13.03.2000 00:10, WIN, Komentárov: 0

Battle Zone II: Combat Commander

Je len málo hier, ktoré ma dokážu očariť natoľko, že otváram ústa dokorán ako had, ktorý si vyvracia sánku. Battlezone je jednou z nich. JE to stratégia, či 3D strielačka, alebo nejaká akčná vec? Hm, táto futuristická zábavička na jednom CD je fakt kus, kombinuje niekoľko ...

Combat Commander

Battle Zone II

Výrobca Pandemic studios
Distribútor Activision
Procesor P-200
Pamať 64 MB
HDD 500 MB
Systém WIN 9x
Akcelerátor Áno
Multi play Áno
Typ Hry Stratégia
Výborná kombinácia stratégie a akčnej rezby.Spojený s technologickou špičkou. Tak čo, ešte je vám dobre?
95%
Je len málo hier, ktoré ma dokážu očariť natoľko, že otváram ústa dokorán ako had, ktorý si vyvracia sánku. Battlezone je jednou z nich. JE to stratégia, či 3D strielačka, alebo nejaká akčná vec? Hm, táto futuristická zábavička na jednom CD je fakt kus, kombinuje niekoľko zaujímavých vlastnosti do jedného produktu, ktorý chutí squelle, správne osolené, správne prepečené.

V prvom rade ma uchvátila materská loď, nebudem popierať svoj obdiv k Babylonu 5, ale je to tak. Príbeh je zasadený do futurum-futuristickej budúcnosti, pár, čo pár veľa rokov dopredu. Ľudia sa predsa len odpútajú od matičky zeme a začnú ako prvé kolonizovať našu obežnú sústavu. Nie Janko, netrafil si, neprídu zrazu ufónikovia v snahe nás "kolonizovať". Svoj problém si ľudstvo spôsobí samo.

Na jednej z planét totiž objaví zvláštny prvok Bio-metal. Táto vec je kov, ktorý je živý, verte, či neverte, on rozmýšľa. Hneď bol použitý na stavbu nových lodí a novej techniky, ktorá dávala ľudstvu nové možnosti. A tak sa podarilo osídliť ďalší á planét mimo našu slnečnú sústavu. Ale bohužiaľ, pekná myšlienka sa nie vždy vydarí. Podobne to bolo aj vo filme terminátor. Tento kov totiž použili naši amíci aj na čisto militaristické účely, vytvorili androida zmutovaného s človekom. Bola to bytosť bez emócií, perfektný vraždiaci stroj. Ale stále je tu ten zádrhel v podobe nedokonalého ľudského faktora. Časť týchto androidov sa vzbúrila a začala krutá vojna. Vzniklo ich nové spoločenstvo SCION, oni sami sa nazvali ako rasa Furries. Bolo načase ukončiť spory medzi blokom Ruska a USA a tak vznikla AAN, Aliance of Awakened Nations. Pod heslom, ľudia celého sveta spojte sa, išla do vojny proti androidom. V prvej hre BattleZone ich nakoniec rozprášili a zavládol mier. No nič netrvá večne, nepodarilo sa vyvraždiť všetkých a tak z nenazdajky zaútočili po pár rokoch znovu. Útok bol vedený na planétu Pluto, kam sa ja teraz poberám urobiť poriadok.

Battle Zone je realtime stratégia, ale predsa len nie je stratégia ako každá iná. Prvou vecou je to spomínané 3D zobrazovanie a druhou je iné ovládanie a koncepcia. Tentoraz sa nebudete hrať na boha, typu C&C, označovať jednotky a kliknutím na továreň vyrobiť tank.. Ono je to našťastie postavené trochu inak.

Asi prvou zvláštnosťou bude starať sa sám o seba a zachrániť si vlastný zadok, pretože v hre vystupujete ako samostatná postava. Ste jedným z dôstojníkov AAN, a až táto vaša virtuálna podoba môže dávať príkazy. No keďže som spomenul, že ste jedným z dôstojníkov, to znamená, že sami pôjdete s ostatnými jednotkami do boja, kde si už budete strážiť svoje zdravie.

S vyrábaním nových jednotiek, stavaním budov a útokmi je to nasledovne. Keď treba niečo vyrobiť treba nájsť požadovanú budovu a zadať jej čo má robiť, podobnou formou príkazov typu, zostaň, hliadkuj, útoč riadite ostatné jednotky, ktoré sa potom búdú snažiť tak chovať ako im prikážete. Mnohokrát budete musieť z vašej lode vyskočiť a prejsť do jednej z budov alebo inej lode či servisného robota, aby ste mohli opraviť niečo. Teda funguje to podobne ako v reálnej armáde, len s tým rozdielom, že je to tak trochu v budúcnosti.

Misie sú veľmi dobre navrhnuté, keďže sa počas boja proti scionom postupne od Pluta prebojujete na ďalšie ich planéty, ktoré sú okrem iného mena charakteristické inou klímou a vegetáciou. Napríklad Dark Planet- je 10 planéta slnečnej sústavy pustá a temná, kým Mire je preplnený bujnou džungľou a neznámimi živočíchmi. Bane je zase na kosť zmrznutá planétka pokrytá snehovou prikrývkou s veľmi slabou vegetáciou. Rend je oproti tomu lávová planéta, niečo ako Venuša. A samotná Core je poslednou planétou. Toto je hlavná základňa Scionov, veľmi pretechnizovaná planéta, až vás bude mraziť v zátylku.

Každá planéta naskytá úplne iný postup boja a stratégie. I keď, keď sme pri tej stratégií AI počítača sa moc nepodarilo. Jednotky s ďalekým dostrelom zničia obrancov a počítač sa môže pásť, oproti tomu boj je už iného rangu. Tu je počítač omnoho vynaliezavejší, uhýba sa do strán a popri tom páli do vás, veru, neoplatí sa ísť sám na cudziu základňu, strafovanie je nanič. No našťastie dobrý design misií nedáva veľa možností ukončovať misie tak ,ako to bolo v Command & Conquer. Počítač síce stále posiela len malé skupinky jednotiek a nezmôže sa na hromadný útok, čo ja chápem za strašný nedostatok. Na druhej strane vám to dáva dve možnosti, síce pre vás nie kladné ale dáva to hre dobrý efekt. Za prvé počítač vás nenechá na pokoji, dojsť do barracks a vyrobiť dostatočný počet jednotiek. Na druhej vás núti myslieť aj na obranu, teda súčasne vyrábať aj obranné veže a novým jednotkám hneď dávať príkazy, lebo keď neuvážene prídete o nejakú jednotku, alebo budovu je celá misia v keli.

Teda treba sa správne rozhodnúť kedy akú budovu a jednotku treba postaviť, lebo ak nestihnete niečo v pravý čas môžete to skúšať odznova.

Obzvlášť zaujímavé sú misie, keď nemáte dispozícií vlastnú základňu, kedy musíte dávať pozor na každú svoju jednotku. Alebo keď prídete o loď musíte sami prejsť po planéte Mire pralesom, po ktorom sa túla plno dravcov, ktorý majú na vás chuť.

Odhliadnuc od všetkých týchto prvkov by to bola stratégia ako každá iná. Máte ľ znepriatelené strany s naoko rozdielnymi jednotkami. I keď ako to už býva, v podstate ako v ostatných hrách, každá strana má ekvivalent pre budovu druhej strany. Jediným takým rozdielom je ich energetické napájanie. Kým budovy scionu majú elektrinu v sebe, jednotky ANN si musia vybudovať vlastnú elektráreň, Čo môže byť veľakrát osudným. Ale zase budovanie nových stavieb trvá kratšie.

Menšie rozdiely badať medzi samotnými bojovými strojmi. Taký Scioni majú fakt Titan assault Tank s otáčajúcou sa hlavňou. Nie je nad to srafovať a zároveň otáčať delá po nepriateľoch. Alebo Mauler, ktorého ultra silná plazma rozmetá všetko s čím príde do kontaktu. Na rozdiel od budov teda bojové jednotky dodávajú hre ten dojem, že za práve túto stranu, za ktorú bojujem je to iné ako za nepriateľa.

A keď sme pri tom výbere jednej zo znepriatelených strán. Oproti Battle Zone 1, tu si stranu vybrať nemôžete. Od začiatku akoby automaticky hráte za ľudí a až neskôr sa rozhodnete, či chcete ostať človekom. To dáva hre veľa zlomov a náhlych zvratov hre, že hry od Shakespeara sú len piesočkom vo vetre.

Oproti pútavému single playeru stojím tučný multiplayer, ktorému ako sa zdá autori venovali presne druhú polovicu času. Podľa mňa to bude velice zaujímavé ako sa budú viesť jednotlivé boje medzi niekoľkými stranami na internete. Pravdaže kľúčom bude zničiť nepriateľských veliteľov. Ale ako? Priamym útokom, aby som ich porazil ešte pred tým ako stihnú postaviť základňu, alebo si mám počkať a stavať obranné veže. Samozrejme podľa toho s akými hráčmi a za akú stranu bude kto hrať sa budú riešiť tieto otázky a je to veľmi zaujímavá hra.
Okrem týchto dvoch možností tu existuje ešte akýsi Instant, teda okamžité zahranie si hocakej misie, ako tréning dobré, ale samotnej kampani sa nevyrovná.
Čo teda od Battle Zone 2 viac chcieť, je to výborná 3D akčná futuristická stratégia s vcelku originálnymi nápadmi. Grafika patrí k dnešnej špičke a hudba len podmaňuje pocity s adrenalínovej rezby ako bol kvejk.

Po určitých hrách neskôr ani pes neštekne, ale práve táto sa dá hrať niekoľko krát odznova, a to je tá vec, čo sa na Diable páčila, hoci toto nie je RPGčko.

Je pravda, že si na kvalitu potrpím. Potrpte si aj vy. A ešte niečo. Zabite Kennyho.

WIN