01.03.2009 01:41, WIN, Komentárov: 0
Killzone 2

Killzone 2

Po 4 rokoch úpenlivého čakania je tu posledná šanca PS3 ukázať, čo dokáže a odpratať reči neprajníkov, ktoré sa tiahnu už od čias jej prvého ohlásenia. Veď keď si spomenieme, PS3 nemala nikdy na ružiach ustlané a aj vďaka neustálemu odkladaniu a sklzu od konkurencie o rok, rádovo vyššej cene, strácajúcim sa exkluzívnym titulom, multiformátovým hrám, ktoré sú prispôsobované skôr na potreby výkonnostne slabšieho Xboxu a v poslednom rade inkriminovanému traileru Killzone 2 predstavenom na E3 2005. Spomenutý trailer vtedy priam otriasol hernou obcou a stal sa námetom mnohých slovných útokov, ktoré poukazovali na fakt, že daná kvalita a detaily hry nie je možné na žiadnej konzole tejto generácie dosiahnuť. Sony si týmto na seba uplietla obrovský bič a zároveň aj tlak, pretože nech by bola Killzone 2 akokoľvek dobrá, vždy by sa jej vyčítali nejaké nedostatky už len z princípu zaujatosti hernej verejnosti. Dnes je január 2009 a takmer 4 roky po trailery mám 3 krát dohraný Killzone 2 a musím povedať WOOOOOOW...

Po 4 rokoch úpenlivého čakania je tu posledná šanca PS3 ukázať, čo dokáže a odpratať reči neprajníkov, ktoré sa tiahnu už od čias jej prvého ohlásenia. Veď keď si spomenieme, PS3 nemala nikdy na ružiach ustlané a aj vďaka neustálemu odkladaniu a sklzu od konkurencie o rok, rádovo vyššej cene, strácajúcim sa exkluzívnym titulom, multiformátovým hrám, ktoré sú prispôsobované skôr na potreby výkonnostne slabšieho Xboxu a v poslednom rade inkriminovanému traileru Killzone 2 predstavenom na E3 2005. Spomenutý trailer vtedy priam otriasol hernou obcou a stal sa námetom mnohých slovných útokov, ktoré poukazovali na fakt, že daná kvalita a detaily hry nie je možné na žiadnej konzole tejto generácie dosiahnuť. Sony si týmto na seba uplietla obrovský bič a zároveň aj tlak, pretože nech by bola Killzone 2 akokoľvek dobrá, vždy by sa jej vyčítali nejaké nedostatky už len z princípu zaujatosti hernej verejnosti. Dnes je január 2009 a takmer 4 roky po trailery mám 3 krát dohraný Killzone 2 a musím povedať WOOOOOOW...

#pic1#

Hneď na úvod musím povedať, že Killzone 2 vlastne nie je druhým dielom, ale už tretím titulom z Killzone univerza. Prvá Killzone vyšla koncom roku 2004 ešte na PS2 a bola miernym šokom, pretože ukázala nevídanú grafickú silu PS2, ktorú nikto nečakal, zároveň však nebola dvakrát jednoduchou záležitosťou, čo sa obtiažnosti týka. Po Killzone 1 nasledoval Killzone Liberation pre PSP, ktorý síce pokračoval tam, kde KZ1 skončil, ale prekvapujúco už nešlo o FPS, ale o akčnú strielačku s izometrickým pohľadom z hora. KZ 2 je teda akýmsi druhým dielom na veľké domáce konzoly a opäť sa navracia k žánru FPS aj keď príbehovo nadväzuje na KZL.

A o čo vlastne ide? Nad skúmaním histórie sveta Killzone by sme mohli stráviť hodiny, pretože samotný svet a atmosféra sú tým hlavným faktorom, ktoré vás pri hre držia. Ale keďže nemáme toľko času spomeniem, že vy od začiatku konfliktu stojíte na strane ISA, čo je obdoba vojenskej aliancie NATO, proti vám sú stúpenci militaristickej strany Helghast, ktorá ovláda planétu Helghan a celý konflikt sa odohráva v budúcnosti. Helghast je už na prvý pohľad niečo ako futuristický nacistický režim, pričom z každého záberu je vidieť jasnú inšpíraciu hitlerovským Nemeckom a stalinovým Ruskom. Práve títo "niktoši" zaútočili na planétu Vekta a vám ako jednotkám ISA sa ich podarilo v predchádzajúcich dieloch odraziť a zatlačiť na ústup. V Killzone 2 sa karta obrátila a ISA sa pripravuje na inváziu planéty Helghan, kde majú okrem porážky tohto režimu za úlohu zatknúť cisára Visariho a donútiť tak Helghan podpísať mierovú dohodu. No nie všetko je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdalo. Helghan je nehostinná drsná planétam, čo vysvetľuje, prečo sú Helghanci takí akí sú, a to naštvaní na zvyšok ľudstva. A to si píšte, že svojím príchodom ich ISA rozzúrila do morku kosti, pretože v nich vidia agresorov. Vitajte v drsnej vojne, ktorá sa prehupla do svojej najlepšej časti...

#pic2#

Atmosféra je tým pravým lákadlom, ktoré vás ženie vpred. Helghasti so svojími svietiacimi očami, temnými maskami a hrubými hlasmi naháňajú strach a popri tom, ako všetko okolo vás vybuchuje sa nedokážete zbaviť pocitu, že tá vojna je reálna. Hra sa s vami od začiatku vôbec nemazná a uštedruje vám jeden adrenalínový zážitok za druhým, spojený so skutočným strachom. Zároveň si vychutnáte filmový zážitok, ktorý vás nechá v kľude zabudnúť, že ide o nejakú hru. Všetko vidíte z pohľadu prvej osoby, podávanie si rúk s partnermi pri preliezaní múru, krytie sa za prekážky a vystrkovanie hlavy ala Uncharted a Gears of War, alebo aj samotná smrť je vždy z pohľadu vašich očí. Na nejaký HUD, respektíve počet životov a ďalšie typické herné dáta môžete zabudnúť, tento raz vám nebudú vôbec zavadzať, cieľom hry je presvedčiť vás, že ste skutočne tam. Svoje robí aj dynamické počasie, kde vidíte blesky na oblohe, hojdanie sa elektrických káblov vo vetre či piesku a dymu v závislosti od smeru vetra. Hneď pri prvom pristátí uvidíte skutočný morský príliv a HDR dynamické nasvietenie, ktoré zatiaľ nepredviedol žiaden titul. A o tom je táto hra - o detailoch, ktoré idú niekedy až do chorobnej puntičkárskosti. Napríklad strelíte do dreva a ostávajú v ňom diery a odletujú malé kúsky, ak strelíte do steny, tak sa rozpráši aj drobný prach. Proste nádhera... Každú zbraň cítite, počujete a keď z nej strieľate, máte aj pocit, že niekoho skutočne ja zabíjate.

#pic3#

Nepriatelia a modely postáv sú chválou nad chválu. Už prvý Killzone nebol ľahkou hrou pre orezávatka a KZ2 s každou ďalšou obtiažnosťou ponúka novú výzvu. AI nepriateľov je vysoká a prispôsobivá podľa štýlu vášho konania, nerobí im vôbec problém premiesťnovať sa a pokúsiť sa vás obkolesiť a dostať do krížovej paľby. Výborne je riešená aj ich variabilita správania, zbraní a štýlu boja napriek opakujúcemu sa znaku, respektíve svietiacim očiam a v neposlednom rade vypečené bossfighty. Všetky postavy v hre, vrátane vašich vojakov, sa chovajú a pohybujú realisticky, pričom motioncapturing na jednotlivých postavách je taktiež spravený veľmi pedantne. Tá fyzika, ktorá ovplyvňuje zvalenie sa každého tela a ďalšie sprievodné animácie ešte viac umocňujú už tak vynikajúci pocit z reality.

Ďaľším pomaly nasilu písaným pravidlom v FPS hrách je nutnosť riadenia nejakého vozdila a samozrejme ani v Killzone 2 sa riadeniu tanku nevyhnete, ale našťastie je to spolu s mechom jedna z mála takýchto vložiek, ktorá vás na chvíľu odosobní od hlavného hrdinu Sevchenka - oveľa radšej zasadnete totiž za guľometové hniezdo a pokosíte rady nepriateľov týmto spôsobom.

Bez akejkoľvek hanby môžeme priznať, že Killzone 2 je graficky najdokonalejšia next-gen hra, ktorá o niekoľko krokov predbehla aj ospevovaný Gears of War a Crysis, z čoho mám nesmiernu radosť, pretože práve Uncharted a Killzone 2 ukazujú, čo všetko sa dá ěste vytlačiť z PS3, a to nevyužili 100% jej možností - hurá, konečne niekto využíva Cell spôsobom, akým sa má. Dokonalá a hlavne detailná architektúra levelov, využiteľnosť rôznych prostredí a interaktívne prostredie s funkčnou fyzikou robia ohromný rozdiel.

#pic4#

Zvuková stránka je podobne ako všetko veľmi kvalitne spracovaná. Zbrane, dopady na dlážku, výstrely a zvuky motorov pôsobia reálne a nemáte pri výstrele pocit, že máte v ruke umelú hračku na guličky. Správne dávkované dialógy vašich kolegov prostredníctvom dabingu nádherne podfarbujú situáciu na bojovom poli a sem-tam vás aj rozosmejú vhodným vtipom. Samozrejme i pri hudbe cítiť poctivý filharmonický orchester dodávajúci celej záležitosti potrebnú vážnosť.

Sigle player je jednoducho výborný, je to hra s veľmi silnou atmosférou a po prvom dohratí si určite zapnete hru aj druhý či tretíkrát. Aspoň u mňa to takto fungovalo... Dåžka hrania je na dnešné pomery nadštandardná, 11 hodín, na všetko nad easy a normal obtiažnosť. A vopred varujem pred obtiažnosťou easy, tam dokážete hru preletieť za 5 hodín ako rambo streľbou hlava-nehlava, ale na vyšších sa nutne musíte kryť a viesť taktické boje o život, čo dodáva hra správnu atmosféru. Jednoducho, kto si zahrá easy nespozná skutočné kvality tejto hry.

Zároveň okrem prepracovaného singleplayeru si tvorcovia hry zaumienili dobyť aj multiplayerový olymp prostredníctvom mnohých skupinových a taktickým módov ala counterstrike a delením na rôzne povolania a skúsenosti ako v RPG. Jednoducho aj multiplayer si určite vyskúšajte, pretože to vyzerá na dlhodobo návykovú záležitosť.

#pic5#

Celkovo som s Killzone 2 veľmi spokojný, pretože som čakal dobrú FPSku a prišlo asi to najlepšie, čo sa dá momentálne pod týmto žánrom na hociktorej platforme zahrať. Od dôb, kedy Halo 3 spravilo do sveta veľkú hanbu svojou odfláknutosťou som totálne rezignoval na hype a očakávania od pokračovaní známych titulov, ale tentoraz dávam veľký rešpekt vývojárom z Guerilla studio za to, čo s Killzone 2 predviedli. Je to rovnaký pocit, ako keď som prvýkrát spustil hru menom Half Life 2. Ďakujem...

Ešte na záver chcem upozorniť, že na chystanej výstave GAME EXPO 2009 (13-14.3.) v Bratislave by malo prísť v spolupráci so Sony a Playstation práve toto vývojárske štúdio a podeliť sa o svoje zážitky a skúsenosti s Killzone 2!

#tab#


Zdroj: gamesweb

WIN
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012