11.09.2008 09:14, DKF, Komentárov: 0
Space Siege

Space Siege


Gas Powered Games na čele s otcom geniálnej stratégie Supreme Commander a veľmi kvalitného akčného RPG Dungeon Siege predsa nemôžu urobiť zlú hru...
Možno ste podobne ako ja čítali články o novom RPG od tvorcov Dungeon Siege, ktoré bude hrdým nasledovníkom svojho predchodcu. Možno ste sa ako ja, tiež konečne tešili na RPG ktoré nebude zatvorené v klišé fantasy, ale bude osviežujúco čerpať z takmer nedotknutej studnice sci-fi. Možno ste si tiež mysleli, že k nám prichádza skvelá hra. Už je tu, tak si o nej teda poďme porozprávať.

V 22. storočí ľudia konečne pokorili vesmír a dostali sa za hranice našej sústavy. Začali sa kolonizovať planéty a všetko vyzeralo krásne a ružovo, až kým jednu z kolónií nenapadli mimozemšťania, ktorí po jej zničení prenásledovali lode utečencov až k zemi. Hra začína v bode kde prebieha útok na zem a ľudstvo sa pokúša zachrániť útekom na kozmických lodiach. Samozrejme, že na jednej z týchto lodí sme aj my a náš príbeh sa tak môže začať.



Prvá vec ktorá ma napadla, keď som začal hrať Space Siege bola System Shock 2. Čo by nebolo zlé, pretože táto hra je v mojom rebríčku hier veľmi vysoko. Takže, volám sa Seth Walker. Seth Walker, aké originálne, keď to vyslovíme veľmi rýchlo, znie to skoro ako Skywalker. Prebral som sa po hybernácii na lodi a vyzerá to, že som tu sám. Okrem mňa je loď plná nepriateľov a musím prežiť... Ok, v SS2 sa hlavná postava nevolala Skywalker a mala oveľa slabšiu predstavu čo sa stalo, ale principiálne je to to isté. Časom sa nám ozve doktorka, potom ešte pár ľudí, potom príde „prekvapivý“ dejový zvrat (pravdepodobne neprekvapí ani tých, ktorí nehrali SS2) no a nakoniec zvíťazí dobro nad zlom. Okrem toho nachádzame PDA logy pri mŕtvolách, ktoré nám tiež rozprávajú nejaký ten „dej“. Celkovo som mal pocit, že príbeh začal dobre, a časom sa asi už nikomu nechcelo nič vymýšľať, tak sa príbeh presunul na koľaj 2 a na koľaj 1 sa presunulo niečo iné.

Takže príbeh táto „akčná RPG“ príliš silný nemá. Každopádne treba vybrať správny prízvuk v kategorizácii hier. Táto hra je viac akčná ako RPG. Oveľa viac akčná ako RPG. V RPG sa totižto zbierajú skúsenosti, postava leveluje a získava nové schopnosti. Tu žiadne skúsenosti nie sú, akurát po dosiahnutí nejakých dejových bodov v hre máte možnosť si rozdeliť do stromov so schopnosťami 2 body. O schopnostiach si pohovoríme o chvíľku, poďme teraz na tú akciu.

Celá akcia spočíva v tom, že pri stlačenom pravom tlačítku myši postupne ukazujeme na ciele. Či už na mimozemšťanov, alebo na zlé androidy. Tým povieme postave aby strieľala aktuálne používanou zbraňou na cieľ. Ľavým tlačítkom myši zasa postave povieme kam má ísť. Okrem toho máme tlačidlá 1-0 na aktivovanie špeciálnych schopností a tlačidlá F1 - F9 na aktivovanie schopností pomocného droida. Ešte pridáme 4 tlačidlá na ovládanie kamery, jedno na „rýchly úhyb“ a H na aktivovanie lekárničky. Máte podobne ako ja nejakú klávesnicu, ktorá sa označuje ako natural? Tiež máte tlačítko H ďaleko pre jednu ruku a chceli by ste si ho premapovať niekam bližšie? Cha! Chcieť môžete. Ale nedá sa. Zabudol som ešte na tlačidlo Z, týmto tlačítkom zbierate súčiastky ktoré vypadávajú z mŕtvych nepriateľov. Za ne sa robia upgrady zbraní, brnenia alebo vyrábajú lekárničky či granáty. Skutočne prevratný prístup k RPG. Okrem týchto možností rozvoja máme ešte strom schopností vzdialene vizuálne podobný vývojovým stromom v Diablo II alebo World of Warcraft. Vzdialene preto, že na rozdiel od spomínaných hier príliš nepocítite, že ste vôbec nejaké body použili. Postupe som si nazbieral asi 10 bodov, naraz som ich použil, všetky do schopností zlepšovať útok a nepostrehol som v hre rozdiel.

Obtiažnosť hry nie je príliš vysoká. Nepriateľov nie je príliš veľa, skôr podľa mňa málo. Blúdil som prázdnymi chodbami, a hľadal niekoho na zabitie, ale okrem výbušných sudov a fliaš nikde nikoho. Aké sudy a fľaše? Vyzerá to, že v 22 storočí treba mať na každej chodbe aspoň 2-3 výbušné sudy a okrem toho množstvo fliaš s nejakým plynom, ktoré sa za zvuku čínskej raketky za 2 koruny rozletia a prasknú po chvíľke. Jasné, že keď práve okolo nich pochodujú nepriatelia, tak to celkom pekne zníži ich počet. No a keby sme predsa len stretli silného protivníka, určite je na blízku ošetrovňa, v ktorej sa vyliečime, uloží sa nám automaticky pozícia, a v príručnom kutilskom kútiku (štandardná výbava ošetrovne) si vyrobíme zo súčiastok ďalšie lekárničky.

Okrem toho, po nejakej dobe získate schopnosť bojového amoku, ktorá vás lieči za každého zabitého nepriateľa. Treba už iba aktivovať štít, ktorý vás urobí na krátku dobu nezraniteľným a vyliečiť sa v klbku nepriateľov. Mimochodom, ak si pamätáte hru kameň papier nožnice, tak to funguje aj v tejto hre. Nepriateľov sú 3 typy... Útočiaci z blízka, strieľajúci a hádžuci granáty. Už vám zostáva len nájsť na ktorého funguje ktorý typ z menovaných útokov.



Grafika hry tiež nie je nejako prevratná. Používa engine z Dungeon Siege, ktorý už má svoje roky. Prostredie občas prekvapí zmenou, ale zvyčajne mu vystačia skoro unifikované chodby (samozrejme plné výbušných sudov a fliaš). Občas narazíme na množstvo predmetov rozhádzaných po zemi, od malých krabičiek, až po obrovské kovové škatule. Sranda však je, že náš hrdina nimi prechádza ako keby boli z polystyrénu. Len sa krabice dotkne a tá s nadšením letí skoro na druhú stranu chodby. Nie, nevypadli gravitačné systémy, všetko funguje, len fyzikálny model je trošku odfláknutý. Čo ma neskôr v hre prekvapilo bolo, že mi začala na niektorých miestach potrhávať a divne sa zasekávať. Pozorovaním som zistil, že je to tam, kde je nejaký dym alebo hmla. Takže máme odfláknutý aj grafický engine.

Suma sumárum. Máme hru, ktorá ma nie najlepší grafický engine, má nie najlepší spôsob vývoja postavy, nemá žiadne zbieranie experience a levelovanie, má okopírovaný príbeh (mimochodom, mimozemšťania na nás útočia preto, lebo sme si spravili kolóniu na ich planéte. Videli ste seriál Space above and beoyond?) a snaží sa pôsobiť skvelým dojmom.

Ak ste si stiahli demo a zahrali si ho, vedzte, že demo má prekvapivo dlhšie animované intro, a oveľa akčnejší a nabitejší dej. Ten rotačný guľomet, ktorý v deme dostanete skoro hneď v reálnej hre dlho dllllllho neuvidíte. Ak sa vážne nudíte, skúste si niekde nájsť hru Harbinger. Je to skoro to isté, ale staršie a napriek tomu že skoro rovnako nudné, aspoň trošku prepracovanejšie.

Hodnotenie: 4,5

Výrobca:
Sega
Distribútor: CD Projekt
Platforma:
PC
Multiplayer:
Áno


DKF
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012