Earth 2150
Približne pred troma rokmi sa písal rok 1997. Bol to rok ako každý iný, až na menší detail. V tom roku sa na hernej scéne zišlo neobvyklé množstvo Dune klonov (nehovorte mi, že neviete, čo je to Dune klon: hra založená na princípe klasiky a real time stratégie Dune 2). Jednoducho, každý mesiac aspoň dve recenzie na nejakú real time stratégiu (ďalej RTS). Napriek tomu sa však debut nemeckého Topwaru presadil ...
konečne poriadna real time stratégia
Earth 2150 |
||
Výrobca | Topware | |
Distribútor | Mattel | |
Procesor | P-233 | |
Pamať | 32 MB | |
HDD | 300 MB | |
Systém | WIN 9x | |
Akcelerátor | Áno | |
Multi play | Áno | |
Typ Hry | Stretégia | |
Graficky úchvatná RTS |
||
80%
|
||
E2150 je pokračovanie bojov medzi dvoma svetovými tábormi o nadvládu na Zemi: United States (nápadne sa podobajúce na USA) a EuroAsian Dynasty (nápadne sa podobajúca na hádajte koho). Bojovalo sa, bojovalo, a chudinka matička Zem to akosi nevydržala a jedného dňa sa od všetkého toho atómového svinstva vychýlila z kurzu. A ako inak, namierila si to rovno na Slnko. Vedci vymysleli jediné možné riešenie: skonštruovať evakuačnú loď a odletieť na Mars aj so všetkým, čo sa vojde do kufra. Bohužiaľ, zdroje sú obmedzené a vyčerpané dlhoročnou vojnou. Začína sa teda ďalší boj o tieto suroviny. Do hry sa však pripája tretia frakcia Lunar Corporation, ktorá by asi na Mesiaci (ich domov) nasledovala osud Zeme. Na hráčovi je, akú stranu si vyberie. Každopádne, má 183 dní na to, aby vypadol z modrej planéty.
Každá z troch zúčastnených strán je odlišná, a preto je hra za každú z nich niečím novým. Začína to už samotným stavaním budov a končí to stratégiou boja, ktorá je tiež odlišná. Je jasné, že všetky tri civilizácie potrebujú budovy s rovnakou funkciou (napr.: ťažobná baňa). Rozdielnosť preto nie je stopercentná, je však veľmi zreteľná. Určite budete udivení, keď si vyberiete Lunar Corporation ako svojich zverencov (resp. zverenkyne – je to totiž taký „klub žien“ na čele s jedným mužom) a pri postavení budovy vám ju doslova prinesú z orbitu transportéry. To dáva rozdielne možnosti stavania budov, ako je to u protivníkov. A s takýmito rozdielnosťami sa budete stretávať na každom kroku. Je len na hráčovi, či využije svoje silné stránky a zaútočí na slabosti protivníka alebo jednoducho zomrie.
Real time stratégia. Klasika, určite to poznáte. Staviame budovy a jednotky. Spravíme prieskum, splníme úlohu danej misie a končíme. Tu však nie. Celá hra je jedná veľká misia, ktorej dominuje domovská základňa organizácie, ktorú ste si vybrali. Odtiaľto sa totiž dopravujete s jednotkami do jednotlivých misií za určitým cieľom. A ciele rozhodne nenesú „nálepku” Zničte všetko, čo sa pohne. Sabotáže, prieskumy, či len jednoduché vyťaženie materiálu, jednoducho všetko, čo človeku napadne. V samotnej misii už máte k dispozícii nejaké jednotky, avšak odporúčam s transportérom vždy doviesť ďalšie pre „údernú solventnosť”. Takisto po splnení úlohy treba prebytočné jednotky transportom odviezť do hlavnej základne, pretože nikdy neviete, kedy sa zídu. Navyše, nepotrebujete kredity len na stavanie jednotiek, ale aj na šetrenie ohľadom únikovej lode.
Keď už sme pri tých jednotkách, tak spomeniem ďalšiu výhodu, ktorú má E2150 voči ostatným RTS. Navrhovanie vlastných jednotiek. Áno, je to tak. Ako prebieha výskum a vynachádzajú sa stále nové a nové komponenty pre jednotky, tak sa zväčšujú možnosti pre vytvorenie jednotky. Kombinácií je mnoho. No určite sa nevyužijú všetky. Postupne si vytvoríte a obľúbite jednotku vo výhodnom pomere cena/výkon (resp. kill ratio;-). A tu budete preferovať. Neskôr už cena jednotiek totiž dosiahne a prevýši cenu stredne drahých budov, čo je naozaj neúnosné. Každopádne, ďalší bodík k dobru.
Samozrejme, že jednotky nemôžu fungovať samé bez dobrého zásobovacieho servisu. Prvý krát sa tak stretávame v RTS so zásobovaním jednotiek strelivom, bez ktorého je aj ten najväčší „Goliáš“ len trápnym tréningovým terčom. Je teda nutné vytvoriť prvotriedne zásobovanie, inak sa nevyhrá žiadna vojna.
AD jednotky po tretí krát. Určite sa pýtate na inteligenciu hráčových a nepriateľských zverencov. Počas môjho intenzívneho poprijímačkového relaxu (muni.cz) som naďabil na znaky naozajstnej inteligencie, no aj na znaky absolútnej tuposti, ktorú nie je možné ovládnuť. Jednotky vyzerajú ako kompaktný celok, ktorému môžete určovať guráž a podobné atribúty nutné v RTS. No na druhej strane, ak si postavíte duo silných jednotiek v blízkosti nepriateľských objektov, tak duo začne bez rozkazu ničiť a provokovať nepriateľské línie. Samozrejme, často zistíte, že tam, kde niekedy stávalo duo, je teraz len pár nepekných kráterov. Nasleduje Load (osemkrát za sebou, to už naštve).
Krajina a samotný priestor, v ktorom sa misie odohrávajú, je niečo nádherné. Plastický povrch vytvorený z kopcov, lesov, riek a vodných nádrží. Ak si ešte predstavíte, že na tento povrch sa môžete pozerať z mnohých vzdialeností a uhlov, tak budete mať dokonalú predstavu. Celý povrch si môžete otáčať o 360 stupňov, približovať sa k nemu a v obmedzenej možnosti aj meniť uhol nazerania na jednotky (obmedzené kvôli hrateľnej rýchlosti hry). To však opäť nie je všetko. Ako som spomínal, máte len 183 dní do armagedonu. Plynutie času sa teda prejavuje aj striedaním dní a nocí ako aj ročných období. Čo to so sebou prináša, si určite viete predstaviť. Samé grafické lahôdky. Budovy a jednotky si samé večer zapnú svetlá na osvetlenie okolia, v lete/zime v piesku/snehu jednotky zanechávajú stopy od kolies/pásov, atď. Navyše celá hra sa výborne hýbe v 16-bitových farbách v rozlíšení 1024x768 na takom priemere, ako je K6-2-300 MHz.
Zvuky a hudba sú oblasťou, ktorú Topware nezanedbal; na druhej strane si myslím, že sa dalo urobiť aj o niečo viac. Žiaľ, mnohí z nás nedisponujú adekvátnou 3D reprosústavou, na ktorej by sa kvalitná hudba a zvuky dali naozaj vychutnať. A aj preto človeku nepríde ľúto, keď nepočuje žiadne „orchestrály“ a la Williamsove Star Wars. Ozvučenie však nie je v žiadnom prípade zlé. Ak je jednotka v pokoji a vyhrieva sa niekde na slnku, tak aj patrične relaxačne odpovedá. Ak však je jej energia takmer na úrovni bodu mrazu, tak adekvátnym signálom kričí o pomoc. A to rozhodne dokáže napomôcť atmosfére.
A čo dodať na záver? Výborná RTS, ktorá prišla práve vhod, pretože na trhu RTS je okrem nej len úbohosť menom Metal Fatigue. Nové nápady skåbené s neoriginálnym, napriek tomu však vysoko zábavným typom hry dávajú hráčovi do rúk hračku na mnoho dní. Možnosť hrať za tri strany túto hračku ešte znásobuje, preto je moje rozhodnutie jasné.
ZOLLINO
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|