27.03.2000 00:10, WIN, Komentárov: 0

NOX

Príbeh sa točí okolo, ale čo vám bude vykladať, ide o tradičné zachraňovanie sveta pred zlým arcibubákom. To by ani tak nevadilo, autori dokonca aj tento veľmi „originálny“ nápad zhovädili, bude nasledovať óda na Esmeraldu 90210 alebo Jednoducho V.I.P., to som ale divoký anjel, že? Problém celej hry je ten, ...

NOX

Výrobca Westwood studios
Distribútor EA
Procesor P-233
Pamať 32 MB
HDD 400 MB
Systém WIN 9x
Akcelerátor Áno
Multi play Áno
Typ Hry Akčné RPG
Až na pár zádrhelov, výborná rpg-akčná hra, ktorá nemá obdoby
82%
Čaute tekvičky, dnes tu máme konečne NOX. Jednu z toľko očakávaných fantasy parieb, že sa z toho pose...posekáte.

Nox sa odohráva vo svete Nox, dosť logické nie? Nox je svet ako každý iný, podobne ako ten náš, len je iný.

Príbeh sa točí okolo, ale čo vám bude vykladať, ide o tradičné zachraňovanie sveta pred zlým arcibubákom. To by ani tak nevadilo, autori dokonca aj tento veľmi „originálny“ nápad zhovädili, bude nasledovať óda na Esmeraldu 90210 alebo Jednoducho V.I.P., to som ale divoký anjel, že? Problém celej hry je ten, že je až príliš americká. Aj aj príbeh je dokonca taký. Hlavným hrdinom je, a teraz sa nesmejte: americký automechanik Jack, ktorého do sveta Nox vcucla telka. A teraz bude nasledovať to čo v každom americkom filme, Armageddon – američania prežili možné i nemožné a zachránili celý svet. Independence day – americký prezident nasadol do kokpitu lietadla a zachránil celý svet. A tak nejak zachráni aj americký automechanik svet Nox. Našťastie sa nebude oháňať francúzákom a sadou skrutkovačov ale dá prednosť meču a mágií, ešte, že tak, lebo by sme tu mali inštalatéra Mária. A pred kým, že nás to ten Jack zachraňuje. Mno, jestvuje jedna very very bad zlá nekromancerka Hacuba, ktorá dostala jedného dňa nový nápad, podmaniť si svet. A prečo nie? To je sviňa, že? Asi ju zabijeme.

Telka vás vypľula na na vzducholodi, takého milého kapitána, ktorý vám vymenil tú telku za cestu na zem a teraz už začína hra samotná. Na výber máte z troch typov povolaní. Tradičný mág a bojovník. Tí sú jasní. A tretí je zaklínač. Niečo medzi obidvomi, proste ako tá zlodejka z diabla, s tým rozdielom, že užíva kúzla prírody a dokáže si ochočiť divé zvieratká, ktoré ho potom budú za cenu svojho života brániť.. Zaklínač im tiež môže dať rôzne príkazy, či ho majú ochraňovať, ostať strážiť, alebo ísť dopredu loviť nepriateľov. Taká jest výhoda zaklínača oproti zlodejke, ale na druhej strane bolo by to dosť divné si ochočiť kostlivcov alebo iné stvorenia pekla v diable.

Čo do vzhľadu vás výber postavy nezmení, ale aspoň vám dá iné vlastnosti. I keď o vývoji postavy by som pomlčal. V prvom rade som si na začiatku nemohol nagenerovať postavu, čo ma fakt štve. Táto vec bola čiastočne nahradená 3 predvolenými typmi postáv, ktorým ste len mohli meniť farbu oblečenia, vlasov a kože. A to je alles. S vývojom postavy je to ešte horšie. Ako som hovoril, táto hra je príliš americká. Už v Diable, čo bola viac akčná klikačka, než RPG, boli trochu ochudobnené miesta kam ste mohli investovať bodíky, ktoré ste dostali za prechod na vyšší level. Bohužiaľ obyvatelia istej zeme ani tento zjednodušený vývoj postavy nepochopili a tak samotný vývoj postavy nebudete vôbec riadiť vy. Podobne ako v Crusaders of Might & Magic je dopredu navolené k čomu sa vám koľko pridá. Najviac frustrujúca vec, je že dopredu vidím aké je maximum dosažiteľné v schopnostiach. A najviac ma dojal počet levelov, na ktoré môže váš bojovník povýšiť, takto síce nedochádza k tomu aby sa z bojovníka stál mág a opačne, ale výhra to nie je.

. Rovných 10, ale tu narozdiel od Baldur´s Gate je to nič. A ešte zaujímvejšie je získavanie experience bodíkov. Ak ich máte už určitý počet, tak za slabšie potvorky nedostanete nič.

To by bolo, moje kvílenie nad ďalším zhovädením RPG, ale zase NOX má aj svoje kladné vlastnosti. V prvom rade je to akčná hra, tiež je vidieť z izometrického nadhľadu ako diablo a jej grafika je fantastická. U konkurencie frflali, že príbeh je lineárny a teda aj levely sú vždy tie isté, narozdiel od generovaného diabla. A ja mám zase rád pekne premyslený príbeh a podrobne navrhnuté levely ako náhodne generovanú zmes niečoho. No skôr ako pevný dej by som sa ja pohoršoval nad dejom samotným, lebo hra sa obmedzila len na pár nič neriešiacich subquestov a inak vás hra vedie za ručičku podobne ako v Final Fantasy 8.

Keď už nemôžete ovlyvniť vývoj postavim, tak si aspoň poriadne zakrepčíme. Akcia je to pravé. S bojovníkom chodíte po leveloch a zabíjate to isté ako ostatný,, s tým rozdielom, že bojovník nemá manu a teda neovláda kúzla. Namiesto toho získava prechodom na ďalší level akési pseudokúzlo, alebo vlastnosť, ktorá sa mu postupne dobíja a dakedy také kombo berserker alebo warcry nie su na zahodenie.Bojovník ďalej môže používať len ručné sečné zbrane a palice a sem tam hvizdice, ale po žiadnom luku ani nepáchne a tiež si nemôže dať na seba oblek alebo zbraň iného typu postavy. Takisto aj zaklínač nemôže nosiť ťažké brnennia a používať niektoré ultra útočné mágove kúzla. A tiež za neho skôr ako meč hovoria jeho ochočené zvieratká, alebo prípadne vykúzlené cez summon creature. Práve jeho výhodou je táto vlastnosť, keď totiž nájde zvytok o danej príšere môže si ju privlastniť, alebo ju lahšie zabiť. No zaklínač okrem meča môže ako jediná postava nosiť výborné luky, do ktorých ide niekoľko druhov šípov, ktoré väčšinov rozhodujú boj. A mág ten zase stále buzeruje s navádzanými firebalmi, len škoda, že tej many je tak málo. Tá mu vystačí tak na 4-5 fireballov a potom musí ísť načapovať manu z flaštičiek alebo z magických modro svetielkujúcich kameňom, ktoré sa za pravé pomaly dobíjajú a za druhé ich je strašne málo.. Preto je hra za ostané postavy strašne nevyvážená. Kým mág žobre o manu, bojovník to má najlahšie, dojde a preseká sa k východu. Preto Výber postavy od bojovníka smerom k mágovi mení tak trochu. obtiažnosť hry ( vidíte, aj táto možnosť výberu obtiažnosti chýba ). Optim8lny je zakl9na4, I ke+d ten za pr93ery zabit0 svojimi zvieratkami nedost8va experience. Ach.

Keď je hra robená chytľavo, to jest, že si ju spustíte a nenechá vás spať v pokoji, dokým nezistíte čo je ďalej, tak potom ide o dobrý kus, ostatne touto vlastnosťou ovplyvajú všetky RPGčka a NOX nie je krava z JéeRDé. Škoda len, že celú hru takto zvládnete za 15 hodín. A hups, omyl. Nezabúdajte, že tie postavy sú tu tri. No ja viem, 6e by to nebola dvakrát výhra prechádzať to isté odznova s rozdielom, že máte len inú postavu. Moji milí, ono za každú postavu sú aj misie a mapky iné a až ku koncu sa stotožnia, aby ste mohli skoncovať s Haccubah, ale inak vám Nox ponúka 3 unikátne hry, a hneď tu máme 45 hodín squelej smažby. No kdeže sú tie zlé jazyky, čo tu hru nepreskúmali celú a písali recenzie?

No ak dohráte Nox, zábava nekončí. Westwood zriadili pre Nox niekoľko servrov na multiplayerové vraždenie a nepotrebujete za to nič platiť, ako sa momentálne v on-line rpg hrách rozmohlo.

Multiplayer ponúka hneď niekoľko módov hry. Prvý je klasický, hm na RPGčko divný typ hry, ale áno, je to deathmatch. Síce také tuhé ako Quake 3

To nebude, ale stojí to za to. Ak sa vám zdá deathmatch divný, tak čo poviete na Capture the flag? Alebo Ball Match? Vidíte, tvorcovia sa tu vybláznili o106. Len keby ten vívoj postáv dotiahli, ale už som ticho.

Jednoducho Nox je dobrá hra. Síce má svoje chyby, ale tie ho nijak nebrzdia. Je tým typom hry, ktorý na trhu chýba, aak sa Diablo II do konca roka konečne rozhíbe, tak budeme maťpre tento rok spolu s Revenantom plodné obdobie. A ešte sa chystá Might & Magic 8 a Wizardy 8. Proste mágov raj na zemi, len keby im to toľko netrvalo. Nox síce Diabla nedosiahol ale vo veľa veciach ho predčil a oplatí si ho zahrať. Niekde tu koluje aj demo, ktoré je síce Multiplayer only, ale ak o máte kde vyskúšať , nie je o čom. Nox je proste hra!

WIN