14.05.2008 13:50, DKF, Komentárov: 0
Army of Two - X360
Co-Op-Shooter, ktorý bol presúvaný na x-y termínov mi spôsoboval bolesti nedočkavosti, ktoré sa dali vyriešiť jedine plnohodnotným odohraním tejto hry. Až nakoniec nastal zvrat, keď po dlho očakávanej dobe sa mi do rúk dostala táto fantastická hra spĺňajúca co-op zábavu, v ktorej zatiaľ bolo číslo 1 Gears of war. K tomu namiešaný real-time príbeh, ktorý vás presunie do džunglí Číny, pod nohami budete cítiť horúci piesok Iraku, a nebude chýbať ani akcia, boj, zrada, tajomstvo a kopa prevratov. Toto všetko si podľa môjho názoru zaslúži byť premietnuté aj na filmové plátno.
Príbeh hry začína v Somálsku, kde naši dvaja podarení hrdinovia Salem a Rios zistia, že US-Army nieje tak celkom pre nich. Keď už každodenne riskujú svoj krk, tak nech sa za to aspoň poriadne platí. Preto sa obaja, ako nerozlučné dvojičky dajú po skončení misie naverbovať do PMC, čo znamená Private Military Corporation. Dejová línia tejto hry poukazuje na skorumpovanosť finančných žralokov, ktorým vôbec nezáleží na ľudskom živote, ale len na peniazoch. Celkovo je zápletka zaujímavá, zvlášť na takýto typ hier. Samozrejme práve preto z nej už nič neprezradím :)
Celá hra je postavená na jednotlivých misiách, za ktoré po úspešnom dokončení budú hlavní hrdinovia finančné ohodnotení. Počas týchto misií bude s vami v spojení ešte jedna nerozlučná osoba, sympatická Alison. Tá má na starosti celé pozadie každej operácie, bude vám dávať úlohy a pomáhať cez satelit v postupe. Čiže aj ju treba brať ako právoplatnú členku tímu. No nielen ukončenými misiami je človek živí. Počas hry budú aj ďalšie bonusy ako si privyrobiť. Škála je široká, od sťahovania dát z počítača, zbieranie kufríkov s informáciami až po zneškodnenie ľudí a objektov. Za tieto peniaze sa v rámci celej hry dá nakúpiť celkom slušný arzenál novodobých zbraní. Sú rozdelené do niekoľkých kategórii. Pri výbere je dôležité investovať do zbraní podľa typu vašej hry, keď ste väčšinou v obrnenej formácii, tak určite potrebujete zbraň s väčším obsahom munície. Všetky zbrane sa dajú aj upgradovať, od tlmičov až po rôzne nástavby ku zbraniam. Zbrane sú dosť drahé, preto troška mrzí, že sa nedajú staré predať. Okrem zbraní si môžete kúpiť a brnenie, to sa skladá z viacerých častí, tie sa budú počas hry dopĺňať. Avšak nedá mi nespomenúť rôzne typy masiek, tie sú naozaj štýlové a skutočne pekne podtrhujú vizáž našich dvoch zabijakov.
Hneď prvý šok z tejto hry s ktorým som sa stretol bol ten, že AI bola až príliš inteligentná. Zvyknutý na klasický stereotyp nepriateľa, ktorý sa celý čas skrýva alebo maximálne sa pohybuje od úkrytu číslo A k úkrytu číslo B a spať, ma v tejto hre prekvapili časovo jednotnými a hlavne rýchlymi protiútokmi. Prvé dve misie budú aj pre skúsených hráčov dosť obtiažne, hlavne si treba zvyknúť na streľbu a pohľad cez rameno, keďže inteligentný nepriateľ nezastane vedľa vás, pričom by sa vás snažil neobmedzeným počtom výstrelov zneškodniť, ale jeho prioritou je vás obísť a vytvoriť takzvané Aggro, ktoré patrí k najzákladnejším elementom hry. Pri rýchlom presunutí kamery z ľavej strany do pravej, väčšinou nestíhate zamerať vášho nepriateľa, ktorý vydrží toľko rán ako jeho brnenie, ale aj tu platí zlaté pravidlo jednej presnej guľky do hlavy. Ak tento proces nezvládnete, tak vtedy nastáva prípad, keď sa vám za chrbtom objaví druhý nepriateľ, a vtedy vy padáte na zem.
No v tejto hre nezomriete, veď tu máte svojho spoľahlivého kolegu, ktorý vás buď na mieste ošetrí alebo vás bude ťahať po celom bojisku, a vy ho budete palebne pekne podporovať. Len cez dobrý tréning a ešte lepšiu spoluprácu, sa takejto situácii vyhnete. Rozdiel je pri hre jedného hráča, kde váš partner funguje pod mozgom AI, potom v hre nastane veľký počet rušivých momentov. Napríklad sledovanie PIP obrazovky na monitore a zadávanie rôznych kombinácii útokov a obrany. Musím povedať, že tento štýl hry sa mi viac páčil, a celá hra dostala šmrnc Graw alebo Rainbow six. Všetky príkazy fungujú cez directional pad, majú dvojitý účinok, ktorý sa zobrazí modrým alebo červeným (agresívny mód) zobrazením. Pad smerom hore určí vašemu kolegovi útočiť smerom vpred, ale zadanou ideálnou krivkou, ktorá slúži ako mapa a to tlačítkom Select. Vkusný mód stlačením pravého padu znamená stoj a strieľaj. Vkusný je preto, lebo od klasického príkazu stoj a strieľaj sa váš kolega najskôr poobzerá za najbližším úkrytom, no a až potom spustí svoju salvu.
Určitou výhodou aj nevýhodou v hre sú skvelé uhly krytia, ktoré vám dobre poslúžia, ale z nepriateľa robia vskutku na diaľku v podstate nedotknuteľný cieľ. To všetko funguje len na 99 %. AI sa totiž občas vie zaseknúť na takých miestach, že to je až nemysliteľné. No a keď to porovnáme ku všetkému, čo v skutočnosti dokáže, tak mi to celkom pripadá ako sabotáž. Chcem uviesť jeden príklad, keď AI nepriateľ vyskočí na bedňu, tak už z nej nedokáže zliezť dole, a miesto toho sa krúti na 1m2. Až na takéto výnimky však patrí AI zlatá medaila v Army of Two.
Ako už bolo povedané niekoľko krát, Army of Two je čistokrvný Co-op-Shooter. Tú vám samostatné nájazdy v štýle Rambo veľa nepomôžu. A aj keď hra obsahuje veľké množstvo bojových prvkov a rýchle reakcie, musím podotknúť, že obsahuje aj množstvo používania šedej kôry mozgovej. Dôležitý je prvý moment geografického rozhľadu a konečne ide aj o rozhľad 3D perspektívy. Každý terén je špecifický svojimi úkrytami a možnosťami daného terénu. Skúste si predstaviť situáciu, kde máte dve chodby a za nimi je vysnívaný cieľ, no v obidvoch sa nachádzajú aj obrnené guľometné hniezda. Doposiaľ v každej hre som zažil, že možnosť B je obísť nepriateľa a napadnúť ho zo zadu, no táto hra je špecifická, tu si treba vybrať tú najhoršiu skalnatú cestu. V tom momente prichádza na scénu AGGRO. Znie to neuveriteľne zaujímavo, ale podstata je jednoduchá, odviesť nepriateľovu pozornosť na svojho kolegu, a potom zaútočiť z boku. Veľmi si cením aj pomocné práce týchto rangerov. Už v tutoriále sa zoznámite ako si pomôcť v lezení, podať si zdravotnú pomoc alebo aj riadiť spolu čln. V hre si môžete medzi sebou meniť aj zbrane, keď vás vaša omrzí, alebo celkom dobre odreagovanie je aj spoločné odstreľovanie.
Celkovú kompletnosť tejto hry vytvára aj humor medzi Elliotom Salemom a Tysonom Riosom priamo v hre, kde si preukážete navzájom rešpekt, začnete sa urážať, zahráte si na zbraniach nejakú pesničku alebo aj vo videách, ktoré sú tiež veľmi vtipne spracované.
Tak a máme tu multiplayer. Sieťový Deathmatch a vs. Match je celkom výživný, môžete pekne svojim nepriateľom ukázať, že kto je ten lepší tým. Ešte lepšia alternatíva k týmto módom je Bojové pole, ktoré vám každú minútu zadáva nové misie a tie musíte zvládnuť ako tím, počas toho sa na vás hrnú hordy nepriateľov. Komplikovane sa mi píše niečo ku grafike. Principiálne robí Unreal Engine 3 svoju prácu skvelo a predovšetkým modely postav sú naozaj skvostné. To sa však už odlišuje od prostredia, ktoré sa mení jednotlivo v závislosti od misií. Niektoré sú skutočne krásne, pričom hlavne vonkajšie priestory sú občas naozaj ohromujúce, ale občas sa nájde aj nejaký ten menej podarený model alebo textúra. Avšak ako celok je grafika skutočne na špičkovej úrovni.
Celkovo hra splnila svoj účel, pričom veľkým plusom je hlavne prínos a inovácie, ktorými priniesla do herného sveta niečo nové. A aj napriek niektorým nedostatkom je prepracované AI, nové nápady, nádherná grafika a štýlové poňatie skutočne skvelá práca.
Hodnotenie: 8,5
Výrobca: EA Canada
Distribútor: EA Games
Platforma: XBOX 360
Multiplayer: Áno
Celá hra je postavená na jednotlivých misiách, za ktoré po úspešnom dokončení budú hlavní hrdinovia finančné ohodnotení. Počas týchto misií bude s vami v spojení ešte jedna nerozlučná osoba, sympatická Alison. Tá má na starosti celé pozadie každej operácie, bude vám dávať úlohy a pomáhať cez satelit v postupe. Čiže aj ju treba brať ako právoplatnú členku tímu. No nielen ukončenými misiami je človek živí. Počas hry budú aj ďalšie bonusy ako si privyrobiť. Škála je široká, od sťahovania dát z počítača, zbieranie kufríkov s informáciami až po zneškodnenie ľudí a objektov. Za tieto peniaze sa v rámci celej hry dá nakúpiť celkom slušný arzenál novodobých zbraní. Sú rozdelené do niekoľkých kategórii. Pri výbere je dôležité investovať do zbraní podľa typu vašej hry, keď ste väčšinou v obrnenej formácii, tak určite potrebujete zbraň s väčším obsahom munície. Všetky zbrane sa dajú aj upgradovať, od tlmičov až po rôzne nástavby ku zbraniam. Zbrane sú dosť drahé, preto troška mrzí, že sa nedajú staré predať. Okrem zbraní si môžete kúpiť a brnenie, to sa skladá z viacerých častí, tie sa budú počas hry dopĺňať. Avšak nedá mi nespomenúť rôzne typy masiek, tie sú naozaj štýlové a skutočne pekne podtrhujú vizáž našich dvoch zabijakov.
Hneď prvý šok z tejto hry s ktorým som sa stretol bol ten, že AI bola až príliš inteligentná. Zvyknutý na klasický stereotyp nepriateľa, ktorý sa celý čas skrýva alebo maximálne sa pohybuje od úkrytu číslo A k úkrytu číslo B a spať, ma v tejto hre prekvapili časovo jednotnými a hlavne rýchlymi protiútokmi. Prvé dve misie budú aj pre skúsených hráčov dosť obtiažne, hlavne si treba zvyknúť na streľbu a pohľad cez rameno, keďže inteligentný nepriateľ nezastane vedľa vás, pričom by sa vás snažil neobmedzeným počtom výstrelov zneškodniť, ale jeho prioritou je vás obísť a vytvoriť takzvané Aggro, ktoré patrí k najzákladnejším elementom hry. Pri rýchlom presunutí kamery z ľavej strany do pravej, väčšinou nestíhate zamerať vášho nepriateľa, ktorý vydrží toľko rán ako jeho brnenie, ale aj tu platí zlaté pravidlo jednej presnej guľky do hlavy. Ak tento proces nezvládnete, tak vtedy nastáva prípad, keď sa vám za chrbtom objaví druhý nepriateľ, a vtedy vy padáte na zem.
No v tejto hre nezomriete, veď tu máte svojho spoľahlivého kolegu, ktorý vás buď na mieste ošetrí alebo vás bude ťahať po celom bojisku, a vy ho budete palebne pekne podporovať. Len cez dobrý tréning a ešte lepšiu spoluprácu, sa takejto situácii vyhnete. Rozdiel je pri hre jedného hráča, kde váš partner funguje pod mozgom AI, potom v hre nastane veľký počet rušivých momentov. Napríklad sledovanie PIP obrazovky na monitore a zadávanie rôznych kombinácii útokov a obrany. Musím povedať, že tento štýl hry sa mi viac páčil, a celá hra dostala šmrnc Graw alebo Rainbow six. Všetky príkazy fungujú cez directional pad, majú dvojitý účinok, ktorý sa zobrazí modrým alebo červeným (agresívny mód) zobrazením. Pad smerom hore určí vašemu kolegovi útočiť smerom vpred, ale zadanou ideálnou krivkou, ktorá slúži ako mapa a to tlačítkom Select. Vkusný mód stlačením pravého padu znamená stoj a strieľaj. Vkusný je preto, lebo od klasického príkazu stoj a strieľaj sa váš kolega najskôr poobzerá za najbližším úkrytom, no a až potom spustí svoju salvu.
Určitou výhodou aj nevýhodou v hre sú skvelé uhly krytia, ktoré vám dobre poslúžia, ale z nepriateľa robia vskutku na diaľku v podstate nedotknuteľný cieľ. To všetko funguje len na 99 %. AI sa totiž občas vie zaseknúť na takých miestach, že to je až nemysliteľné. No a keď to porovnáme ku všetkému, čo v skutočnosti dokáže, tak mi to celkom pripadá ako sabotáž. Chcem uviesť jeden príklad, keď AI nepriateľ vyskočí na bedňu, tak už z nej nedokáže zliezť dole, a miesto toho sa krúti na 1m2. Až na takéto výnimky však patrí AI zlatá medaila v Army of Two.
Ako už bolo povedané niekoľko krát, Army of Two je čistokrvný Co-op-Shooter. Tú vám samostatné nájazdy v štýle Rambo veľa nepomôžu. A aj keď hra obsahuje veľké množstvo bojových prvkov a rýchle reakcie, musím podotknúť, že obsahuje aj množstvo používania šedej kôry mozgovej. Dôležitý je prvý moment geografického rozhľadu a konečne ide aj o rozhľad 3D perspektívy. Každý terén je špecifický svojimi úkrytami a možnosťami daného terénu. Skúste si predstaviť situáciu, kde máte dve chodby a za nimi je vysnívaný cieľ, no v obidvoch sa nachádzajú aj obrnené guľometné hniezda. Doposiaľ v každej hre som zažil, že možnosť B je obísť nepriateľa a napadnúť ho zo zadu, no táto hra je špecifická, tu si treba vybrať tú najhoršiu skalnatú cestu. V tom momente prichádza na scénu AGGRO. Znie to neuveriteľne zaujímavo, ale podstata je jednoduchá, odviesť nepriateľovu pozornosť na svojho kolegu, a potom zaútočiť z boku. Veľmi si cením aj pomocné práce týchto rangerov. Už v tutoriále sa zoznámite ako si pomôcť v lezení, podať si zdravotnú pomoc alebo aj riadiť spolu čln. V hre si môžete medzi sebou meniť aj zbrane, keď vás vaša omrzí, alebo celkom dobre odreagovanie je aj spoločné odstreľovanie.
Celkovú kompletnosť tejto hry vytvára aj humor medzi Elliotom Salemom a Tysonom Riosom priamo v hre, kde si preukážete navzájom rešpekt, začnete sa urážať, zahráte si na zbraniach nejakú pesničku alebo aj vo videách, ktoré sú tiež veľmi vtipne spracované.
Tak a máme tu multiplayer. Sieťový Deathmatch a vs. Match je celkom výživný, môžete pekne svojim nepriateľom ukázať, že kto je ten lepší tým. Ešte lepšia alternatíva k týmto módom je Bojové pole, ktoré vám každú minútu zadáva nové misie a tie musíte zvládnuť ako tím, počas toho sa na vás hrnú hordy nepriateľov. Komplikovane sa mi píše niečo ku grafike. Principiálne robí Unreal Engine 3 svoju prácu skvelo a predovšetkým modely postav sú naozaj skvostné. To sa však už odlišuje od prostredia, ktoré sa mení jednotlivo v závislosti od misií. Niektoré sú skutočne krásne, pričom hlavne vonkajšie priestory sú občas naozaj ohromujúce, ale občas sa nájde aj nejaký ten menej podarený model alebo textúra. Avšak ako celok je grafika skutočne na špičkovej úrovni.
Celkovo hra splnila svoj účel, pričom veľkým plusom je hlavne prínos a inovácie, ktorými priniesla do herného sveta niečo nové. A aj napriek niektorým nedostatkom je prepracované AI, nové nápady, nádherná grafika a štýlové poňatie skutočne skvelá práca.
Hodnotenie: 8,5
Výrobca: EA Canada
Distribútor: EA Games
Platforma: XBOX 360
Multiplayer: Áno
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby