Dogs of War
Na niektoré hry sa teším a na niektoré nie. Nakoľko som však šéfredaktor, tak nemám veľa času na recenzovanie titulov, ktoré ma zaujímajú a preto som bol veľmi zvedavý ako dopadne recenzia od Kukiho na Dogs of War. Ako vidíte, tak som to nemal vôbec recenzovať, ale nejaký Kuki prehlásil, že mu to nejde nainštalovať ...
Dogs of War |
||
Výrobca | Silicon Dreams | |
Distribútor | Take 2 | |
Procesor | P-200 | |
Pamať | 32 MB | |
HDD | 700 MB | |
Systém | WIN 9x | |
Akcelerátor | Áno | |
Multi play | Áno | |
Typ Hry | RTS | |
Je to doslovne týranie. Aspoň viete prečo je na škatuli 15+.... |
||
43%
|
||
WIN - CHcel si niečo ? |
||
+ intro, hudba, idea |
||
Na niektoré hry sa teším a na niektoré nie. Nakoľko som však šéfredaktor, tak nemám veľa času na recenzovanie titulov, ktoré ma zaujímajú a preto som bol veľmi zvedavý ako dopadne recenzia od Kukiho na Dogs of War. Ako vidíte, tak som to nemal vôbec recenzovať, ale nejaký Kuki prehlásil, že mu to nejde nainštalovať (Shu bude ako korektor vo vytržení - inštalácia s jedným l... :-) a tak to dal mne.
Najprv som mu neveril, veď keby hra vôbec nešla nainštalovať, tak to by bolo veľmi divné, však? Lenže potom čo som ju už nejaký čas hral, som zistil v čom bol háčik. V samotnej hre. Teda nie chybou v inštalácii, ale v tom, že nepatrí medzi najlepšie. No a takouto výhovorkou sa jej veľmi rýchlo zbavil, aby to nemusel recenzovať a ono zostalo mne:( No nič. Aspoň som si to trochu zahral (ak sa to trápenie dá nazvať hraním). Nechcem robiť hneď súd na začiatku článku, ale moje dojmy sú dosť pomiešané, pretože raz som bol úplne happy z nejakého dobrého nápadu a hneď na to som len nadával ako takú sprostosť mohli vôbec dať do hry. V celku môžem povedať, že má celkom dobrý nápad a aj čiastočne originálnejší príbeh. Na druhej strane má však hnusnú, ale veľmi hnusnú hrateľnosť. A to je veľmi zlé, pretože hrateľnosť to je najdôležitejšia vec. Teda aspoň podľa mňa:-)
Prvé dojmy boli naozaj dobré. Samotné balenie bolo na lepšej úrovni. Teda napríklad cd bolo pevne upevnené, takže nelietalo po škatuli. Aj manuál bol o niečo hrubší. Mal všetko pekne prehľadne spracované, vmiesil trochu atmosféry, nejaké pokecy o jednatkách a tak všeobecne. Avšakže inštalácia bola trošku "strohá". Žiadny výber toho čo chcete nainštalovať či aspoň výber medzi minimal, full alebo custom. Jednoducho ste nemali na výber. A navyše ma to aj trochu naštvalo. Uvádzajú potrebných 650 MB a popri tom to má 700 MB. Niežeby na 50 MB záležalo, ale aj tak... Intro rátam medzi to lepšie čo som už videl. Je správne podfarbené takou akčnou hudbou a celkom dobre navádza atmosféru k samotnej hre. Navyše predstavuje všetky tri strany - kolonistov Warmonkeys, vojakov Impéria a pôvodné obyvateľstvo planéty Mantis. Príbeh nie je až tak zúfalo neoriginálny ako býva zvykom. Môžete v ňom pozorovať aj určitú snahu byť originálnejším. Všetko začína kolonizovaním vesmíru a hlavne okolitých planét. Jedny kolonisti, ktorí sa usadili, objavili celkom obyčajnú látku, ktorú samozrejme aj ťažili.
Mali však aj problémy s miestnou faunou, ktorá však nebola vôbec priateľská. Ich rodná planéta sa nich vykašlala (Impérium) no a oni sa samozrejme osamostatnili a vyriadili si to po svojom. Po nejakom čase však impérium prišlo na to, že tá vec čo ťažia kolonisti, je nenahraditeľná vo vojenskom priemysle a preto si začali na nich uplatňovať nárok. To sa však vôbec nepáčilo kolonistom, pretože keď ich potrebovali tak sa na nich úplne vykašalali. Ako obvykle sa medzi sebou začali biť a navyše sa k tomu ešte primiešalo aj pôvodné obyvateľstvo - Mantisovia. A práve v tomto momente vstupujete do hry.
Môžete hrať spolu 20 misií za všetky tri strany. Teda nerátajte, že sa nejako zahráte, pretože len 20 misií za všetky tri je už teraz dosť málo. Teda čiste teoreticky budete za každú stranu hrať 6,67 misií. Najhoršie na tom nie je to, že je ich tak málo, ale ako som už spomínal - samotná hrateľnosť. Teda to čo sa tak tvári:-) Budem vám teraz hovoriť niekoľko črepov, ktoré keď sa spoja, tak vám úplne pokazia celú hru. Začíname. Hnusne bolo vyriešené samotné savevovanie. Hra sa nedala savevovať počas misie. To by však ani veľmi nevadilo, ale nikdy ste nehrali jednu misiu len jeden krát. Hranie misie znamenalo skúšať metódu pokus omyl až pokým sa vám to nepodarilo. Takto vlastne vytvorili vytvorili nespočetne trýzňujúce opakovanie misie. Jednoducho na taktiku zabudnite. Budete to opakovať dovtedy pokým to nespravíte na jeden šup. Dalšou blbosťou bolo, že vždy ste začínali takým preletom o situácii čo bolo aj pekné, ale po 50-ti krát za sebou to bolo strašne nudné a len to zdržovalo. Vtedy ste mali chuť všetko na míle ďaleko vyvraždiť a hlavne tých čo majú Dogs of War na svedomí. A teraz nasleduje špeciálny odstavec o AI. Je strašná. No jednoducho hrôza.
Poslať vašu jednotku z miesta A do miesta B je smrť jednotky i vaša, pretože keď uvidíte ako sa tá jednotka správa, tak vás musí poraziť. Poslanie jednotky sa zdá ako veľmi jednoduchá vec, ale ono sa to nerozhodne ísť A-> B, ale radšej to zvolí omnoho lepšiu cestu ako A-> X-> Y-> Z-> B a ešte to ukončí tým, že sa niekde zasekne. Čiže namiesto toho, aby ste zneškodnili nepriateľa sa staráte o to či tam vôbec prídete. Samozrejme po ceste chytíte všetky možné prejektily, pretože vaša jednotka sa im nesnaží uhýbať, ale radšej všetky zbiera. Autori sa nám snažili dať aj možnosť výberu pohľadu, ale ten z blízka sa ani nedá používať a ten z diaľky je naopak použiteľnejším, ale všetko vyzerá ako vo svete liliputantov. Obidva pohľady sú samo o sebe pekné, ale v hre sa nedajú dobre používať. Totiž z blízka vidíte všetko pekne veľké, ale nemáte žiadny prehľad o situácii. A naopak pri pohľade z diaľky máte prehľad, ale jednotky sú strašne drobné (viď obrázky). Nemáte prehľad, jednotky sa zasekávajú a sú sprosté, takže namiesto toho, aby ste sa zahrali, sa snažíte dostať aspoň o jednu misiu ďalej.
V podstate obtiažnosť hry je daná počtom jednotiek, pretože žiadne nedostanete a musíte si vystačiť len s tým čo máte. Pre všetky tieto dôvody je táto hra len pre úplných zúfalcov alebo pre samovrahov. Najväčšia škoda je to, že celkom dobrá myšlienka sa snažila zmiešať medzi RTS a 3D. Ako to však vždy býva nie je z toho nič extra dobré, pretože jedných to nebaví preto, druhých pre ono a tak. Veď to poznáte. A nakoniec však z toho všetkého vôbec nič nebolo len veľmi zlá hra. Nie sú spokojní ani akčnáci ani stratégovia. Lenže málokedy to je aj inak. Ak sa totiž niekedy podarí takto zmiešať žánre, tak to býva obvykle určite výnimočná hra. Autori sa o to aj pokúsili, ale bohužial sa im to nepodarilo. Lenže keď si oni myslia, že je to celkom dobré a vypustia to do sveta, tak naozaj nie sú v poriadku, ale kto by to očakával keď to museli robiť tak dlho. Však? Na záver má len jedno slovko. Škoda:-(
#aut#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|