19.01.2009 12:00, DKF, Komentárov: 0
Tomb Raider: Underworld
Hovorí sa, že za všetkým treba hľadať peniaze alebo ženu. No v prípade najnovšieho pokračovania zubom času nahlodaných starobylých sutín skrývajúcich poklad nezmernej hodnoty platí oboje.
Nepochybujem, že oddanosť vyznávačov Lary Croft nijakým spôsobom neochladla ani po roku, kedy sa s ňou po deviaty výročný krát opäť stretávame na križovatke jej životných ciest. Z Lary je napriek početným výpravám ale stále poriadny kus, štíhlosť a pevné boky jej zostali, vrásky okolo úst jej tradične vďaka suchému anglickému humoru nehrozia, zato na čelo jej ich nemálo pri riešení zapeklitých rébusov pribudne. Nato, že už má štyridsiatku na krku, šplhá, rúčkuje a skáče ako hotová mladica.
Hocikto by namietal prečo Lara ako grófka Saint Bridgetu vychovaná prísnymi aristokratickými zákonmi nezdieľa pohodu a prepych domáceho prostredia a nevenuje sa nejakej inej pohodlnej činnosti, vďaka ktorej by sme mohli pozorovať jej prednosti. Táto zbytočná otázka môže nanajvýš zostať nezodpovedaná. Horúca krv kolujúca v telesných schránkach Croftových takýto výstrelok neumožňuje.
V Lare Croft sa už v rannom adolescentnom veku prelínala láska ku nedozerným kopcom a adrenalínu. Povaha samotárky jej po náročných a zároveň tragických udalostiach letu nad Himalájami i po skorom odchode otca do večných lovíšť, prischla. Záhadné okolnosti zmiznutia matky i jej neobjasnená smrť naštartovali kolotoč udalostí, ktoré sa mladá dáma rozhodla zistiť aj keby mala dať do stávky svoj vlastný život.
K objasneniu ďalšej hádanky obyčajne potrebuje ladná archeologička niektorý z artefaktov. Nebude to inak ani po tento krát. Ten, ktorý jej odhalí momentálne súvislosti sa volá Avalon. Áno, je tam nejaký ten súvis s bájnym kráľom Artušom a mečom s názvom Excalibur, ste na správnej stope :)
Počas svojej herkulovskej námahy sa vynoria staré i nové otázky a odpovede na ne. Celý dej sa kvalitne premieša, pričom okolnosti z času načas skomplikuje netradičný votrelec. Suma sumárum, dozviete sa niečo o Amande a o tom prečo vás podviedla, pričom zistíte, že matka.... ale už dosť. Zase predbieham. Naša hrdinka v podstate zažije menší flashback, kedy scéna zo začiatku sa vráti na koniec a vy vlastne pochopíte celý dej (teda možno). Takže taká menšia retrospektíva. Z toho vidíme, že ešte asi všetky situácie nie sú vo videohrách celkom zošablónované. Pripadalo mi to efektné i keď som počas deja myslel, že postupujem do budúcnosti, nie, že sa odohrávajú veci čo už Lara prežila.
Pastvou pre oči nie je len prostredie. Pardón. Chcel som povedať Lara. Prostredie na mňa počas prežívania deja silno zapôsobilo. Je vyšperkované ako nikdy predtým, odráža sa na ňom na jednej strane cit dizajnérov i veľmi jemné kontúry na strane druhej. Z tohto dôvodu môže byť veľmi jednoduché prehliadnuť záchytný bod, ktorý by určil ako alebo kam ďalej. Ohýbanie rastlín či padanie storočného machu po rímsach je naozaj dôveryhodným znakom, že sa pamätalo na kvantum vecí a to i v detailoch. Prostredie sa väčšinou líši podľa kapitoly, v ktorej sa nachádzate. Prežijete nielen otvorený priestor v Južnom Mexiku, ktorý stvorili dômyselné ruky Inkov, ale aj klaustrofobické priestory tajného podzemného rodinného sídla. Dostanete sa do výšin vulkanického ostrova Jan Mayen, kedy sa v zime budete štverať v astronomickej výške, ale pritom pocítite príjemnú hrejivú atmosféru Thajského podnebia a schladíte sa v hlbinách mora. Tvorcovia pamätali snáď na všetko okrem piesku.
Okrem čarokrásneho prostredia a zvodnej hrdinky značnou mierou prispievajú k renomé Tomb Raidera logické hádanky. To je jeden z dôvodov, prečo by sme túto akčnú adventúru mohli posunúť do pozície kráľovský logický šport. I tu však ide doba dopredu. Niektoré hádanky predstavujú tvrdé oriešky, no pre zarytého ctiteľa všetkých predchádzajúcich dielov to predstavuje maximálne dvoje žmurknutie oka. Áno, sú i také, ktoré sa nám vysmievajú počas celej jednej kapitoly. No tie musia taktiež padnúť logickou dedukciou. A ak by náhodou nie, Lara má v PDA nápovedu. Tým menej bystrým dokonca ukáže detailný postup. Ale psssssst. Nie, že to budete využívať hneď ako sa na päť minút stratíte v priestore. Verte alebo nie, používanie hlavičky namiesto cheatov má i v dnešnej dobe nejaký význam. Myslím ale, že sa tvorcom podarilo nastaviť optimálny kompromis obtiažnosti. Všetky hádanky až na dve som vyriešil samostatne.
Myslím, že práve teraz ste v časti keď už viete „čo, kto, kedy, kde a ako“ ale stále neviete „proti komu“. Záporákmi budú v tomto diely prevažne zvieracie triedy. Od arachnidae ako malé pavúky, väčšie pavúky (rozdiel 100% poznáte), cez odporné netopiere, jašterice, tigrov, pumy, až po žralokov, alebo dokonca kuriózneho Krakena. Výnimkou nebudú ani fantastické bytosti. Nemŕtvi psi , „kostlivci“ či „mega drtiči kostí“. Nájdete tu v každom prípade aj ľudské mäso. Dajakí zabrzdení robotníci (alebo zbohatlíci na love šeliem?) v džungli, no v jednej situácií postretnete na lodi i celú predsudkami zaujatú posádku. Takže o kvalitnú zábavu bude postarané.
Výrazom „čím“ by bolo najvhodnejšie označiť typ použitej munície. A v tomto je Lara naozaj skutočný frajer. Má dve veľké a ťažké pištole Desert Eagle (2x 2kg), spolupracujúce nezávisle, čím účinnosť kvadraticky narastá. Vo vaku by ste jej našli snáď iba harpúnu na žralokov, "uzinu", uspávacie prostriedky, M16 alebo tradičnú brokovnicu. Netradičným výberom by sme mohli nazvať motorku, vďaka ktorej padnú za svoje presvedčenie niektoré pavúky alebo kostlivci. Aby ste nad takýmto slabým výberom nehubovali, pred koncom sa vám ako náhodou do parády dostane jedinečné vydanie Thorovho kladivka, ktoré v mýtickej reči má najvýznamnejší deštrukčný dosah. A je to naozaj tak. Budete si ho užívať až... ho lady Croft nenapadne zničiť a zachrániť tak zase raz svet. (Ach tie ženy...)
Na záver snáď budete riešiť iba otázku „prečo?!“. Spracovanie posledného dielu Tomb Raidera na jednej strane vyniká precíznosťou, no ako ukázali i správy, ktoré časom prišli od niektorých zamestnancov Eidosu, „nebolo dosť času dokončiť ho do podoby akú by sme si želali“. Tým pádom sa našlo niekoľko drobných chýb znepríjemňujúcich dobrodružstvo, no ak mám byť úprimný, ten kto je naozajstným obdivovateľom dokáže ich prehltnúť. Hovoríme tu o grafickom prelínaní, v malých miestnostiach nepoužiteľnej kamere privádzajúcej hráča takmer do zúfalstva, podľa niektorých nedostatočnom odstupe od poslednej časti a tým i menších grafických rozdieloch alebo podľa extrémistov sa jedná o krátky rozsah.
Osobne hodnotím Laru veľmi pozitívne, pričom i veľká časť sľubovaných nových pohybov ma privádzala do vytrženia. Je nádherná, opantávajúca, dokonalá; niečo ako Eva 1.0.
Ak sa vám bude koniec príbehu zdať trochu nejasný nezúfajte. Koniec niečoho je vždy začiatkom niečoho iného. Okrem toho Eidos plánuje a momentálne už pracuje na rozlohovo doplnkovom obsahu kde v budete kaskadérskych kúskoch pokračovať. A okrem iného viete predsa, že náš tajný, virtuálny idol v súčasnom podaní Alison Caroll bude žiť naveky v našich srdciach.
Hodnotenie: 9
Výrobca: Crystal Dynamics
Distribútor: Eidos
Testovaná platforma: Xbox 360
Multiplayer: Nie
Hru si môžete zakúpiť tu: PC, Xbox 360, PS3, PS2, Wii, DS
Hocikto by namietal prečo Lara ako grófka Saint Bridgetu vychovaná prísnymi aristokratickými zákonmi nezdieľa pohodu a prepych domáceho prostredia a nevenuje sa nejakej inej pohodlnej činnosti, vďaka ktorej by sme mohli pozorovať jej prednosti. Táto zbytočná otázka môže nanajvýš zostať nezodpovedaná. Horúca krv kolujúca v telesných schránkach Croftových takýto výstrelok neumožňuje.
V Lare Croft sa už v rannom adolescentnom veku prelínala láska ku nedozerným kopcom a adrenalínu. Povaha samotárky jej po náročných a zároveň tragických udalostiach letu nad Himalájami i po skorom odchode otca do večných lovíšť, prischla. Záhadné okolnosti zmiznutia matky i jej neobjasnená smrť naštartovali kolotoč udalostí, ktoré sa mladá dáma rozhodla zistiť aj keby mala dať do stávky svoj vlastný život.
K objasneniu ďalšej hádanky obyčajne potrebuje ladná archeologička niektorý z artefaktov. Nebude to inak ani po tento krát. Ten, ktorý jej odhalí momentálne súvislosti sa volá Avalon. Áno, je tam nejaký ten súvis s bájnym kráľom Artušom a mečom s názvom Excalibur, ste na správnej stope :)
Počas svojej herkulovskej námahy sa vynoria staré i nové otázky a odpovede na ne. Celý dej sa kvalitne premieša, pričom okolnosti z času načas skomplikuje netradičný votrelec. Suma sumárum, dozviete sa niečo o Amande a o tom prečo vás podviedla, pričom zistíte, že matka.... ale už dosť. Zase predbieham. Naša hrdinka v podstate zažije menší flashback, kedy scéna zo začiatku sa vráti na koniec a vy vlastne pochopíte celý dej (teda možno). Takže taká menšia retrospektíva. Z toho vidíme, že ešte asi všetky situácie nie sú vo videohrách celkom zošablónované. Pripadalo mi to efektné i keď som počas deja myslel, že postupujem do budúcnosti, nie, že sa odohrávajú veci čo už Lara prežila.
Pastvou pre oči nie je len prostredie. Pardón. Chcel som povedať Lara. Prostredie na mňa počas prežívania deja silno zapôsobilo. Je vyšperkované ako nikdy predtým, odráža sa na ňom na jednej strane cit dizajnérov i veľmi jemné kontúry na strane druhej. Z tohto dôvodu môže byť veľmi jednoduché prehliadnuť záchytný bod, ktorý by určil ako alebo kam ďalej. Ohýbanie rastlín či padanie storočného machu po rímsach je naozaj dôveryhodným znakom, že sa pamätalo na kvantum vecí a to i v detailoch. Prostredie sa väčšinou líši podľa kapitoly, v ktorej sa nachádzate. Prežijete nielen otvorený priestor v Južnom Mexiku, ktorý stvorili dômyselné ruky Inkov, ale aj klaustrofobické priestory tajného podzemného rodinného sídla. Dostanete sa do výšin vulkanického ostrova Jan Mayen, kedy sa v zime budete štverať v astronomickej výške, ale pritom pocítite príjemnú hrejivú atmosféru Thajského podnebia a schladíte sa v hlbinách mora. Tvorcovia pamätali snáď na všetko okrem piesku.
Okrem čarokrásneho prostredia a zvodnej hrdinky značnou mierou prispievajú k renomé Tomb Raidera logické hádanky. To je jeden z dôvodov, prečo by sme túto akčnú adventúru mohli posunúť do pozície kráľovský logický šport. I tu však ide doba dopredu. Niektoré hádanky predstavujú tvrdé oriešky, no pre zarytého ctiteľa všetkých predchádzajúcich dielov to predstavuje maximálne dvoje žmurknutie oka. Áno, sú i také, ktoré sa nám vysmievajú počas celej jednej kapitoly. No tie musia taktiež padnúť logickou dedukciou. A ak by náhodou nie, Lara má v PDA nápovedu. Tým menej bystrým dokonca ukáže detailný postup. Ale psssssst. Nie, že to budete využívať hneď ako sa na päť minút stratíte v priestore. Verte alebo nie, používanie hlavičky namiesto cheatov má i v dnešnej dobe nejaký význam. Myslím ale, že sa tvorcom podarilo nastaviť optimálny kompromis obtiažnosti. Všetky hádanky až na dve som vyriešil samostatne.
Myslím, že práve teraz ste v časti keď už viete „čo, kto, kedy, kde a ako“ ale stále neviete „proti komu“. Záporákmi budú v tomto diely prevažne zvieracie triedy. Od arachnidae ako malé pavúky, väčšie pavúky (rozdiel 100% poznáte), cez odporné netopiere, jašterice, tigrov, pumy, až po žralokov, alebo dokonca kuriózneho Krakena. Výnimkou nebudú ani fantastické bytosti. Nemŕtvi psi , „kostlivci“ či „mega drtiči kostí“. Nájdete tu v každom prípade aj ľudské mäso. Dajakí zabrzdení robotníci (alebo zbohatlíci na love šeliem?) v džungli, no v jednej situácií postretnete na lodi i celú predsudkami zaujatú posádku. Takže o kvalitnú zábavu bude postarané.
Výrazom „čím“ by bolo najvhodnejšie označiť typ použitej munície. A v tomto je Lara naozaj skutočný frajer. Má dve veľké a ťažké pištole Desert Eagle (2x 2kg), spolupracujúce nezávisle, čím účinnosť kvadraticky narastá. Vo vaku by ste jej našli snáď iba harpúnu na žralokov, "uzinu", uspávacie prostriedky, M16 alebo tradičnú brokovnicu. Netradičným výberom by sme mohli nazvať motorku, vďaka ktorej padnú za svoje presvedčenie niektoré pavúky alebo kostlivci. Aby ste nad takýmto slabým výberom nehubovali, pred koncom sa vám ako náhodou do parády dostane jedinečné vydanie Thorovho kladivka, ktoré v mýtickej reči má najvýznamnejší deštrukčný dosah. A je to naozaj tak. Budete si ho užívať až... ho lady Croft nenapadne zničiť a zachrániť tak zase raz svet. (Ach tie ženy...)
Na záver snáď budete riešiť iba otázku „prečo?!“. Spracovanie posledného dielu Tomb Raidera na jednej strane vyniká precíznosťou, no ako ukázali i správy, ktoré časom prišli od niektorých zamestnancov Eidosu, „nebolo dosť času dokončiť ho do podoby akú by sme si želali“. Tým pádom sa našlo niekoľko drobných chýb znepríjemňujúcich dobrodružstvo, no ak mám byť úprimný, ten kto je naozajstným obdivovateľom dokáže ich prehltnúť. Hovoríme tu o grafickom prelínaní, v malých miestnostiach nepoužiteľnej kamere privádzajúcej hráča takmer do zúfalstva, podľa niektorých nedostatočnom odstupe od poslednej časti a tým i menších grafických rozdieloch alebo podľa extrémistov sa jedná o krátky rozsah.
Osobne hodnotím Laru veľmi pozitívne, pričom i veľká časť sľubovaných nových pohybov ma privádzala do vytrženia. Je nádherná, opantávajúca, dokonalá; niečo ako Eva 1.0.
Ak sa vám bude koniec príbehu zdať trochu nejasný nezúfajte. Koniec niečoho je vždy začiatkom niečoho iného. Okrem toho Eidos plánuje a momentálne už pracuje na rozlohovo doplnkovom obsahu kde v budete kaskadérskych kúskoch pokračovať. A okrem iného viete predsa, že náš tajný, virtuálny idol v súčasnom podaní Alison Caroll bude žiť naveky v našich srdciach.
Hodnotenie: 9
Výrobca: Crystal Dynamics
Distribútor: Eidos
Testovaná platforma: Xbox 360
Multiplayer: Nie
Hru si môžete zakúpiť tu: PC, Xbox 360, PS3, PS2, Wii, DS
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby