LAIR
Vo vianočnom období prišla do Európy, resp. na Slovensko konečne ďalšia z blokbastrových hier PS3, ktorá vyvolávala rozporuplné reakcie. Na jednej strane bolo X nadšencov na druhej Y antipatov. Mňa, ako človeka, ktorého nadchla už prvá alfa verzia LAIRu niekedy v marci, rozhodne zaujímalo, ako to s touto hrou skutočne bude. Predsalen nás túto sezónu už čakala prehypovaná kampaň a recenzie priemernej hry Halo 3, kde sa ukázala pravá tvár a profesionalita herných médií. Je to vcelku zarážajúci fakt, keďže napríklad vynikajúci Zaklínač dostal nižšie hodnotenie a zároveñ kopu vyznamenaní. Holt nebol hype, nebudú najvyššie známky. Preto v rámci zachovania snahy o čo najvyššiu objektivitu som si túto hru celú zahral.
Vo vianočnom období prišla do Európy, resp. na Slovensko konečne ďalšia z blokbastrových hier PS3, ktorá vyvolávala rozporuplné reakcie. Na jednej strane bolo X nadšencov na druhej Y antipatov. Mňa, ako človeka, ktorého nadchla už prvá alfa verzia LAIRu niekedy v marci, rozhodne zaujímalo, ako to s touto hrou skutočne bude. Predsalen nás túto sezónu už čakala prehypovaná kampaň a recenzie priemernej hry Halo 3, kde sa ukázala pravá tvár a profesionalita herných médií. Je to vcelku zarážajúci fakt, keďže napríklad vynikajúci Zaklínač dostal nižšie hodnotenie a zároveñ kopu vyznamenaní. Holt nebol hype, nebudú najvyššie známky. Preto v rámci zachovania snahy o čo najvyššiu objektivitu som si túto hru celú zahral.
#pic1#
O čom teda Lair je? V prvom rade ide o očakávaný technologický zázrak, ktorý využije pohybový senzor ovládača v PS3 v plnej miere a až v druhom rade ide o fantasy strieľačku, kde lietate na obrovskom drakovi.
Týmto dvom hlavným aspektom sa očividne autori najviac venovali, keďže boje a pocit z lietania je najúžasnejšim zážitkom z celej hry. Ovládanie draka je ľahké a čisto intuitívne, po prvýkrát netreba otáčať joystickom, ale stači meniť polohu celého ovládača, ktorý v podstate predstavuje telo vášho draka. Tento systém je svojím spôsobom splnenie všetkých detských snov, keď sme sa hrávali s postavičkami drakov, lietadiel a superhrdinov. Som veľmi rád, že sa Lairu konečne podarilo túto novú funkciu PS3 plnohodnotne využiť, aj keď prevedenie stále nie je dokonalé a má sa čo zlepšovať, hlavne v oblasti zameniteľnosti rýchleho pohybu po vertikálnej osi nahor a naspäť. V tomto prípade totiž drak buď spraví rýchle otočenie alebo naopak pridá turbo rýchlosť smerom vpred, čo sú v podstate 2 diametrálne odlišné príkazy, ktoré potrebujete využiť v pravý moment.
#pic2#
Okrem prevažne bezproblémového ovládania, silný zážitok umocňuje nádherná grafika a kvalitná hudba. Nie je to prvý a dúfam, že ani poslednýkrát, čo pražský filharmonický orchester stvoril doslovné hudobné orgie, ktoré robia z hry skutočný dobrodružný epos. Počuli ste už famóznu zvučku z Barbara Conana? Tak toto je niečo podobné. A to nie je z ďaleka všetko. Či už budete lietať na púšti, alebo za snežného počasia, neustále ostane priestor na dokorán otvorené ústa na TV s 1080p. V grafike sa autori doslova vyhrali aj s detailami ako sú vlny na mori, šupiny drakov alebo hra svetla, tmy a tieňov. Pokiaľ však nemáte aspoň základný HD televízor, radšej si túto hru ani nepušťajte, prídete o veľa.
Zatiaľ, čo som sa venoval čisto technologickým záležitostiam, pochopiteľne vstávajú otázky, ako je na tom príbeh, hrateľnosť a ostatné podstatné faktory každej hry.
#pic3#
Príbeh je pravdupovediac do počtu, pretože hrdina bojujúci na jednom z 2 znepriatelených kráľovstiev si v polovici hry uvedomí, že by sa mal pridať k tým, ktorých skoro do poslednej duše pozabíjal a spraví to isté aj svojmu pôvodnému kráľovstvu. Toto je skutočne scénaristický výkon hodný verejného bičovania, a ak nie toho, tak minimálne zlatej maliny za najzbytočnejší počin tohto roka. Ak potrebovali autori výhovorku, prečo ideme lietať do ďalšieho zo 16 rôznych levelov, mohli to spraviť aj šikovnejšie.
Toto pochybenie síce na samotnú hrateľnosť veľký vplyv nemá, keďže hlavná váha je rozložená v ovládaní, dizajne misií a audiovizuálnom spracovaní, ale aj tak to z prvoplánového AAA titulu vyvoláva pocit jasného béčka. Oveľa horšie problémy však vyvoláva spomínané zamieňanie 2 ovládacích povelov a zameriavanie cieľov, ktoré sem tam z nevysvetliteľných príčin zameria, prípadne preskočí na úplne iný cieľ, čo je doslovne programátorská chyba, ktorá vám niektoré obtiažné misie môže priam znechutiť. Ak ste však ochotní takto pretrpieť 2 misie, tak by malo byť všetko v poriadku.
#pic4#
Po zvážení všetkých menovaných faktov pre aj proti mi Lair rozhodne nevychádza ako zlá alebo priemerná hra. Má však svoje chyby, ktoré je cítiť a kazia celkový nadšený dojem z nej. Celkovo mi príde niekde na úrovni Halo 3, teda 70%.
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|