19.06.2000 00:10, Martin Náhlovský, Komentárov: 0

Die Hard Trilogy 2

Již po zhlédnutí prvních obrázků z připravovaného pokračování Die Hard Trilogy, se mi vybavili dvě věci. První věcí byl takový zvláštní pocit, který mě v poslední době čím dál tím více doprovází. Už z prvních screenshotů byl totiž cítět zápach nastavované kaše. Druhou věcí byla naopak otázka, zda-li tvůrci dosáhnou opět skvělé hratelnosti, jako tomu bylo ...

Viva Las Vegas

Die Hard Trilogy 2

Výrobca FOX interactive
Distribútor EA
Procesor P-200
Pamať 32 MB
HDD 300 MB
Systém WIN 9x
Akcelerátor Áno
Multi play Nie
Typ Hry Action
Skvelý film, zlá hra
50%
Již po zhlédnutí prvních obrázků z připravovaného pokračování Die Hard Trilogy, se mi vybavili dvě věci. První věcí byl takový zvláštní pocit, který mě v poslední době čím dál tím více doprovází. Už z prvních screenshotů byl totiž cítět zápach nastavované kaše. Druhou věcí byla naopak otázka, zda-li tvůrci dosáhnou opět skvělé hratelnosti, jako tomu bylo v prvním díle. Nyní, když už je Die Hard Trilogy 2 dávno na pultech PC obchodů, jsem se rozhodl, že vám ji trochu blíže přiblížím. Hlavním hrdinou je i tentokrát charismatický policista John McClane, který se opět objeví v nesprávný čas na nesprávném místě. Za osudové místo zvolili autoři tentokrát hazardní město Las Vegas. A právě do tohoto velkoměsta se McClane vydává za svým dlouholetým přítelem. Jenomže co čert nechtěl, Johnův kamarád je bohužel zabit skupinou prašulíchtivých teroristů. Tuto situaci však McClane nemůže samozřejmě jenom tak nechat plavat, a proto se plně vyzbrojen vydává

tvrdohlavě proti zdi vyřešit celý případ po svém typickém způsobu... Takový je příběh Die Hard Trilogy 2, pokud jste čekali něco, co by trochu více potrápilo vaše mozkové závity, tak asi moc dobře neznáte filmovou trilogii Smrtonosnou past, která vždy těžila s jednoduchých dějů, vtipných hlášek Bruce Willise a hromady přestřelek a výbuchů. Pokud také někdo očekával, že druhý díl přinese spoustu nových vylepšení, tak také neměl pravdu, protože DHT 2 působí naprosto stejným dojmem jako jednička, akorát

Opravdu, všechno co naskýtal první díl, nabízí i pokračování, což znamená, že se můžete opět těšit na tři druhy herních módů, které jsou asi jediným tahákem, které DHT 2 nabízí. První typ módu je klasická third person akce, takže svého hrdinu vidíte zezadu a procházíte jednu místnost za druhou a neustále střílíte debilní teroristy. První druh hry byl oproti jedničce výrazně zkažen, čemuž výrazně přispívá malá inteligence teroristů a šnečí rychlost hlavního hrdiny. Tady bych se rád zastavil, protože postavička Johna McClanea se opravdu pomalu pohybuje. Pomalý však není pouze McClane, ale i celá hromada teroristů. Dalším mínusem je grafický engine, který je "s prominutím" dost ubohý. Celou situaci navíc zhoršuje design úrovní, který také nepatří mezi skvosty, a o interiéru ani nemluvně. První mód se zkrátka nepovedl, a tak jsem očekával, že celý nešťastný případ alespoň zachrání zbývající dva módy, jenomže jsem se těžce zmýlil, protože druhý typ hry

ve stylu Virtua Cop pohled na hru ještě zhoršil. Dá se říci, že nabízí to samé, co první typ hry ubohou inteligenci nepřátel, superrychlé pohyby hlavní postavy, "zábavné" prostředí a hromadu střílení. Od třetího módu jsem tudíž už nic překvapivého nečekal, a proto jsem se začal připra- vovat na to, jak napíšu na DHT 2 drtivou recenzi. Třetí typ hry je takovým mixem Need For Speed a Drivera, což znamená, že s McClanem jezdíte autem po Las Vegas a řešíte nudné mise (např. honička s teroristy...). Navíc ani rychlost

aut nesplnila ty požadavky, jaké jsem předpokládal, natož samotný vzhled auta. A přestože během plnění některých misí vystřídáte několik různých vozidel (sanitka, policejní vůz, náklaďák apod.), které se liší jenom a pouze vzhledem, tak ani poslední typ hry ničím do očí neuhodil. Die Hard Trilogy 2: Viva Las Vegas je zkrátka nastavovaná kaše z dílny Fox Interactive, která vznikla pouze z jednoho důvodu - napálit filmové fanoušky Bruce Willise a následně vydělat. Pro mě to až takové překvapení nebylo, protože jsem to na 99,9 % očekával, a tak si budou muset oni fandové charismatického Willise počkat buď na Die Hard Trilogy 3 nebo zajít do kina na Šestý smysl.