Vampire: The Masquerade
Teraz k hre. FREDY vážne nekecá, ten Vampire je ozaj taký ako ho opisuje. Raz som prechádzal úseky, kde už bol, takže žiadne boje a kochal som sa prostredím (a púšťal som sliny na koberec:) Najviac ma zaujali nejaké kobky. Pôsobilo to strašidelne. Zistil som to podľa pocitu neistoty, ktorý sa ma zmocňoval. Fakle vrhajú chabé svetlo, ...
Vampire The Masquerade je úžasná hra. Očarila ma natoľko, že som dal Diablu II zbohom. Svet Vampire spracoval Nihilistic Software na jednotku. Krásny dojemný príbeh. Táto hra neočarila len mňa, ale hrali ju ďalší 4 členovia redakcie, čo je niečo neuveriteľné. Už sa teším na ďalšiu hru Werewolf The Apocalyspe od White Wolfu - WIN
VtM: Redemption |
||
Výrobca | Nihilistic | |
Distribútor | Activision | |
Procesor | P-300 | |
Pamať | 32 MB | |
HDD | 800 MB | |
Systém | WIN 9x | |
Akcelerátor | Áno | |
Multi play | Áno | |
Typ Hry | RPG | |
Klady: |
||
+ netreba pozorne čítat každý dialóg |
||
Zápory : |
||
- znovuhratelnost je malá, jednoducho ked sa to hrá druhýkrát, nie je to také zábavné, lebo už sa vie, čo kde je. |
||
Najlepšia počítačová hra na upírie téma !!! |
||
95%
|
||
Kupujte tu: |
||
Podľa legendy majú upíri jedného stvoriteľa a to Kaina, ktorý z nenávisti zabil svojho brata a boh ho za to potrestal šialenstvom, ktoré sa dá ukľudniť iba prísunom novej čerstvej krvi z „bezmocného ” tvora zvaného človek. Kainovi potomkovia t.j. upíri sa rozdelili na trinásť klanov a klany sa rozdelili do 2 odlišných „ Kindred ” čiže rodín. Prvá je Cammarila (7 klanov) , sformovaná v stredoveku, táto rodina mala presvedčiť ľudstvo o neexistencii upírov (preto aj názov Masquerade - Maškaráda), druhou oponujúcou rodinou bola Sabbat (4 klany), ktorá má sídlo v Amerike a snaží sa ľudstvo zničiť. Okrem týchto dvoch rodín, existujú aj nejaké neutrálne klany.
Vy - Christof Romuald - ste boli zranený počas krížiackej výpravy v Strednej Európe, ranený šípom ste sa po kóme ocitli v Kostole St. Thomas v Prahe, kde si vás do opatery vzala mníška menom Anežka. Krystof sa do nej zamiluje no miestnemu biskupovi sa to veru vôbec nepáči a požiada vás, aby ste išli vyplieniť bane na striebro od tajomných síl. Krystof zasľúbený bohu túto úlohu prijme a ... . Ale už dosť, predčasné vyzradenie deja by pokazilo hráčsku radosť a to pri takej vynikajúcej hre ako je Vampire nesmie dopustiť. Ale nedám si a ešte niečo vyzradím. Po „ vyčistení “ dolov si vás všimne múdra Ecaterina - hlava vampýrskeho klanu Brujah, a po chvíli sa stávate jedným z nich. Tak a dosť, Vampire si zaslúži aby si ho každý zahral sám a nebol ošidený o celý dej len preto, že mu ho nejaká „ blbá “ recenzia celý prezradila !
Po upírom kúsanci vám Ecaterina zadá prvú úlohu a vy už nebudete pracovať solo ale duo, pri prvej úlohe dostanete ako parťáka Wilhema, ktorý vás oboznámi s upírim životom. Neskôr sa do vašej party pridá Serena, čarodejnica klanu Cappadocians, Erik - klan Gangrel. S týmito vydržíte celý stredovek. Ako už ste asi pochopili z obrázkov, V:TMR sa neodohráva iba v Prahe, ale aj vo Viedni, Londýne a New Yorku, pričom Praha, Viedeň - Stredovek | Londýn, New York - 1999/2000 Daľšími bojovníkmi sú Lili, Pink Punker, a obyvateľ kanálov z rodu Nosferatu. S prechodom do novoveku sa okrem Lili, Punkera, Nosferatu mení skoro všetko - lišta, hudba, oblečenie, zbrane - niektorým by to mohlo pripadať ako zápor na podľa mňa táto zmena skvele zapadne do hry.
Krystof je odteraz členom „ humanistického “ klanu Brujah, ktorý ako ostatné klany uznavá svoje pravidlá ako : Nikdy nikoho nevinného nezabiješ, nikdy človeka nevysaješ k smrti a podobne. S touto doktrínou súvisí aj upírí ukazovateľ „ Humanity “ t.j. ľudskosť, ktorý vám okamžite klesne ak porušíte vyššie už spomenuté pravidlá. V: TMR je v celku poctivá hra a keď sa vám na lište objaví Krystof humanity lost to never mind - tak asi najskôr neuvidíte konečné video (čo je smola).
Vampire The Masquerade Redmption by sa dalo prirovnať k 3D Diablo a dosť vecí tomu nasvečuje. Napríklad inventár akoby z oka vypadol Diablu to isté platí o niektorých klávesách na použitie predmetov z quick slotov slúžia F1,F2...F5 a podobne.
No s kúzlami to je iné, v tejto hre vám je poskytnutých okolo 40 druhov kúziel zaradených do disciplín. Ako mana sa tu používa krv, ktorá sa dá dopånať : pitím krvi z ľudí pomocou feed, získaním, kúpením krvných flaštičiek - bottle of vitae, krvných periel - blood pealr, krvných kameňov - blood stone, tiež sa dá využiť aj kradnutie krvi nepriateľom a používať ju ako svoju vlastnú a podobne. Špeciálne upírie schopnosti sú vlastne takou hlavnou zbraňou v celej hre aj keď zo začiatku sa vám bude zdať, že nieje nič lepšie ako napr. meč spôsobujúci strach, no je to omyl. Pri potyčkách zistíte, že kúzla ako napríklad potence (zväčší damage vašich útokov) spolu so celerity (rýchlejšie útoky) tvoria veľmi veľkú výhodu v boji, vysatie nepriateľa na dialku, chvíľové zmrazenie a strašne veľa ďaľších, tvoria súboje ako v obyčajných klikačkách nenájdete!
S týmito kúzlami a super zbraňami sa budete cítiť ako nepremožiteľní, ale ako bude stúpať vaša zručnosť, bude stúpať aj inteligencia u vašich úhlavných nepriateľov. Jedným veľkým mínus, ktoré upíri zaznamenávajú je hladina frenzy - strach, ktorá sa zvyšuje keď upír dostáva na hubu, u klanu Brujah je to dvojnásobné, čo činí pre vašeho protivníka naopak veľké plus. Keď hladina frenzy vystúpa do 60-70 percent, váš člen party sa ihneď stáva neovládateľným, začne kosiť hlava nehlava, prestane rozlišovať priateľov od nepriateľov a súboj sa stane neprehľadným. Keď sme ešte pri tých súbojoch je treba podotknúť, že vaši členovia party sa zasekávajú pri múroch v dverách nechajú sa mlátiť a ani nič neoplatia , ak k tomu pridáme ešte, že hru nejde save-ovať počas hry, ale iba počas prechodu z lokácie do lokácie (táto pozícia sa vždy prepíše), dokáže to človeka poriadne naštvať. Súboje sa teda odlišujú od spôsobu klik,klik,klik,klik a kill úplne zo všetkých strán. (aj keď nie stále kladne).
No a teraz vám podám stručný popis všetkých klanov (Brujah nieje jediný)
Assamite (Sabbat) | V tomto klane platí heslo : Nezáleží na kvantite, ale na kvalite |
Brujah (Cammarila) | Rebelská upíria spoločnosť, agresívny anarchistický klan, ktorý okrem boja uznavá aj filozofiu |
Cappodacians (Neutral) | Nekromanceri, žijúci prevažne v Taliansku |
Followers of SET (Neutral) | Následujú boha Seta (egyptský boh vojny), snažia sa skorumpovať ostatných |
Gangrel (Cammarila) | Tento klan má výzor zvieraťa |
Lasombra (Sabbat) | Politickí vodci Sabbatu - ich oborom je manipulácia |
Malkavian (Cammarila) | Obdarení unikátnymi schopnostami |
Nosferatu (Cammarila) | Špióni, žijúci v podzemí |
Ravnos (Neutral) | Potuľní cigáni, kradnú, sú majstrami ilúzie |
Tzimisce (Sabbat) | Zbehlí vo vyvolávaní poddaných nižšej generácie |
Toreador (Cammarila) | Príslušníci tohoto klanu sú zbehlí v umení |
Tremere (Sabbat) | Klan, ktorý využíva Thaumaturgy |
Venture (Cammarila) | Vyššia trieda Cammarily, majú dobrý politický a ekonomický vplyv |
Tak to by o hre samotnej mohlo stačiť a poďme sa vrhnúť na engine, grafiku, zvuky, hrateľnosť ... . Maškarádu majú na svedomí Firma White Wolf so spoluprácou Nihilstic Software a ten výsledok vážne stojí za to. Vampire engine tvorí neopakovateľnú grafiku, umožňuje nakľánať kameru, pohľad z vlastných očí. Môžete si vypnúť hraciu lištu pomocou klávesy F11 a môžete sa vydať napospas strašidelnej atmosfére. Zvuky sú výbornej kvality -vietor hlasy okolo vás, skvelé dialógy a výbornú prispôsobujúcu hudbu. Multiplayer som skúšal, ale nepodarilo sa mi logovanie (je síce pravda, že som sa tomu venoval asi 5 minút). No stručne povedané takúto SUPER 3D RPG HRU som nikde ešte nevidel a myslím, že si svoj obdiv vydobije aj u vás!
Vampire Slayer |
Fredy:
Aneškááááááááááááááááááááááá, Anéééééééééééééššššššška, ANEŠKA. Aneška, milujem, milujem ťa z môjho ceelého srdca, dal by som všetko, len aby som mohol byť pri tebe. Aby som ťa mohol držať za ruku, aby som mohol cítiť ako ti bije srdce a aby som mohol aspoň na chvíľku cítiť a vnímať, že patrím tebe a tebe jedinej. Dal by som môj život za to, aby som zažil toto, aby som mal tú česť byť tvojím otrokom. Nevadilo by mi, keby by to bolo na chvíľku, kľudne by som dal život za to. Som ochotný ťa hľadať aj 900 rokov, Aneška moja. Niekedy, keď sa mi nedá zaspať, tak sa s tebou rozprávam, ale iba v mojej fantázii. Vždy, keď nie si pri mne, tak mi chýbaš, nemôžem na nič iné myslieť, len na teba. A keď si konečne pri mne, tak sa mi rozbúši srdce a ja mám problémy povedať jednu súvislú vetu.
Po asi 800 rokoch (kto to vie presne?? aj tak ich nikto nerátal!)
Achhhhhhhhhhh, kde som to, prečo som tu? Vyzerá to ako môj domov, ale je mi to cudzie a vzdialené, preboha, kde som to? Áááááááá, prečo vôbec žijem?? Veď moje oblečenie je celé rozpadnuté a spráchnivené, normálny človek to nemôže prežiť. Prečo som taký smädný, smädný za niečím živým, za niečím, čo je v každej osobe, dokonca aj v Aneške! Preboha, veď mi tu vonia krv a mne sa zbiehajú sliny. Prebúdza sa vo mne tuho spiaca zrúda, zrúda nenásytná po krvi. Ááááá, už tú zrúdu rozpoznávam, ľudia jej zvyknú hovoriť Upír. Áno, už si spomínam, som upír, som zrúda!!! Nie som màtvy a ani žijúci. Nemám ani dušu, bola mi ukradnutá osobou menom Katarína, to ona ma spravila upírom. Teraz patrím do jej klanu Brúžia, síce sme klan upírov, ktorí nezabíjajú ľudí a aj preto máme vysokú humanitu. Ale keď som smädný, počujem kričať netvora, netvora, ktorý si ide za krvou a nehľadí pri tom na ľudský život.
Prepáčte mi za taký nezvyčajný úvod, ale som sa do tej hry nejak zaľúbil a mal som pocit, že si zaslúži extra úvod. K začiatku recenzie chcem povedať pár slov, nebudem písať presné pojmy, lebo po prečítaní by ste sadli za hru a vedeli, tento sa volá tak, tento spraví toto atď. Naschvál trochu mením mená, že sa podobajú na skutočné, ale nie sú úplne také isté. Chcem, aby každý, čo sadne za tú hru, začal objavovať svet hry Vampire a nie, aby vedel dopredu, čo má robiť. Kvôli tomu naschvál budem písať mená osôb len zriedkavo a to iba tak ako sa čítajú alebo v podobných variantách. Ďalšia z vecí, čo chcem povedať, že neznášam RPGčka a preto nenadržiavam tejto hre. Jednoducho si to zaslúži. Samozrejme, že toto nie je úplne plnokrvné RPGčko, ale keď tak označili napr. Diablo, tak potom toto je na 100 percent RPGčko. Musím sa priznať, že som pred začatím recenzovania niekde čítal recenziu na Vampire.
Dočítal som sa tam zaujímavú vec, Vampire vraj bola najlepšia hra, akú kedy ten človek hral. No, nemôžem zdieľať názor s ním, Vampire nie je prvá hra, kvôli ktorej som sa nevyspal a ani nie je prvá, pri ktorej som si poplakal. Ale uvažujem jej dať 11 bodov z 10. Ja viem, že to nie je možné, ale darmo vám to budem vysvetľovať, keď ste Vampire nehrali. Či jej naozaj dám 11 sa dočítate na konci, takže pozorne čítajte ďalej. Jednodcuho to je sila, keď som strašne nevyspatý, som maximálne zažratý do atmosféry, mám chuť vypiecť to na plné gule (a tí, čo ma poznajú, vedia, že tie repráky, čo požívam raz za čas k hraniu, tak sú slušne hlučné, nie je to ako na diskotéke, ale takú maličkú diskotéku by som mohol robiť). Ale naspäť k veci, mám chuť tú hudbu z Vampire pustiť čo to len dá, ale akonáhle sa pozriem na hodinky, tak si to radšej rozmyslím a dávam si sluchátka. Ako sa pozerám na ten čas, 5:05 (samozrejme, že ráno), mi to zároveň hovorí, že o 50 minút vstávam. Ani mi tak nevadí, že som mal byť vyspatý, ale vadí mi to, že mám ešte iba 50 minút a musím ísť preč. Odbilo 6:00 ja stále dusím, už aj meškám. 6:10 už som sajvol, ale kým pácham očistu (umývanie zubov a spol), mám zapnuté menu vo Vampire a mne hrá na pozadí tá božská hudba. Aj tak už meškám a tak vynechávam raňajky, aj tak sa stále nemôžem len napchávať.
Takže idem do autoškoly a potom do práce. Sranda, autoškolu mám v Alfa a robím v Alfabio ( chuť a zdravie, to je ich slogan. Veď môžem im robiť reklamu, veď to nemáme na Amme zakázané (((((-: ). K veci, ako sa vraciam z práce, už sa zohrievam a dostávam do atmosféry, stále si opakujem "Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška". No, na rozohriatie to stačí, prichádzam domov a pokračujem ďalej. Niekto by povedal, že maniak, to vôbec nie som. Nehrávam sa často, ale keď niečo začnem, tak to za to stojí. A nehanbím sa povedať, že som sa do toho úplne dostal, toto je lepšie ako dobrá rozčítaná kniha alebo ako detektívka v televízii. V knihe sú písmená a keď ich prestanem čítať, tak to počká do zajtra a ani po mne nekričia. V televízii, keď pozerám, tak iba čakám, čo sa stane. Ale keď vo Vampire mi upíri unesú Anešku a ona na mňa kričí, nech ju zachránim, nech s tým niečo urobím. Ja chvíľu nič nerobím a niekto zase "veď ju zachráň". Je to trošku pritihnuté za vlasy, ale ja som to tak videl, lebo som sa do toho tak vcítil, že miestami som ju naozaj miloval, môže sa to zdať sprosté, milovať nejaké pixely, ale ja som tam videl ozajstnú Anešku. To, že som sa podvihol z rozhrania počítača a použil trochu fantázie, teraz tomu vďačím, že to bola najlepšia režba za moje prázdniny, jednoducho zážitok. Čo mám spomienky na hru, nepamätám si to z pohľadu Krištofa, ktorý tam chodil, ale z pohľadu MÒA Krištofa, a ja som tam chodil. Jediná vec, čo mi tam trochu vadila, bola lineárnosť príbehu. Charakterizácia lineárneho príbehu je väčšinou:
Tvorcovia Vampire síce spravili lineárny príbeh, ale tie nedostatky ošetrili, ale znovuhrateľnosť je skoro nulová (skoro). Je tu aj snaha o vetvenie príbehu, ale je to vždy iba taký malý náznak. Keď je rozhovor, dá niekedy možnosť výberu z odpovedí. Napr. "Choď tam a tam". Na výber je, "Áno" a ešte napr. "Nie, a just tam nejdem!!", po vybratí prvej možnosti Krištof tam ide a po odpovedi "Nie" mu povedia "Musíš tam ísť, lebo ak nie, tak..." a na konci tam aj tak Krištof ide. Samozrejme, nie všetky dialógy su takto vyriešené, sú tu aj možnosti ako si hru zjednodušiť. Ostané veci sú veľmi dobre spravené. Napríklad monotónnosť je doladená tým, že sa vždy mení prostredie. Hráč hrá za Krištofa, keď je človek a keď je upír. V minulosti a aj v prítomnosti (sú tam super zbrane, v každom období iné). V štyroch mestách, zároveň sa stále mení kolektív, dokonca budete mať zradcu (nepriateľ sa pripojí do kolektívu) a stane sa, že aj jeden bude začarovaný a zmení sa na nepriateľa. Jednoducho stále sa niečo deje a mne to nedalo dostať sa do znudenia. Akonáhle som si zvykol na niečo, tak sa to zmenilo. A aj čas hriania je celkom slušný. Hraný, čistý čas hrania, záleží to od podmienok, ale priemerne sa pohybuje cez 30 hodín hrania, niekto to stihne za 25, niekto za 40, ale určite je to dlhá hra. Toto neznamená, že si niekto sadne za to a dohrá to za daný čas, čistý čas je čas, keď už vieš, čo kde je a keď všetko prejdeš ihneď na prvý čas. Ak niekto 4 hodiny opakuje 60krát jeden úsek, ktorý trvá 4 minúty, do čistého času sa zarátajú iba 4 minúty. Preto hrubý čas môže byť aj niekoľkokrát väčší. Samozrejme, niekomu to môže ísť tak dobre, že úplne celú hru zvládne za jeden deň, ale cítite sa vy na to ??? (-:
Chcel som prejsť na grafiku a zároveň napísať, že je to to najlepšie na tejto hre, ale ihneď som si uvedomil, že je presne tak dobrá ako zvuky s hudbou, hrateľnosť a atmosféra. Problém u tejto hry je to, že každý element tejto hry je taký dobrý, že by aj samotný dal hre šmrnc. Chcem povedať, keby grafiku Vampire dali hre, ktorá nemá príbeh, zvuky a ani nič iné, tak aj tak by to bola dobrá hra. O grafike nechcem veľa kecať, je to proste bomba, podobá sa to najviac Ultime IX, ale je to rýchlejšie ako Ultima (citeľne rýchlejšie). A je to oveľa krajšie ako Ultima. O Ultime sa povrávalo, že to nepobeží ani na 2GHz kompe s 512MB ram a vyzeralo to zaujímavo, ale ani trochu revolučne. No a Vampire v pohode beží na 300Mhz a aj s ubohým Savage, samozrejme, že ak to človek hrá na 800Mhz a na Geforce, tak môže si dovoliť nastaviť to krajšie. To ale neznamená, že dovtedy to vyzeralo škaredo, vyzaralo to krásne a teraz to vyzerá ešte krajšie. Popíšem iba zopár prvkov, lebo ich je strašne veľa a ja by som aj ostarol, keby som všetky popísal. Svetlá sú silnou stránkou Vampire, ani tak nie svetlá, ako tiene. No, jeden človek môže mať nejeden tieň (kľudne aj štyri), a nie sú to len také bodky, ale do detailu prepracované tiene osoby, na tieni vidno ako dýcha, vidno akú má v ruke zbaň atď. Veľkosť a smer tieňov samozrejme ovplyvňuje vzájomné položenie medzi osobou a zdrojom svetla. Počet tieňov záleží od počtu zdrojov svetla. Niekedy je krásne, keď okolo Krištofa prejde niekto, kto má v ruke fakľu a vidno to krásne na tieni. Alebo keď ide po schodoch a ten tieň sa vrhá na každý schodík. Veľmi pekné je aj to, že niekedy vidno aj také detaily ako sú zuby v ústach. Pekne je vyriešený aj pohyb oblečenia ako je plášť a sukňa. Osobne by som grafický engine Vampire zaradil ako najvyspelejší aký je zatiaľ použitý v hre. Samozrejme, Quake 3 je pekný, ale on je iba vyčačkaný, zbytočné farby, ružová, fialová atď. Všetko má animované (aj textúry a aj mapu (rúry a spol) ). Ale nie je to reálny obraz, je iba pekný. Ale Vampire je preto pekný, lebo sa veľmi podobá skutočnosti. Veď pozrite sa na obrázky a sami usúdite. K výhodam patrí aj pohodlnosť nastavovania. Dá sa tam veľa pomeniť, a to všetko aj počas behu. Pri zmenách, ktoré potrebujú reštart, sa spravia VŠETKY zmeny, na ktoré netreba reštart a že na to, aby sa previedli aj ďalšie zmeny, treba to reštartovať, ale môže sa to hrať ďalej. Nie ako je hra SIN, ktorá len pri zmene jasu reštartuje. Pekné na grafickom engine je aj to, že pri rozhovoroch nie sú videá a ani texty, ale animácia (robená v engine), kde je rozhovor obidvoch, alebo viacerých osôb. Pekné pri tom je, ak kamera prechádza z jednej osoby na druhú a na pozadí sú steny, na ktorých sú maľby. A keď si to všimnete, tak ihneď pustíte slinu na koberec, lebo zabudnete od údivu a očarenia zatvoriť ústa.
Reč je ďalšia zaujímavá stránka hry, hra ja na 2 CD, jedno inštalačné, ktoré vždy nahrá celé a druhé hracie, a to, či sa nahrá, záleží od typu inštalácie. Ale počas hrania stačí už len jedno. No ja som pozoroval, čo sa normálne skopíruje z prvého a našiel som tam reči. Je tam cca 2 hodiny len kecania, a aby to veľa nezaberalo, tak kompresované v MP3 (samozrejme, že v CD kvalite). Rozhovorov je tu pomerne dosť, samozrejme nie toľko ako vo Falloute alebo Baldurs Gate, ale mnohonásobne viac ako v Diable 2. V dialógoch je malý pokus o interakciu, kde máš na výber z dvoch možností, ale veľakrát to znamená ten istý následok. Teda skoro nič sa nezmení, ale niekedy sa dá trošku si pomôcť. Je tam pár úsekov, kedy to pomôže, ale veľakrát sa zmení iba odpobveď a výsledok ku koncu je rovnaký. Pekné je to, že ako sa vyprávajú, je to animované a zároveň sú písané aj titulky. Takže sa dá čítať a aj počúvať a možnože sa dá aj čítať z pier, lebo osoby otvárajú ústa. Veľmi pekná vec je, keď Krištof je v Prahe a vo Viedni (teda minulosť), vtedy sa ľudia rozprávajú s ním takým čudným spôsobom, vyberajú slová do viet, ktoré by sa dnes na tom mieste vôbec nepoužili. Pekné je, keď sa Krištof vypráva s Aneškou, to ako keby boli básničky, ani sa tak krásne vyprávali. Okrem toho aj nárečie je iné, pre nás Slovákov to znie ako nejaký Anglický slang. Keď Krištof bude v prítomnosti, tak už rozhovory budú normálne, ale niektoré postavy si to všimnú a aj mu povedia, že hovorí ako keby prespal svoju dobu (ani neviedia akú pravdu majú).
K ozvučeniu patria vždy tri veci, reč zvuky a hudba. Zvuky v hre sú veľmi dobre vyriešené, moju zvukovku LIFE podporuje až tromi spôsobmi, takže využíva 4 repráky. Jednoducho tých zvukových systémov je tam veľa a verím, že aj vašu dokáže naplno využiť aspoň jeden 4-reprákový systém. Veľmi dobre sú zvuky spojené s grafikou. Zo začiatku hrania som bol ešte skeptický a neveril v kvality tejto hry. A stalo sa mi nasledovné, išiel som po Prahe a zrazu počujem koňa. Zahlásil som kamarátovi, neznášam hry, kde sú púšťané zvuky len tak do pozadia, kopec vecí, čo tam ani v skutočnosti nie je. Ale aj tak som išiel smerom k tomu zvuku a nakoniec som bol šokovaný, lebo naozaj tam jeden kôň bol. A naozaj sa jeho zvuky púšťali podľa smeru pohľadu a položenia Krištofa. Pozor, ja píšem vždy Krištof, ono tých postáv na ovládanie bolo veľa. Maximálne 4 naraz, ale počas hry sa všetci vystriedali, teda niekoľkokrát boli v skupine 4 osoby a boli úplne odlišné od tej predchádzajúcej skupiny (jediný, kto ostáva, je Krištof). Každá z týchto postáv sa dá ovládať, ale nemusí a ja osobne som najviac ovládal Krištofa. Najviac, čo ma zaujali, boli postavy Erik a Pink, oni spravili pár takých zaujímavých skokov v príbehu, veď sa nahajte prekvapiť. Takže keď napíšem niečo o Krištofovi, tak to platí aj na iných. Naspäť ku zvukom, je to pecka, keď vzadu počujem vàzgať dvere a keď sa tam obzriem naozaj tam aj dvere sú (dokonca aj vàzgajú).
Hudba, ihneď som si všimol, že je kompresovaná v MP3, sú to 160Kbitové MP3jky, takže sú vo veľmi dobrej kvalite. Pesničky sú všelijakého typu, od starobylých (pekné veci zboru, sóla trumpiet), cez techno k rapu. Našli ku každému prostrediu vhodnú pesničku. Tie starobylé sú extra pekné, to sa ani slovami nedá popísať, aké sú super. Samzrejme, že v minulosti nepoužili rap, ale iné, jednoducho vedeli, čo robili a spravili to super. Hudba spolu so zvukmi a rečou vytvára takú atmosféru, že si to zaslúži aj extra úsek.
Atmosféra, to je niečo jedinečné, jeden z pekných úsekov je Tower v Londýne, kde počuť reťaze väzňov, plus hudba a ešte k tomu grafika, kde vidno viať závesy, raz od času cez okná prejde svetlo z blesku a osvetlí určitú časť dlážky, keď v miestnosti je viacej okien naraz a blesky na jednej strane udierajú inokedy ako na druhej strane. Ku koncu je to úžasná súhra grafiky s hudbou a zvukmi. K tomu príde hrateľnosť, lebo zrazu zo stropu lezie obrovský pavúk a treba ho čo najskôr eliminovať. Atmosféra krásna, lebo keď som bol v Prahe na Vyšehrade, tam mi krásne spieval zbor, ooo oooóoooo, aaaaaaáaaaá uuúúúúúú. Každé mesto má niekoľko lokácií, o ktorých by sa dalo toľko písať, ale potom by to bol už návod. Každé miesto má svoj chrakter, je tvorený hudbou (typ pesničky, a zvuky na poxadí), grafikou (dážď, hmla, typ osvetlenia, deň, noc), ale aj druhom oponentov (to znamená, že treba zakaždým vymyslieť taktiku, lebo sa nepriatelia od seba odlišujú, na jedného pôsobia iné kúzla ako na iného a zase aj iné kúzli ako druhý nepriateľ, niekedy si treba veľmi dobre premyslieť taktiku, lebo to môže skončiť veľmi zle) a týmto sa dajú namiešať všelijaké kokteily pocitov hráča. Pri tej grafike, je rozdiel ísť pri oblokoch počas dňa a cez noc. Cez deň vidno lúče svetla, ktoré vznikajú prachom, ktorý sa víri vo vzduchu (vidno aj pohyb toho prachu) a v noci iba tmavomodrý nádych skla.
Hrateľnosť je vysoká, aj keď sa môže zdať, že pohľad zvolený v tejto hre po chvíli začne byť únavný a skôr na obtiaž, ale v praxi je to presný opak, hráč si zvykne a začne vidieť výhody tohoto pohľadu, k tomu je možnosť stiahnuť si panel dole a vychutnať to naplno. Táto hra je RPGčko na strane Diabla 2, teda menej kecania a kopec akcie. Diablo je typický zásptupca na tej strane RPGčok. Vampire už je trochu smerom na opačnú stranu, teda ku tým Fallout a Baldurs Gate. Hrateľnosť je taká dobrá, že netreba o nej veľa kecať, jednoducho je to pecka.
Originalita už nie je taká dobrá. Samozrejme použili kopec prvkov, čo sa používa v každom RPGčku, neviem či je to zlé. Či je to férové, strhávať mu body za to, že je to RPGčko. To ako keby som nejakej adventúre stiahol originalitu len preto, lebo sa podobá na adventúru a nie na doomovku. Tá hra patrí do nejakého štýlu a preto má niečo, čo každá hra v tom štýle. Ale aj tak budem prísny a poviem, že originalita je slabšia.
Príbeh nezaradím do originality, lebo ten sa podaril, aj keď je lineárny, nie je monotónny a tu sa autori vyhrali. Vymysleli kopec zaujímavých questov a aj kopec zápletiek. Zápletka hovorím naschvál, lebo keď poviem quest, tak sa myslí niečo dopredu vymyslené. Ale pri hraní tohto sa hráč skvelo zabáva a zrazu sa niečo stane a všetko sa prevráti hore nohami. Aj keď aj to je pripravené a narafičené, pri prvom hraní taký dojem z toho nie je.
Technické prevedenie, porovnal by som ho s Diablom, ale zároveň by som povedal, čo má odlišné. Väčšinou je to lepšie vyriešené ako v Diable. Napr. kúzla, každá postava má svoje typické kúzla a veľa majú aj spoločných, kúzla sa delia do disciplín a v každej disciplíne sú kúzla podobného charakteru. Počas hrania sa dá nájsť veľa knižiek, ktoré obohatia postavu o novú disciplínu a ku koncu hrania hry ich postava može mať veľmi veľa. Každá disciplína má niekoľko kúziel niekedy je to aj cca 10. A každé sa dá zvyšovať len po určitý level, zlepšuje sa účinnosť ako číselná (damage atď...), tak aj časová (dåžka trvania), ale aj spotreba many. No vo Vampire je mana krv, získať sa dá vycucaním, buď z nepriateľa alebo človeka, dokonca aj od upíra. Dá sa aj odčarovať, spôsobov je pomerne dosť a takto treba nájsť to najefektívnejšie riešenie. Krv môže byť aj z fľaštičky alebo infúzie. Sú tu aj špeciálne zdroje krvi ako je perla krvi, alebo kameň krvi, ktoré pridávaju dosť veľa, ale je aj problém ich získať. Treba si dať aj pozor, lebo získať sa môže priotrávená krv a vtedy upír umiera (ak sa niečo nevymyslí, napr. liečba). Na liečenie je kúzlo. Od Diabla sa odlišuje aj tým, že hráč zvyknutý hrať všetko na jedno kopyto je šokovaný, čo kde je, teda napríklad identifikovanie, chvíľu mi trvalo, kým som prišiel ako niečo identifikovať. Neprezradím ako, ale aspoň poradím, aby ste nehľadali nejakú osobu, ku ktorej prídete, pokecáte si a ona vám za peniaze identifikuje veci. Zaujímavo je to vyriešené aj s teleportom, ale aj so Sajvovaním v Diable, nebol LOAD a zase tu je problém nájsť SAVE. Hra sajvuje automaticky a dá sa aj pri hrobke (miesto odpočinku), je tam väčšinou položený krížik, alebo niečo podobné, kto bude hľadať, aj nájde. Pri hrobke sa dajú aj vymieňať experience body za vlastnosti postavy, toto je veľmi dobre spravené, lebo v Diable to bolo spravené dosť na k...t. Tu je to úplne super. Povedzme, že 10 bodov je za jednu potvoru, po 100 potvorách je to 1000 bodov. A teraz, keby si išiel ľahnúť (výhoda je aj to, že výmena experiencie body za vlastnosti sa môže uskutočniť hocikedy), tak má k dispozícii kopec kúziel a aj vlastností. A už je len na hráčovi, či si vyberie 10 kúziel, ale na prvom leveli, alebo 1 kúzlo na leveli 4. Alebo žiadne kúzla a povedzme o 5 bodov viac na vzhľade. Postava má veľa vlastností, napríklad vzhľad, ten sa dá zlepšiť buď prirodzenou vlastnosťou, teda charakterom, alebo pomôckami (náhrdelník, prsteň, atď ...). Túto vlastnosť treba na to, aby sa dali kúzliť určité kúzla, teda kúzlo má podmienku, že potrebuje určité minimum nejakej vlastnosti na kúzlo. Dokonca sa môže stať, že má určené maximum. Napríklad zbraň EVIL AXE má učité maximum humanity. Teda anjelik v žiadnom prípade nemôže zobrať do ruky evil axe. Humanita ja zaujímavá vlastnosť, ktorá sa musí držať vysoko (teda bolo by dobre ju držať vysoko, ale rozhoduje hráč), Krištof patrí do určitého klanu upírov, ktorý si držia vysokú humanitu. Keď humanita je 0, tak sa hrdina zmení na zver, teda prestane sa ovládať a začne sa riadiť iba pudmi upíra (skúste uhádnuť, na čo môže myslieť, "krrrrrrv"). Ďalšia zaujímavá vlastnosť je možnosť zmanipulovať pri nákupe, potom je výhodné nechať obchodovať len niektorú postavu a potom to dať tej, pre ktorú je to určené. Dobre je teda natrénovať to na jednej postave a potom kupovať-predávať len cez ňu. Ďalšie zlepšenie oproti Diablu sú aj veci v opasku, v Diable bol opasok, ktorý môže mať viacej riadkov, teda keď do prvého sa dalo liečenie a hráč zozbieral fľaštičky, tak sa mu zaplnili aj ďalšie riadky, ale keď v jednom momente potreboval 30 liečení, a aj ich mal, ale len 3 v opasku, tak mal smolu, po minutí sa mu z inventára nedoplnili. Vo Vampire je iba jeden riadok, ale po použití sa ihneď doplní z inventára. Teda keď sa použije liečenie, tak rýchlo vyhľadá ďalšie liečenie tak, aby ho mohlo dať na to isté miesto ako bolo predchádzajúce. Geniálne riešenie. Dobre je vymyslené aj ovládanie kúziel, dá sa z tej kopy kúziel navoliť 8 najviac používaných kúziel, aby boli po ruke, ale dá sa aj viac. Napríklad pod H je liečenie, tak sa nemusí dávať medzi 8 predvolených a už je po ruke 9 kúziel. V skutočnosti liečenie nie je jediné, čo sa dá z klávesnice ovládať, takto sa pomocou myšky a klávesnice veľmi ľahko porobia všelijake fatality. Inteligencia protivníkov je tiež premyslená. Hráč môže naraz ovládať iba jednu postavu, a ako ovlypniť konanie druhých? Dá sa mi zapnúť tak niečo ako čakaj, nasleduj, ale sú tam aj zaujímavejšie rozkazy ako je používaj len liečenie (teda šetrí krv, ale stále sa snaží ostať na žive) a sú tam aj povolenia špeciálnych kúziel, keď majú síce odber krvi vysoký, ale zato skôr zničia nepriateľov (odporúča sa to vtedy, keď ide do tuhého), týchto povolení a zakázaní je viacej a ich kombinovaním sa dajú porobiť všelijaké zaujímavé veci.
Ku koncu sa chcem ospravedlniť, že som napísal k takej krásnej hre tak málo, ale na druhej strane som vám nechcel všetko prezradiť, aby bol kopec vecí, ktoré vás prekvapia (ako tú hru super vyriešili) .
Fredy |
CENSORED:
NENÁVIDÍM, keď niekto píše pesníčky namiesto pesničky. Opakujem, NENÁVIDÍM!!!!!!! :-(((
Teraz k hre. FREDY vážne nekecá, ten Vampire je ozaj taký ako ho opisuje. Raz som prechádzal úseky, kde už bol, takže žiadne boje a kochal som sa prostredím (a púšťal som sliny na koberec:) Najviac ma zaujali nejaké kobky. Pôsobilo to strašidelne. Zistil som to podľa pocitu neistoty, ktorý sa ma zmocňoval. Fakle vrhajú chabé svetlo, každý nečakaný obrys či tieň púta vašu pozornosť. Sem-tam sa okolo povaľujú màtvolky zombíkov, niekde visia reťaze, zo zeme trčia pahýle konárov. Zem šuchce pod nohami a ak sa ešte "obzeráte" kamerou okolo, ste schopní zabudnúť na to, že je to len hra. Fredy to ale dlho nevydržal a chytil sa hrať, tak som mu pomohol prejsť jeden úsek. Prešiel by ho samozrejme aj bezomňa, lenže bol to ozaj fajnový úsek, kde sme nespojili svoje sily nadarmo. Teraz, keď toto píšem po recenzii, cítim sa nepovolaný napísať čo len čiarku o tom, aby som sa náhodou voči Vampire neprehrešil. Proste mám pocit, že o tom viem prd. Nezažil som síce najväčšie pecky tejto hry, ale aj tak sa klaniam jej kvalitám.
Vampire Slayer
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|