28.01.2009 00:00, DKF, Komentárov: 0
Rise of the Argonauts

Rise of the Argonauts

Kto ako chlapec nevzhliadal ku hrdinským činnom nebojácnych Grékov, príbehom plných príšer a bájnych zbraniach? Teraz sa môžete aspoň trocha ponoriť do tohoto magického sveta a splniť si svoje chlapčenské sny. Pre iných ktorí nevyrastali v tomto prostredí sa môžu sami presvedčiť o čo prišli. Táto téma nieje pre herný priemysel niečo nové. Pozrime sa na posledné úspechy God of War, ktorý žal jeden úspech za druhým a nebola to len jeho silná akcia, ale zaujímavé prostredie a príbeh ktorý je zasadený do dávnych gréckych mýtov.
Nemusím ani pokračovať a každý vie aký osud postihol GoW. Hra sa dočkala pokračovania a rok 2009 ma priniesť aj tretiu časť tejto skvelej hry. Preto sa aj Rise of The Argonauts (ďalej už len ROTA) bude niesť v tomto duchu, čo som veľmi ocenil pretože týchto hier sa v herných končinách veľa nenachádza, ale keď sa už objavia, tak stoja za to.

Hlavným hrdinom príbehu je Jáson - Grécky kráľ, ktorého ženu zabije tajná sekta čiernokňažníkov Blacktongue. Jáson prisahá, že sa do svojej vlasti nevráti dovtedy, kým nenájde spôsob ako svoju ženu privolať medzi živých. Jediný spôsob je dostať sa do Délf a nájsť veštkyňu, ktorá mu má dať odpoveď na jeho otázky. Veštkyňa mu zvestuje dobru správu. Jáson musí nájsť legendárne zlaté rúno, vďaka ktorému privedie svoju ženu späť medzi živých. Avšak má to jeden háčik. Aby rúno našiel, tak potrebuje nájsť aj troch potomkov bohov. Počas celého príbehu tak priberáte k sebe partiu Argonautov, ktorí sú buď potomkovia bohov alebo noví priatelia, ktorí vám pomáhajú pri plnení a riešení vašich úloh. Argonautov nemôžete priamo ovládať, ale vývojári sa pohrali s AI a výsledok je tak viac ako dobrý. Pri bojoch sú veľmi nápomocný a či ide o kúzla alebo zbrane, fungujú ako plnohodnotní bojovníci.

Začiatok príbehu hry sa dá prirovnať k sánkovaniu na chlpatej deke. Zväčša sú to rozhovory a rozhovory a rozhovory atď. Zhruba v celej hre vás čaká neuveriteľné množstvo rozhovorov, ktoré budete musieť absolvovať. Naposledy takýto kúsok dokázal Bioware s Mass Effect, kde dialógový systém je neuveriteľne rozsiahly. No na druhej strane chytľavý ako v máloktorej hre. Keďže v Codemasters až natoľko chytľavé dialógy nevytvorili, môžete jednoducho niektoré nudné rozhovory posúvať. Veľké množstvo dialógov je proste nepotrebných a nedajú vám podstatné informácie k zdolaniu hry. Skôr to vyzerá akoby dialógy v hre boli prioritným cieľom, a natlačiť ich do hry bolo príkazom. Avšak zvyšok je už zábavný, a po čase prestanete rozlišovať dôležité rozhovory od menej dôležitých a začne vás z nich zaujímať väčšina. Avšak neodporúčam ignorovať rozhovory ako také, pretože tieto vám prinášajú body za ktoré si u svojich bohov nakupujete nové schopnosti a kombá. Vaše schopnosti však nebudú zvyšovať len rozhovory, ale aj rôzne questy a veľké množstvo vedľajších úloh.

Správnemu gréckemu bojovníkovi budú k dispozícii tri druhy zbraní. Meč, kopija a kyjak, toto vám budú v boji vaši najbližší kamaráti. Tieto sa zbrane sa neupgradujú, ale pri splnení questov môže nastať situácia, že vám dobrovoľník ponúkne za ukončenú úlohu lepšiu kópiu vášho miláčika. Zaobchádzať s nimi nie je žiadna veda, kombá sú jednoduché a bazírujú na dvoj kombinácii tlačidiel a trigera RT. Každá zbraň má svoju výhodu a nevýhodu. S mečom sekáte bleskurýchlo, ale dostať sa ním cez silný štít je obtiažne, avšak taký kyjak je síce pomalý, ale stačí minimum zásahov a nepriateľovi spravíte z tváre kašu. Kopija skôr odradzuje nepriateľov priblížiť sa ku vám, ale na každého protivníka si treba nájsť niečo iné. Druhá kombinácia tlačidiel prináša silný náraz štítom do nepriateľa alebo šikovný kotrmelec, ktorým sa dostanete svojmu nepriateľovi za chrbát.

Osobne by som v hre uvítal skôr systém komb alá Prince of Persia alebo God of War, ale tieto mi pripadajú úplné realistické. Problém nastáva keď zistíte, že v hre sa nenachádza žiadny priestor na ukladanie vašich brnení a zbraní. Každá vec má svoje špecifiká a pri každej možnosti dostať niečo nové máte na výber ponechať si starú alebo zobrať novú vec. Trochu nelogické a skôr krok späť, takýto výber arzenálu dáva každej hre skvelú príchuť RPG. V hre by som ocenil aj mini mapku, pretože zakaždým chodiť do menu a otvárať mapu bolo trocha otravné, pričom nahrávanie menu a mapy trvá oveľa dlhšie ako sme zvyknutí.

Unreal Engine 3 je na hre vidieť a pri hraní nezistíte žiadne väčšie nedostatky. No pri lepšom pozorovaní si v pozadí všimnete rozmazané textúry, no a mne osobne sa nepáčilo ich prelievanie medzi sebou. Pri hre to vyzerá zle a takéto chyby by sa už na Next-Gen konzole nemali vyskytovať.

Nedostatočne by som opísal nahovorených hrdinov, ktorí neznejú ani z časti realisticky a pripomínalo mi to koncert Britney Spears, ktorej spev je celý na playback. Čo sa však týka konkrétnej hudby, tak tá mi tam sadla skvelo.

Rise of the Argonauts nepatrí medzi najlepšie, ale ani medzi najhoršie hry. Niekedy je aj málo veľa a musím podotknúť, že som sa pri hre zabavil celkom dobre. Fanúšikov Gréckych mýtov nemusím rozhodne prehovárať aby s kúpou hry neváhali, ostatní si to musia premyslieť.

Hodnotenie: 7

Liquid Entertainment
Distribútor: Codemasters