Messiah
Zem. Planéta medzi miliardami iných. Jeden pokus. Božský pokus. A... pokazený pokus. Spoločnosť sa rozdeľuje na vládnucich a umierajúcich. Nič. Strašné. Jediné, čo má skutočný rozmach, je veda, ktorá zažila naozaj evolučný rozmach. Vedci pomocou počítačov a umelých inteligencií s bionervami ...
Konečne aspoň trochu originálna 3D hra
Messiah |
||
Výrobca | Shiny ent. | |
Distribútor | Interplay | |
Procesor | P-233 | |
Pamať | 64 MB | |
HDD | 250 MB | |
Systém | WIN 9x | |
Akcelerátor | Áno | |
Multi play | Nie | |
Typ Hry | 3D Action | |
Najprv som tomu dal 75%, ale s odstupom času som to zmenil na 81%, pretože len obyčajných 75% si to naozaj nezaslúži. | ||
81%
|
||
Shu 86% Nellie 80% |
||
+ okolo 40 postáv na ovládnutie + grafika, animačky +/- hudba - kamera (tým vlastne niekedy aj ovládanie) - "iba" 16 misií |
||
Najvyšší: Bob!
Bob: Áno?
Najvyšší: Mám pre teba nejakú prácu.
Bob: Čo?
Najvyšší: Posielam ťa na cestu pre záležitosti na Zemi.
Bob: Ale to neznie veľmi zábavne:)
Najvyšší: V skutočnosti je to veľmi dôležitá práca.
Bob: Prečo by som to mal robiť?
Najvyšší: PRETOŽE CHCEM! A budeš mojím agentom.
Bob: Nemám záujem. Pošli tam niekoho iného.
Najvyšší: Posielam ťa do práce.
Bob: Mne sa nechce...
Najvyšší: Prajem ti veľa zábavy.
Bob: Ááááááááááá......
Zem. Planéta medzi miliardami iných. Jeden pokus. Božský pokus. A... pokazený pokus. Spoločnosť sa rozdeľuje na vládnucich a umierajúcich. Nič. Strašné. Jediné, čo má skutočný rozmach, je veda, ktorá zažila naozaj evolučný rozmach. Vedci pomocou počítačov a umelých inteligencií s bionervami a optickými vláknami zhromažďujú informácie pre najvyšších. Jeden z nich sa dostal k moci. Má všetky informácie sveta. A ako to býva zvykom, čím má väčšiu moc tým jej chce viac. Jeho chápanie sa vďaka všetkým informáciam a počítačom pohybuje v úplne inej rovine. Sú rozbehnuté rôzne výskumy. Jeden z nich skúma aj mytologické veci ako nebo a peklo. On, menom Fathers Prime, sa rozhodol ovládnuť nebo. Avšak so svojimi zástancami sa po dlhšom zvažovaný rozhodol ovládnuť najprv peklo, pretože to bude k jeho myšlienkam bližšie. A potom po pekle s nebom to už bude len hračka...
Toto všetko najvyšší boss v nebe vedel. Vedel aj všetko o vybudovaní základne na odvrátenej strane mesiaca, ktorá bola vlastne portálom do pekla. Vedel i o vraždení na Zemi, ktoré bolo nutné nakoľko Satan potreboval na svoj pobyt veľa krvi. A vedel aj to, že je to každým dňom horšie. Preto sa na základe týchto informácii rozhodol vyslať na Zem jedného svojho poskoka. Je to anjel Bob. Nemá do vienka žiadne extra schopnosti. Vie sa len prevteliť do akejkoľvek živej postavy a vie na chvíľku akože lietať.
Tak, a toto ste Vy. To malé, prťaté, neschopné, ťarbavé, nelietajúce, slabé, ...šteňa. A máte urobiť len zopár drobností. Napríklad zlikvidovať Satana. Drobnosť. Detská záležitosť. Našťastie začínate už ako prevtelený v policajtovi, takže do vás nikto nestriela. Navyše keď ste policajt, tak ste policajt. To neznamená, že len vymeníte grafické znázornenie, ale aj v skutočnosti vás tak celá hra berie. Napríklad keď sme už pri tom policajtovi. Ak chcete môžete si pohodlne zájsť do stanice, pekne sa tam poprechádazť a potom sa vrátiť. Neskôr ma ako policajta zabili a ja som si našiel nové telo. Lenže, keď som sa vrátil na stanicu, všetci do mňa pálili ako strelení a ja som to akosi neprežil:) Potom neskôr mi to došlo. Prvýkrát som tam bol ako policajt, druhýkrát ako ten zlý a to sa im na policajnej stanici nepáčilo.
Po nejakom čase som si na to všetko zvykol. Potrebujete sa dostať na nejaké špeciálne miestom? Áno? Tak máte smolu. S bežnými osobami sa tam nedostanete. Lenže ak trošku popremýšlate, dá sa to. Stačí ak sa prevtelíte do človiečika, ktorý má prístup k šéfovmu zástupcovi. Potom sa prevtelíte do toho zastúpcu, z neho do šéfa a hneď sa dostanete tam, kde ste potrebovali. Alebo sa nemôžete dostať do nejakej budovy? A ani pomocou skákavého lietania? Stačí ak sa dostanete do opodiaľ stojacej vyššej budovy a odtiaľ preplachtíte do tej neprístupnej.
Avšak s tým prevtelovaním to nie je až také ružové. Ak sa prevtelíte do osoby s nijakým postavením, budete nič. V podstate neviditeľný. Avšak ak sa dostanete do nejakého významného človeka, bude to pútať pozornosť. Napríklad v jednom klube budete hviezdou a všetci sa zaujímajú len o vás. Keď však budete chcieť veľmi rýchlo vypadnúť, tak je to ťažšie ako keby ste boli v role nikoho.
Najprv som chcel rozobrať grafiku, ale jedna vec ma nenechá. Druhé CD s hudbou. Akože samé o sebe sa neráta podľa môjho názoru na špičku - skôr do priemeru. Lenže s hrou je to niečo iné. Tá tmavá ponurná hudba, ktorá splýva s hrou... Proste neviem si to vynachváliť. Najprv som začal Messiaha hrať bez tohto CD, ale po takej úvodnej polhodinke som sa ešte pozrel na celkové balenie a tam som si všimol, že má aj druhé CD. Nuž vyskúšal som ho a potom moju mechaniku neopustilo, pokým som hral Messiaha. Naozaj. Tak dobre skĺbenú hudbu s hrou som už dlho nepočul (Aspoň vidno, že veľa hier nehráš:) Shu). Aj s ostanými v redakcii, čo Messiaha hrali, sa zhodli, že k nemu je to CD geniálne. Avšak ak by som to mal hodnotiť samotne, tak by to veľmi dobre nedopadlo.
Jeden nápad sa dosť pozdával a to svätožiara na vami ovládanej osobe. Takto máte totiž stále prehľad kde sa to vlastne nachádzate. Často sa totiž stáva, že ste prevtelený v rovnakej osobe ako ktoré do vás pália. Vtedy jediná vec čo vás odlišuje je tá svätožiara. Potom sa mi pozdávalo aj to zameriavatko. Veď načo sa tu ja budem trápiť, keď kúsok vyššie je s tým obrázok? :-)
Teraz sa už konečne dostávame k tej grafike. Povedzme si na rovinu. Nie je zlá, ale teraz čo už každá hra má super-mega-extra-hyper-rendenovanú (atď.;) grafiku, tak už si ju všímam len vtedy, keď je horšia. Bola dobrá. Neviem či Real Time Deformation and Tasselenation enginom (RT-DAT) alebo procesorom, ale bola fajn. Niekedy som sa pozastavil a iba tak som pozoroval celú tú krásu okolo. Navyše som videl hrať Messiah aj na pomalšom stroji a tam sa dala vynikajúco pozorovať už spomínaná technológia.
No a prichádzame k tomu najdôležitejšiemu. Hrateľnosť a všetko čo s tým súvisí. Samotná hra obsahuje vraj 16 rozsiahlých misií. O čísle sa nehádam, ale o tej rozsiahlosti... Poznáte to. Každý má svoj názor a svoju pravdu:) Ja si pojem "rozsiahli" predstavujem, tak že priemerne každú úroveň budem hrať aspoň jedno odpoludnie. A nie, že pomalým odpočinkovým tempom to prejdem za 4 popoludnia a napíšem medzitým 5 článkov:) To, s tým čistým hrateľným časom, je naozaj slabé. Samotná hrateľnosť je pohodová. Hrá sa to dobre až na občasné nudné časti, ale tu sa dá použiť metóda Rambo. To jest nabaliť sa zbraňami a vyhlaďovacou cestou to prejsť. Samozrejme sa to niekedy nepodarí a potom opäť skončíme pri starom a už nudnom nenápadnom približovacom a zakrádaciom spôsobe. Keď som už spomenul tie zbrane...
Áno, treba nový odstavec. Úplne najjednoduchšia je zváračka (Welding Torch). Nie je nijako zaujímavá a ani efektívna. Jediné, čo s ňou stojí za pozornosť, je poznámka v manuáli, že s ňou skôr nepriateľa zabijete smiechom ako s tou zváračkou:) Po zváračke ide moja obľúbená zbraň - píla (Bone Saw). Na blízku vzdialenosť je to to najlepšie a aj najzábavnejšie. Bohužial proti samopalu alebo brokovnici to obvykle prehráte:( Brokovnička (Pump Gun) je klasika. Na blízku vzdialenosť je dobrá, ale na diaľku s tým veľa netrafíte preto mám radšej samopal (Machine Gun). V meste to využívajú "vyšší" policajti. Páli rýchlo a je už použiteľný aj na diaľku. Lenže to "trochu" žerie strelivo:) Guloment (Maimer) je niečo ako silnejšia verzia samopalu... a tým je povedané všetko. Plameňomet (Flame Thrower) je to čo mi často v akčných hrách chýba. Jednoducho to zapalovanie obetí má niečo do seba. Bohužial má krátky dostrel, takže to využijete len bojoch na blízko. Ľadová puška (Ice Gun) je opak plameňometu. Vystreľuje kúsky ľadu a preto je použiteľná aj na odstrelovačky. Nasleduje bazooka (Bazooka). Je to veľmi dobre známa zbraň. A vetu: "...jeden zásah sa rovná 100% smrť.", vám určite nemusím pripomínať. Naopak elektromagnetická puška bola pre mňa novinkou. Najprv som vôbec nechápal prečo s ňou nemôžem nijakej živej bytosti ublížiť. Potom som to zistil. Ona bola vyvinutá len na boj s neživými vecami ako roboty a podobne. Jednoducho mechanickú formu s tým zrovnáte so zemou a pri niečom živom si ani neškrtnete. No a základné zbrane uzatvára harpúna (R.P.H). Nepredstavujte si nijakú morskú hrapúnu. Je to niečo ako bazooka vystreľujúca harpúny. Je dosť silná, ale mne sa vôbec nepáčila.
Len čo som povedal pár slov o primárnych zbraniach už treba ďalší paragraph. Sekundárne zbrane môžeme rozdeliť na rôzne odrody granátov a Betty. Najjednoduchší je obyčajný granát (Grenade), ktorý sa aj ako granát správa (čiže len vybuhne). Omračujúci granát (Concusion Grenade) som však často využíval. Ak hráte hard, tak vás určite niekedy dožralo ovládnutie nejakej postavy. No a toto tomu pomôže. Nič nezničí, nikomu neublíži. Len na chvíľku je objekt omráčený a to stačí na ovládnutie:) Prísavný granát (Stick - Um Grenade) už nie je taký mierumilovný. Na niečo alebo na niekoho ho prilepíte a zábava začína:) Napríklad dať ho niekomu, kto ide medzi množstvo ľudí... To je masaker. Skoro to bola moja najpoužívanejšia druhotná zbraň, ale bola tu aj Betty (Jumping Betty). Je pokojná, ale po priblížení obete sa z nej stáva smrtiaca vec.
Vedzte, že ma už nebaví písať, a preto to zakončím. Messiah je výborne hrateľná hra, ktorá má občas dosť nudné časti, čo však vyváži vynikajúca grafika a dobre skĺbená hudba, ktorú som už dosť vynachválil. Jediné čo jej môžem vytknúť je problematické ovládanie počas práce s kamerov na niektorých miestach. Ešte mi vadilo ovládanie výťahov. Nič proti, ale vôbec som si na to nezvykol. V živote som nenarazil na ovládanie výťahu pomocou Action key a šipkami dopredu, dozadu. Strašne deprimujúce. Posledná vec je dosť krátky hrací čas. Inak berte všetkými možnými časťami tela.
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|