16.10.2000 00:10, ZOLLINO, Komentárov: 0

South Park Rally

Za jeden jediný rok sa zo South Parku stal fenomén s veľkým F. Seriál putoval od jednej televízie k druhej, pretože žiadna nechcela mať do činenia s takým niečím. Veľká chyba, Comedy Central prijalo South Park za svoj a dnes je to seriál, ktorý poriadne rozvíril stojaté vody obyčajných kreslených seriálov. Už aj v Zimbabwe vedia, kto je to Kail, Stan, Cartman, a Kenny ...

South Park Rally

Výrobca Comedy Centra
Procesor P-233
Pamať 16 MB
HDD 450 MB
Systém WIN 9x
Akcelerátor Áno
Multi play Áno
Typ Hry Závody

80 je známkou kvality.

80%
Za jeden jediný rok sa zo South Parku stal fenomén s veľkým F. Seriál putoval od jednej televízie k druhej, pretože žiadna nechcela mať do činenia s takým niečím. Veľká chyba, Comedy Central prijalo South Park za svoj a dnes je to seriál, ktorý poriadne rozvíril stojaté vody obyčajných kreslených seriálov. Už aj v Zimbabwe vedia, kto je to Kail, Stan, Cartman, a Kenny. Ak ste strávili posledné dva roky na Marse, tak vám môžem povedať len toľko, že majú veľký zmysel pre nadávky a zaujímavé nápady, ktoré vychádzajú len z ich jednoduchého detského rozumu. Veď čomu inému môžeme pripísať milosrdnú snahu poslúchnuť dedka a zhodiť na neho kravu, aby už ukončila jeho biedny a dlhý život? Taká eutanázia na tvrdo. No ale ja vám dnes nebudem hovoriť, aký je South Park dobrý. O tom by ste sa mali sami presvedčiť návštevou kina, kde mal práve premiéru celovečerný film South Park: Longer, Bigger & UnCut (niekde na inZine nájdete aj recenziu filmu). Dnes si však môžete prečítať o hre, ktorá vychádza z konceptu tohto kontroverzného seriálu.

Keď sa niekto pozrie na názov dnešného recenzovaného titulu, bude určite vedieť, že nejde o simulátor chytania rýb. Bude vedieť, že pôjde o nejaké rally, ale to je asi tak všetko. Po vložení striebornej placky do mechaniky a rýchlom nainštalovaní sa na disku obsadí približne 150Mb. Po spustení máte možnosť zhliadnuť milé intro (vstup/úvod do hry), kde spieva známy muzikant z titulkov samotného seriálu. Predstavia sa hlavní hrdinovia seriálu (áno, tí štyria diablici) na svojich kárach, pričom Kennyho klasicky prejde vlak. Ak nemáte možnosť sledovať seriál (Tv Luna v utorok približne o 22.00 hod, alebo HBO okolo polnoci), tak vedzte, že Kenny (taký chlapec v oranžovej kombinéze, ktorý len huhle a nepočuť, čo hovorí) v každej epizóde seriálu zomrie. Boli tu také názory, že tým pádom bude musieť aj v každom preteku zomrieť. Našťastie, predpovede sa nepotvrdili a jediným miestom, kde Kenny zomrie, je spomínané železničné priecestie.

Po zhliadnutí intra už ste v hlavnom menu celej hry. Odtiaľto si môžete ponastavovať ovládanie (primitívne jednoduché - šipky + použitie bonusu a vyhodenie bonusu + ručná brzda), zvuky, grafiku a tak podobne. V hlavnom menu sa nachádzajú aj dve najdôležitejšie položky, ktoré budete používať najčastejšie. Je to položka Arcade a South Park Championship (jednoduchý pretek [jednorazovka] a celý šampionát). Spočiatku si kliknutím na Arcade máte možnosť vybrať len z dvoch pretekov, ostatné sú skryté a musíte si ich vybojovať. A to sa robí práve v móde - šampionát. Je to vlastne pevný sled za sebou nasledujúcich pretekov.

Pred samotným šampionátom si vyberiete postavu, s ktorou chcete získať titul majstra, a môžete štartovať. A práve pri výbere sa mierne pozastavíme, pretože práve tu je jedno veľké plus, ktoré sa mi veľmi ráta. Pri vyberaní postavy máte široké možnosti, pretože okrem hlavných hrdinov sa tu nachádzajú aj bonusy, ako je známa riaditeľka školy, (trošku ľahšia) Cartmanova mama, Shelly "kurvadrát" (áno, to je tá, čo má "drátované rovnátka" až k ušiam), Ježiš a samozrejme Satan. Tým však výber nekončí a postupne s vyhranými pretekmi nepribúdajú len nové trate, ale aj postavy, s ktorými sa neskôr môžete pustiť do šampionátu. Každý tu má preňho typické autíčko. Ježiš sa vznáša na obláčiku (na toho som prvýkrát reagoval asi takto: "Ježíííš, Ježíš!"), Big Gay All má zase kvetinkové auto a šikmooký ufón zase malé ufíčko, zastrčené pod svojím medziplanetárnym zadkom. No teraz nám už nič nebráni pustiť sa na štart a odštartovať tento nadávajúci team.

Prvý pretek je klasické rally, kde musíte prejsť 3 kolá prejdením štyroch checkpointov (kontrolných bodov). Samozrejme, kto je najrýchlejší, vyhráva. Prvá trať je typické SouthPark mestečko, nájdete tu všetky známe budovy, ako je radnica, plastická chirurgia a ďalšie. No trate vôbec nie sú statické, ako by sa mohlo zdať, všade číha nebezpečenstvo. A to aj vtedy, keď máte súperov ďaleko za sebou. Veď si len spomeňme na Kennyho vlak. Nie je nič ľahšie, ako mať trošku smoly a vrútiť sa na priecestie práve vtedy, keď tadiaľ prechádza vlak.

Takýchto odchytávačov nepozorných motoristov je na každej trati mnoho. Či už v podobe tupých kráv, alebo farmára a jeho traktora. Po trati stretnete aj spomínaného ufóna, ktorý nerobí, samozrejme, nič iné ako kradne (v origináli unášal kravy a cartmana [v pamäti mi navždy zostane "cartmanova legendárna anální sonda"];-) vaše bonusy. Áno, bonusy, ale o tých až kúsok nižšie. Poďme však naspäť k pretekom. South Park je South Park, a preto aj túto časť hry zobral svojským spôsobom. Zatiaľ čo v prvom preteku absolvujete klasické zahrievacie rally, tak v ďalších zažijete už také skvosty, ako zbieranie špinavých slipov v rámci Spring Cleaning (jarné upratovanie), kde musíte so slipmi trikrát absolvovať okruh cez štyri checkpointy. Tým sa to však nekončí, Valentine's Day je ďalšia pekná úchylka: musíte zobrať luk a šíp a šíriť lásku strieľaním šípov značky L'Amour do svojich oponentov. Tí po zasiahnutí šípu od lásky vyletia do výšky s im typickou nadávkou. Ten, kto vystrieľal ako prvý všetkých protivníkov, vyhráva. Samozrejme, výpočet originálnych pretekov sa nekončí a mohli by sme pokračovať ešte veľmi dlho. Ďalšie plus majú u mňa trate, ktoré vlastne ani nie sú trate. Mne sa už zdvíha žalúdok, keď znova a znova vidím tupé okruhy ako pre opice. Preto som s radosťou uvítal absenciu akýchkoľvek okruhov (ak nepočítame spomínané checkpointy), pretože rútiť sa môžete kadekoľvek. Hlavne, že dosiahnete cieľ.

Bonusy. Po trati sa vyskytujú veľmi vtipné bonusy, ktoré môžete zbierať. Môžete mať však súčasne maximálne tri. A čo vlastne sú tie bonusy? Slúžia na asi na dve veci. Tentoraz však nie na tamtie dve veci. Buď nimi urýchlite seba, alebo spomalíte oponenta. To je také základné rozdelenie. Z tej prvej kategórie je to napríklad turbo, alebo špeciálne zelené turbo, ktoré má znak Terence a Philipa (tí sú známi svojimi explozívnymi vetrami). To, čo nasleduje po aktivácii explozívneho pohonu, asi nemusím hovoriť. Z druhej kategórie, ktorá je značne rozšírenejšia, je radosť vyberať. K dispozícii máte jednoduché vybuchujúce kokosy, či vyhadzovanie blokujúcich kráv. Z tých väčších kalibrov je geniálna análna sonda, ktorou ufóni ovládali Cartmana a to isté môžete spraviť vy s vaším nepriateľom. Jednoducho na neho zamierite, sonda si ho sama nájde a on začne spievať nejakú pesničku s rozžiareným úsmevom (presne tak, ako to bolo v jednej epizóde). Jednoducho, zbrane nemajú hraníc. Po zasiahnutí zbraňou to zasiahnutý aj patrične okomentuje, pričom najzábavnejší je asi Cartman (mimochodom, on má asi najrýchlejšie auto) - odborník na nadávky.

Grafika. V posledných rokoch je grafika hry veľmi dôležitá, pretože človeka buď okamžite odradí, alebo ho, naopak, presvedčí, aby vyčkal, čo sa bude diať. No čo myslíte, aká je grafika v South Parku? Samozrejme, holé jednofarebné budovy, ktoré sú pre SP charakteristické. Do hry sa podarilo preniesť aj typický tupý výraz kráv, ktoré sú už samé osebe zábavné. Bohužiaľ, trochu sa autorom nepodarilo zoptimalizovať beh hry a je teda sem-tam cítiť určité trhanie. Nie je to však nič hrozné a na hru to nemá veľký vplyv. Odporúčam však hrať aspoň na takom Pentiu 266 so 64Mb Ram.

Hudba a zvuky sú rozkošné. Zvuky som už spomínal a hudba je vytvorená samotnými autormi seriálu, takže je zaručená kvalita. Rôzne pretekárske remixy klasických melódií potešia určite každého, pretože sa presne hodia k hre.

Vážení, a to je všetko. South Park hrávam ako o dušu, pretože je to typický príklad relaxačnej hry, pri ktorej sa super zabavíte. Originálne nápady, známe postavy zo seriálu, nevšedné spracovanie pojmu rally. To všetko dáva dokopy fajnú hru, ktorá nie je hrou, na ktorú si o desať rokov niekto spomenie, ale myslím, že je to skvelé prepojenie sveta z obrazovky (plátna) a interaktívneho sveta počítačovej zábavy. A všetko je to zvládnuté na jednotku asi aj vďaka tomu, že na hre sa priamo podieľali aj otcovia South Parku. Čo k tomu viac dodať? Jednoducho hrajte.

ZOLLINO