27.04.2008 13:08, DKF, Komentárov: 0
Dark Sector
Dark Sector je hra, ktorá už od začiatku bola odsúdená na neúspech kvôli jej jednotvárnosti pohybu na vesmírnej lodi. No správny ťah vývojárov a presunutie celej idei hry do real-time sveta bola víťazstvom voči tejto predpojatosti, a tým vyhrala nad daným rozsudkom nekvalitnej hry. To všetko nakoniec vývojári ešte dotiahli do špionážnej hry, ktorá obsahuje prvky Gears of war ako skoky, kryty a plus aj fantasy kombináciou zbraní.
Celý dej sa odohráva vo fiktívnom svete ruskej železnej opony. Po explózii chemickej továrne je celé jej okolie zamorené, takže náš hrdina Hayden Tenno sa vydáva v super čiernobielom outfite na lov. Začiatok hry nám naznačuje klasickú 3rd-person shooter hru, ale po začiatočnej animácii a zatiahnutí do deja zistíme, že všetko je inak.
Hlavný hrdina Hayden je taktiež infikovaný tajomným vírusom, a tak sa aj jeho schopnosti začnú každým levelom a postupom deja zvyšovať. Čo je dôležité od začiatku dostávate možnosť používať vrhaciu hviezdicu takzvaný Glaive, ktorá je veľmi zaujímavým elementom hry a dodáva hre tu správnu príchuť sci-fi. Glaive sa z pravidla ku vám vracia aj keď ste v pohybe alebo sa schovávate, je to taký Haydenov nerozlučný priateľ. Po určitom čase v hre nastupujú ďalšie upgrady tejto zbrane, je to samozrejme prospešné a chvályhodné kvôli každým ďalším levelom narastajúcej obtiažnosti. Nemôžem zabudnúť ani na skvelú spojitosť glaive, ktorá po čase dokáže absorbovať elementy (oheň, elektrina, ľad), ktoré nieže len jedným ťahom odstránia vášho nepriateľa, ale vám otvorí aj dvere alebo výťahy ktoré potrebujú elektricky náboj, zarastené dvere pliagou treba zasa samozrejme zničiť ohňom atď. Takéto hlavolamy samozrejme vôbec nie sú ťažké a už pri prvom pohľade viete, že čo bude treba urobiť. Jediný problém je geniálny nápad vývojárov, ktorí v tom čase, keď riešite hlavolam, zakomponovali veľký a rýchly prísun nepriateľov. Tu sa musím priznať, že toto nepatrí medzi moje obľúbené riešenia hry a tipujem, že väčšina hráčov bude so mnou zdieľať tento úsudok.
V tomto všetkom dostávame ešte podporu od klasických strelných zbraní, ktoré mimochodom sú očipované alá MGS edícia, v ktorej každá zbraň mala svojho majiteľa, avšak sa nedala použiť. Na rozdiel od MGS série tu zbrane môžete použiť, ale iba na krátky čas ktorý neviem presne odhadnúť, ale dokážete počas tejto doby vystreliť asi 60 náboj ov alebo dva zásobníky. Preto sa v kanáloch pohybuje kupca, ktorý vám predá plnohodnotnú zbraň. Tá vám tak bude vernou pomocníčkou počas celej vašej púte. No aj tu pozor, nakúpiť si môžete rôzne zbrane, ale len dve budete nosiť so sebou, no aj to jednu jednoručnú a jednu dvojručnú. Tie sa potom pri každom stretnutí s predajcom dajú meniť, a tak je len na vás čo si viacej obľúbite. Počas hry nachádzate aj kufríky, ktoré obsahujú rôzne upgrady pre vaše zbrane ako napríklad vyššiu prieraznosť, väčší zásobník atď.
Ďalší skvelý koncept hry a skvelé riešenie je presun vecí pomocou glaivu. Vyzerá to asi takto, dostanete sa do nepríjemnej prestrelky a nepriatelia útočia rýchlo váš glaiv, vtedy potrebuje v priemere 4 zásahy na zničenie nepriateľa, no stačí vám jeden ktorý po svojej smrti zanechal svoju zbraň. Avšak ak je tá dosť ďaleko aby ste sa dostali pre ňu cez paľbu, stačí keď svoj glaiv nasmerujete na zbraň a ten sa vám vráti aj so zbraňou, ktorou v hneď momente ničíte rady nepriateľov. Ešte sa tu nachádza jedna možnosť, tou je útek ktorý je identický s GOW a to aj s dramatickou kamerou. Tento beh som využil asi 2x, pretože v uzavretých priestoroch je jednoducho nepoužiteľný a to z dôvodu veľmi ťažkopádneho otáčania, čiže rozbeh v malej miestnosti a trafiť sa do dverí sa rovná istý neúspech. Ale pokračujme radšej v kladných faktoch tejto hry ktorých je našťastie dosť.
Keby tento článok čítali vývojári, tak veľmi rád by som im poďakoval za skvelé oživenie hry ďalšími špeciálnymi vlastnosťami Haydena ktoré hlavne oživujú boje. Asi niekde v polovičke hry dostanete vlastnosť vytvoriť si pred vami štít, ktorý nikto a nič neprestrelí. Automaticky tak môžete zmeniť svoju taktiku útoku, obrany a boje dostanú celkom iný rozmer. Pri kombinácii s dobrou alebo jednoručnou zbraňou do ktorej viacej zainvestujete, je výsledný efekt Hayden - nepriateľ 1:0. Pri popísaní glaivu som spomenul, že na nepriateľa potrebujte minimálne 4 zásahy, ale pri super efekt vám poskytne "bumper RB", ktorý glaiv presunie do tretej perspektívy a vy ho v spomalenom režime môžete ľubovoľne usmerniť. Tak môžete dosiahnuť presný zásah do hlavy, ktorý samozrejme znamená istú smrť. Pri boji zblízka kombinujete glaiv aj s jednoručnou zbraňou, no pri ochromení nepriateľa máte možnosť použiť rýchlu smrť, pri ktorej vám hra poskytne peknú animáciu ako nepriateľovi pomocou glaivu odrežete ruku alebo nohu. Veľmi zábavné! Posledný stupeň metamorfózy prináša neviditeľnosť, ktorá prenáša boje zasa na novú úroveň. Avšak neviditeľnosť trvá len chvíľku a pri prvom výstrele alebo dotyku glaivu s nepriateľom vám neviditeľnosť mizne. Preto odporúčam sa priblížiť a počkať na pokyn, kedy môžete použiť qiuck kill. Je to oveľa efektívnejšie a zábavnejšie, keďže zmutovaní nepriatelia dokážu na vás strieľať akési elektrické a horľavé výboje, ktoré vás rýchlo hodia do najbližšieho checkpointu.
Graficky sa štúdio prekonalo a vymačkalo grafiku na XBOX-e na najvyššiu úroveň. Zároveň môžem podotknúť, že Dark Sector zatiaľ patrí medzi najlepšie graficky spracované hry aj celkovo. Najkrajšie sú však textúry vo vysokom rozlíšení v kombinácii realistických nepriateľov, ktoré mi spôsobovali pri mojom kochaní vysoké nesústredenie na hru. Pre tých ktorí si túto hru ešte len zahrajú odporúčam prilepiť si oči aby vám nevypadli :) Keďže už tento ohník horí, tak doňho ešte pekne priložím a úspešne pochválim aj hudbu a efekty, ktoré mi v tejto hre našťastie nevytvárali určité rušivé momenty, pri ktorých sa nemôžeme sústrediť. Celková temná atmosféra prispela k samotnému dojmu hry, teda až na veľkú podobu okolia na GOW.
Keď začnem na tému príbeh, tak musím byť v tejto časti trocha skeptický, na začiatku hry vyzerá celkom sľubne, ale potom sa akosi prestane rozvíjať no a je to škoda hlavne kvôli skvelým medzi dejovým animáciám. Pripadá mi to ako úplná strata času a aj celkovo hra dostáva iný rozmer. V tejto hre tak nastalo to, že celá pointa hry je prevedená len do jej bojov. Dosť náročne nám pripravili finálnych bossov, u ktorých je nereálne aby ste ich zabili na prvý raz, ale hlavne zistili metódu ktorou ich zlikvidujete.
Multiplayer nám prináša celkovo len 2 módy, ktoré sa ale aspoň líšia od klasických deathmatchov. Prvý vás pripraví na hordu nepriateľov, ale so všetkými Haydenovími vlastnosťami. A v druhom fungujete v týme ešte s jedným vašim kolegom, kde musíte zabiť hlavného šéfa.
Záverom musím povedať, že všetko to dlhé čakanie sa zúročilo a hra priniesla veľa nových modifikácii do celkového hrania. Vývojári do celej hry vložili ducha a srdce pre pekné a prepracované efekty, no keby do toho dali aj mozog na lepšiu dejovú líniu hra by určite dostala najvyššie hodnotenia. Takto je to veľká škoda, pretože hra má dosť malých chýb, ktoré sa v nej dosť vynímajú. Avšak aj tak hru odporúčam, pričom vám garantujem, že napriek všetkému peniaze za tento disk nebudú vyhodené do vzduchu.
Hodnotenie: 8,5
Výrobca: Digital Extremes
Distribútor: D3 Publisher
Platforma: XBOX 360
Multiplayer: Áno
Hlavný hrdina Hayden je taktiež infikovaný tajomným vírusom, a tak sa aj jeho schopnosti začnú každým levelom a postupom deja zvyšovať. Čo je dôležité od začiatku dostávate možnosť používať vrhaciu hviezdicu takzvaný Glaive, ktorá je veľmi zaujímavým elementom hry a dodáva hre tu správnu príchuť sci-fi. Glaive sa z pravidla ku vám vracia aj keď ste v pohybe alebo sa schovávate, je to taký Haydenov nerozlučný priateľ. Po určitom čase v hre nastupujú ďalšie upgrady tejto zbrane, je to samozrejme prospešné a chvályhodné kvôli každým ďalším levelom narastajúcej obtiažnosti. Nemôžem zabudnúť ani na skvelú spojitosť glaive, ktorá po čase dokáže absorbovať elementy (oheň, elektrina, ľad), ktoré nieže len jedným ťahom odstránia vášho nepriateľa, ale vám otvorí aj dvere alebo výťahy ktoré potrebujú elektricky náboj, zarastené dvere pliagou treba zasa samozrejme zničiť ohňom atď. Takéto hlavolamy samozrejme vôbec nie sú ťažké a už pri prvom pohľade viete, že čo bude treba urobiť. Jediný problém je geniálny nápad vývojárov, ktorí v tom čase, keď riešite hlavolam, zakomponovali veľký a rýchly prísun nepriateľov. Tu sa musím priznať, že toto nepatrí medzi moje obľúbené riešenia hry a tipujem, že väčšina hráčov bude so mnou zdieľať tento úsudok.
V tomto všetkom dostávame ešte podporu od klasických strelných zbraní, ktoré mimochodom sú očipované alá MGS edícia, v ktorej každá zbraň mala svojho majiteľa, avšak sa nedala použiť. Na rozdiel od MGS série tu zbrane môžete použiť, ale iba na krátky čas ktorý neviem presne odhadnúť, ale dokážete počas tejto doby vystreliť asi 60 náboj ov alebo dva zásobníky. Preto sa v kanáloch pohybuje kupca, ktorý vám predá plnohodnotnú zbraň. Tá vám tak bude vernou pomocníčkou počas celej vašej púte. No aj tu pozor, nakúpiť si môžete rôzne zbrane, ale len dve budete nosiť so sebou, no aj to jednu jednoručnú a jednu dvojručnú. Tie sa potom pri každom stretnutí s predajcom dajú meniť, a tak je len na vás čo si viacej obľúbite. Počas hry nachádzate aj kufríky, ktoré obsahujú rôzne upgrady pre vaše zbrane ako napríklad vyššiu prieraznosť, väčší zásobník atď.
Ďalší skvelý koncept hry a skvelé riešenie je presun vecí pomocou glaivu. Vyzerá to asi takto, dostanete sa do nepríjemnej prestrelky a nepriatelia útočia rýchlo váš glaiv, vtedy potrebuje v priemere 4 zásahy na zničenie nepriateľa, no stačí vám jeden ktorý po svojej smrti zanechal svoju zbraň. Avšak ak je tá dosť ďaleko aby ste sa dostali pre ňu cez paľbu, stačí keď svoj glaiv nasmerujete na zbraň a ten sa vám vráti aj so zbraňou, ktorou v hneď momente ničíte rady nepriateľov. Ešte sa tu nachádza jedna možnosť, tou je útek ktorý je identický s GOW a to aj s dramatickou kamerou. Tento beh som využil asi 2x, pretože v uzavretých priestoroch je jednoducho nepoužiteľný a to z dôvodu veľmi ťažkopádneho otáčania, čiže rozbeh v malej miestnosti a trafiť sa do dverí sa rovná istý neúspech. Ale pokračujme radšej v kladných faktoch tejto hry ktorých je našťastie dosť.
Keby tento článok čítali vývojári, tak veľmi rád by som im poďakoval za skvelé oživenie hry ďalšími špeciálnymi vlastnosťami Haydena ktoré hlavne oživujú boje. Asi niekde v polovičke hry dostanete vlastnosť vytvoriť si pred vami štít, ktorý nikto a nič neprestrelí. Automaticky tak môžete zmeniť svoju taktiku útoku, obrany a boje dostanú celkom iný rozmer. Pri kombinácii s dobrou alebo jednoručnou zbraňou do ktorej viacej zainvestujete, je výsledný efekt Hayden - nepriateľ 1:0. Pri popísaní glaivu som spomenul, že na nepriateľa potrebujte minimálne 4 zásahy, ale pri super efekt vám poskytne "bumper RB", ktorý glaiv presunie do tretej perspektívy a vy ho v spomalenom režime môžete ľubovoľne usmerniť. Tak môžete dosiahnuť presný zásah do hlavy, ktorý samozrejme znamená istú smrť. Pri boji zblízka kombinujete glaiv aj s jednoručnou zbraňou, no pri ochromení nepriateľa máte možnosť použiť rýchlu smrť, pri ktorej vám hra poskytne peknú animáciu ako nepriateľovi pomocou glaivu odrežete ruku alebo nohu. Veľmi zábavné! Posledný stupeň metamorfózy prináša neviditeľnosť, ktorá prenáša boje zasa na novú úroveň. Avšak neviditeľnosť trvá len chvíľku a pri prvom výstrele alebo dotyku glaivu s nepriateľom vám neviditeľnosť mizne. Preto odporúčam sa priblížiť a počkať na pokyn, kedy môžete použiť qiuck kill. Je to oveľa efektívnejšie a zábavnejšie, keďže zmutovaní nepriatelia dokážu na vás strieľať akési elektrické a horľavé výboje, ktoré vás rýchlo hodia do najbližšieho checkpointu.
Graficky sa štúdio prekonalo a vymačkalo grafiku na XBOX-e na najvyššiu úroveň. Zároveň môžem podotknúť, že Dark Sector zatiaľ patrí medzi najlepšie graficky spracované hry aj celkovo. Najkrajšie sú však textúry vo vysokom rozlíšení v kombinácii realistických nepriateľov, ktoré mi spôsobovali pri mojom kochaní vysoké nesústredenie na hru. Pre tých ktorí si túto hru ešte len zahrajú odporúčam prilepiť si oči aby vám nevypadli :) Keďže už tento ohník horí, tak doňho ešte pekne priložím a úspešne pochválim aj hudbu a efekty, ktoré mi v tejto hre našťastie nevytvárali určité rušivé momenty, pri ktorých sa nemôžeme sústrediť. Celková temná atmosféra prispela k samotnému dojmu hry, teda až na veľkú podobu okolia na GOW.
Keď začnem na tému príbeh, tak musím byť v tejto časti trocha skeptický, na začiatku hry vyzerá celkom sľubne, ale potom sa akosi prestane rozvíjať no a je to škoda hlavne kvôli skvelým medzi dejovým animáciám. Pripadá mi to ako úplná strata času a aj celkovo hra dostáva iný rozmer. V tejto hre tak nastalo to, že celá pointa hry je prevedená len do jej bojov. Dosť náročne nám pripravili finálnych bossov, u ktorých je nereálne aby ste ich zabili na prvý raz, ale hlavne zistili metódu ktorou ich zlikvidujete.
Multiplayer nám prináša celkovo len 2 módy, ktoré sa ale aspoň líšia od klasických deathmatchov. Prvý vás pripraví na hordu nepriateľov, ale so všetkými Haydenovími vlastnosťami. A v druhom fungujete v týme ešte s jedným vašim kolegom, kde musíte zabiť hlavného šéfa.
Záverom musím povedať, že všetko to dlhé čakanie sa zúročilo a hra priniesla veľa nových modifikácii do celkového hrania. Vývojári do celej hry vložili ducha a srdce pre pekné a prepracované efekty, no keby do toho dali aj mozog na lepšiu dejovú líniu hra by určite dostala najvyššie hodnotenia. Takto je to veľká škoda, pretože hra má dosť malých chýb, ktoré sa v nej dosť vynímajú. Avšak aj tak hru odporúčam, pričom vám garantujem, že napriek všetkému peniaze za tento disk nebudú vyhodené do vzduchu.
Hodnotenie: 8,5
Výrobca: Digital Extremes
Distribútor: D3 Publisher
Platforma: XBOX 360
Multiplayer: Áno
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby