18.03.2005 00:40, WIN, Komentárov: 0
PSP - prvý test revolúcie

PSP - prvý test revolúcie

Naša redakcia dostala tú česť napochodovať do Sony a uchmatnúť si nový handheld PSP na otestovanie. Preto som sa rozhodol tejto neľahkej úlohy zhostiť a priblížiť vám všetky zážitky, ktoré pri podrobnom hraní sa s týmto zariadením zažijete. Ak chcete vedieť viac, čitajte ďalej...

Bol krásny romantický podvečer. Stmievalo sa a pri stole s horiacou sviečkou som sedel ja, Silvia a PSP! No a práve o prvých zážitkoch s PSP sa vám chcem zdôveriť. Je to proste ako láska na prvý pohlad.

#pic1#

Po prvom pohlade to pokračovalo dôkladným ohmatkávaním všetkého a skúšaním spoločnej koexistencie. Na prvý dotyk je PSP až prekvapivo lahké a zmestí sa do vrecka. V prvom rade treba však PSP zapnúť. Po rýchlom loadingu vás okrem PSP loga privíta prehľadné menu alias MEDIA BAR. Prvá položka je options, kde sa dá nastaviť, jazyk, rozlýšenie, farby, kraviny všetkého druhu. Podotýkam ,že ide o test japonského PSP, takže zmeniť jazyk bolo treba. Mám v Japočine ešte trochu rezervy.

Oveľa dôležitejšie sú ostatné funkcie/možnosti. Prehrávanie fotiek, Hudby vo formáte ATRAC alebo MP3, Video cez MPEG4 a nakoniec HRY. Začnime teda hrou, ktorú som mal k dispozícii.

Metal Gear ACID
Metal Gear Acid, ako už názov napovedá, bude mať dočinenia s hernou sériou Metal Gear Solid od Konami, resp Hideo Kojimu. Spoločné maju prostredie, kde po vzore MGS2 sa nachádzate vo futuristicky ladenom prostredí plnom lietajúcich cypherov, ninjov a samozrejme Metal Gearu.

#pic2#

Týmto sa však akákoľvek spoločná linka končí. MGA nie je Espionage Tactical Action, ale strategická kartová hra. Kde ovládate Solid Snakea ťahovým spôsobom a podľa kariet určujete o koľko sa posunie. V podstate čísla účinku akejkoľvek akcie závisia od toho, aké karty máte v ruke. Rovnako v boji. Jednoducho, je to strategická hra v tom istom prostredí.

Z technického hladiska je táto hra však niečo extra. Demonštruje v plnej kráse, akých výkonov je schopné PSP. MGA vyzerá dokonca o niečo lepsie, než MGS3. Jednoducho sila PS2 skrytá pod malou kapotou PSP je neuveriteľná. K tomu veľká hromada príbehových animácií, ako je u MG zvykom. No neber to.

-----------

Po otestovaní hry som sa rozhodol robiť s PSP aj iné veci. V prvom rade je zaujímavý fakt, že sa zmestí do vrecka v nohaviciach. Je to priam ideálne na transport a hranie v nečakanej chvíli. Prístroj sa dá tzv. uspať, takže ho netreba stále vypínať a zapínať. Počas hry proste prístroj uspíte, ten vtedy z batérie neuberá skoro nič, a potom ho len preberiete a pokračujete v hraní. Je to veľmi zaujímavá funkcia, ktorú by mala podporovať každá hra.

#pic3#

Bude batéria Achillovou pätou PSP?
Teraz by som sa rád dotkol spotreby PSP, ktorá je pre mnohých špekulantov omenom číslo 1. Informácie sa lýšia a máme tu čisla od 2 do 10 hodín. Pri hraní náročných hier sa priemer pohybuje okolo 5 hodín. Pri počúvaní hudby kludne cez 10.

Spotreba sa dá ďalej regulovať zmenou intenzivity podsvietenia displaya tlačidlom na PSP, taktiež hlasitosťou reproduktorov a vypnutím funkcie WIFI. Navyše sa hovorí o náhradných baterkách a batyrty packoch, i keď pochybujem, že niekto hraje 5 hodín v kuse. Ale ak náhodou, tak batéria je malá, kompaktná a veľmi ľahká. Do budúcna sa predpokladá vyššia kapacita.

Ovládanie
Každý handheld, konzola, pc má svoj interface, ktorým sa každá hra ovláda. A práve vhodne zvolené ovládanie je kľúčom k príjemnému zážitku z hry. PSP v tomto smere nie je žiadnou výnimkou a kombinuje skúsenosti získané na DualShocku s handheldom. Teda máte tu klasické ovládanie cez krížový smerový ovládač a 4 tlačidlá so znakmi trojuholník, krúžok, štvorec a X , známe z DualShocku. Dalej shift L a R pady umiestnené po bokoch a nakoniec analógová páčka! U konzol je to samozrejnosť. ale u nahdheldu sa jedná o premiéru. Podobne ako mnohí fanúšikovia PSP som mal oprávnenú zvedavosť, ako to s ňou dopadne. Naštastie veľmi príjemne. Analóg sa ovláda pohodlne a nebolí z neho prst. To isté platí aj pre všetky ostatné tlačidlá.

#pic4#

Prenos dát
Dátový prenos sa realizuje pomocou niekoľkých metód. Jednou z nich je vlastné médium od Sony s označením UMD (Universal Media Disc). Ide o miniatúrne dual-layer DVD s kapacitou 1.8GB. To sa vloží do mechaniky vpredu. Čítacie doby su veľmi solídne. Samotné medium je uložené v ochrannom plastikovom obale, ktorý ho chráni pred poškrabaním. Originálne UMD s Metal Gear Acid pôsobilo veåmi zlatým dojmom a získalo si moje srdce.

Druhou metódou sú pamäťové karty Memory Stick Duo. Na nich si budete ukladať SAVE pozície z hier, ale samozrejme sem môžete ukladať MP3, Filmy, Fotky, Demá hier, updaty do hier, bonusy, atď. Proste všetky druhy dát. Momentálna maximálna kapacita memorysticku je 2GB, takže sa tam toho zmestí v podstate dosť. (tieto karty nie su lacné , ale sú aj iní výrobcovia než Sony, napr. SanDisk, kde výjdu na polovicu ceny)

Ak si budete želať prepojiť PSP s PC alebo dokonca s PS2, tak na to slúži prepojenie pomocou USB káblu.Pomocou nehouložíte na Memory Stick dáta. ktoré budete potrebovať. V podstate nič mimoriadne oproti bežnej komunikácii medzi produktami Sony a PC.

Internet, LAN, Mobil
Toto je asi najspornejœia oblasť, ktorú PSP ponúka, resp u nás možno. Ide o vec, ktorú som žial neotestoval, takŸe uvediem informácie z iných testov.
Začnime s LAN, ktorý je schopný sa na vzdialenosť 300 metrov spojiť s iným PSP a hrať proti sebe multiplayerové hry až v počte 16 hráčov. Samozrejmoštou je výmena povolených dát.

#pic5#

Ďalšou a trochu spornou oblasťou je internet, kde sa má PSP pripojiť na internet cez mobilného operátora, sťahovať odtial demá, bonusové mapy, autá, patche, filmy hudbu. Znie to pekne, ale podľa informácii našeho Sony sa o tom zatial iba rokuje bez zaručených výsledkov.

V spojení s mobilnou komunikáciu a internetom cez operátora sa momentálne vyvíja GSM modul pre PSP na telefonovanie, ďalej TV Tuner a webbrowser. Čo z tých vecí však u nás skutočne bude dostupné, je ťažké dnes odhadnúť.

PSP + PS2 + PS3
Počuli ste už o kombinácii GameBoy Advance a GameCube, tak niečo minimálne približne podobné si môžte slubovať od prepojenia PSP s PS2 alebo PS3. GameBoy slúžil po prepojení ako ďalší ovládač a miesto, kam sa dali stiahnuť mini hry, ktoré sprístupnili po uploadnutí niektoré tajné predmety a questy. Podobné srandy čakajte aj tu. Niektoré hry by mali medzi sebou dokonca interagovať - napríklad vďaka Metal Gear ACID môžete získať bonusy do Metal Gear Solid 3 na PS2 a opačne. No za najzávažnejšiu vlastnosť považujem princíp stiahnuť si časť hry z PS2 na PSP. Na PSP pokračovať v hraní, potom pàišt domov, uploadnuť save a pokračovať na PS2.

V kombinácii s PS3 sa chystajú nemenej brutálne kombinácie. Tu je však dopredu jasné, že PSP s PS3 bude komunikovať nie cez kábel, ale cez WIFI. Možno bude tiež použiteľné ako ovládač, lebo tie majú byť zhodou okolností wireless.

Pekný priklad súžitia PS2 a PSP je napríklad chystaná hra SOCOM 3, kde si PS2 proti PSP bude môčť zahrať buď cez kábel priamym prepojením alebo cez internet.

Herný line-up
Z technologického hladiska je PSP v podstate zmenšenou verziou PS2, kým jeho hlavný konkurent Nintendo DS je zmenšenou verziou N64, čo je minimálne jedno generačný konzolový rozdiel. LCD Display PSP je jasný, hrá miliónmi farieb, ako skutočné PS2. Pokroková technológie je jedna vec, ale úspešnosť platformy nikdy neurčovali technológie, ale hry. V tomto jasne dominuje napríklad PS2 nad XBOXom. A predpokladom je ,že Sony bude dominovať nad Nintendom osvedčenými značkami a titulmi.

Len skratkou si spomeňe trebars: WipeOut Pure, Need for Speed Underground: Rivals, GTA: Portable, Devil May Cry 3, Socom 3, Metal Gear Acid, Lumines, Ridge Racer, MediEvil, Tony Hawk’s Underground 2: Remix, Formula One, Gran Turismo 4: Mobile (online!), Final Fantasy VII: Crisis Core , a 150 ďalších vo vývoji.

Z filmou napr: Spider-Man 2, HellBoy, Final Fantasy VII: Advent Children, ...

Okrem portov hier z PS2 a multiformátov sa môžete určite tešiť aj na PSP only tituly, z ktorých môžme spomenúť teraz Metal Gear Acid, Lumines, Final Fantasy VII:Crisis Core, ale mám poznatky o viacerých tajných projektoch, ktoré poriadne zamiešajú hernou scénou.

Cena hier by sa mala pohybovať pod cenovou úrovňou hier na Nintendo, t.j od 1500 do 2000 Sk. Čo je v niektorých pripadoch o 1000 Sk menej ,než u konkurencie. Ceny Filmov sú niekde medzi 600 až 1000 Sk.

Termín a Očakávaná cena
Začnime známymi faktami. V Japonsku sa PSP začalo predávať v 2 verziach. Basic Packu 193 USD (PSP, baterka, nabíjačka) a Value Packu za cca 250 USD. Na Americký trh má byť táto hračka uvedená 24.Marca jedine vo verzii tzv. Value Packu za 250 USD. V tom je mimo PSP, baterky a nabíjačky navyše 32MB Memory Stick, Demo Disk, púzdro na PSP, headset a fólia na ochranu LCD Displayu. V Európe sa predpokladá suma 250 Eur (nie USD), čo je cca 10 000 SK za Value Pack..

Dátum uvedenia na trh je veľkou neznámou, pretože Sony ako vždy mlčí, nestíha uspokojiť dopyt po konzolách PSP v Japonsku (v predajnosti predbehli Nintendo DS) a chystá sa na uvednie na USA trh. Tým pádom bolo uvedenie PSP pre Európu oficiálne odložene na „niekoľko mesiacov“. Šepká sa o terníne jún 2005, ale nič nie je isté.
V každom prípade PS2 komunita netají sklamanie z toho, že Sony nás považuje za svoj Third Place a nie je to vôbec Fun Anyone.

Ak si však z netrpezlivosti zoženiete PSP z iného regiónu, tak o veľa neprídete, pretože hry na PSP nemajú regionálne kódovanie. Tohto opatrenia sa dočkali len filmy a hudba, pričom Európa ma Región 2 podobne ako Japonsko.

Záver
Bohužial nemôžem si dovoliť podrobné porovnanie s NDS, ktoré sa dostavilo na trh 16.marca. Ale jednoznačne je PSP veľmi impozantným kusom HW, ktorý chce Sony presadiť ako Walkman 21. storočia. Svojou multifunkčnosťou na to určite má. PSP meni handheldové hranie na inú úroveň hrania. Dalo by sa to prirovnať rozdielu medzi PS1 a PS2. Rozhodne táto platforma má svoju budúcnosť a v kombinácii s PS2 a PS3 ešte väčšiu. To ako to znesie Nintendo uvidíme o pár rokov.

Koncom mesiaca by mi mali prísť na test ďalšie hry ako WipeOut Pure a Ridge Racer, takže sa môžte tešiť na ďalšie testy, a nie len prvé ale už konečne druhé dojmy. Zatiaľ dovidenia.

Špecifikácie Sony PSP

Rozmery: 170 mm (dåžka) x 74 mm (šírka) x 23 mm (výška)
Váha: 260 g (s batàriou)
CPU: PSP CPU (Systémový procesor s frekvenciou 1~333MHz)
Hlavná pameť: 32MB
Embedded DRAM: 4MB
Display: 4.3 inch, 16:9 widescreen TFT LCD
480 x 272 pixelů (16.77 miliónov farieb)
Reproduktory: zabudované stereo
Hlavný Input/Output: IEEE 802.11b (Wi-Fi), USB 2.0 (Target), Memory Stick™ PRO Duo, IrDA, IR Remote (SIRCS)
Disková mechanika: UMD Drive (Playback only)
Profily médií: PSP Game, UMD Audio, UMD Video
Hlavné konektory: DC OUT 5V, Terminál na nabíjanie zabudovanej batérie, Headphone/Microphone/Control konektory
Tlačídlá/prepínače: Smerové tlačídlá (Hore/Dole/Vpravo/Vľavo), analogová páčka, ovládacie tlačídlá (triangel, kolečko, krížik, štvorček), ľavý a pravý shift, START, SELECT, HOME, POWER On/Hold/Off prepínač, Brightness control, Sound Mode, Volume +/-, Wireless LAN On/Off prepínač, MD Eject
Zdroj: zabudovaná lithium-ion batéria, AC adaptér
Obmezenie prístupu: Regionálne kódovanie pre UMD filmy a hudbu, rodičovský zámok
Príslušenstvo: stojan, sluchadlá s diaľkovým ovládaním, sluchadlá s diaľkovým ovládáním a mikrofonom, externý battery pack, púzdro, pás, E3 Prototyp: USB Camera for PSP, USB GPS for PSP, USB Keyboard for PSP

UMD Disc - špecifikácie:
Veľkosť: 65 mm x 64 mm x 4.2 mm
Váha: 10g
Disc Diameter: 60 mm
Maximálna kapacita: 1.8GB (Single-sided, dual layer)
Laser: 660nm (Red laser)
Encryption: AES 128bit
Profil: PSP Game (všetky funkcie)
UMD Audio (codec ATRAC3plus, PCM, (MPEG4 AVC))
UMD Video (codec MPEG4 AVC, ATRAC3plus, Caption PNG)

PSP Media Engine
MIPS R4000 32-bit core
128-bit bus
1-333MHz (1.2V)
4MB eDRAM submemory
I-Cache, D-Cache
90nm CMOS

PSP Graphics Core
1-166MHz (1.2V)
256-bit bus
2MB eDRAM (VRAM)
5.3Gbps bus bandwidth
664 million pixels per second pixel fill rate
3D curved surface and 3D polygon engine
Support for compressed textures, hardware clipping, morphing, bone, tessellation, bezier, b-spline (NURBS)
Maximum of 33 million polygons per second
24-bit full color (RGBA)

Sound Core
VME (Virtual Mobile Engine)
Reconfigurable DSP
166MHz (1.2 V)
128-bit bus
5 giga operations per second
CODEC capabilities
3D sound, 7.1 channels
Synthesizer, effecter, and other abilities
ATRAC3 plus, AAC, MP3 for audio


Zdroj: gamesweb

WIN
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012