Microsoft Flight Simulator 2000
A máme tu nový simulátor od Micro$oftu. No teda, vlastne skoro nový. Alebo radšej posledný? No fakt je, že už je dosť neskoro na recenziu, ale EDO bude aspoň spokojný. FS2000 je už aspoň ôsmy Micro$ofťácky Flightsimulator z tejto série. A povedzme si, jediné čo vie Micro$oft robiť sú hlodavce, joysticky a zo softwéru flightsimulátory (Čiže ideálne by bolo, keby polovica Microsoftu prešla na open source, vyrábala by iba toto, a zvyšok by aj s WHG skrachoval). Ale späť k histórii ...
Microsoft Flight Simulator 2000 |
||
Výrobca | Rainbow Studio | |
Distribútor | Microsoft | |
Procesor | P-450 | |
Pamať | 64 MB | |
HDD | 400 MB | |
Systém | WIN 9x | |
Akcelerátor | Áno | |
Multi play | Nie | |
Typ Hry | Simulátor | |
Pravdepodobne naj simulátor civilných lietadiel ... |
||
80%
|
||
+ realizmus, doplnky, komunita |
||
Cessna one-seventy-two entering Brookhaven traffic patern at fourty-five degrees downwind leg. All aircraft in the area, please advise.
A máme tu nový simulátor od Micro$oftu. No teda, vlastne skoro nový. Alebo radšej posledný? No fakt je, že už je dosť neskoro na recenziu, ale EDO bude aspoň spokojný. FS2000 je už aspoň ôsmy Micro$ofťácky Flightsimulator z tejto série. A povedzme si, jediné čo vie Micro$oft robiť sú hlodavce, joysticky a zo softwéru flightsimulátory (Čiže ideálne by bolo, keby polovica Microsoftu prešla na open source, vyrábala by iba toto, a zvyšok by aj s WHG skrachoval). Ale späť k histórii.
Prvý FS ktorý som hral bol FS4, na tú dobu cool simulátor. Neskôr som dostal FS5, a to som už mal aj internet, tak som strávil skoro každý deň od 5:00am do 6:30am na sieti, kde som si sťahoval nové lietadlá a scenérie.
Potom prišiel FS95, ten som ale doma nemal a nakoniec FS98. Nad tým som strávil dlhé hodiny preletov cez atlantický oceán, vylepšovaním a prefarbovaním lietadiel, design dynamických scenérií. Potom prišiel Combat Flight Simulator, ktorý ponúkal rýchlu akciu a znovu design lietadiel a scenérií inej kategórie, ale skoro všetci ozajstní fanušíkovia FS sa vrátili k FS98. A od októbra či novembra tu máme FS2000 (FS2K). Tak začneme ako vždy inštaláciou. Tá trvá asi toľko ako výmena pneumatík na tom novom B777 čo je spolu s Concordom nové lietadlo v FS2K. Ale veď aj plná inštalácia zaberie viac ako gigabajt. Svet je o dosť rozsiahlejší ako vo FS98, veď pribudlo aj jedno CD. (Dve pri professional version). Dokonca scenéria obsahuje aj osem či deväť slovenských letísk. Po spustení nás prvý pohľad na skyline Chicaga z Meigs Fieldu ako vždy prekvapí podobnosťou s predchádzajúcou verziou. Iba lepší pohľad na textúry a oblohu prezradí, že neide o FS98. Keď zväčšíme rozlíšenie na 1024x768, nastavíme si nejaké normálne počasie, dynamickú scenériu.
MIP mapping, sadneme do Saabu 340b na London Gatwick, je vidieť ten rozdiel. Alebo sa ráno zobudím, sadnem do Airbusu na John F. Kennedy Intl., naťukám dáta do GPS, vzlietnem, zapnem autopilot a idem do školy. Keď sa o druhej vrátim, nachádzam sa desať minút od De Gaule, len nastaviť rádiá ILS a ide sa (samé). Pýtate sa, čo môže byť také vzrušujúce na civilnom simulátore? No pokiaľ si myslíte, že v skutočnosti je pristávanie v SR71 Blackbird také ľahké ako pristávať v F22 Lightning 3? No, možno keď ten Lightning beží na 35% ľavého motora, má rozstrieľané výškovky, vysunulo sa iba pravé zadné koleso a aj to iba do polovice, a pod tým istým krídlom vám vysí zaseknutý odistený JDAM. Najväčšie zmeny sú viditeť pri plánovaní letu.
Pribudlo GPS, ktoré už ale bolo naozaj treba, veď sa nachádza vo väčšine nových lietadiel. Ďalej si nemusíte plánovať let na papiere, simulátor obsahuje flight planner, ktorý naplánuje let s možnosťou trasy podla VOR, GPS alebo High/Low altitude airways. Fakt je, že posledná možnosť nefunguje stopercentne, pri lete z Newarku (New Jersey) do London Gatwick mi naplánoval cestu, ktorá išla ponad Gibraltár. Potom už stačí len zapnúť autopilot na GPS a vyložiť nohy na stôl. Ďalej je veľmi pekne modelované počasie, západy a východy slnka, oblaky. Farby sú na rozdiel od FS98 realistické, hlavne pri západe slnka ak sú vysoko oblaky, sú zafarbované zospodu reálnymi farbami. Kvapky sa už sunú dole po skle a miznú pri väčších rýchlostiach.
Ale najdôleľitej¹ou crtou tejto rady simulátorov je moľnost dorábat vlastné lietadlá. Dajú sa robit pomocou third party programov ako FS Flight Shop alebo Aircraft Factory 99, ktoré sú v¹ak bohuľial nie zadarmo. Pravdaľe prefarbovat si ich môľete aj len tak. Dá sa tvorit taktieľ nová scenéria, na túto sú uľ viaceré freeware programy, napr. Airport X.XX, od nedávna ADTK (Airport Designer's ToolKit). Alebo dynamická scenéria (lietadlá, autá) pomocou Dynamic Object Designer (DOD). Takéto výtvory iných ludí sa dajú stiahnut z internetu, a mnohé sa aj predávajú. Vela z nich je v skutocnosti ovela kvalitnej¹ích ako modely samotného Micro$oftu (ktoré sú, BTW dost shitné).
FS2K aj takto vyzerajú modely nie od Microsoftu Dalej flightsimulátor obsahuje adventures, ktoré sú vlastne letmy z miesta X do miesta Y, casto pri ¹peciálnych podmienkach, alebo len tak. Je v nich v¹ak nahovorený ATC (Air Traffic Control) a hlas druhého pilota, co pridáva na realite.
Snád jediným nedostatkom je nedostatok normálnej ATC, ktrorá bola aj vo FS98, aj ak iba v textovom reľime. Tam bola aspon moľnost poľiadat o povolenie na ¹tart, pricom ATC prikázal pilotovi nastavit si transponder, a povolil mu vzlet, alebo poľiadat o povolenie na pristátie. Tu nieje NIC. Vôbec. Dokonca ked naladím COM1 na lubovólnu frekvenciu patriacu veľi, ozve sa mi automated weather observation, vlastne aktuálny stav pocasia. Existuje v¹ak moľnost mat ozajstného Controllera pri letoch po internete, vdaka SQUAWKBOX a SATCO.
Raso
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|