11.01.2010 00:00, Juraj "Duri" Dolniak, Komentárov: 0
Rogue Warrior

Rogue Warrior


Ó môj Bože! Toto je snáď jeden hlúpy žart! Je smutné to aj vysloviť, ale Rebellion opäť pohnojili hru, ktorá sa ešte pred mesiacom javila ako nádejný kandidát na najlepšiu akciu Vianoc. Čo však zrejme skutočne nikto po otrasnom Shellshocku 2 nečakal, sa naplnilo. A čo má spoločné s hrou prvá veta? V stručnosti vám opísala moje dojmy po odohraní Rogue Warrior. A že mi to netrvalo dlho, aj o tom vás presvedčia nasledovné riadky...

 

Na začiatok sa vráťme do roku 2006, kedy bola oficiálne ohlásená nádejne vyzerajúca next-gen akcia z prostredia ďalekého východu. Rogue Warrior, ako znel názov projektu, malo na starosti Zombie Studios (SAW: The Videogame) a známy distribútor Bethesda Softworks. Nakoniec sa práce ujal Rebellion a hra vyzerala ešte sľubnejšie. To však iba do momentu, kým nevyšla. Rozoberme si teda najväčší prepadák štúdia Rebellion do jednotlivých bodov, ktoré vás oboznámia o tom, že utratené peniaze za Rogue Warriora, by si deti v Afrike zaslúžili omnoho viac.

Bod I.: Dick Marcinko

Dick Marcinko, už len meno znie nanajvýš drsne a desivo :-), sa vydáva so svojím tímom zastaviť hroziacu jadrovú vojnu na Ázijskom svetadiely a zbaviť sa všetkých jadrových hlavíc. Helikoptéra s Dickom sa však stala terčom útoku a bola zostrelená. Dvaja muži z tímu padli (keď s otvorenými ústami zízali na odistený granát) a tak sa odvrátiť katastrofu vydáva Marcinko na vlastnú päsť. V skratke by sme mohli o hlavnej postave hovoriť, ako o novodobom Terminátorovi alebo nevydarenej kópii svalnáča Duke Nukema. Tiež mu vytŕčajú svaly spod obtiahnutej kombinézy, nerobí mu problém vyčistiť hangár plný po zuby ozbrojených Kórejcov a je podobne vulgárny. Dick počas celej hry v jednom kuse perlí tie najdivnejšie slovné spojenia (napríklad: „Which motherfu*ker wanna die first?“) a po dvojici Kane & Lynch je zrejme najvulgárnejšou hernou postavičkou. Jeho posledná veta predtým, ako ho nepriatelia odpravia (čo sa nestáva často), znie tiež veľmi originálne: „Oh, fu*k!“

Bod II.: AI

Po celé trvanie hry bojujete proti komunistickým vojakom, okrem bežných hliadok sa zoči-voči stretnete s kukláčmi a špeciálnym komandom. Už sa bojíte? V skutočnosti je úplne jedno s kým práve bojujete, pretože všetko je to banda zadubencov (Marcinkov komentár: „Fu*king retards!“ ich perfektne vystihuje:-). Síce na vás vyskakujú zo všetkých strán, no väčšinou len tupo zízajú a čakajú, kedy im už konečne uštedríte ranu z milosti. Niektoré kúsky nepriateľov vás skutočne rozosmejú, nie je neobvyklé, že sa navzájom vyhadzujú do vzduchu, bežia k vášmu granátu, či dokonca si niekedy ani nevšimnú Dickovu prítomnosť. Hm, žeby toto bola tá povestná Kynapse A.I., ktorá sa postarala o umelú inteligenciu v hrách od Electronic Arts alebo Lionhead Studios?



Bod III.: Design úrovní a grafická stránka hry

V minulosti sa hovorilo, že Rogue Warrior bude postavený na skvelej technológii od Epic Games, tretej generácii Unreal Enginu. Aktuálne však vyzerá hra otrasne, spracovanie sa nesie v duchu budgetoviek z roku 2000. Textúry a postavy sú úplne hranaté, na kórejských hlavách sú len jednoducho načrtnuté rysy tváre. Design úrovní je proste taký fádny, že vám môže byť absolútne jedno, kde sa práve nachádzate, či už ste v hangároch alebo v prístave. Občas sa dokonca stane, že prechádzate navlas rovnakou miestnosťou akou ste už predtým išli.

Bod IV.: Hrateľnosť

Rogue Warrior je učebnicovým príkladom dokonale lineárnej hry, v ktorej máte jasne vyznačenú nielen cestu ďalej, no dokonca aj pozíciu nepriateľov. Tí o vašej prítomnosti nemusia vždy hneď vedieť, i keď sa mi to podarilo len po krátku časť hry, máte na výber dva režimy, akými chcete pokračovať – „Sam Fisher alebo Terminátor“. Napriek tomu, drvivá väčšina stealth akcii vyvrcholí obrovskou prestrelkou, v ktorej uplatníte dokola tú istú stratégiu. Kryť sa, vystrčiť samopal a strieľať, strieľať, strieľať, až kým nepadne posledný nepriateľ. Cieľom skutočne KAŽDEJ misie je vyhodiť dajakú hlavicu do povetria. Hru „spríjemňuje“ ešte aj poriadne akčná hudba, ktorá ma ku koncu nútila stíšiť alebo úplne vypnúť zvuk. Neustále sa opakujúce motívy vám môžu privodiť psychickú újmu. Takto sa to opakuje až do poslednej sekundy a vy sa modlíte, aby to už konečne skončilo (a to od prvého momentu zapnutia hry). Našťastie budú vaše prosby vyslyšané naozaj skoro, dĺžka hry sa pohybuje od 1 a pol do 2 hodín. Len teraz neviem, či je to klad alebo zápor.

Bod V.: Verdikt

Čo je však posledným klincom do rakvy tejto hry? Cena. Vydavateľ si za toto „veľdielo“ pýta neuveriteľných 33€, Steam verzia je dokonca ešte drahšia. Ja osobne beriem Rogue Warrior ako nevydarený kanadský žartík Rebellionu. Pokiaľ by to malo byť inak, s hodnotením idem ešte o kus nižšie.
  


Juraj "Duri" Dolniak
viac článkov autora

Výrobca: Rebellion
Distribútor: Bethesda Softworks
Testovaná platforma: PC
Multiplayer: áno
Lokalizácia: Anglický
Žáner: FPS
Vychádza na platformy: PC, PS3, Xbox 360
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012