09.09.2008 00:15, DKF, Komentárov: 0
Too Human - X360
Poznáte to porekadlo „Keď nie je kôň, aj somár je dobrý". To môže nastať napríklad aj v tomto prípade. Po dlhom období sucha, ktoré cez leto pravidelne je, keď naša mechanika na xku zíva prázdnotou, sme šťastní, keď ju môžeme nakŕmiť každým shi..... V našej situácii tak vychádza dlho očakávaná a ospevovaná hra Too Human od Silicon Knights. Správne, na túto hru sa čakalo celých 10 rokov jej vývoja.
Celý svet do ktorého sa máte v tejto hre ponoriť vyzerá akoby Vikingovia nikdy nevymreli, ale zdokonaľovali svoj vývoj až do akéhosi cybersveta. Baldur, boh svetla a syn Odina, prisahal svojim životom, že bude ochraňovať ľudí pred robotmi. Dejová línia sa tak bude časom vyvíjať a vy budete zisťovať ďalšie podrobnosti o zrade voči Baldurovi a o smrti jeho ženy. Celý príbeh je potrebné dobre sledovať a všímať si aj mená, poprípade si pomôcť wikipédiou. V hre sa tak bude vyskytovať viacej zvučných Vikingských mien, ktoré poznáme. Sú to napríklad Odin, Loki a Hodur.
Vaša prvá misia začína na ľadovej planéte. Máte na nej vystopovať robota, ktorý odtrhol človekovi hlavu. Na výber tu máte z piatich postáv. Klasicky sa pohybujú medzi mágom, bojovníkom, pištoľníkom atď. Hra je totiž akčné RPG, v ktorej zabitím nepriateľa získavate body na vylepšenie svojho hrdinu. Body môžete použiť rôznymi smermi, ako napríklad lepšie a silnejšie ovládanie meča plus bonusové kombá, nové kúzla alebo vylepšenie života. Po nepriateľovej smrti môžete získať aj rôzne druhy brnenia a zbraní, ktoré síce všetky nepotrebujete, ale hra je nastavená na systém, ktorý proste berie všetko. Po určitej dobe dostanete hlášku, že váš inventár je plný a vy musíte nepotrebné veci popredávať. Kto je viacej kamarát so strelnými zbraňami, tak tento smer mu poskytne, razantnejšie dávky a rôzne druhy špeciálnych striel.
Hlavnému hrdinovi môžete prideliť jednu sečnú a jednú strelnú zbraň. Medzi sečné patrí meč, kladivo a kopia. Tie klasicky podľa obtiažnosti hry zvyšujú svoju úroveň a silu. Medzi strelné zbrane patria pištole a rôzne plazmové a energetické samopaly. Každá strelná zbraň má dva módy streľby, z ktorých druhý býva zväčša silnejší. Strelné zbrane sa ovládajú jednoducho, ale keď ide o sečné je to už trochu väčší problém. Sekanie a kombo nastáva pohybom pravého analógu. Znie to celkom jednoducho, ale tak ľahko to veru nefunguje. Síce každým vašim pohybom vytvoríte určitý útok, ale ak to neviete, tak sa môže stať, že celú hru radšej prejdete bez toho, aby ste si boli vôbec vedomí používania analógu. Popritom sa ešte Baldur pohybuje od nepriateľa k nepriateľovi ako na klzkom ľade, čo som občas ocenil pri už aj tak dosť ťažkých bitkách.
Prečo ťažké? No je tu viacej dôvodov. Ako napríklad zbytočne veľké množstvo nepriateľov a ich kombinácia. Niektorí nepriatelia napríklad veľký pavúk sa ku vám priblíži a začne vytvárať vlny, ktoré vás hádžu o zem. Problém je v tom, že vás pavúk vždy dobehne, takže strelné zbrane na diaľku sú neúčinné, a vlne sa vo vašej blízkosti neviete vyhnúť dokonca ani výskokom. Vyzerá to asi tak, že každé stretnutie s týmto protivníkom vás stojí život. Nevidím v tom nič iné, ako nedomyslenú súčasť hry. Je to škoda, pretože jedine hrateľnosť mohla zachrániť cenné body tejto hre, keďže sa vývojári graficky veľmi nepochlapili. Grafika nieje vôbec next-gen a s kľudom by mohla fičať ešte na prvom Xboxe.
Kopa bugov a nekompletné textúry sú pri hraní tŕňom v oku každého hráča. Pri smrti Baldura je to úplne viditeľné, keď zostúpi z neba anjel, ktorý vás ma odniesť do Vallhaly. Niekedy sa stáva, že proste zmiznete a anjel sa vracia kvázi naprázdno aj keď viditeľne niečo v rukách drží. Keď nezmiznete, tak zasa môžete niekedy vidieť ako sa anjelove nohy stratia priamo v textúrach.
Neviem čo je na tom horšie, či grafika alebo pravidelný zdĺhavý proces vašej smrti. No čo už, Baldur musí odísť zo sveta hrdinsky. V hre natrafíte aj na pararelný svet elfov v ktorom musíte vždy niečo spraviť tak, aby sa vám v normálnom svete otvorili dvere alebo vytvoril otvor, ktorým tak môžete v hre pokračovať ďalej. S pravidla sú tieto questy úplne ľahučké a stačí vyvrátiť kameň alebo strom. Nie je to veru veľmi podstatná a podarená časť hry!
Schizofrénia, ktorá sa objavila na hernej pôde v takejto podobe. Je to naša herná halucinácia, že si po dlhšej dobe môžeme zahrať hru, ktorá sa nám zdá byť dobrá? Alebo je to tak, že keby táto hra vyšla iný mesiac, medzi očakávanými hernými peckami, tak by to bol úplný odpad? Je táto hra taká dobrá až je zlá alebo nám už nezáleží na hernej kvalite? Odporúčam každému, kto si túto hru zahrá, aby sa nad týmito slovami zamyslel a skúsil si na to odpovedať.
Celkovo je to oddychovka na nudné dni, počas ktorých môžete stratiť približne 16 hodín vášho života. Hra mi nič nedala a konštanta znamená, že nieje ani dobrá ani zlá. Je to priemerná strieľačka s pár nápadmi, ktoré vás však môžu nadchnúť. Silicon Knights tak mali potiahnuť ešte zopár rokov, aby túto hru dotiahli k úspešnému a špičkovému koncu.
Hodnotenie: 7
Výrobca:Silicon Knights
Distribútor: Microsoft
Platforma: XBOX 360
Multiplayer: Áno
Vaša prvá misia začína na ľadovej planéte. Máte na nej vystopovať robota, ktorý odtrhol človekovi hlavu. Na výber tu máte z piatich postáv. Klasicky sa pohybujú medzi mágom, bojovníkom, pištoľníkom atď. Hra je totiž akčné RPG, v ktorej zabitím nepriateľa získavate body na vylepšenie svojho hrdinu. Body môžete použiť rôznymi smermi, ako napríklad lepšie a silnejšie ovládanie meča plus bonusové kombá, nové kúzla alebo vylepšenie života. Po nepriateľovej smrti môžete získať aj rôzne druhy brnenia a zbraní, ktoré síce všetky nepotrebujete, ale hra je nastavená na systém, ktorý proste berie všetko. Po určitej dobe dostanete hlášku, že váš inventár je plný a vy musíte nepotrebné veci popredávať. Kto je viacej kamarát so strelnými zbraňami, tak tento smer mu poskytne, razantnejšie dávky a rôzne druhy špeciálnych striel.
Hlavnému hrdinovi môžete prideliť jednu sečnú a jednú strelnú zbraň. Medzi sečné patrí meč, kladivo a kopia. Tie klasicky podľa obtiažnosti hry zvyšujú svoju úroveň a silu. Medzi strelné zbrane patria pištole a rôzne plazmové a energetické samopaly. Každá strelná zbraň má dva módy streľby, z ktorých druhý býva zväčša silnejší. Strelné zbrane sa ovládajú jednoducho, ale keď ide o sečné je to už trochu väčší problém. Sekanie a kombo nastáva pohybom pravého analógu. Znie to celkom jednoducho, ale tak ľahko to veru nefunguje. Síce každým vašim pohybom vytvoríte určitý útok, ale ak to neviete, tak sa môže stať, že celú hru radšej prejdete bez toho, aby ste si boli vôbec vedomí používania analógu. Popritom sa ešte Baldur pohybuje od nepriateľa k nepriateľovi ako na klzkom ľade, čo som občas ocenil pri už aj tak dosť ťažkých bitkách.
Prečo ťažké? No je tu viacej dôvodov. Ako napríklad zbytočne veľké množstvo nepriateľov a ich kombinácia. Niektorí nepriatelia napríklad veľký pavúk sa ku vám priblíži a začne vytvárať vlny, ktoré vás hádžu o zem. Problém je v tom, že vás pavúk vždy dobehne, takže strelné zbrane na diaľku sú neúčinné, a vlne sa vo vašej blízkosti neviete vyhnúť dokonca ani výskokom. Vyzerá to asi tak, že každé stretnutie s týmto protivníkom vás stojí život. Nevidím v tom nič iné, ako nedomyslenú súčasť hry. Je to škoda, pretože jedine hrateľnosť mohla zachrániť cenné body tejto hre, keďže sa vývojári graficky veľmi nepochlapili. Grafika nieje vôbec next-gen a s kľudom by mohla fičať ešte na prvom Xboxe.
Kopa bugov a nekompletné textúry sú pri hraní tŕňom v oku každého hráča. Pri smrti Baldura je to úplne viditeľné, keď zostúpi z neba anjel, ktorý vás ma odniesť do Vallhaly. Niekedy sa stáva, že proste zmiznete a anjel sa vracia kvázi naprázdno aj keď viditeľne niečo v rukách drží. Keď nezmiznete, tak zasa môžete niekedy vidieť ako sa anjelove nohy stratia priamo v textúrach.
Neviem čo je na tom horšie, či grafika alebo pravidelný zdĺhavý proces vašej smrti. No čo už, Baldur musí odísť zo sveta hrdinsky. V hre natrafíte aj na pararelný svet elfov v ktorom musíte vždy niečo spraviť tak, aby sa vám v normálnom svete otvorili dvere alebo vytvoril otvor, ktorým tak môžete v hre pokračovať ďalej. S pravidla sú tieto questy úplne ľahučké a stačí vyvrátiť kameň alebo strom. Nie je to veru veľmi podstatná a podarená časť hry!
Schizofrénia, ktorá sa objavila na hernej pôde v takejto podobe. Je to naša herná halucinácia, že si po dlhšej dobe môžeme zahrať hru, ktorá sa nám zdá byť dobrá? Alebo je to tak, že keby táto hra vyšla iný mesiac, medzi očakávanými hernými peckami, tak by to bol úplný odpad? Je táto hra taká dobrá až je zlá alebo nám už nezáleží na hernej kvalite? Odporúčam každému, kto si túto hru zahrá, aby sa nad týmito slovami zamyslel a skúsil si na to odpovedať.
Celkovo je to oddychovka na nudné dni, počas ktorých môžete stratiť približne 16 hodín vášho života. Hra mi nič nedala a konštanta znamená, že nieje ani dobrá ani zlá. Je to priemerná strieľačka s pár nápadmi, ktoré vás však môžu nadchnúť. Silicon Knights tak mali potiahnuť ešte zopár rokov, aby túto hru dotiahli k úspešnému a špičkovému koncu.
Hodnotenie: 7
Výrobca:Silicon Knights
Distribútor: Microsoft
Platforma: XBOX 360
Multiplayer: Áno
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby