12.04.2008 12:55, DKF, Komentárov: 0
Devil May Cry 4 - X360
Vždy keď niečo vydá Capcom, tak už si viem predstaviť grafiku, pohyb a ovládanie. Práve Capcom patrí medzi tých, ktorí nemenia koncept svojich hier. Či už je to dobre alebo zlé je prakticky na hráčovi. Pretože ten si musí na ich typicky poznačené hry zvyknúť. Na DMC4 je zaujímavé, že táto hra exkluzívne od roku 2001 bola vydávaná pre Playstation 2.
A tak som si v duchu predstavoval čo spraví prevedenie tejto hry XBOX 360. Aby som povedal pravdu, bol som v tomto smere veľmi skeptický, čo sa týka hrateľnosti, pretože behom posledných 3 častí sa začínala rútiť do priepasti monotónnosti bez nových nápadov. Nechcem povedať že to Capcom pokašľal, no z trocha malou inováciou, avšak tou istou hrateľnosťou zostali v bode mrazu...
Po vybratí si obtiažnosti hneď nastáva pastva pre oči prekrásne animované video ktoré vás zavedie do deja. Začínate na ceremónii tajného spolku ku ktorému patrí aj nás hrdina Nero. Tu sa z ničoho nič objaví hrdina semi hrdina príbehu Dante. Tu to vývojári skombinovali ako tutorial pre hru kde sa učíte základne comba.
Po ukončení tutoriálu pre tých, ktorí už hrali predošlé časti je všetko jasné, no pre neznalcov tejto, teraz už quadrologie to vysvetlím: veľké masy nepriateľov, super špeciálne pohyby, monumentálny bossovia kombinovaný s mini hrami a comba, comba a comba. Takto jednoducho by sa dala popísať celá hra, ale pre tých čo ešte váhajú tak im to samozrejme priblížim. V hre sa comb vôbec nemusíte báť, po niekoľko desiatok zničených nepriateľov sa vám automaticky vryjú do pamäte. Avšak vývojári počítali aj s takými ktorí to možno nezvládnu, a tak zakomponovali do hry automatický modus, ktorý urobí všetku prácu za vás a môžete si ho vybrať v menu. Medzi rôznymi útokmi má hlavný hrdina Nero možnosť používať aj svoj motorom poháňaný meč Red Queen a strelnú zbraň menom Blue rose. Absolútne najsilnejšia a najzábavnejšia je však Nerova démonická ruka, ktorá dokáže nepriateľa na diaľku chytiť pritiahnuť ho k sebe, no a potom ho buď obúcha o zem alebo ho roztrhne. Dosť často sa používa aj v mini hrách pri bossoch, no v pokročilej časti hry dostáva aj ďalšiu funkciu, a to ako rameno ktoré vás po určitých bodoch vytiahne ako vystreľovací hák, a to všetko len s jednoduchým zameriavaním.
Skúsený hráči ktorý DMC už hrávali pred tým, tak tí na XBOX 360 nemusia mať žiadny strach. Prenos tlačidiel z PS2 na Xbox je úplne rovnaký, čo ja osobne by som však zmenil. Z bumperov na trigery kvôli dlhodobému hraniu, pretože asi tak po dvoch hodinách som cítil bolesti prstov z neustáleho stláčania gombíkov. Hra sa medzi určitými časťami mení, pričom popri strieľaní a sekaní tu nájdeme aj platformové elementy hry, ako je skákanie alebo riešenie určitých hádaniek. Čo sa týka hádaniek väčšinou sú to ľahké questy ktorých sa netreba báť, a stačí použiť sedliacky rozum a ísť na nich priamočiaro ako napr. zastavovanie času, kde sa musíte dostať z bodu A bodu B pomedzi rýchlo pohybujúce sa lasery alebo musíte dostať štyri predmety na určité miesto. Celou hrou na nás budú útočiť hordy nepriateľov, ktoré majú rôzne podoby od gotických až po monštrá každého druhu, ktoré sa však po každom ďalšom levely upgradujú a je vždy náročnejšie ich zabiť.
Bolo by oveľa jednoduchšie keby si vývojári dali záležať na každej zbrani rovnako, no v tomto príde akoby zabudli na Nerove pištole, ktoré sú absolútne nepoužiteľné. No v prvej fáze hry som myslel „veď tu predsa mám upgrad na zbrane“ pištoľ má možnosť druhého a tretieho stupňa nabíjania, ktorý síce dlhšie trvá ale mal by vystreliť silnejšie náboje, čo sa však vôbec nekoná. Po úspešnom ukončení misie vám hra vždy vyhodí vysvedčenie, kde je napísané ako ste sa činili, to jest nájdené červené orby, nájdenie užitočných vecí a rýchlosť prejdenia levelu. Pri vysokom ohodnotení hry dostanete „Proud Souls“ za ktoré si môžete nakúpiť rôzne upgrady, combá alebo celkové vylepšenie Nera.
Ako vždy sa Capcomu podarilo skvelo zvládnuť bossov, ktorí sú vo veľmi peknom prevedení a rôznorodí, čo som samozrejme veľmi ocenil a tak som sa na každého bossa veľmi tešil. Nedá mi nespomenúť aj ich pompéznosť ktorá je u niektorých až neuveriteľná. Čo sa týka dĺžky Capcom zasa raz stavil na svoj systém naťahovania, ktorý mi však v určitých momentoch liezol aj na nervy. Napríklad situácie ako začarované dvere, ktoré sa však otvoria až po zneškodnení všetkých nepriateľov. To je katastrofické hlavne keď sa vyberiete zlým smerom, a až neskôr zistíte, že ste museli absolvovať dvojité množstvo bojov. A pritom by stačilo, len keby mala mapa nejakú jednoduchú pomôcku.
Pri určitých častiach hry musíte preskákať niekam na druhú stranu, pričom pri páde máte možnosť teleportovať sa na miesto, kde ste spadli. Avšak ta sa zase musíte prebojovať tou istou hordou nepriateľov. Keby v tomto tvorcovia poľavili a dali zložitejšie questy, vôbec by som sa na nich veru nehneval. Skvelé prekvapenie zakomponovali vývojári asi v strede hry, kde sa vymenia hrdinovia a tak pokračujete v hre za starého známeho Danteho. Je to celkom slušný nápad, ktorý vás zase vtiahne naspäť do hry, pretože Danteho combá a vlastnosti sú odlišné od tých ktorými vládne Nero.
Herný design je pekne doložený a vytvorený ku deju ktorým práve idete, teda až na neviditeľné steny ktoré sa niekedy nachádzajú už meter pred reálnym múrom. Určite vylepšenie by si zaslúžilo aj upravenie pri dlhších skokoch, pretože sa občas vôbec nedalo odhadnúť, že kedy skočiť a buď to skončilo skokom pred alebo až za požadovaným miestom. Veľmi dôležitú vec ktorú bolo treba lepšie vyriešiť bola a kamera, ale tak isto všetko zostalo po starom. Osobne mi to nevadilo lebo som si už zvykol, no pre tých ktorí už mali DMC to môže byť celkom odradzujúce. Najhoršie je na tom to, že v podstate stačilo dotiahnuť prácu na hre do konca, a všetko by fungovalo v poriadku. Miestnosti kde do mňa nepriatelia sekali, ale ja som ich nevidel lebo boli vo vedľajšej miestnosti je viac ako dosť. Čo dodať sú to proste chyby ktoré Capcom asi nikdy neodstráni. Avšak graficky je hra hodná niesť prívlastok next-gen, no a s kombináciou perfektne animovaných snímkou sa je na čo pozerať.
Ťažko povedať či Capcom dokázal niečo nové alebo si len sám vykradol staré nápady, jedno je však isté: hra je dosť chytľavá a výživná na akciu, a tak určite nerobí žiadnu hanbu svojim predchodcom.
Hodnotenie: 7,5
Výrobca: Capcom
Distribútor: Capcom
Platforma: XBOX 360
Multiplayer: Nie
Po vybratí si obtiažnosti hneď nastáva pastva pre oči prekrásne animované video ktoré vás zavedie do deja. Začínate na ceremónii tajného spolku ku ktorému patrí aj nás hrdina Nero. Tu sa z ničoho nič objaví hrdina semi hrdina príbehu Dante. Tu to vývojári skombinovali ako tutorial pre hru kde sa učíte základne comba.
Po ukončení tutoriálu pre tých, ktorí už hrali predošlé časti je všetko jasné, no pre neznalcov tejto, teraz už quadrologie to vysvetlím: veľké masy nepriateľov, super špeciálne pohyby, monumentálny bossovia kombinovaný s mini hrami a comba, comba a comba. Takto jednoducho by sa dala popísať celá hra, ale pre tých čo ešte váhajú tak im to samozrejme priblížim. V hre sa comb vôbec nemusíte báť, po niekoľko desiatok zničených nepriateľov sa vám automaticky vryjú do pamäte. Avšak vývojári počítali aj s takými ktorí to možno nezvládnu, a tak zakomponovali do hry automatický modus, ktorý urobí všetku prácu za vás a môžete si ho vybrať v menu. Medzi rôznymi útokmi má hlavný hrdina Nero možnosť používať aj svoj motorom poháňaný meč Red Queen a strelnú zbraň menom Blue rose. Absolútne najsilnejšia a najzábavnejšia je však Nerova démonická ruka, ktorá dokáže nepriateľa na diaľku chytiť pritiahnuť ho k sebe, no a potom ho buď obúcha o zem alebo ho roztrhne. Dosť často sa používa aj v mini hrách pri bossoch, no v pokročilej časti hry dostáva aj ďalšiu funkciu, a to ako rameno ktoré vás po určitých bodoch vytiahne ako vystreľovací hák, a to všetko len s jednoduchým zameriavaním.
Skúsený hráči ktorý DMC už hrávali pred tým, tak tí na XBOX 360 nemusia mať žiadny strach. Prenos tlačidiel z PS2 na Xbox je úplne rovnaký, čo ja osobne by som však zmenil. Z bumperov na trigery kvôli dlhodobému hraniu, pretože asi tak po dvoch hodinách som cítil bolesti prstov z neustáleho stláčania gombíkov. Hra sa medzi určitými časťami mení, pričom popri strieľaní a sekaní tu nájdeme aj platformové elementy hry, ako je skákanie alebo riešenie určitých hádaniek. Čo sa týka hádaniek väčšinou sú to ľahké questy ktorých sa netreba báť, a stačí použiť sedliacky rozum a ísť na nich priamočiaro ako napr. zastavovanie času, kde sa musíte dostať z bodu A bodu B pomedzi rýchlo pohybujúce sa lasery alebo musíte dostať štyri predmety na určité miesto. Celou hrou na nás budú útočiť hordy nepriateľov, ktoré majú rôzne podoby od gotických až po monštrá každého druhu, ktoré sa však po každom ďalšom levely upgradujú a je vždy náročnejšie ich zabiť.
Bolo by oveľa jednoduchšie keby si vývojári dali záležať na každej zbrani rovnako, no v tomto príde akoby zabudli na Nerove pištole, ktoré sú absolútne nepoužiteľné. No v prvej fáze hry som myslel „veď tu predsa mám upgrad na zbrane“ pištoľ má možnosť druhého a tretieho stupňa nabíjania, ktorý síce dlhšie trvá ale mal by vystreliť silnejšie náboje, čo sa však vôbec nekoná. Po úspešnom ukončení misie vám hra vždy vyhodí vysvedčenie, kde je napísané ako ste sa činili, to jest nájdené červené orby, nájdenie užitočných vecí a rýchlosť prejdenia levelu. Pri vysokom ohodnotení hry dostanete „Proud Souls“ za ktoré si môžete nakúpiť rôzne upgrady, combá alebo celkové vylepšenie Nera.
Ako vždy sa Capcomu podarilo skvelo zvládnuť bossov, ktorí sú vo veľmi peknom prevedení a rôznorodí, čo som samozrejme veľmi ocenil a tak som sa na každého bossa veľmi tešil. Nedá mi nespomenúť aj ich pompéznosť ktorá je u niektorých až neuveriteľná. Čo sa týka dĺžky Capcom zasa raz stavil na svoj systém naťahovania, ktorý mi však v určitých momentoch liezol aj na nervy. Napríklad situácie ako začarované dvere, ktoré sa však otvoria až po zneškodnení všetkých nepriateľov. To je katastrofické hlavne keď sa vyberiete zlým smerom, a až neskôr zistíte, že ste museli absolvovať dvojité množstvo bojov. A pritom by stačilo, len keby mala mapa nejakú jednoduchú pomôcku.
Pri určitých častiach hry musíte preskákať niekam na druhú stranu, pričom pri páde máte možnosť teleportovať sa na miesto, kde ste spadli. Avšak ta sa zase musíte prebojovať tou istou hordou nepriateľov. Keby v tomto tvorcovia poľavili a dali zložitejšie questy, vôbec by som sa na nich veru nehneval. Skvelé prekvapenie zakomponovali vývojári asi v strede hry, kde sa vymenia hrdinovia a tak pokračujete v hre za starého známeho Danteho. Je to celkom slušný nápad, ktorý vás zase vtiahne naspäť do hry, pretože Danteho combá a vlastnosti sú odlišné od tých ktorými vládne Nero.
Herný design je pekne doložený a vytvorený ku deju ktorým práve idete, teda až na neviditeľné steny ktoré sa niekedy nachádzajú už meter pred reálnym múrom. Určite vylepšenie by si zaslúžilo aj upravenie pri dlhších skokoch, pretože sa občas vôbec nedalo odhadnúť, že kedy skočiť a buď to skončilo skokom pred alebo až za požadovaným miestom. Veľmi dôležitú vec ktorú bolo treba lepšie vyriešiť bola a kamera, ale tak isto všetko zostalo po starom. Osobne mi to nevadilo lebo som si už zvykol, no pre tých ktorí už mali DMC to môže byť celkom odradzujúce. Najhoršie je na tom to, že v podstate stačilo dotiahnuť prácu na hre do konca, a všetko by fungovalo v poriadku. Miestnosti kde do mňa nepriatelia sekali, ale ja som ich nevidel lebo boli vo vedľajšej miestnosti je viac ako dosť. Čo dodať sú to proste chyby ktoré Capcom asi nikdy neodstráni. Avšak graficky je hra hodná niesť prívlastok next-gen, no a s kombináciou perfektne animovaných snímkou sa je na čo pozerať.
Ťažko povedať či Capcom dokázal niečo nové alebo si len sám vykradol staré nápady, jedno je však isté: hra je dosť chytľavá a výživná na akciu, a tak určite nerobí žiadnu hanbu svojim predchodcom.
Hodnotenie: 7,5
Výrobca: Capcom
Distribútor: Capcom
Platforma: XBOX 360
Multiplayer: Nie
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby