10.04.2006 00:49, WIN, Komentárov: 0

Key of Heaven

Kľuče k nebesám som nechal doma, ale náhradné si môžete zohnať povedzme v novej hre na PSP, kdekoľvek a kedykoľvek. Otázkou je či hrateľnosť a zábava novej akčnej hry pre tento handheld nás skutočne zavedie do nebies a ak nie, tak kam.

Na úvod by sme si mali ujasniť, že táto hra v Japonsku vyšla ako Tenchi No Mon
a v Amerike pod názvom Kingdom of Paradise. Je to dôležité hlavne pre ujasnenia si, o ktorú hru vlastne ide. Totiž hneď po uvedení PSP na trh sa objavili prvé obrázky z pripravovaného Key of Heaven a rozprúdili veľké vlny očakávaní. Hra totiž veľmi jasne pripomínala Soul Calibur kombinovaný s akčnými hrami ako je Devil May Cry alebo Onimusha.

Príbeh KoH sa odohráva v mystickom svete piatich elementov, ktorým vládne 5 klanov. Svet svojími reáliami pripomína stredoveké Japonsko a postavičky sú nadesignované v japonskom anime štýle. Hlavným hrdinom je mladík menom Shinbu, ktorého vylúčili z jeho klanu. Ten bol neskôr vyvraždený a on je v podstate jedným z 2 posledných nasledovníkov. Nepôjde však po ceste pomsty, tú má na háku, ale pokúsi sa spolu s novou kolegyňou nájsť a vrátiť legendárny klanový meč ...

Toľko k príbehu, ktorý dej pekne ilustruje. Hlavný prím však budú hrať boje, ktoré sa udejú na cestách medzi jednotlivými miestami, kde budete hladať váš meč. Základom sú bojové techniky s mečom, ktoré sú pre každý z 5 klanov iné. Navyše každý klan ovláda jeden druh elementálne mágie, ktorá je do týchto útokov vštepená. Dôležité je to hlavne, keď bojujete proti bojovníkom daného klanu, aby ste mali proti nim zapnutý odpovedajúci element. Týchto techník je dokopy 160 a dajú sa rôzne kombinovať do predpísaných kát, alebo neskôr aj freestylovo, ako si len zaumienite. Druhým spôsobom útokov je mágia 5 elementov, ktorú nabíjate pomocou svojho CHI. Celý proces vyzerá tak, že postava stojí a okolo nej vyšlahnú energické plamene ala DragonBall. Boje sú veľmi svižné, a ak sa pridá do boja nejaký váš partner, tak vzniká na bojisku poriadna mela. Vytkol by som však absenciu možnosti blokovať a občasné nelogické správanie AI nepriateľov.

Esenciálnu dôležitosť v bojoch hrajú rôzne doplnkové záležitosti, ako rôzne artefakty a predmety, ktoré môžte v hre zakúpiť alebo nájsť. Ide hlavne o rôzne pomocné artefakty a liečivé nápoje. Prekvapením nie je určite ani systém rozvoja postavy, kde za každého zabitého nepriateľa obdržite určitý počet expov a postupne si levelujete vaše schopnosti. Taktiež mágia sa postupne vyvíja a podľa množstva používania sa postupne zosilňuje. Vrelo odporúčam mať hlavne všetkých 5 druhov mágie na maxime.

Ak opomenieme boje, tak zvyšok hry tvorí preskúmavanie rozsiahlych lokácií a hlavne miest, ktoré sú v niektorých prípadaoch až prehnane veľké. Tu sa odohrajú väčsínou rôzne animácie a doležité udalosti, ktoré budete musieť prebrať s hlavnými NPC postavami. Plus si k tomu prirátajte rádových obyvateľov a možnosť rozprávania sa s každým jedným z nich. V mnohých prípadoch je to dôležité, aby ste sa dozvedeli nejaké tajomstvo a nepovinný sidequest. S designom rôznych levelov, hlavne miest, si dali autori skutočne záležať, i keď vonkajšie planiny mimo mesta vyzerajú na jedno kopyto.

Z technického hladiska je Key of Heaven graficky niekde na úrovni PS2 a vyzerá minimálne o triedu lepšie ako rôzne remaky z prvej vlny hier na PSP. Architektúra levelov, detailnosť postáv, animácie, detailnosť prostredia ,rôzne efekty sú na veľmi slušnej úrovni. Nie je to síce ešte God of War, ale aj to na PSP časom príde. Tiež veľmi chválim to, že hra je plne nadabovaná a postupne sa štandard hier z PS2 presúva aj na náše PSP.

Pôvodne som odhadoval prvé dohranie na veľmi krátko, no nakoniec ma hra prekvapila vyše 20 hodinami hry. Na jednej strane je to mierne nad maximom doterajších hier z tohto žánru, ale na druhej menej je niekedy viac. Jednoducho mnohé pasáže začnú po určitom bode pôsobiť stereotypne a repetitívne, hlavne ak už máte ísť cez už navštívené lokácie. A aj keď po dohraní môžete hrať znovu s už nazbieranými predmetmi, technikam a bonusmi za prejdenie hry ,tak by som sa do tohto biznisu rozhodne nepúšťal.

Key of Heaven je hra zo žánru akčných sekačiek, ktoré PSP jednoducho potrebovalo, nakoľko ide o jeden z výsostných žánrov, ktoré prinieslo PS2. Určite je toho veľa, čo zlepšovať, ale ako prvý originálny pokus stojí za odskúšanie. Totiž všetky ostatné hry v tomto žánri sú len remaky zavedených sérií na iných platformách a z ďaleka nedopadli tak ruŸovo ako táto hra. Svoj pravý potenciál ukáže snáď chystaný Devil May Cry, zatiaľ však odporúčam Key of Heaven.

WIN

Vychádza na platformy: PSP