06.01.2009 00:00, DKF, Komentárov: 3
Resident Evil: Degeneration
Resident Evil. To zvučné meno bezpochyby jednej z najlepších akčno-hororových sérii sa po prvýkrát objavuje na N-Gage 2.0 platforme a hneď je to vo veľkom štýle, tak ako sa na takúto značku patrí.
Špeciálny agent Leon S. Kennedy a jeho pomocníčka Hunnigan vždy prítomná pri vysielačke sa dostávajú do veľmi vážnej situácie. Pri pristávaní na letisku z neznámych príčin havaruje lietadlo a posledné správy od preživších hovoria o nákaze šíriacej sa medzi pasažiermi a ľuďmi na letisku, ktorá ich mení na bezcitné zombie bažiace po ľudskej krvi. Do akcie je nasadená SWAT jednotka, ale v priebehu pár hodín zmiznú všetky stopy po jej existencii.
Preto ste na miesto činu vyslaný vy, špeciálny agent, ktorý má zistiť, čo sa tam sakra vlastne stalo a oslobodiť nenakazených, ak ešte nejakí vôbec sú. Čas hrá obrovskú úlohu a preto sa do akcie púšťate rovno v noci, do letiskových terminálov zahalených v pochmúrnej tme.
Hra je adaptáciou rovnomenného animovaného filmu rozprávajúcom o náhlom výskyte mutačného T-vírusu, ktorý u ľudí vyvoláva kanibalistické chúťky. A že neraz sa ako vo filme budete počas hrania cítiť, na to môžete vziať jed.
Určite najzaujímavejším aspektom hry je úžasná grafika. Tu ma nenapadá nič iné ako slovo "dokonalosť". Tak výborne vykreslené prostredie letiska v žiadnej inej hre neuvidíte a detailnosťou konkurencie schopná hra môže byť len hororová adventúra 7 Days of Salvation vydaná minulý rok. Rozsiahle haly, terminály, skladiskové šachty, strojovne a mnoho ďalších priestorov tvorí obrovskú rozlohu mapy. Letisko je zložitým bludiskom chodieb a neraz sa stane, že zablúdite. Tvorcovia poriadne ponapínali mozgové závity, aby hráča dokázali previesť všetkými miestnosťami a pritom mal stále pocit voľnosti. Podarilo sa. Sled herných udalostí je naplánovaný tak, že aj keď z takmer každej chodby alebo haly vedú aspoň dvoje dvere a vzniká tak jedno veľké navzájom prepojené bludisko, tieto chodby budete postupne objavovať získaním predmetov na otvorenie dverí, pričom veci potrebné skôr nájdete skôr a opačne. Hra vás teda vedie po cestičke, z ktorej je však množstvo uličiek aj keď väčšina slepých, no nájdu sa aj úlohy, ktoré je možné riešiť niekedy až tromi rozličnými cestami. A vždy je tu aj možnosť vrátiť sa späť, kľudne až na samotný začiatok hry.
Pohybovať sa naslepo v takomto komplexe a hlavne keď niektoré chodby sú takmer navlas rovnaké by bolo utrpením. Preto máte k dispozícii mapu, ktorá však prefíkane ukazuje iba najbližší terén, aby ste nemali celé letisko na dlani, čím by ste objavili systém prepojenia chodieb a pocit veľkej rozlohy by opadol. Mapa ukazuje jednak smer kam pokračovať, aby ste postúpili v dejovej línii (nie vždy, niekedy vám budú musieť postačiť smernice na tabuliach po stenách), ale aj obchodníka (o obchodovaní si povieme neskôr), ukazuje tiež, ktoré dvere sú otvorené a ktoré nie (niekedy postačí streliť do zámku, nájsť kartu, ale často sú zakliesnené a prechodné len z druhej strany) a pokiaľ si u obchodníka zakúpite tzv. "treasure map" (odporúčam spraviť hneď na začiatku, vyplatí sa), tak vám ukáže aj poskrývané cennosti v rôznych bedniach a pod., za ktoré dostanete niekoľkonásobne vyšší obnos ako je cena mapy samotnej.
Zombíci väčšinou "dropujú" peniaze a náboje. Niekedy sa nájde aj nejaký ten granát, alebo lekárnička, prípadne vec potrebná na ďalší postup v hre. Systém uzdravovania nie je automatický, čiže život sám nepribúda, ale obnoviť ho, alebo dokonca zvýšiť svoju odolnosť môžete rastlinkami nájdenými v kvetináčoch a pod. V núdzi pomôže lekársky sprej, ktorý život obnoví úplne. Zaujímavou drobnosťou je, že zranený Leon sa pohybuje pomalšie, kríva a drží si ruku pod srdcom. Na mierenie však život vplyv nemá, búchačku Leon udrží v ruke vždy pevne a presne.
Zbrane sa dajú zakúpiť u spomínaného obchodníka a dovädna ponúka 7 kúskov, každý s možnosťou vylepšenia sily, rýchlosti prebíjania a veľkosťou zásobníka. Konkrétne si môžeme zastrieľať z klasickej pištole, jej silnejšej obdoby zvanej Punisher, do tretice pištole uzatvára najsilnejší Magnum a zostáva nám ostreľovacia puška s ďalekohľadom, TMP jednoručný samopal, základná brokovnica a nakoniec jej vylepšená verzia Riot Gun. Arzenál bohate postačí, mieritko je riešené formou lasera a hra vám čiastočne pomáha domierovať napr. na hlavu, srdce alebo koleno. Tým chladnokrvnejším môžem ponúknuť ešte nožík, ale jeho účinnosť je takmer nulová, lebo v jeho útočnej vzdialenosti už zombík začína Leona škrtiť a treba rýchlo mačkať tlačidlo na vyslobodenie sa. Takzvaný stealth postup teda určite neodporúčam.
Zombíci sú o zbrane oproti vám značne ochudobnení, väčšinou si budú musieť vystačiť s holými rukami, ale nájdu sa aj vybuchovacie typy akýchsi zombie teroristov, alebo zombie s pokazeným žalúdkom pľuvajúce nepríjemnú kyselinu. Ako nepriatelia sa vám môžu zoči voči dostať ešte nakazení psi, ktorých odolnosť je síce nízka, ale dokážu urobiť riadnu neplechu pre ich rýchlosť, čo sa o zombíkoch povedať nedá.
Aj zombie majú svojich šéfov, v hre narazíte na troch bossov, ktorí sú asi jedinými nepriateľmi schopnými vás zabiť. Uberajú dosť života, sú rýchli aj keď bez strelných zbraní a dokážu narobiť kopu nepríjemností. Práve boje s nimi sú jediný čas, kedy ide hráčovi naozaj o krk a treba sa o život báť. Inak je hra až príliš jednoduchá, taká prechádzka krvavou záhradou. Ani výber z troch obtiažností nepomohol, aby sa postup dal sťažiť. Obdariť zombíkov zbraňami by určite nebolo od veci a spravili by hru akčnejšou, keďže nikdy až na pľujúce zombie vám nebezpečenstvo z diaľky nehrozí.
Doteraz by som prakticky žiadne výtky nemal, ale jedna sa predsa len nájde. Resident Evil je krátky ako vedenie zombíkov a celá maškaráda človeku zaberie maximálne 2-3 hodinky na medium alebo hard náročnosti, pričom ale rátam prejdenie každej miestnosti, zablúdenie a jeden menší zákys tak, ako to bolo v mojom prípade. Kto sa nebude ničím zdržovať, hru je možné prejsť aj pod hranicou 45 minút, čo je aj jeden z achievementov pre N-Gage Points. N-Gage Points je tak ako u väčšiny N-Gage hier zdrojom pre umelé predĺženie hrateľnosti, tu však pôsobí až moc okato, kto chce body, tak musí prejsť hru na všetkých obtiažnostiach, nájsť všetky "treasure items" atď. Čistý herný čas, ktorý si budete dúškami užívať nie preto, že vás k tomu nútia nejaké body je za tých 300 korún dosť krátky. Aspoň, že po odohraní kampane sa odomknú dve surival arény plné zombíkov, ktoré môžete prechádzať na čas a s výsledkami sa podeliť o priečky v rankingu. Niekomu to dĺžku hry určite znásobí, ale tí, ktorí chcú príbeh a postup budú sklamaní.
Výborný pocit počas hrania je podporovaný aj chytľavými melódiami a zvukmi samozrejme v špičkovej kvalite tak, ako sme u N-Gage hier zvyknutí.
Resident Evil: Degeneration ponúka hráčovi bezpochyby jeden z najintenzívnejších herných zážitkov, aké môže pri hraní mobilných hier dosiahnuť, spracovanie samo o sebe je dokonalé, ale nepríjemnou daňou za prepracovanosť je krátkosť hry. Ani sa nenazdáte a dobrodružstvo končí, no aj tak, kto by mal nejaké nezrovnalosti ohľadom "kúpiť - nekúpiť" dilemy, tak ja hovorím jednoznačne ÁNO, tá kvalita za to určite stojí.
Hodnotenie: 9,5
Výrobca:Capcom
Distribútor: Capcom
Platforma: N-Gage 2.0
Testované na: Nokia N95
Preto ste na miesto činu vyslaný vy, špeciálny agent, ktorý má zistiť, čo sa tam sakra vlastne stalo a oslobodiť nenakazených, ak ešte nejakí vôbec sú. Čas hrá obrovskú úlohu a preto sa do akcie púšťate rovno v noci, do letiskových terminálov zahalených v pochmúrnej tme.
Hra je adaptáciou rovnomenného animovaného filmu rozprávajúcom o náhlom výskyte mutačného T-vírusu, ktorý u ľudí vyvoláva kanibalistické chúťky. A že neraz sa ako vo filme budete počas hrania cítiť, na to môžete vziať jed.
Určite najzaujímavejším aspektom hry je úžasná grafika. Tu ma nenapadá nič iné ako slovo "dokonalosť". Tak výborne vykreslené prostredie letiska v žiadnej inej hre neuvidíte a detailnosťou konkurencie schopná hra môže byť len hororová adventúra 7 Days of Salvation vydaná minulý rok. Rozsiahle haly, terminály, skladiskové šachty, strojovne a mnoho ďalších priestorov tvorí obrovskú rozlohu mapy. Letisko je zložitým bludiskom chodieb a neraz sa stane, že zablúdite. Tvorcovia poriadne ponapínali mozgové závity, aby hráča dokázali previesť všetkými miestnosťami a pritom mal stále pocit voľnosti. Podarilo sa. Sled herných udalostí je naplánovaný tak, že aj keď z takmer každej chodby alebo haly vedú aspoň dvoje dvere a vzniká tak jedno veľké navzájom prepojené bludisko, tieto chodby budete postupne objavovať získaním predmetov na otvorenie dverí, pričom veci potrebné skôr nájdete skôr a opačne. Hra vás teda vedie po cestičke, z ktorej je však množstvo uličiek aj keď väčšina slepých, no nájdu sa aj úlohy, ktoré je možné riešiť niekedy až tromi rozličnými cestami. A vždy je tu aj možnosť vrátiť sa späť, kľudne až na samotný začiatok hry.
Pohybovať sa naslepo v takomto komplexe a hlavne keď niektoré chodby sú takmer navlas rovnaké by bolo utrpením. Preto máte k dispozícii mapu, ktorá však prefíkane ukazuje iba najbližší terén, aby ste nemali celé letisko na dlani, čím by ste objavili systém prepojenia chodieb a pocit veľkej rozlohy by opadol. Mapa ukazuje jednak smer kam pokračovať, aby ste postúpili v dejovej línii (nie vždy, niekedy vám budú musieť postačiť smernice na tabuliach po stenách), ale aj obchodníka (o obchodovaní si povieme neskôr), ukazuje tiež, ktoré dvere sú otvorené a ktoré nie (niekedy postačí streliť do zámku, nájsť kartu, ale často sú zakliesnené a prechodné len z druhej strany) a pokiaľ si u obchodníka zakúpite tzv. "treasure map" (odporúčam spraviť hneď na začiatku, vyplatí sa), tak vám ukáže aj poskrývané cennosti v rôznych bedniach a pod., za ktoré dostanete niekoľkonásobne vyšší obnos ako je cena mapy samotnej.
Zombíci väčšinou "dropujú" peniaze a náboje. Niekedy sa nájde aj nejaký ten granát, alebo lekárnička, prípadne vec potrebná na ďalší postup v hre. Systém uzdravovania nie je automatický, čiže život sám nepribúda, ale obnoviť ho, alebo dokonca zvýšiť svoju odolnosť môžete rastlinkami nájdenými v kvetináčoch a pod. V núdzi pomôže lekársky sprej, ktorý život obnoví úplne. Zaujímavou drobnosťou je, že zranený Leon sa pohybuje pomalšie, kríva a drží si ruku pod srdcom. Na mierenie však život vplyv nemá, búchačku Leon udrží v ruke vždy pevne a presne.
Zbrane sa dajú zakúpiť u spomínaného obchodníka a dovädna ponúka 7 kúskov, každý s možnosťou vylepšenia sily, rýchlosti prebíjania a veľkosťou zásobníka. Konkrétne si môžeme zastrieľať z klasickej pištole, jej silnejšej obdoby zvanej Punisher, do tretice pištole uzatvára najsilnejší Magnum a zostáva nám ostreľovacia puška s ďalekohľadom, TMP jednoručný samopal, základná brokovnica a nakoniec jej vylepšená verzia Riot Gun. Arzenál bohate postačí, mieritko je riešené formou lasera a hra vám čiastočne pomáha domierovať napr. na hlavu, srdce alebo koleno. Tým chladnokrvnejším môžem ponúknuť ešte nožík, ale jeho účinnosť je takmer nulová, lebo v jeho útočnej vzdialenosti už zombík začína Leona škrtiť a treba rýchlo mačkať tlačidlo na vyslobodenie sa. Takzvaný stealth postup teda určite neodporúčam.
Zombíci sú o zbrane oproti vám značne ochudobnení, väčšinou si budú musieť vystačiť s holými rukami, ale nájdu sa aj vybuchovacie typy akýchsi zombie teroristov, alebo zombie s pokazeným žalúdkom pľuvajúce nepríjemnú kyselinu. Ako nepriatelia sa vám môžu zoči voči dostať ešte nakazení psi, ktorých odolnosť je síce nízka, ale dokážu urobiť riadnu neplechu pre ich rýchlosť, čo sa o zombíkoch povedať nedá.
Aj zombie majú svojich šéfov, v hre narazíte na troch bossov, ktorí sú asi jedinými nepriateľmi schopnými vás zabiť. Uberajú dosť života, sú rýchli aj keď bez strelných zbraní a dokážu narobiť kopu nepríjemností. Práve boje s nimi sú jediný čas, kedy ide hráčovi naozaj o krk a treba sa o život báť. Inak je hra až príliš jednoduchá, taká prechádzka krvavou záhradou. Ani výber z troch obtiažností nepomohol, aby sa postup dal sťažiť. Obdariť zombíkov zbraňami by určite nebolo od veci a spravili by hru akčnejšou, keďže nikdy až na pľujúce zombie vám nebezpečenstvo z diaľky nehrozí.
Doteraz by som prakticky žiadne výtky nemal, ale jedna sa predsa len nájde. Resident Evil je krátky ako vedenie zombíkov a celá maškaráda človeku zaberie maximálne 2-3 hodinky na medium alebo hard náročnosti, pričom ale rátam prejdenie každej miestnosti, zablúdenie a jeden menší zákys tak, ako to bolo v mojom prípade. Kto sa nebude ničím zdržovať, hru je možné prejsť aj pod hranicou 45 minút, čo je aj jeden z achievementov pre N-Gage Points. N-Gage Points je tak ako u väčšiny N-Gage hier zdrojom pre umelé predĺženie hrateľnosti, tu však pôsobí až moc okato, kto chce body, tak musí prejsť hru na všetkých obtiažnostiach, nájsť všetky "treasure items" atď. Čistý herný čas, ktorý si budete dúškami užívať nie preto, že vás k tomu nútia nejaké body je za tých 300 korún dosť krátky. Aspoň, že po odohraní kampane sa odomknú dve surival arény plné zombíkov, ktoré môžete prechádzať na čas a s výsledkami sa podeliť o priečky v rankingu. Niekomu to dĺžku hry určite znásobí, ale tí, ktorí chcú príbeh a postup budú sklamaní.
Výborný pocit počas hrania je podporovaný aj chytľavými melódiami a zvukmi samozrejme v špičkovej kvalite tak, ako sme u N-Gage hier zvyknutí.
Resident Evil: Degeneration ponúka hráčovi bezpochyby jeden z najintenzívnejších herných zážitkov, aké môže pri hraní mobilných hier dosiahnuť, spracovanie samo o sebe je dokonalé, ale nepríjemnou daňou za prepracovanosť je krátkosť hry. Ani sa nenazdáte a dobrodružstvo končí, no aj tak, kto by mal nejaké nezrovnalosti ohľadom "kúpiť - nekúpiť" dilemy, tak ja hovorím jednoznačne ÁNO, tá kvalita za to určite stojí.
Hodnotenie: 9,5
Výrobca:Capcom
Distribútor: Capcom
Platforma: N-Gage 2.0
Testované na: Nokia N95
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Diskusia
resident evil | 06. 01. 2009 12:19 | |
Re: resident evil | 06. 01. 2009 19:51 | |
SIdmaN | 09. 01. 2009 20:23 |
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby