rytierom jedi. Animácie jednotlivých postáv sú spravené úplne skvelo, pretože sa podarilo postavičky krásne rozpohybovať, ale zároveň udržať predstavu klasickej lego strnulosti jednotlivých panáčikov. Priestor medzi jednotlivými kapitolami je preklenutý animáciami, ktoré vždy zachycujú nejakú známu scénu z hviezdnych vojen. Autori hry však k týmto scénkam pristupujú s humorom sebe vlastným a je veľmi zábavné ich sledovať. Napríklad scéna, kde sa hrdinovia vrhajú pri úteku z Death Star do odpadovej šachty a Chebawacca odmieta skočiť dnu... Han vytiahne lego kosť, hodí ju do šachty a Chebawacca ako veľký pes bez zaváhania skočí za ňou. Podobným humorom je celá hra prešpikovaná a pre fanúšikov hviezdnych vojen sú to lahôdky.

Hra samotná by sa dala v podstate označiť najlepšie ako 3D akčná plošinovka. Máme vždy skupinu postavičiek, medzi ktorými si môžeme (presnejšie musíme, vysvetlíme si neskôr prečo) prepínať a tak vždy ovládať tú, ktorá sa nám najviac hodí ku hre, či už svojim spôsobom boja, alebo inými schopnosťami. Boj samotný je v princípe veľmi jednoduchý, postavičky, ktoré majú blastery môžu po imperiálnych vojakoch strieľať, tie ktoré majú svetlomeč ho efektívne využívajú nie len na sekanie, ale presne ako vo filme aj na odrážanie lúčov blasteru naspäť do protivníka. Okrem toho je možné prísť k nepriateľovi na dosah ruky a doslovne ho prefackať. Teda až na Chebawaccu, ktorý skočí na nepriateľskú figúrku a doslovne ju rozoberie, tak že jej odpojí ruky. Zaujímavé je aj to, že počas hrania som sa nestretol s neduhom väčšiny 3D plošinoviek a nestalo sa mi, že by mi prekážala kamera.

Okrem behania a skákania v 3D priestore si užijeme aj logické hádanky, spočívajúce v presunutí nejakej lego časti na správne miesto, čím sprevádzkujeme nejaký stroj alebo naopak niečo vyhodíme do vzduchu. Rovnako sa v hre veľakrát vyskytujú „porozhadzované" lego kocky, ktoré nedočkavo poskakujú a čakajú kedy z nich niekto niečo vyrobí. A naozaj, keď k nim prídeme s postavičkou, ktorá má schopnosť skladať z lega a stlačíme potrebné tlačítko, postavička sa vrhne na kocky a začne z nich budovať vždy niečo príhodné. Či už pad z ktorého sa dá použiť hák a tým pádom sa vytiahnuť niekam na nedosiahnuteľné miesto, vozítko, ktoré sa potom dá použiť, alebo ako som raz zažil v miestnosti z ktorej nebolo východu, si jednoducho postavičky postavili dvere, ktoré následne rozbili a hneď bolo kadiaľ ísť. Ako dopravný prostriedok v hre si okrem vlastných nôh užijeme aj rozličné zvieratá, na ktorých sa dá voziť, rozličné pohybovátka, či už vozidlo Luka Skywalkera, AT-AT walker, alebo dokonca X-Wing, ktorý má osobitne jednu celú misiu (áno, ide o deštrukciu hviezdy smrti).

Hra má 3 herné módy. Prvým je story play, kde si postupne prejdeme dej všetkých troch filmov, ktoré sú rozdelené do šiestich samostatných kapitol. V tomto mode hráme vždy s postavičkami ktoré sa v danej scéne vyskytovali aj vo filme, a v podstate si zahráme vybrané kľúčové momenty z každého z nich. Po prejdení kapitoly v story play sa nám odomkne takzvaný free play, kde si môžeme danú kapitolu prejsť znova so zostavou postavičiek podľa nášho výberu. Otázkou je prečo to robiť... V hre totižto zbierame viaceré predmety, či už bonusové kocky, či časti mini-kitu, ale hlavne mince.

Ako som už spomínal, všetko v tejto hre je zložené z lega. No a lego sa dá samozrejme rozobrať alebo rozbiť, takže veľmi veľa predmetov sa dá rozstrieľať, rozsekať a podobne, načo z nich vypadnú mince, za ktoré sa potom dajú v centrálnej krčme v Mos Eisley, odkiaľ postupne vstupujeme do jednotlivých kapitol nakúpiť rozličné bonusy, či už v podobe ďalších postáv, alebo lepších zbraní. Okrem toho sú v jednotlivých lokáciách predmety, ktoré vie použiť iba jedi rytier pomocou sily, dvere, ktoré vie odomknúť iba R2D2, či sú dostupné len pre imperiálnych vojakov alebo bounty hunterov. Preto potrebujeme jednotlivé lokácie prejsť viackrát aby sme objavili všetky skryté bonusy. Tretím módom je takzvaný challenge mód, kde sa pokúšame nájsť všetky diely mini-kitu v časovo obmedzenom limite.

Hudba a zvuky v hre verne kopírujú svoj vzor, čiže všetky zvuky, od vozidiel a rozličných strojov, cez zvieratá, výstrely zo zbraní, či scénickú hudbu dôverne poznáme z hviezdnych vojen a budeme sa v hre cítiť ako doma. V bare v Mos Eisley je aj možnosť prepojiť sa wireless s iným PSP, teda hru môžu hrať aj dvaja hráči, pričom každý ovláda jednu postavičku. Žiaľ, túto možnosť som nemal zatiaľ ako vyskúšať, teda nemôžem o nej napísať niečo bližšie. Rovnako v bare je možné skladať vlastné postavičky, kde sa dajú vymieňať jednotlivé časti, takže môžeme vytvoriť úplne šialené kombinácie.

Lego Star Wars II: The original Trilogy je veľmi zábavnou hrou, pri ktorej sa dá stráviť veľa času a ja osobne ju vrelo doporučujem.

Hodnotenie: 6

LucasArts