04.12.2000 00:09, WIN, Komentárov: 0

Heavy Metal FAKK 2

Čo povedať o hre Heavy Metal FAKK 2? Technicky vyspelá, brutálna, kontroverzná, výnimočná? NO s každého trošku. V prvom rade chcem povedať, že Jan Eisler stratil súdnosť a pravdepodobne sa zle vyspal keď v SCORE museli výjsť dve recenziie na tú istú hru. Zabudnite na minulosť výrobcu menom Ritual Entertainment, ...

Heavy Metal FAKK 2

Výrobca Ritual Entertainment
Distribútor TAKE 2, GOD
Procesor P-300
Pamať 64 MB
HDD 30 MB
Systém WIN 9x
Akcelerátor Áno
Multi play Nie
Typ Hry Action

July je kočka a nie len kvoli nej je FAKK 2 výnimočný.

WIN:

90%

ZOLLINO:

80%

Kupujte tu:

PC, PSX, DVD ...

Čo povedať o hre Heavy Metal FAKK 2? Technicky vyspelá, brutálna, kontroverzná, výnimočná? NO s každého trošku. V prvom rade chcem povedať, že Jan Eisler stratil súdnosť a pravdepodobne sa zle vyspal keď v SCORE museli výjsť dve recenziie na tú istú hru. Zabudnite na minulosť výrobcu menom Ritual Entertainment, ich predchádzajúca hra Sin nebola výnimočná, ale FAKK 2 sa s jeho neúspechom nedá akokoľvek spájať.

Ako veľký fanúšik comicsov, viem ,že Heavy Metal vo svete znamená pojem a nejde len o nejaký komerčný výmysel. Je najvačším comicsovým magazínom pre dospelých (nejde o nejaké porno, ale brutalitu a krv). Comics Melting Pot je jeden z priamych predchodcov príbehu FAKK, preslávený najmä vynikajúcimi kresbami majstra Simona Bisleyho. Aj preto preveliký úspech comicsu dal vzniknúť kreslenému filmu Heavy Metal FAKK, ktorý sa považuje za legendu. Dnes uplynulo 30 rokov od prvého FAKKu, kde naša vyvinutá hrdinka Julia Strain po všetkých masakroch zabila zlého boha Lorda Taylera. Julia a zvyšok ľudstva sa uchýlili na planétu plnú života, na planétu Eden. Súčasťou tejto starodavnej ríše je aj vodaživota, ktorá zaručuje večnú mladosť a silu, planéta má plno záhad, ale to sa už nestihneme dozvedieť, lebo tajomný Gith príchádza a planéta Eden čelí inávzii.

S pripravovaným filmom FAKK2 je kvalita hry veåmi háklivou témou a preto aj mňa zaujímalo spracovanie a následná konverzia do herného sveta. Po otestovaní prvého dema som bol spokojný. Použitý Quake 3 engine pracuje na jedničku, rýchlo, stabilne a hlavne graficky dokonalo. Podľa prvého dojmu, ktorý spravia obrázky by ste povedali, že ide o ďalšieho Tomb Raider. Figu, ide o čistokrvnú akciu a bola by rovnaká, nech by bola z vlastného pohľadu , diablovského izometrického či tretej osoby. Som človek, čo recenzoval prvý troch Tomb Raiderov a po dohraní trojky som is povedal nikdy v živote. Štvorku som dal pre istotu už Kekovi a on ju prosím ani nedohral , nuda, a to on je človek , čo Laru zbožňuje a pripravil na TR 2 návod. Julie a Lara sa nedajú porovnávať, dve úplne rozdielne hry s úplne inou kvalitouä a žánrom.

Hlavný rozdiel je v dejovej línii, kým v Lare sa ťháte po lane nasilu pospájaných levelov nejakým príbehom, tak v Heavy Metal je tomu úplne naopak. Spletitosť levelov a deja sa vám zdá tak prirodzená, že vám ani nedojde, že sa trepete po najnezmysluplnejších lokáciach tohto fantasy sveta, možno preto, že ide oFantasy a nie reálne prostredie. Práve interakcia medzi dejom a akčnou stránkou hry majú silu génia. Aby bolo jasné Julia nie je žiadne orezávatko a ovláda rôzne ničivé bojové techniky doložené kvalitnou animáciu. Hlavne rozanimovanie a pohyblivosť hlavnej aktérky patria ku skvostom Heavy Metalu. Hrdinka dokáže skákať, liezť, plaziť sa, šplhať po stene, húpať laná sťa tarzan, robiť rôzne kotrmelce, liezť po tyči v rôznych polohách a iné nemravnosti. Keď si leleganciu motion capture pohybov spojíme s bojovými technikami, pravá zábava začiná. K dispozícii máte cez 20 zbraní v 6 kategóriach.. Niekoľko druhov mečov, štítov, streľných zbraní, tažkej techniky a výbušnín. Pričom môžete zbrane kombinovať, lebo July je dual procesor, teda do každej ruky si môže dať inú zbraň a nezávisle s ňou bojovať, alebo prídete k nezvyčajným kombám, ktoré sú pre každú dvojjicu zbraní unikátne. Pri boji s mečom zanechávate svetelné efekty podobné tým v mlátičke Soul Blade, a popri tom kropíte nepriateľov dávkou z uzi, giálna kombinácia.

Niektoré zbrane sú ale dvojručné, ale zato majú dva módy streľby, apropo výborný je plameňomet. Dojem, že drastické metódy sú najlepšie, je správny. Zrelým príkladom bolo keď sa ma tehotná mamička pýtala , kde sa jej stratila dcéra, v tom prišie bubak a podpálil ju J). Podobne sa tu vyskytnú useknuté ruky, hlavy a iné končatiny s efektom vytekajúcej červenej tekutinya to som ešte nespomenul pocovanie tiel na kúsky. Je Pravda, že drastickosť hre nechýba. Ale aj tak vás musím usitiť, že hra prešla drobnohľadom kritikou a musle byť okresaná na to čo je z nej. Totiž v pôvodnom comicse aj lietajú črevá, a iné orgány z tohoto hladiska je FAKK počítačový len prechádzkou ružovou záhradou.

Aby to nebolo také ľahké, do cesty sa vám budú stavať rôzne druhy fantasy príšer s nádherným grafickým stvárnením. Surovosťou je, že na každého treba použiť inú taktiku a to prosím na trupika s plameňometom, reketometom a rotačákom treba neustále meniť spôsob boja. Úplne zabité je to s bossmi, ktorý sú skutočnou logickou hádankou. Je to niečo iné, než strieľať a uhýbať sa a to nespomínam ešte hlavného záporáka Lorda Tylear, ktorý bol dosť tvrdým orieškom. Ich inteligencia je až prehnaná, ažn a niektoré prirodzené nedostatnky sa vám budú uhýbať a prenasledovať vás až do pekla. Škoda, len, že po prejdení hry si poviete, že by ich mohlo byť trochu viac. Ani nie tak na počet kusov, ako na druhy. Postupným vyhynutím živočíchov na Zemi sa ich počtu pomaly priblížime. Ale tento malý nedostatok si všimnete až po dohraní hry, dovtedy sa budete príjemne baviť.

O čom tento spleť technológie a namakaného príbehu vlastne je? Všetko sa v podstate točí okolo vyššie menovanej vody, je pravda, že dodáva väčšiu silu , odolnosť a pri maximlánej hodnoty sa dejú nevídané veci, niektoré meče dokonca začnú zapaľovať protivníkov a podobne. Ale faktom je, že v srdci planéty je ukrytá veľka sila, ktorej bočným produktom je táto voda. A práve srdca sa chce zmocniť Gith an ovládnutie vesmíru. Všetko by bolo v poriadku, keby nám to nevadilo.

Nechcem sa dotknúť jedného odborníka, ale architektúra levelov je premyslená a hodná obdivu. Je pravda, že pôjde o účelovo predpripravenú skupinu lokácii a nemôžeme počítať s nejakým generovaním a znovyhrateľnosťou, ale tak to má byť. Bez toho by tá zábava nebola akou je. Rôznorodosť prostredí tomu len pritaká, hlavne keď sa dostanete do tajného chrámu v strede planéty a bu dete musieť podstúpiť skúšku 4 elementov, tak až vtedy si naplno začnete uvedomovať grafické orgie, dakedy som mal pocit, že toľko rôznych namakaných textúr osm ešte nevidel.. Quake 3 engine je jedničkou vo svojom obore a nepreukázal žiadne nedostatky. Priam naopak hru dokopal, kde je.

Ďalším z rozdielov Quake 3 a Core enginu videť v podpore animácii, grafiky a objektov. Nestalo sami, že by Julie prechádzali cez telo iné polygóny , vypadávanie textúr alebo drastické spomalenie na väčších priestoroch. A rovnako je zastúpená aj podpora 3Dfx a nVIDIA kariet + Q3 engine je ľahko portovateľný pre Linux, možno sa aj táto skupinka bude môcť baviť bez obavy, že im padnú okná počas hrania na hlavu.

Neodpustím si jednu pikošku. Ako predloha Julie bola skutočná Julia Strainová žena z Penthousu a zároveň manželka šéfredaktora Heavy Metalu. Neviem ,ale Julie mi prupadá ovela viac sexi ako neprirodzená Lara a to ešte sa tešte na navodenie atmosféry striedaním rôznych polonahých oblekov J)))

Akcia, drasťák, erotika, hra napeckovaná tým najlepší,. Výborná striedajúce sa motívy hudby evokujú rôzne pocity. Ta hra je tak nereálna a zároveň nádherná ako bol Unreal. Škoda len, že sa to tak skoro skončí. Smutné, ale FAKK 2 sa dá dokončíť za 14 hodín a to sa mi oproti dvakrát tak dlhému Vampirovi zdá málo. Nie je to vážne ako u hier od Crya, kde sa striedajú len zákysy s animáciami, ale od hry ktorúi skúpim za dve tisícky by som čakal viac. Keby bola aspoň nejaká možnosť multiplayeru, ale tá automaticky s tématikou filmu odpadá.

Veru škoda preškoda, keby sa doba hrania zdvojnásobila, bolo by vážne rozmýšlať o kriticky vysokom hodnotení, takto je mate množstvo nadupaných levelov, po ktorých prejdení chcete viac. Pretože hrateľnosť Heavy Metalu je výborná. Nenudí a neubíja (nemal by som to+lko pozera5 reklamu na totalgym) pobavíte sa , to mi môžete veriť.

Len pred pár minútami som F.A.K.K.2 dohral a už sa s vami delím o moje poznatky. V prvom rade si rozhodne nemyslite, že dnes tu pôjde o simuláciu nejakej metalovej skupiny. To rozhodne nie. To len naše končiny majú vždy také šťastie (v uvodzovkách alebo bez, ako sami zvážite), že sa k nám populárne trendy z USA nedostanú. Tam je totiž kult Heavy Metalu minimálne na takej úrovni ako je v Európe Warhammer (40.000). Jednoducho, stolná hra s pravidlami, na motív ktorej bol už nakrútený aj film. A ja mám dnes za úlohu sprostredkovať vám moje skúsenosti s týmto titulom.

V prvom rade sa musím zmieniť o tom, že rovnako ako 90% slovenskej populácie, ani ja som o kulte Heavy Metal „nemal ani páru“. Dnes je už situácia iná, no aj napriek tomu sa bude hra hodnotiť z pohľadu nezainteresovaného metalistu - zelenáča (ja radšej musiku ako pitchshifter.com ;-).

Kde bolo tam bolo, existovala jedna planéta, nie nepodobná „tej našej” rodnej hrude. Mala meno Eden a asi ako už správne tušíte, žilo sa tam spokojne bez problémov, konfliktov a predčasných volieb. Samozrejme, nič netrvá večne a musel prísť aj koniec pokojných časov. K Edenu si to nasmeroval klasický vesmírny mutant s plynovou maskou na „ksichte“ a s úmyslom narobiť z obyvateľov Edenu potravu pre svoju armádu. Inu začalo sa to nevinne, ranným meteoretickým dažďom. V tejto chvíli sa zhosťujete postavy July, popri ktorej vyzerá Croftová ako dievčatko zo strednej. Jednoducho radosť pozerať, resp. hrať. Meteoretický dážď však prenikne cez ochranný obal Edenu a všetky tvory v blízkosti dopadnutého odpadu začnu byť agresívne. To už začnete niečo tušiť a pomáhate kde sa len dá.

Hra začína veľmi interaktívne a celé intro už vlastne hráte s July, podobne ako tomu bolo v Half Life. Z počiatku sa určite budete len tak prechádzať po dedinke, budete obzerať grafiku a zúčastnite sa výukového kurzu (silne doporučujem). Následne sa udeje jedno veľké BUM a už treba ísť len rovno za nosom. Ako inak, aj teraz ide o zastavenie vesmírnych oblúd. Zatiaľ to tak vyzerá, že je hra e-n-tou kópiou ostatných hier. Takže poďme k tým sexy veciam ohľadom titulu FAKK2. Ako prvé sa ponúka 3D zobrazenie zpoza chrbta hlavnej predstaviteľky. Z počiatku sa asi budete vyžívať v ladných pohyboch a krivkách, ktorými disponuje July. Následne sa doporučujem pustiť do objavovania sveta, v ktorom sa nachádzate. Jedná sa (a teraz pozor...) o akýsi retro sci-fi svet s prvkami prítomnosti (určite si viete presne predstaviť, však? ;-). Jednoducho v zdanlivo stredovekej dedinke sa využívajú zariadenia z prítomnosti a budúcnosti. Taký je svet Heavy Metalu.

Čo to znamená v praxi? To znamená, že počas bojov hráč môže disponovať len jednoduchým mečom a štítom, no za rohom už ho môže čakať bazooka. Niekomu táto kombinácia asi nesadne, pretože preferuje jeden či druhý typ zbraní. Počas hrania mi však nerobilo problémy držať UZI samopal v jednej ruke a v ruke druhej driemať štít a odrážať ním nepriateľské strely. To je ďalšia vychytávka FAKKu, máme dve ruky, tak prečo nedržať aj dve veci naraz, že ano? To znamená, že dve UZI sú lepšie ako jedna a tak všeliak podobne. Niektoré objemné zbrane (napr. plamenomet) však vyžadujú držanie zbrane dvoma rukami, takže sa na smrtiaci tank nikdy premeníte len vďaka zbraniam. Veľmi dobrého efektu sa však dá dosiahnúť s bleskovým mečom a štítom. Postupne však zistíte, že na „každý odpad je vhodná iná metla“ (to som pekne povedal, však?)(možno budú aj prémie ;-).

Počas hry sa stretnete s viacerými spôsobmi zvládnutia určitého problému. Ak sa pred vami napríklad zjaví nejaká škaredosť, tak máte dve možnosti. Buď ju rozstrieľate, alebo na ňu jednoducho zhodíte zavesené závažie. Bohužiaľ, tendencia výskytu takýchto miest sa v hre čoraz viac a viac zmenšuje. Príšery sú inak zábavné a aj napriek snahe nahnať vám husiu kožu sa budete viac usmievať ako naozaj obávať. Neskôr, keď si už s hernými príšerami potykáte, tak bude radosť podľa šialeného smiechu a revu detekovať montrá, ktoré sa len zjavia za pár sekúnd. S príšerami je sranda a takmer nikde sa nevyskytne moment nepremožitelnosti počítačom riadených protivníkov. Na začiatku je hra trochu nepohodlná, pretože sa vďaka neustálemu „respawnovaniu“ lietajúcich otravností bude vaša životná energia držať neustále na kritických hodnotách. Doporučujem však prejsť pár týchto lokácií s očakávaním nových zážitkov a tie sa aj dostavia. Zatiaľ, čo z počiatku vám bude robiť problémy aj obyčajné, gúľajúce sa „niečo“, tak neskôr si zvyškami týchto príšer budete čistiť zuby od zaschnutého mäsa predošlých padlých (no po tejto brutalitke už prémie neočakávam). Keď už sme pri tých výkonoch, popri ukazovateli životnej energie existuje aj ukazovateľ sily. Čím viac sily, tým rychlejšie bežíte, vyššie skáčete a máte väčší efekt zbraní (jednoducho v duchu olympiády).

Samotné hranie je často prekládané InGame animáciami v engine danej hry. Najčastejšie pri väčších postupoch, alebo významných dejových zvratoch (nie, že by tam nejaké boli;-). So svojou postavou prejdete mnoho prostredí, podľa ktorých sa na vás bude valiť osadenstvo daných zákutí. Dostanete sa tak do kanalizácie rodnej dedinky, do pralesov plných hmly, do alternatívneho sveta štyroch elementov (to si milovníci krvi užijú, pretože jedným z elementov je krv), ktoré sú reprezentované gigantickými ženskými telami v duchu daného elementu. Finálne, nakopete zadok ďalšej rohatej maske. Tak ako som to spravil ja.

A tak ako som ja čakal pokračovanie, tak aj vy budete prekvapení, keď uvidtíte nápis: „Thank you for playing.“. No fajné. Ďalšia hra v poradí, ktorú som pokoril na dve posedenia. Je chyba vo mne? Dúfam, že nie, každopádne problém vám v hre spôsobí len samotný koncový boss, ktorého treba zabíjať kombinovaným spôsobom. Inak v hre nenájdete nijaký postupovový problém. To je na jednu stranu dobre, no na stranú druhú skončíte skôr ako si spočítate koľko ste za hru zaplatili. To je taká jediná vážnejšia chyba hry s tým, že koniec je otvorený a podľa všetkého sa dočkáme ďalšieho pokračovania.

Ja osobne sa na pokračovanie teším, pretože FAKK2 sa mi páčil na celej čiare. Výborná hratelnosť so zaujímavým zbraňovým mixom uplatniteľným na plejádu zaujímavých príšer dokáže byť výborným lákadlom fanúšikov 3D akčných hier. Takže brať, či nebrať? Ale samozrejme, že brať...

ZOLLINO

WIN