23.01.2009 00:00, DKF, Komentárov: 0
Prince of Persia
Keď som sa dopočul, že sa pripravuje nová časť kultovej, dobrodružnej sekačky s hlavným hrdinom z Perzie, tak sa vo mne začali ihneď vynárať otázky. Bol som veľmi zvedavý, že aký bude nový príbeh, koľko nových hrdinov dostane miesto v hre, čo sa stane s princom, ale čo som chcel vedieť zo všetkého najviac bolo to, že kedy vyjde samotná hra.
Vedel som, že ľudia z firmy Ubisoft Montreal nám pripravia určite ďalší akciou preplnený, adventúrny titul. Vtedy ešte okolitému svetu nebolo nič prezradené, teda okrem samotného názvu, ktorý bol Prince of Persia. Trpezlivo som čakal na drobulinké informačné semienka a s dennou pravidelnosťou som navštevoval oficiálnu stránku hry s nádejou, že sa niečo objaví za tou čiernou látkou, ktorá zaliala celú “princovu“ stránku. Potom vyšlo na svetlo sveta prvé pohyblivé video, ktoré som si s uslintanými ústami pozeral stále dokola. Ak ste zvedaví na rozprávkový príbeh princa, tak neváhajte a čítajte ďalej.
Je pre mňa veľmi ťažké písať negatíva o tejto sérii, ktorú mám tak rád. Po odohraní nového next-gen princa však vo mne nezostali žiadne negatívne alebo pozitívne myšlienky, ale zážitok z neuveriteľného dobrodružstva s veľkým D. Zážitok, ktorý si ma podmanil takisto ako pred niekoľkými rokmi diel Sands of Time.
Kde by som vlastne mohol začať svoju recenziu? Predovšetkým by som vám chcel poradiť aby ste si pozreli doteraz vydané trailery, ktoré boli mimochodom v roku 2008 najlepšie krátke filmy a takisto by som si trúfal napísať, že to boli celkovo najlepšie upútavky minulého roka. Už len ich pozretie je veľký zážitok.
Som presvedčený o tom, že neexistuje na svete ani jeden hráč/hráč ktorý/á by nepoznal/a doterajšie princove dobrodružstvá. Ak by som sa predsalen mýlil, tak chcem im napísať, že sa nemusia obávať, pretože firma Ubisoft vyhodila všetky doterajšie schémy, ba dokonca aj “starého“ princa a vytvorili úplne nového hrdinu a príbeh. Zabudnite na všetky doterajšie časti a pripravte sa na úplne nové výzvy s novým princom.
Počas tisícročí vládla vo svete rovnováha v každom smere. Svetlo vždy malo blízko seba tieň, a v tieni bolo zasa vždy svetlo. Existoval však niekto, kto chcel túto rovnováhu porušiť, nebol to nik iný ako boh temnôt Ahriman. Postupne si prilákal na svoju stranu otrokov, ktorí čakali len na jeho príkazy. Keď už mal okolo seba dostatok pomocníkov, tak zaútočil na obyvateľstvo mestečka Ahury a zároveň aj na svojho brata Ormazda, ktorý bol bohom svetla. Ormazd nechcel bojovať, a tak sa stiahol do ústrania. To však zapríčinilo, že Ahrimanova sila začala rásť každým dňom a spustila sa takzvaná “Nebeská vojna“. Keď sa už začala strácať aj posledná iskra nádeje, tak boh svetla Ormazd s jediným prefíkaným kúzlom uväznil Ahrimana do Stromu života. V ňom mal tak zostať uväznení až do konca vekov. Chvíľu bolo všetko ako predtým, ale po nejakom čase sa v mestečku Ahura začala rozširovať korupcia, a ani statoční bojovníci s tým nemohli nič urobiť. Čierna nechutná hmota zaplavila všetko, čo niekedy bolo krásne. Boh temnôt Ahriman vyhral a znova sa mu naskytla šanca na krutú vládu. A čo sa stalo s mestečkom Ahura a s krutým bohom Ahrimanom? Práve tu sa začína náš príbeh…
No dobre, teraz si zoberiem pod svoju redaktorskú lupu gameplay hry. Tu by som vás chcel ihneď predstaviť jednej krásnej slečne menom Elika. Kto je vlastne Elika? Ak by som chcel byt krutý, tak by som napísal, že je iba niečo ako pomocné tlačítko, ale nebola by to pravda. Elika je taktiež hlavná hrdinka, je súčasťou boja medzi svetlom a temnotou ako rovnako náš princ. Je síce pravda, že aj teraz je jedinou hrateľnou postavou princ, ale celý príbeh sa koncentruje hlavne na Eliku. O novom princovi sa v tomto diele veľa nedozvieme. On je hlavne v roli toho, ktorý sa bude vypytovať. O slečne Elike a jej rodine sa zasa môžeme dozvedieť všetko. Ak sa jej niečo spýtame, tak ona nám s radosťou odpovie. Ak ste lovci trofejí, tak sa vám určite oplatí pýtať sa Eliky čo najviac, pretože aj za otázky môžete dostať cennú trofej. Mohol by som ju nazvať aj interaktívnym checkpointom, ale ako som už písal, aj ona spraví všetko pre záchranu sveta.
V tejto hre je nemožné zomrieť. Ak sa vám nepodarí nejaký skok alebo sa neviete prehupnúť na druhú stranu ostrovčeka, tak vás Elika okamžite chytí a stiahne vás naspäť na miesto odkiaľ ste začali preskakovať daný úsek. Takisto aj keď sa vás budú pokúšať zabiť vaši nepriatelia, tak Elika sa pred vás postaví a jedným dobre namiereným kúzlom zrazí útočníka k zemi. Hra je tak síce veľmi jednoduchá, ale podľa mňa to vývojári tak urobili schválne, a môžem vám napísať, že to vôbec nie je negatívum. Pripravili pre nás hru, v ktorej sa jedná hlavne o odreagovanie, zbieranie vecí, skákanie a objavovanie nových miest.
Základ hry pravdaže zmenený nebol. Takisto sa jedná o platformovú hru, ktorá je okorenená akčnými scénkami. O nebezpečné skoky v hre naozaj nieje núdza, a vďaka ľahkému mechanizmu a tlačidlu X len málokedy skončíte na samom dne útesov. Platformová časť je spravená veľmi jednoducho, veru, až príliš jednoducho. Niekedy vás aj bude nudiť, keď po dlhom preskakovaní za vás všetko spraví vaša postavička. Lozenie po stene a šmýkanie sa dole po zrúcaninách sa dá tiež veľmi ľahko osvojiť. Stačí ak v správnom momente stlačíte príslušný gombík. Niektoré úseky sa dajú prejsť vlastne jednou rukou, pretože princ skočí vždy ten tam, kde sa môže zachytiť. Počas tutoriálov sa môžete všetko pekne naučiť, ale celý systém je tak logický a dobre premyslený, že to ani nebudete potrebovať. Jediná vec kvôli ktorej ma bolí srdce je tá, že v hre je strašne málo platformových prvkov.
Aj na jednej ruke by som možno vedel spočítať koľko trikov sa dá spraviť počas prejdenia celej hry. Medzi negatíva by som tiež zaradil, že máme obmedzené možnosti čo sa týka skokov. Nemôžeme len tak skákať tam kam sa nam zachce. Nie, nie! Keď sa vývojári dohodli, že nemôžeme spadnúť na nejakú plošinku, tak sa ani za boha na ňu nedostaneme. Ak som už pri gameplay negatívach, tak by som mohol spomenúť aj to, že mi veľmi chýbali logické hádanky. Počas nášho dobrodružstva nám spomalia cestu iba 3-4 logické hádanky. Veru, viac by som ocenil keby ma hra prinútila k zapnutie mozgových motorčekov častejšie, pretože hádanky ktoré sa v tejto hre nachádzajú sú nielen ľahké, ale aj bezvýznamné.
Bojový systém PoP by som vedel porovnať s bojovým systémom hry Assassin´s Creed. Boje sú dosť jednotvárne, hoci niektoré kombá vyzerajú naozaj veľmi efektne a taktiež aj Elika vie prekvapiť peknými kúzlami. Musíte však vedieť, že súboje sa zameriavajú jedine na "versus" boje, čo znamená, že v hre dostali miesto väčšinou boss fighty. Techniku bojov by sme mohli rozdeliť do štyroch skupín:
· Šermovanie
· Akrobatické prvky
· Chytenie protvníka
· Elikin útok
Každý súboj má svoj jedinečný rytmus, ktorý keď chytíme do krvi, tak veľmi jednoducho a rýchlo môžeme zdolať nepriateľa. Musím sa priznať, že mne konkrétne veľmi chýbali nekonečné akčné scénky, aké boli napríklad na konci Sands of Time, ale akrobatické kúsky nového princa nám všetko vynahradia. V predchádzajúcich epizódach trafili veľmi dobre rovnováhu medzi platformovými a akčnými prvkami, ale v tomto prípade je vidno, že sa zamerali hlavne na platformovo skákačkovú časť.
Este som vám neporozprával o najzaujímavejšej novinke v celej hre. Je ňou vizuálna stránka. Myslím, že tak detailnú a prepracovanú cel-shaded grafiku sme ešte nemohli obdivovať ani pri jednej hre. Vidieť tváre postáv, precíznosť a dokonalosť ich šiat, či doplnkov. To je skutočne vizuálny zážitok. Celé okolie je tak prekrásne, až si budete myslieť, že sa pozeráte na dokonalú a nádhernú maľbu. Na všetkom citiť dokonalosť a tvrdú a zodpovednú prácu. Keby som nevedel že hrám nejakú hru, tak by som si myslel, že listujem v art book knižke. Keď oslobodíme krajinu zo zajatia klzkej, černej látky zvanej Corrupcion, tak vtedy uvidíte ozajstnú nádheru. Zasvieti slnko, cela príroda sa vráti do svojich pestrofarebných šiat, zaznie krásna melódia a my sa vydáme pozbierať čo najviac Light Seeds (svetelné gulôčky).
Na technické prevedenie nemôžem povedať absolútne nič zlé. Pohyblivá “maľba“ sa vôbec nezasekáva, a tak plnohodnotne a bez klesania framerate nám umožňuje prežiť nádherný príbeh princa a Eliky. S radosťou môžem oznámiť, že po tejto stránke je hra Prince of Persia dokonalo vytvorená.
Prince of Persia tejto generácie je veľmi zaujímavá skákačka s dokonalým grafickým a hudobným prevedeným. Je jasné, že sa má ešte kam vyvíjať, ale cesta po ktorej ide je viac ako vynikajúca. Každý jeden úsek či obraz by som si s radosťou zavesil na stenu. Rozprávkove okolie, jedinečná vizuálna stránka a dobre vytvorený platformový systém robia z tejto hry dokonalého následníka trónu. Túto hru mám veľmy rád, a verím tomu, že ju budete milovať aj vy. Vypnite mozok a nechajte, aby vás Elika sprevádzala po tejto dokonalej rozprávkovej krajine.
Hodnotenie: 9
Výrobca: Ubisoft
Distribútor: Ubisoft
Testovaná platforma: PS3
Multiplayer: Nie
Hru si môžete zakúpiť tu: PS3, Xbox 360, PC
Je pre mňa veľmi ťažké písať negatíva o tejto sérii, ktorú mám tak rád. Po odohraní nového next-gen princa však vo mne nezostali žiadne negatívne alebo pozitívne myšlienky, ale zážitok z neuveriteľného dobrodružstva s veľkým D. Zážitok, ktorý si ma podmanil takisto ako pred niekoľkými rokmi diel Sands of Time.
Kde by som vlastne mohol začať svoju recenziu? Predovšetkým by som vám chcel poradiť aby ste si pozreli doteraz vydané trailery, ktoré boli mimochodom v roku 2008 najlepšie krátke filmy a takisto by som si trúfal napísať, že to boli celkovo najlepšie upútavky minulého roka. Už len ich pozretie je veľký zážitok.
Som presvedčený o tom, že neexistuje na svete ani jeden hráč/hráč ktorý/á by nepoznal/a doterajšie princove dobrodružstvá. Ak by som sa predsalen mýlil, tak chcem im napísať, že sa nemusia obávať, pretože firma Ubisoft vyhodila všetky doterajšie schémy, ba dokonca aj “starého“ princa a vytvorili úplne nového hrdinu a príbeh. Zabudnite na všetky doterajšie časti a pripravte sa na úplne nové výzvy s novým princom.
Počas tisícročí vládla vo svete rovnováha v každom smere. Svetlo vždy malo blízko seba tieň, a v tieni bolo zasa vždy svetlo. Existoval však niekto, kto chcel túto rovnováhu porušiť, nebol to nik iný ako boh temnôt Ahriman. Postupne si prilákal na svoju stranu otrokov, ktorí čakali len na jeho príkazy. Keď už mal okolo seba dostatok pomocníkov, tak zaútočil na obyvateľstvo mestečka Ahury a zároveň aj na svojho brata Ormazda, ktorý bol bohom svetla. Ormazd nechcel bojovať, a tak sa stiahol do ústrania. To však zapríčinilo, že Ahrimanova sila začala rásť každým dňom a spustila sa takzvaná “Nebeská vojna“. Keď sa už začala strácať aj posledná iskra nádeje, tak boh svetla Ormazd s jediným prefíkaným kúzlom uväznil Ahrimana do Stromu života. V ňom mal tak zostať uväznení až do konca vekov. Chvíľu bolo všetko ako predtým, ale po nejakom čase sa v mestečku Ahura začala rozširovať korupcia, a ani statoční bojovníci s tým nemohli nič urobiť. Čierna nechutná hmota zaplavila všetko, čo niekedy bolo krásne. Boh temnôt Ahriman vyhral a znova sa mu naskytla šanca na krutú vládu. A čo sa stalo s mestečkom Ahura a s krutým bohom Ahrimanom? Práve tu sa začína náš príbeh…
No dobre, teraz si zoberiem pod svoju redaktorskú lupu gameplay hry. Tu by som vás chcel ihneď predstaviť jednej krásnej slečne menom Elika. Kto je vlastne Elika? Ak by som chcel byt krutý, tak by som napísal, že je iba niečo ako pomocné tlačítko, ale nebola by to pravda. Elika je taktiež hlavná hrdinka, je súčasťou boja medzi svetlom a temnotou ako rovnako náš princ. Je síce pravda, že aj teraz je jedinou hrateľnou postavou princ, ale celý príbeh sa koncentruje hlavne na Eliku. O novom princovi sa v tomto diele veľa nedozvieme. On je hlavne v roli toho, ktorý sa bude vypytovať. O slečne Elike a jej rodine sa zasa môžeme dozvedieť všetko. Ak sa jej niečo spýtame, tak ona nám s radosťou odpovie. Ak ste lovci trofejí, tak sa vám určite oplatí pýtať sa Eliky čo najviac, pretože aj za otázky môžete dostať cennú trofej. Mohol by som ju nazvať aj interaktívnym checkpointom, ale ako som už písal, aj ona spraví všetko pre záchranu sveta.
V tejto hre je nemožné zomrieť. Ak sa vám nepodarí nejaký skok alebo sa neviete prehupnúť na druhú stranu ostrovčeka, tak vás Elika okamžite chytí a stiahne vás naspäť na miesto odkiaľ ste začali preskakovať daný úsek. Takisto aj keď sa vás budú pokúšať zabiť vaši nepriatelia, tak Elika sa pred vás postaví a jedným dobre namiereným kúzlom zrazí útočníka k zemi. Hra je tak síce veľmi jednoduchá, ale podľa mňa to vývojári tak urobili schválne, a môžem vám napísať, že to vôbec nie je negatívum. Pripravili pre nás hru, v ktorej sa jedná hlavne o odreagovanie, zbieranie vecí, skákanie a objavovanie nových miest.
Základ hry pravdaže zmenený nebol. Takisto sa jedná o platformovú hru, ktorá je okorenená akčnými scénkami. O nebezpečné skoky v hre naozaj nieje núdza, a vďaka ľahkému mechanizmu a tlačidlu X len málokedy skončíte na samom dne útesov. Platformová časť je spravená veľmi jednoducho, veru, až príliš jednoducho. Niekedy vás aj bude nudiť, keď po dlhom preskakovaní za vás všetko spraví vaša postavička. Lozenie po stene a šmýkanie sa dole po zrúcaninách sa dá tiež veľmi ľahko osvojiť. Stačí ak v správnom momente stlačíte príslušný gombík. Niektoré úseky sa dajú prejsť vlastne jednou rukou, pretože princ skočí vždy ten tam, kde sa môže zachytiť. Počas tutoriálov sa môžete všetko pekne naučiť, ale celý systém je tak logický a dobre premyslený, že to ani nebudete potrebovať. Jediná vec kvôli ktorej ma bolí srdce je tá, že v hre je strašne málo platformových prvkov.
Aj na jednej ruke by som možno vedel spočítať koľko trikov sa dá spraviť počas prejdenia celej hry. Medzi negatíva by som tiež zaradil, že máme obmedzené možnosti čo sa týka skokov. Nemôžeme len tak skákať tam kam sa nam zachce. Nie, nie! Keď sa vývojári dohodli, že nemôžeme spadnúť na nejakú plošinku, tak sa ani za boha na ňu nedostaneme. Ak som už pri gameplay negatívach, tak by som mohol spomenúť aj to, že mi veľmi chýbali logické hádanky. Počas nášho dobrodružstva nám spomalia cestu iba 3-4 logické hádanky. Veru, viac by som ocenil keby ma hra prinútila k zapnutie mozgových motorčekov častejšie, pretože hádanky ktoré sa v tejto hre nachádzajú sú nielen ľahké, ale aj bezvýznamné.
Bojový systém PoP by som vedel porovnať s bojovým systémom hry Assassin´s Creed. Boje sú dosť jednotvárne, hoci niektoré kombá vyzerajú naozaj veľmi efektne a taktiež aj Elika vie prekvapiť peknými kúzlami. Musíte však vedieť, že súboje sa zameriavajú jedine na "versus" boje, čo znamená, že v hre dostali miesto väčšinou boss fighty. Techniku bojov by sme mohli rozdeliť do štyroch skupín:
· Šermovanie
· Akrobatické prvky
· Chytenie protvníka
· Elikin útok
Každý súboj má svoj jedinečný rytmus, ktorý keď chytíme do krvi, tak veľmi jednoducho a rýchlo môžeme zdolať nepriateľa. Musím sa priznať, že mne konkrétne veľmi chýbali nekonečné akčné scénky, aké boli napríklad na konci Sands of Time, ale akrobatické kúsky nového princa nám všetko vynahradia. V predchádzajúcich epizódach trafili veľmi dobre rovnováhu medzi platformovými a akčnými prvkami, ale v tomto prípade je vidno, že sa zamerali hlavne na platformovo skákačkovú časť.
Este som vám neporozprával o najzaujímavejšej novinke v celej hre. Je ňou vizuálna stránka. Myslím, že tak detailnú a prepracovanú cel-shaded grafiku sme ešte nemohli obdivovať ani pri jednej hre. Vidieť tváre postáv, precíznosť a dokonalosť ich šiat, či doplnkov. To je skutočne vizuálny zážitok. Celé okolie je tak prekrásne, až si budete myslieť, že sa pozeráte na dokonalú a nádhernú maľbu. Na všetkom citiť dokonalosť a tvrdú a zodpovednú prácu. Keby som nevedel že hrám nejakú hru, tak by som si myslel, že listujem v art book knižke. Keď oslobodíme krajinu zo zajatia klzkej, černej látky zvanej Corrupcion, tak vtedy uvidíte ozajstnú nádheru. Zasvieti slnko, cela príroda sa vráti do svojich pestrofarebných šiat, zaznie krásna melódia a my sa vydáme pozbierať čo najviac Light Seeds (svetelné gulôčky).
Na technické prevedenie nemôžem povedať absolútne nič zlé. Pohyblivá “maľba“ sa vôbec nezasekáva, a tak plnohodnotne a bez klesania framerate nám umožňuje prežiť nádherný príbeh princa a Eliky. S radosťou môžem oznámiť, že po tejto stránke je hra Prince of Persia dokonalo vytvorená.
Prince of Persia tejto generácie je veľmi zaujímavá skákačka s dokonalým grafickým a hudobným prevedeným. Je jasné, že sa má ešte kam vyvíjať, ale cesta po ktorej ide je viac ako vynikajúca. Každý jeden úsek či obraz by som si s radosťou zavesil na stenu. Rozprávkove okolie, jedinečná vizuálna stránka a dobre vytvorený platformový systém robia z tejto hry dokonalého následníka trónu. Túto hru mám veľmy rád, a verím tomu, že ju budete milovať aj vy. Vypnite mozok a nechajte, aby vás Elika sprevádzala po tejto dokonalej rozprávkovej krajine.
Hodnotenie: 9
Výrobca: Ubisoft
Distribútor: Ubisoft
Testovaná platforma: PS3
Multiplayer: Nie
Hru si môžete zakúpiť tu: PS3, Xbox 360, PC
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby