07.01.2009 00:00, DKF, Komentárov: 0
Fracture
Keď príde na trh niečo nové, tak sa hráči zväčša tešia. Hlavne keď ide o hru, ktorá má priniesť niečo inovatívne a prevratné. Lucas Arts tak prišli s novým nápadom, bude sa meniť terén okolo seba. Tento nápad a aj hra je niečo, načo sme už dlho čakali a čo môže zasa raz posunúť celý herný priemysel trocha vpred.
V prvých momentoch som bol celkom skeptický, veď predsa vždy to čo je nové je aj často nedokonalé, a potom len prichádza frustrácia z nekompletnej a zle vykonanej práce. Poďme sa však teraz pozrieť bližšie čo nám ponúka hra Fracture.
Príbeh celej hry sa v pozadí rýchlo mení a tak vás aj rýchlo vtiahne do svojho deja. Všetko sa začne v roku 2161 keď si ľudstvo uvedomí, že zem je už zdevastovaná. Takéto zničenie zeme nastalo hlavne kvôli globálnemu otepľovaniu. Preto je vytvorená nová technológia na úpravu terénu špeciálnymi prístrojmi, ktoré majú týmto spôsobom zachrániť prímorské štáty. 22 storočie prinesie aj rozdelenie USA do dvoch prvkoch a to na východnú časť Spojených štátov a Atlantickú Alianciu. V strede tejto roztržky je náš hlavný hrdina Jet Brody, ktorý má zajať na začiatku príbehu šéfa Aliancie. Tento však unikne a aj naďalej sa snaží o jej rozdelenie. Od tohoto momentu začína skutočná akcia, a tej je v hre skutočne viac ako dosť.
Jet pomocou moderných zbraní a granátov môže tvarovať terén, čo znamená, že ho využíva vo svoj prospech ako svoju zbraň, ale ako aj svoju ochranu. Tento prvok je hlavným elementom hry a budete ho používať neustále. Zo začiatku je osvojenie si týchto zbraní trošku ťažké, ale po krátkej dobe sa s nimi naučíte zaobchádzať. Uvedomíte si že pri streľbe na vás, treba hodiť granát alebo použiť jednu z vašich primárnych zbraní ktoré nosíte na pleci a terén upraviť vertikálne tak, aby ste sa mali pred streľbou kde ukryť. Všetky tieto možnosti vám budú vysvetlené v krátkom no výstižnom tutoriály. Tvarovanie terénu je využité v hre aj na logické využívanie questov. Tu sa mohli vývojári trochu viac pohrať, pretože využívanie takéhoto nového štýlu mohlo v hre viac zabodovať.
Miesto toho hra ponúka len jednoduché hádanky typu potrebujem sa dostať do budovy, vidím okno, vyzdvihnem terén a potom vojdem dnu. Druhá možnosť je, že v budove nie je žiadne okno, tak sa zasa musím podkopať a urobiť si tunel. Nič zložité čo je naozaj škoda, vedel by som si s takou technológiou predstaviť oveľa zábavnejšie veci. Na druhej strane bola to hra pripravovaná skôr pre akciu. O tom sa presvedčíte hlavne pri veľkých guľometných hniezdach alebo rôznych satelitoch, ktoré vám bude treba ničiť. Tam sa najviac ukáže krása tvarovania, hneď v prvých misiách bude vaša úloha zničiť veľké satelity. Stoja na rovnej pôde, no po vašom tvarovaní povrchu ich bez použitia jediného náboja krásne zničíte. Buď ich pekne vyzdvihnete a oni sa zošmyknú alebo sa prepadnú do priepasti.
Keď sa dostaneme priamo k bojom, tak máme široký a pekný vyber zbraní, od rôznych raketometov až po zbrane strelné. Dostatočne využitie som našiel v granátoch, ktoré mali rôznorodú funkciu a spĺňali v hre svoj účel. Napríklad taký Vortex NP 32 dokázal pri väčšej kôpke nepriateľov po použití vytvoriť vzdušný výr, ktorý trhal zem a ničil všetko okolo seba. Po hodení Spike granátu zasa zo zeme vyrástol stĺp, ktorý ste mohli použiť aby vás vyniesol vysoko alebo zväčša slúžil na riešenie jednotlivých hádaniek a to hlavne s mostami. Jednoducho, čo sa týka zbraní, tak je tu sto percentne odvedená práca. No problém nastáva v chaoticky prebiehajúcich bojoch. Už dlho som nezažil takýto chaos na bojisku, aký dokázalo vyrobiť Day 1 Studios. Klobúk dole ako dokázali zničiť hru jedným ťahom. Neprehľadné boje a v nich hlavným aktérom je kamera, ktorá sa proste nevie zastaviť a keď sa jej to podarí, tak určite na nesprávnom mieste.
Vďaka tomu nasledujú situácie keď nemôžete nájsť nepriateľa ktorý do vás strieľa, pričom on sa nachádza len meter za vami, no a to už nechcem podotknúť ako to vyzerá na zúžených priestoroch. Proste katastrofický scenár, ktorý ma doslova znechutil pri hraní. Hra sa síce dá odohrať do úspešného konca, ale len s vašou snahou premôcť sa.
Neuveriteľná dilema, ktorá sprevádza herný priemysel. Dobrá dejová línia - zlá hrateľnosť, zlá dejová línia - dobrá hrateľnosť. Ďalší príklad tohto je Gears of War. Nadčasová hra ktorá svojim novým manévrovaním vojaka a novým systémom krytia priniesla niečo úplné nové, no keď sa zamyslíme nad dejovou líniou výsledok je dosť chabý. Je síce pravda, že vychádzajú hry ktorým sedí dej aj hrateľnosť, ale o to väčšia je strata pri hre ktorej jeden z týchto prvkov chýba.
V dvoch úsekoch hry si môžete vyskúšať aj vojenskú buginu, ktorá vyzerá dosť podobne ako v hre Halo 3. Ovládanie mi už síce do ruky nepadlo tak dobre, no a akosi som sa s ním ani veľmi nestotožnil.
Čo sa týka grafickej stránky, tak nemám žiadne veľké výhrady. Textúry sú plynulé a grafika vyzerá nádherne. Hra ani pri zmene terénu nevykazuje žiadne bugy alebo iné nedostatky. K celkovému dojmu prispievajú aj nádherne efekty.
Asi po desiatich hodinách misií vám je v hre dispozícii aj multiplayer. Súboj jeden proti jednému, prípadne sa vytvoria tými proti sebe, či Capture the Flag nemôžu v hre chýbať. Keďže je to špecifická hra, tak nezabudnite na to, že aj multiplayer sa bude niesť v takomto duchu. Rád by som chcel dať hre čo najväčšie ohodnotenie kvôli jej zhosteniu sa nového herného prvku, no veľa veci je proti tomu. Skrátka Fracture je dokonale nedokonalá hra, ktorá však podľa mňa mala ešte nejaký čas zostať vo vývojárskych rukách a počkať si na dokončenie.
Hodnotenie: 7
Výrobca: Day 1 Studios
Distribútor: LucasArts
Testovaná platforma: Xbox 360
Multiplayer: Áno
Hru si môžete zakúpiť tu: Xbox 360, PS3
Príbeh celej hry sa v pozadí rýchlo mení a tak vás aj rýchlo vtiahne do svojho deja. Všetko sa začne v roku 2161 keď si ľudstvo uvedomí, že zem je už zdevastovaná. Takéto zničenie zeme nastalo hlavne kvôli globálnemu otepľovaniu. Preto je vytvorená nová technológia na úpravu terénu špeciálnymi prístrojmi, ktoré majú týmto spôsobom zachrániť prímorské štáty. 22 storočie prinesie aj rozdelenie USA do dvoch prvkoch a to na východnú časť Spojených štátov a Atlantickú Alianciu. V strede tejto roztržky je náš hlavný hrdina Jet Brody, ktorý má zajať na začiatku príbehu šéfa Aliancie. Tento však unikne a aj naďalej sa snaží o jej rozdelenie. Od tohoto momentu začína skutočná akcia, a tej je v hre skutočne viac ako dosť.
Jet pomocou moderných zbraní a granátov môže tvarovať terén, čo znamená, že ho využíva vo svoj prospech ako svoju zbraň, ale ako aj svoju ochranu. Tento prvok je hlavným elementom hry a budete ho používať neustále. Zo začiatku je osvojenie si týchto zbraní trošku ťažké, ale po krátkej dobe sa s nimi naučíte zaobchádzať. Uvedomíte si že pri streľbe na vás, treba hodiť granát alebo použiť jednu z vašich primárnych zbraní ktoré nosíte na pleci a terén upraviť vertikálne tak, aby ste sa mali pred streľbou kde ukryť. Všetky tieto možnosti vám budú vysvetlené v krátkom no výstižnom tutoriály. Tvarovanie terénu je využité v hre aj na logické využívanie questov. Tu sa mohli vývojári trochu viac pohrať, pretože využívanie takéhoto nového štýlu mohlo v hre viac zabodovať.
Miesto toho hra ponúka len jednoduché hádanky typu potrebujem sa dostať do budovy, vidím okno, vyzdvihnem terén a potom vojdem dnu. Druhá možnosť je, že v budove nie je žiadne okno, tak sa zasa musím podkopať a urobiť si tunel. Nič zložité čo je naozaj škoda, vedel by som si s takou technológiou predstaviť oveľa zábavnejšie veci. Na druhej strane bola to hra pripravovaná skôr pre akciu. O tom sa presvedčíte hlavne pri veľkých guľometných hniezdach alebo rôznych satelitoch, ktoré vám bude treba ničiť. Tam sa najviac ukáže krása tvarovania, hneď v prvých misiách bude vaša úloha zničiť veľké satelity. Stoja na rovnej pôde, no po vašom tvarovaní povrchu ich bez použitia jediného náboja krásne zničíte. Buď ich pekne vyzdvihnete a oni sa zošmyknú alebo sa prepadnú do priepasti.
Keď sa dostaneme priamo k bojom, tak máme široký a pekný vyber zbraní, od rôznych raketometov až po zbrane strelné. Dostatočne využitie som našiel v granátoch, ktoré mali rôznorodú funkciu a spĺňali v hre svoj účel. Napríklad taký Vortex NP 32 dokázal pri väčšej kôpke nepriateľov po použití vytvoriť vzdušný výr, ktorý trhal zem a ničil všetko okolo seba. Po hodení Spike granátu zasa zo zeme vyrástol stĺp, ktorý ste mohli použiť aby vás vyniesol vysoko alebo zväčša slúžil na riešenie jednotlivých hádaniek a to hlavne s mostami. Jednoducho, čo sa týka zbraní, tak je tu sto percentne odvedená práca. No problém nastáva v chaoticky prebiehajúcich bojoch. Už dlho som nezažil takýto chaos na bojisku, aký dokázalo vyrobiť Day 1 Studios. Klobúk dole ako dokázali zničiť hru jedným ťahom. Neprehľadné boje a v nich hlavným aktérom je kamera, ktorá sa proste nevie zastaviť a keď sa jej to podarí, tak určite na nesprávnom mieste.
Vďaka tomu nasledujú situácie keď nemôžete nájsť nepriateľa ktorý do vás strieľa, pričom on sa nachádza len meter za vami, no a to už nechcem podotknúť ako to vyzerá na zúžených priestoroch. Proste katastrofický scenár, ktorý ma doslova znechutil pri hraní. Hra sa síce dá odohrať do úspešného konca, ale len s vašou snahou premôcť sa.
Neuveriteľná dilema, ktorá sprevádza herný priemysel. Dobrá dejová línia - zlá hrateľnosť, zlá dejová línia - dobrá hrateľnosť. Ďalší príklad tohto je Gears of War. Nadčasová hra ktorá svojim novým manévrovaním vojaka a novým systémom krytia priniesla niečo úplné nové, no keď sa zamyslíme nad dejovou líniou výsledok je dosť chabý. Je síce pravda, že vychádzajú hry ktorým sedí dej aj hrateľnosť, ale o to väčšia je strata pri hre ktorej jeden z týchto prvkov chýba.
V dvoch úsekoch hry si môžete vyskúšať aj vojenskú buginu, ktorá vyzerá dosť podobne ako v hre Halo 3. Ovládanie mi už síce do ruky nepadlo tak dobre, no a akosi som sa s ním ani veľmi nestotožnil.
Čo sa týka grafickej stránky, tak nemám žiadne veľké výhrady. Textúry sú plynulé a grafika vyzerá nádherne. Hra ani pri zmene terénu nevykazuje žiadne bugy alebo iné nedostatky. K celkovému dojmu prispievajú aj nádherne efekty.
Asi po desiatich hodinách misií vám je v hre dispozícii aj multiplayer. Súboj jeden proti jednému, prípadne sa vytvoria tými proti sebe, či Capture the Flag nemôžu v hre chýbať. Keďže je to špecifická hra, tak nezabudnite na to, že aj multiplayer sa bude niesť v takomto duchu. Rád by som chcel dať hre čo najväčšie ohodnotenie kvôli jej zhosteniu sa nového herného prvku, no veľa veci je proti tomu. Skrátka Fracture je dokonale nedokonalá hra, ktorá však podľa mňa mala ešte nejaký čas zostať vo vývojárskych rukách a počkať si na dokončenie.
Hodnotenie: 7
Výrobca: Day 1 Studios
Distribútor: LucasArts
Testovaná platforma: Xbox 360
Multiplayer: Áno
Hru si môžete zakúpiť tu: Xbox 360, PS3
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby