27.11.2000 00:09, ZOLLINO, Komentárov: 0

Star Trek: Elite Force

Od nášho príletu do Delta kvadrantu, bol Voyager vystavovaný agresii mnohých nepriateľských rás. Aj napriek tomu, že sme prežili tieto stretnutia, každá bitva zmenšovala zásoby životne dôležitého materiálu na návrat domov.

Pripravte fázery!

Lt. Commander Tuvok osobný záznam, Hviezdny dátum 53843.2

ST: Elite Force

Výrobca Raven Software
Distribútor Activision
Procesor P-200
Pamať 32 MB
HDD 400 MB
Systém WIN 9x
Akcelerátor Áno
Multi play Áno
Typ Hry 3D Action

Super akcia, star trek príbeh a úžasná grafika

90%

Kupujte tu:

PC, PSX, DVD ...

Od nášho príletu do Delta kvadrantu, bol Voyager vystavovaný agresii mnohých nepriateľských rás. Aj napriek tomu, že sme prežili tieto stretnutia, každá bitva zmenšovala zásoby životne dôležitého materiálu na návrat domov. V záujme minimalizácie strát v budúcich konfliktoch som navrhol kapitánke Janewayovej založiť elitnú skupinu (Elite Force) sekuritného personálu, nazvanú Hazard Team. Tento by sa mohol postaviť extrémnym situáciam, ktoré presahujú možnosti normálnej posádky Voyageru.

Tak toto je pozadie Hazard Teamu, do ktorého ste boli začlenený ako Lt. Munro. Po real time stratégii sa k nám prirútila ďalšia hra na námet Star Treku. Musím však povedať, že ani zďaleka nie je poslednou. K dispozícii totiž už je ST: Hidden Evil a pripravuje sa ST: Bridge Commander. Asi nemusím nikomu vysvetlovať pozadie Voyageru, ktorý bol transportovaný niekam do „aleluja“ (aleluja - rozumej 70 svetelných rokov od domova) a teraz prekonáva rôzne dobrodružstvá na ceste domov. Tak sa stalo, že sa Voyager stretol s akousi sondou, ktorá nereagovala na pozdravy. Naopak, začala ničiť vesmírnu loď s veľkou razantnosťou. Nezostávalo nič iné, len ju zničiť. Tým však bol Voyager transportovaný do akéhosi systému. Systém má názov The Froge a vytvára veľké gravitačné pole, z ktorého sa nedá uniknúť. Navyše prisluhovači tohto pekelného stroja ostatné lode vyplienili a rozobrali „na šróby“. Situácia ako stvorená pre Hazard Team.

Raven Software je už hráčom známy mnohými titulmi, z ktorých sú asi najviac zastúpené 3D akčné hry z vlastného pohľadu (1st Person Shooter). Nedá sa teda povedať, že by v Raven Soft. nemali s takýmito hrami skúsenosti. A na titule Elite Force je to aj vidieť. Hra vás svojou ST atmosférou pripúta do kresla od začiatku do konca. Celá hra nemá chybičku až na jedno „ALE“. No poďme my pekne poporiadku.

Hra sa začína simuláciou boja proti Borgom na Holopalube, pričom postupne objavujete zákutia lodi Voyager až sa stane spomínaná nehoda so sondou. Vašou prvou misiou je preskúmať neďaleký vrak vesmírnej lodi, vykazujúci zdroj energie a dát. A už to ide... Vo vlastnom pohľade sa pohybujete po lodi, zúčastňujete sa briefingov, z ktorých sa idete sám vyzbrojiť a odobrať sa do transportnej miestnosti. Tam sa k vám pripájajú ďalší členovia tímu, ktorí sa po lodi pohybujú taktiež absolútne nezávisle. V samotnej misii vám asistujú známe postavy zo seriálu. Quake3 engine, na ktorom je postavená hra, bol vylepšený o inteligenčný systém postáv - Icarus. Tak sa stane, že sa ocitnene v krížovej palbe s vašim týmom. Zovšadiaľ budú lietať smrteľné paprsky, vaši asistenti budú pokrikovať hecujúce hlášky a na monitore budú vybuchovať fotónové torpéda. Tomu ja vravím ATMOSFÉRA.

Quake3 engine je jednoducho bezkonkurenčný pre hry dneška. Firma, ktorá na neho staví, má zaručný grafický úspech. A tak je tomu aj tu. Nádherné lokácie, ktoré hýria mimozemskými farbami, svetlami a slizom. Až sa budete pohybovať po obrovských miestnostiach, v ktorých budú lietať prekrasné „svetlušky“, tak budete vedieť o čom hovorím. To však ešte nie je nič proti tomu, čo sa začne odohrávať na monitore po ovešaní sa rôznymi smrteľnými zbraňami. O tom však neskôr.

Elite force má trochu smolu, že prišiel hneď po dohraní Deus Ex, ktorý takmer založil nový podžáner 1st Person Shooterov. Ak neviete prečo, tak si prečítajte recenziu na InZine. No aj napriek hernej nenáročnosti na uvažovanie sa mi Elite Force zapáčilo hrateľnosťou, atmosférou a pocitom, že ste súčasťou niečoho veľkého, čo sa odohráva za monitorom. Aj napriek tomu doporučujem zvoliť si jednu z vyšších obtiažností, pretože hra je veľmi jednoduchá a bojová obtiažnosť siaha botom z Quake3 tak po pás. Na druhú stranu si užijete prebudenia borgov akurát keď budete v ich matrixe (to je také odpočívadlo asi pre 10 tisíc borgov) a následnu valiacu sa masu kovom posplietaného mäsa vykrikujúceho čosi o asimilácii. So svojím týmom sa maximálne sžijete a keď vám niektorý z členov zomre, tak vás to bude určite mrzieť. Hlavne keď svojím správaním k tomu prispejete. Napríklad na začiatku hry pribehnete k vybuchujúcej chodbe, z ktorej sa snaží uniknúť nejaký mechanik. Máte dve možnosti, zapnúť magnetické pole a zastaviť výbuchy meter pred vami, tým však pochovať mechanika, alebo počkať až mechanik vybehne a až potom v priebehu sekundy zapnúť spomínané pole. Takýmito „výbermi“ sa hra len hemží, čo je len a len dobre. Ak sa nebodaj váš člen týmu poraní v misii, tak sa okamžite sám transportuje na Voyager za charakteristického zvuku a zobrazenia (to je to modré „rozatomizovanie“ ;-). Jednoducho, čistý STAR TREK.

Spomínal som zbrane. Ako prvý budete používať klasický fázer, druhou zbraňou fázerová puška. ST zainteresovaní však vedia, že proti borgom potrebujete meniť frekvenciu zbrane, pretože sa borgovia na istú frekvenciu dokážu adaptovať. To sa rieši vlastníctvom Infite Module Machine (Imod), ktorú zostrojila Siedma z Deviatich. Táto zbraň frekvenciu neustále mení a je to univerzálna zbraň proti borgom. Ďalej už začínajú byť zbrane mierne exotické, neustále sa však držia v duchu Star Treku. Prvý kontakt s megapráskavými torpédometmi, ku ktorým sa dostanete, mi pripadal trochu cudzí. Jednoducho, skrátená brokovnica, či rotačný guľomet v ruke je niečo iné ako anonymná megapráskavica. Neskôr si však k zbraniam privyknete a uvidíte, že sú vlastne zábavné. Dostanete sa k hyperrýchlemu pulznému „rotačáku“, k výbornému a ničivému fotónovému torpédometu, ktorý si zamilujete kôli charakteristickému ST zvuku vypusteného torpéda. Druhým lákadlom musí byť dvojité použitie každej zbrane. Pri klasickom fázeri je to len znásobenie účinku lúča, no pri tých smrtelnejších zbraniach už môžete kandidovať na novoročný ohňostroj.

Hra taktiež obsahuje známy botmatch, ktorý sa tu nazýva Holomatch. Spúšťa sa oddelene od hry samostatným súborom a je to vlastne to isté ako v Quake3. Nastavíte si model, úroveň, nepriateľov a obtiažnosť. Neviem, či je to vo mne alebo v hre, ale na najvyššiu obtiažnosť - Captain neboli problémy s prechádzaním všetkých arén s rôznymi protivníkmi. Na druhej strane bitva vyzerala asi tak, že ste na monitore videli len biele svetlo od všetkých tých laserov a torpéd. Samé výbuchy, výkriky. Proste povinnosť pre každú akčnú dušu.

Ako ste si všmli do teraz to bola len a len oslavná chvála na účet titulu Elite Force. S tým však momentálne končím, pretože sa v hre predsa len objavila jedna mucha (nie, muška to nie je, je to poriadne mušisko). Hra je totiž neuveriteľne krátka! Po prepočte som ju mal za osem hodín zvládnutú, takže normálnemu hráčovi vydrží tak 15 hodín, čo je dosť málo. Je to dokonca prekliato málo. Čo už ale narobíme. My to už nezmeníme.

Keby ste sa ma opýtali, či si máte túto hru zohnať, tak by som vám bez váhania odpovedal, že je chyba že ju ešte nemáte. Nádherné skåbenie Star Trek fenoménu, hrateľnosti a populárnosti titulov ako je Quake3 jednoducho muselo vyjsť. A výsledkom je aj moje hodnotenie. .

ZOLLINO