Theme Park Inc.
Už som vďaka počítačovým hrám staval všeličo. Od rôznych základní cez železničné trate, mestá, civilizácie po rôzne simulátory. Azda najkurióznejší simulátor čo sa mi dostal do rúk bola hra Sim Farm (simlátor farmy). Pestoval som obilniny, zeleninu, choval kravy, ošípané... :) Je málo dobrých hier, ktoré nemajú v sebe prvky násilia a tak sa priznám ...
Už som vďaka počítačovým hrám staval všeličo. Od rôznych základní cez železničné trate, mestá, civilizácie po rôzne simulátory. Azda najkurióznejší simulátor čo sa mi dostal do rúk bola hra Sim Farm (simlátor farmy). Pestoval som obilniny, zeleninu, choval kravy, ošípané... :) Je málo dobrých hier, ktoré nemajú v sebe prvky násilia a tak sa priznám, že na simulátor zábavného parku som bol vcelku zvedavý, zvlášť keď som vedel, že podobná hra Roller Coaster Tycoon i predchodca Theme park boli vcelku úspešné.
O čo vlastne ide? Prezident obrovského obchodného konzorcia p. Maybury hodlá odísť do dôchodku a tak hľadá niekoho, kto by bol schopný nastúpiť na jeho miesto a viesť obrovské finančné impérium. Keďže nie je z rôznych dôvodov presvedčený o schopnostiach správnej rady vymenuje hráča za managera zábavného parku a pokiaľ ten bude schopný splniť všetky úlohy predkladané mu jednotlivými členmi správnej rady (mrchy, poriadne mu to sťažia, žiarlivci.. pozn. autora ), stane sa prezidentom on. No vo svojom úsilí môže len päťkrát zlyhať, teda aby sme si rozumeli, nesplniť zadanú úlohu, potom hráč dostane padáka. Veď
pri dnešnej nezamestnanosti podobných týpkov na ulici čaká na svoju šancu dosť. Na začiatku sa hráčovi objaví malé územie na ktorom už nejaké atrakcie stoja, ale nie sú natoľko zaújímavé, aby pritiahli dostatočný počet návštevníkov (a tým aj bubákov, nezabudnime, že všetko sa točí okolo toho, čo sa nám, žiaľbohu predpokladám že väčšine, nedostáva). Čiže hráč postaví niekoľko nových atrakcií a ľudia sa začnú hrnúť. Ale čo to? Ak postaví obzvlášť diabolskú horskú dráhu, môže si byť istý, že priláka dostatok návštevníkov, ale niektorí precenia svoje sily a po chvíli sa okolo výstupišťa ľudia brodia vo zvratkoch. Ďaľší sú nespokojní lebo sú smädní, hladní, chceli by mať možnosť niečo vyhrať, niektorí potrebujú ísť na záchod, dôchodcovia doprevádzajúci svoje vnúčence by zase privítali nejaké lavičky, zeleň, kvety, tam zase nejakí výrastkovia urobili nejakú výtržnosť....a do toho všetkého sa občas niečo pokazí. Nie, nie, veru, takto by nikto úspešný park nevybudoval. Poďme na to znovu a lepšie.
Vybudovať zábavný park to znamená vybudovať celú infraštruktúru, ktorá musí klapať ako ozubené kolieska v hodinách. Bez množstva pomocníkov nemá nikto šancu niečo vybudovať a nie inak je to aj v tejto hre. Hráč si môže najímať technikov, záhradníkov, upratovačov, bavičov, strážnikov a vedcov. Technici dávajú pozor na atrakcie, udržiavajú ich v dobrom technickom stave a keď sa neskôr vycvičia, sú schopní upgradovať atrakcie. Upratovači sú takisto dôležité osoby, pretože udržiavajú poriadok (hlavne tie zvratky...fuj!!) a čistia záchody. Záhradníci sa starajú o zverenú zeleň, strážnici dávajú pozor na poriadok a riešia prípadné konflikty s nespokojnými zákazníkmi. Baviči sú takisto dôležité osoby, pretože bavia ľudí, čakajúcich v rade na atrakciu, prípadne lákajú k atrakcii, ktorá nie je natoľko navštevovaná. Vedci - nedá sa povedať že by boli najdôležitejším kolieskom, ale bez neustáleho vymýšľania nových atrakcií by aj najsamlepšie udržiavaný park o krátky čas prevalcovala konkurencia (len Petržalský park v Bratislave je nesmrteľný... tam sa hádam tridsať rokov nič nezmenilo....). Hráč sa musí starať o svojich zamestnancov - určuje im oblasti v ktorej budú pôsobiť, musí im zabezpečiť možnosť oddychu, posiela ich na školenia, zvyšuje platy... nespokojní zamestnanci to je pohroma, zvlášť keď vstúpia do štrajku. Buďte si istí, že práve v tom okamihu začnú záchody pretekať, do parku prídu deti zo sanatória liečiace sa na žalúdočné problémy, vzniknú výtržnosti, kytky vyhynú....a navyše sa pokazí väčšina atrakcií.
Spokojní zamestnanci sú len prostriedkom k vytúženému cieľu - k dosiahnutiu spokojných zákazníkov. Spokojný zákazník neváha utratiť nejakú tu korunku aj za blbosti a nevadí mu ani prípadné zvýšnie cien. K spokojnosti návštevníkov parku slúžia aj rôzne stánky s občerstvením, pre deti nafukovacie balóny, foto kiosky a pod.
Celou hrou hráča môže sprevádzať poradkyňa, ktorá neustále komentuje dianie a oznamuje dobré i zlé správy. Najprv mi išla veľmi na nervy, bola vyslovene vtierka, potom som rezignoval a neskôr som pochopil, že to čo mi oznamuje je vo veľmi veľa prípadoch životne dôležité a snažil som sa ju počúvať a porozumieť jej. Veľmi veľkou nevýhodou a faktom výrazne znižujúcim hrateľnosť je angličtina. Poradkyňa na hráča chrlí jedno anglické slovo za druhým a to dosť rýchlo a priznám sa, že som rozumel len semo-tamo. Správy, ktoré oznamuje sa ukladajú v podobe emailovej pošty a hráč si ich môže kedykoľvek pozrieť. Zo skúseností radím, aby hráč neotáľal s prezrením prichádzajúcich správ, lebo fakt môžu byť dôležité. Či už je to oznámenie o novom objave vedcov, o tom, že niekde niečo prestalo fungovať, alebo nová úloha od členov predstavenstva.
Za úspešne splené úlohy hráč môže získať zlaté lístky, a keď sa neskôr otvoria nové priestory, za zlaté lístky hráč môže spojazdniť bonusovú atrakciu, ktorá v podobe vraku na novom území čaká na oživenie. Systém úloh a zlatých lístkov má za cieľ navodiť atmosféru príbehu a posunujúceho sa deja. Niektoré úlohy sú ľahké, niektoré však diabolsky obtiažne a pochybujem, že ktosi splní všetky do jednej. Brániť mu v tom budú niektoré nedomyslenosti v ovládaní hry. Najmä čo sa týka ovládania zamestnancov má hra mnoho nedostatkov. Vzhľadom na dôležitosť mať pokrytý celý zábavný park každou profesiou by v hre bolo žiadúce mať prehľady o tom, ktorý zamestnanec sa o akú úsek stará, ktoré úseky nie sú obsadené niektorou profesiou, mal by existovať prehľad všetkých atrakcií v jednom okne aby hráč mohol kontrolovať ich technikcú opotrebovanosť a včas nariadiť opravu či upgrade... K týmto informáciám sa hráč má možnosť dostať, samozrejme, bez toho by to nešlo, ale je to veľmi prácne. Uvediem príklad. Chcem zistiť, aký úsek obhospodaruje upratovač, čo sa len tak poneviera a nič nerobí. Musím na neho kliknúť, ísť do menu a až potom sa mi zobrazí jeho pracovný priestor v podobe vysvieteného územia. O čo jednoduchšie by bolo, keby som klikol na zamestnanca a hneď by sa mi obajvil jeho pracovný priestor. A podobných nedomysleností je, verte mi, v hre podstatne viac. Po čase, ak hráč bude chcieť park skutočne udržať v chode, bude nútený neustále klikať a klikať a prácne kontrolovať jednotlivo atrakcie i zamestnancov i návštevníkov.
Je to škoda, pretože mať možnosť, vďaka 3D grafike, povoziť sa na atrakcii, ktorú si hráč sám postaví je lákavé. Skutočne, hráč si môže zvoliť atrakciu a povoziť sa na nej. Skrátka na chvíľu sa prevteliť do kože návštevníka. Nevýhodou je, že počas takejto jazdy čas v parku normálne plynie. Vďaka tomu, že sa nedajú niektoré činnosti zautomatizovať (upratovač sám nevyčistí záchody, opravár sám neopraví pokazenú atrakciu...), hráč aj počas tejto príjemnej činnosti je zaplavovaný množstvom správ a chtiac nechtiac je nútený znova sa prevteliť do kože managera. A stačilo tak málo, počas testovania nejakej diabolskej atrakcie vypnúť plynutie času v hre.
K príjemnej, detsky kreslenej 3D grafike ťažko niečo dodať. Hádam len to, že vďaka nej sa u mňa prejavila tendencia trochu túto hru podceniť. Mám takú asociáciu - grafika na ktorej sa detské oko s úľubou zastaví = hra pre deti. Svojou obtiažnosťou však hra Theme park, Inc. do tejto kategórie nepatrí. V hre hráč môže zoomovať takmer ľubovolne a ako som už spomínal, môže sa dokonca prevteliť do kože návštevníka a vyskúšať si niektorú z atrakcií.
Hudba v hre nie je príliš variabilná, ale nie je vtieravá a celkom príjemne podfarbuje dianie v parku. Samostatnou kapitolou je stavanie atrakcíí - hlavne rôznych typov horských dráh. Ovládanie stavania je vyriešené vcelku inteligentne a intuitívne, aj keď sem tam sa nejaká chybička vyskytne - najmä pri pokuse postaviť nejaký looping, prípadne viacposchodové horské dráhy. Ale po určitom zapracovaní sa dajú aj tieto maličkosti zvládnuť. Trocha nedomyslené sa mi zdá rušenie postavených dráh, skôr by som preferoval "windowsovký" systém - vysvieť a znič.
Čo sa týka príbehu načrtnutého na začiatku, zda sa mi, že len systém plnenia úloh k dosiahnutiu zlatých vstupeniek k plnohodnotnej hre nestačí. Ak by bola možnosť mať v hre prehľadné ovládanie zamestnancov a návštevníkov a dalo by sa k jednotlivým funkciám dostať rozumnejším spôsobom, hráč by nemal čo robiť (zato teraz len kliká a kliká a aj tak sa houby dozvie). Osobne by som skôr privítal systém podobný Railroad tycoonu - t.j. počítačový (alebo živý) protivník a súťaž o ekonomicky najúspešnejší zábavný park.
Poslednou vecou, čo ma na tejto hre vytáča, je jej nábeh. Od kliknutia na ikonku po spustenie hry ubehne niečo cez 4 minúty, pričom hráč sa má po celý čas možnosť pozerať na jeden a ten istý obrázok. A cd rom mechanika sviští, zastaví sa, sviští, zastaví sa....
Preto by som túto hru hodnotil ako priemernú, dosť ťažkú hru, ktorej by pomohlo rozumnejšie ovládanie. Po grafickej stránke podarená hra rozhodne stráca vďaka hlúpemu ovládaniu a nemožnosti rozumného managementu zdrojov.
Theme Park Inc. |
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
Poskytlo: XXL Multimédia, 2. posch. nad Bontonlandom, Michalská 25, Bratislava Email: Michalska25@xxl-multimedia.sk web: www.xxl-multimedia.sk Tel.č.: 07/ 54650353 |
Trimmm
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|