05.09.2005 00:43, WIN, Komentárov: 0

WipeOut: Pure

Wipeout je séria, ktorú netreba žiadnemu dobrému hráčovi predstavovať. Predsa len, za tie roky sme si jej užili habadej,a tí čo ju nepoznajú, pravdepodobne žili v nejkej jaskyni. Prvý Wipeout sa objavil po štarte PSone, ako jedna z vlajkových hier. Svojou originálnou koncepciou kombinujúcu rýchle závody a adrenalín prerazila a stala sa jasným hitom.

Wipeout je séria, ktorú netreba žiadnemu dobrému hráčovi predstavovať. Predsa len, za tie roky sme si jej užili habadej,a tí čo ju nepoznajú, pravdepodobne žili v nejkej jaskyni. Prvý Wipeout sa objavil po štarte PSone, ako jedna z vlajkových hier. Svojou originálnou koncepciou kombinujúcu rýchle závody a adrenalín prerazila a stala sa jasným hitom. Nasledovali 3 pokračovania a konverzia na PC, ktorú ste si mohli zadarmo zahrať na SCORE CD 70. Naposledy sa objavila na PS2 v hre WipeOut: Fusion. A myslím, že práve nastal ten pravý čas ,aby všetkým Need for Speedom ukázala tú pravú rýchlu cestu.

Rýchlosť, zbrane, výborný ambientný soundtrack a zbrane, to je v skratke Wipeout. Ide o závody futuristických vznášadiel, ktoré sa rútia závodnými traťami v priemere rýchlosťou 800km/h, to už sa skutočne jazdci Formule 1 môžu s kľudom schovať do psej búdy.

Predtým, než začneme všetci oslavovať návrat WipeOutu, treba si však položiť srdce na ruku, alebo opačne a predstaviť si, čo všetko sa na tejto hre mohlo zmeniť. Pravdupovediac, skoro nič. Čo je na jednej stranke pekné plus, ale na druhej to neznie veľmi optimisticky pre jednu časť starých fanúšikov. Mám na to totiž dva pohľady, ako fanúšikovi sa mi nemusí páčiť, že ide o nadstavenú kašu, na druhej strane môžem plesať nad záplavou nových levelov originálnych levelov.

Nič nie je však také horúce, ako na prvý pohľad vyzerá a WipeOut: Pure na mňa po 2 dňoch hrania zapôsobil asi najlepším dojmom z doterajšieho line-upu, možno o trošku lepšie ako samotný Ridge Racer. V zásade ostali pôvodné režimy zachované. Máte klasickú singleplayer ligu, kde hráte jednotlivé trate a turnaje, pomocou ktorých vyhrávate trate nové. Postupne prechádzate na vyššie obtiažnosti, aby ste vyhrali ďalšie a ďalšie trate.

Ako doplnok môžu pôsobit Freeplay a Time Triela, ale najzaujímajšou vecou je Zone. Tu pretekáte na najrýchlejšom vznášadle v hyper rýchlych tratiach. Zmyslom hry je prežiť a nedoničiť sa. Keď prežiteje, dostanete novú trať, čo iné.

Druhou zložkou hry je multiplayer, kde si môžete vo vyhratých tratiach zahrať až proti 8 súperom, čo je nesmierna sranda, aspoň v trojke, ktorá ma PSP momentálne v mojom okolí, to zábava bola. A práve s multiplayerom je spojená funkcia GameSharing, kde nie každý je povinný mať túto hru zakúpenú, stačil presne 1 ks, pretože PSP podporuje zdielanie pre multiplayer. Veľmi rýchlo sa prehral základný pack na ostatné PSP a potom sme už v spokojnosti hrali.

So zdielaním sú spojené aj ďalšie výhody, originálky na PSP majú väčšínou ešte pribalené 3 demá na odskúšanie a väčšinou majú zabudovaný aj spomínaný multiplayerový gamesharing, takže okrem WipeOut: Pure som si tu rovno odskúšal aj Fired UP a to je vám páni ďalší nárez, na ktorý sa teším.

Späť ale k WipeOutu! Multiplayer je na jednej strane vecou, ktorá predåži jeho životnosť po dohraní na určitú dobu, ale musím pochváliť aj snahu autorov v oblasti updatov. Wipeout je doteraz najviac updatovanou hrou na PSP!. Už teraz má 4 rôzne packy, kde postupne pridávajú nové trate, vznášadlá, hudbu a módy. Je chvályhodné, že sa rozhodli aj túto vlastnosť PSP využiť naplno, dúfam, že im to ešte vydrží, kým neprídu veci od fanúšikov hry.

Z technického hladiska je WipeOut skvele odvedenou prácou. Grafika v kvalite približne PS2, niektoré trate su dokonca ešte lepšie. Hudba ostala stále plná adrenalínu, takže tu som sa žiadnych nepríjemných prekvapení nedožil, všetko ostalo na starom dobrom kvalitnom poriadku. Aj hrateľnosť ostala tam kde bola, resp. tam kde ju postupne autori za tie roky vypiplali. Obtiažnostne a komplexnosťou by sa tento diel dal prirovnať na niečo medzi Wip3out a Wipeout: Fusion

Keby som si mal vybrať 1 hru z terajších 8 SCEE hier, tak by to s malým zaváhaním bol asi WipeOut: Pure. Je to hra, ktorá ponúka to najlepšie vo všetkých oblastiach, hrateľnosti, ovládaní, grafike, hudbe. Samozrejme je ešte na čom pracovat, ale vzhľadom na krátkosť doby v ktorej sa prvé hry dokončili to nie je žiadna tragédia. Určite na te najlepšie tituly ako Daxter, Final Fantasy 7: Crisis Core, GTA“ Liberty City a mnoho ďalších sa môžme po práve tešiť. Zatial je však Wipeout to najlepšou voľbou a podľa mňa nebude titulom, na ktorý dokážete ľahko zabudnúť.

WIN

Vychádza na platformy: PSP