13.10.2007 01:25, WIN, Komentárov: 0

Heavenly Sword

Chúďa dlhovlasá Nariko, vlasy červené sťa krv by jej pravdepodobne ošediveli a vypadali, keby tušila,ze práve jej čisto nová hra s menom Heavenly Sword sa stane s jednou z túžobne očakávaných vlajkových lodí PlayStation 3 vo vojne nextgenov. Prečo tomu tak je? Pravdepodobne pre nedostatok slušných titulov v prvom roku životnosti PS3 prinútili Sony tlačiť na pílu marketingu a aj samotné vývojárske štúdio, ktoré ako začínajúci tím muselo hneď s prvou hrou pripraviť legendu, ktorá popoženie predaje PS3. Úprimne, nečakám od akčnej sekačky z triedy God of War, Devil May Cry, či Onimusha takéto zázraky, pretoŸe jej cieľová skupina tvorí len určitý segment vrámci herného portfólia, ale ako hovorí moj známy doktor. Operácia sa vydarila, pacient neumrel

Chúďa dlhovlasá Nariko, vlasy červené sťa krv by jej pravdepodobne ošediveli a vypadali, keby tušila,ze práve jej čisto nová hra s menom Heavenly Sword sa stane s jednou z túžobne očakávaných vlajkových lodí PlayStation 3 vo vojne nextgenov. Prečo tomu tak je? Pravdepodobne pre nedostatok slušných titulov v prvom roku životnosti PS3 prinútili Sony tlačiť na pílu marketingu a aj samotné vývojárske štúdio, ktoré ako začínajúci tím muselo hneď s prvou hrou pripraviť legendu, ktorá popoženie predaje PS3. Úprimne, nečakám od akčnej sekačky z triedy God of War, Devil May Cry, či Onimusha takéto zázraky, pretoŸe jej cieľová skupina tvorí len určitý segment vrámci herného portfólia, ale ako hovorí moj známy doktor. Operácia sa vydarila, pacient neumrel.

Trošku menej pochmúrnejšie sa teda vrhnime na hru samotnú. V skratke by sa dala hra nazvať God of War s prsiami mimo hraníc Kratosovho sveta antickej mytológie. V hre však nájdete kopec nových myšlienok, nápadov a holavne vlastnú atmosféru, ktorá hru povyšuje nad rámec púhej kópie úspešného receptu z kuchyne GOW.

Ako ste sa už z úvodu pravdepodobne dovtípili, hlavnou hrdinkou tohto akčného eposu bude mladá červenovláska Nariko, ktorej klan plní posvätnú úlohu spočívajúcu v chránení nebeského meča Heavenly Sword. Práve pre tento meč, ktorý v dávnej minulosti prišiel z nebies, boli ochotné zomrieť stovky, ak nie tisíce bojovníkov, aby sa dostali k jeho veľkej moci. A ako sa dá tušiť, v tejto hre nepôjde o príbeh 5 spiacich veveričiek, ale naopak ságu kde podobne zmýšľajúci kráľ naháňa klan chrániaci tento meč. V konečnom dôsledku sa mu podarí celý klan zajať, no nečakané sa stane skutočnosťou. Nariko sa rozhodne použiť meč proti jeho armáde, aby zachránila svoju rodinu, a tak sa stane nový držiteľom meča.
Ok teraz si každý po práve povie, toto je hlúpe klišé, dievčinka ma nejaký zazračný meč a začnú jatka. Lenže ona v podstate ten meč mala celý, čas a jeho používanie je prísne zakázané, pretože je určený len pre vyvoleného, ktorý sa nenechá skaziť jeho mocou. Za druhé tento meč svojím používaním vysáva život zo svojho majiteľa, ktorý sa nakoniec rozplynie ako hmla. Takže Nariko, vlastne nie je vyvolená a postupne ju meč bude pripravovať o život. Milé, že?

Bez triesok by sme nemohli rúbať les, tak poďme rúbať, veď je to tá hlavná náplň hry, nie? Presne tak, väčšinu času si budete užívať akčné scény akoby vystrihnuté z dobrého akčného filmu. Nariko ovláda a postupne sa učí ďalšie a ďalšie kombinácie úderov, ktoré vám plynulo prejdú do krvi a svojím bojovým systémom sa hravo vyrovná, ba až prekoná God of War. Jej meč má niekoľko rôznych módov, ktoré dokáže šikovne kombinovať a na každého protivníka platí niečo iné. Vysoko oceňujem AI protivníkov a bojový systém, ktorý je nie len svižný, ale hlavne ponúka rôzne kombinácie kómb, kontra úderov a z toho vyplývajúcej taktiky. Nie vážené dámy a páni, toto nie je hra kde stačí do nemoty ťukať 2 tlačidlá, táto hra je živá a vyžaduje plne vašu pozornosť a uvažovanie.

Okrem akčných pasáži s Nariko sa chvalabohu zoznámime aj s jej mladšou sestrou Kai, ktorá je síce trafená, ale ponúka to spestrenie hry, ktoré HS potrebuje. Kai je síce slabá a okrem poskakovania nikoho neudrie, ale s kušou jej to ide neuveriteľne dobre. Takže celkom slušný počet „FPS“ misií nám sprístupní práve ona. A práve toto je jedna z vychytávok, ktorá robi HS špeciálnym, konečne vidím plnohodnotné využitie motion senzoru PS3 ešte pred vydaním LAIRu. Navyše ani WII sa na tento zázrak techniky absolútne nechytá, čo viac chcieť. Vtip spočíva v tom, že po vystrelení šípu sa pohľad prepne do tzv. matrixovského spomaleného pohľadu, ktorý je umiestnení na chvoste šípu, tento pomocou nakláňania ovládača to 360 stupňov ovládate. Je to veľmi príjemne. Navyše podobnú vychytávku pozná aj Nariko s akýmkoľvek predmetom, ktorý zdvihne a hodí. Veľmi pekné SONY, ďakujem!

Široká variabilita prostredí, misií, magnificentná hudba nahrávaná českým filharmonickým orchestrom a v konečnom dôsledku skvelá hrateľnosť, čo by tejto hre ešte chýbalo k dokonalej atmosfére? Hrali ste Metal Gear Solid a pamätáte na úžasné bossfighty s unikátnymi bossmi? Tak sme doma, presne aj toto táto hra ponúka a nechá vám na perách to povestné WOW!.

Po tom všetkom už asi nemusím prízvukovať excelentnú grafiku, rozsiahle a hlavne plynulé priestory, pretože toto je skutočný next-gen. V Sony síce tvrdia, že unikátnou featurkou HS sú animácie robené s obrovským množstvom motion capture bodov s reálnymi hercami, ale ja si o tom myslím svoje. Aj keď herci vyzerajú v digitálnej forme v podstate podobne a animácia je ako živá, nie je to práve to, čo ma zaujalo na hre najviac a rozhodne toto by som za znak skutočného nextgenu nikdy neoznačil. Ale budiž., spomínam zo slušnosti aj túto novinku.

Tak máme tu takmer dokonalú hru, a teraz si poďme rozobrať chyby. V prvom rade je to dåžka hrania. Hra sa dá na normal obtiažnosti v pohode dohrať za 8 hodín, čo je síce viac než Halo 3, ale utešovať sa nad sfušovanou hrou od konkurencie nie je žiadna výhra. Situáciu našťastie zachraňuje chytľavosť hry a možnosť hrania na vyššej obtiažnosti, alebo hľadanie rôznych predmetov a plnenie nepovinných misií. Druhou vecou, ktorá mi trochu vadila, že hlavný hrdina podobne ako v ostatných tituloch podobného razenia je pridrôtovaný k zemi a nekladie sa väčší dôraz na možnosť skákania. Uvidíme nabudúce v ďalšom titule od Ninja Theory. A to by bolo z chýb asi tak všetko.

Podškrtnuté a zrátané, Heavenly Sword je úžasná hra, ktorá vysoko prekonala moje očakávania a ide pre mňa už o tretí Sony exkluzívny titul pre PS3, ktorý sa oplatí zahrať a zaradiť medzi svojich miláčikov. Nabudúce, ak nejaké bude, očakávam dlhšiu dobu hrania tak v dåžke 15h, ale inak skvelé, tá atmosféra by sa dala krájať.

WIN