29.11.2000 00:09, Trimmm, Komentárov: 0

Tzar

Mám pocit, že touto svojou recenziou šliapnem do osieho hniezda. Nebudem to dlho odkladať, poviem hneď na rovinu, čo ma trápi. Viem, že takmer každá hra si nájde svojich fanúšikov a priaznivcov, ale to, čo sa deje okolo hry Tzar - Bremeno koruny ma udivuje. Level dal tejto hre 8/10, na internete vznikajú neoficiálne stránky priaznivcov tejto hry ...

Tzar

Výrobca Sofia
Distribútor JRC
Procesor P-200
Pamať 32 MB
HDD 350 MB
Systém WIN 9x
Akcelerátor Nie
Multi play Áno
Typ Hry RTS

Tzar - bremeno koruny je priemerná hra

65%

Kupujte tu:



PC, PSX, DVD ...

Mám pocit, že touto svojou recenziou šliapnem do osieho hniezda. Nebudem to dlho odkladať, poviem hneď na rovinu, čo ma trápi. Viem, že takmer každá hra si nájde svojich fanúšikov a priaznivcov, ale to, čo sa deje okolo hry Tzar - Bremeno koruny ma udivuje. Level dal tejto hre 8/10, na internete vznikajú neoficiálne stránky priaznivcov tejto hry. Vôbec, absolútne vôbec nechápem, prečo sa to deje. Túto hru považujem za veľký pozliepanec všemožných hier, ktorá by v tejto svojej podobe urobila dieru do sveta tak zhruba pred tromi rokmi. A je to zo mňa vonku, uff. Je na čase, aby som svoje tvrdenie zdôvodnil.

Spočiatku hráča prekvapí (?) "mohutný" príbeh, ktorý sa tiahne celou kampaňou. Zlo zvíťazilo nad vojskami kráľa Roana a ovládlo tak celú krajinu Keana. Starý kráľ je màtvy, avšak svojho syna Sartora už ako malého chlapca poslal do malej dedinky aby u svojho "strýka" vyrástol. Toľko úvod. Hra začína v okamihu, keď sluhovia zla objavia jeho skrýšu a zabijú jeho pestúna, samotného Sartora chytia a vedú k svojmu vládcovi. Na scénu prichádza čarodejník, ktorý Sartora zachráni a sprevádza ho celým ďalším putovaním s cieľom zvrhnúť Zlo.

Jedná sa o realtime stratégiu s prvkami adventúry a RPG. Realtime stratégia sa prejavuje nutnosťou stavať, ťažiť, vyvýjať sa a bojovať proti protivníkovi v reálnom čase. Adventúra sa v tejto hre prejavuje relatívne častými prestávkami v hre, kedy sa na obrazovke monitora objavia písané texty (to akože rozhovory medzi postavami), ktoré sa nedajú vypnúť a je nutné ich trpezlivo odklikať.

Je fakt, že občas sa hráč dozvie nejakú užitočnú informáciu, ale väčšinou sú tieto informácie úplne zbytočné a slúžia len na "akože" posunutie deja. Prvky RPG predstavujú možnosti nachádzať na mape rôzne predmety, ktoré môže hrdina preskúmať a získať napríklad nové kúzla, brnenia, štíty, či zvyšovanie schopností postáv a bojovníkov napríklad tréningom v streľbe z luku....

Keď som zazrel grafiku, prvé čo ma napadlo pri pohľade na postavičky a domčeky: "To je celkom ako Settlersovia!" Skutočne, neuveriteľne príbuzná grafika. Milá, krásna, postavičky sú krásne animované, robotníci si napríklad utierajú spotené čelo, ale nepripadajú mi originálne.

Spôsob vývoja postupnosti stavieb je ako keby z oka vypadol hre Age of Empires, aj keď sa mi zdá menej logický a prehľadný. Tak ako je to zvykom u ostatných hier podobného zamerania, k stavbe nových typov budov či vymysleniu novej technológie je nutný určitý počet surovín. Preto robotníci ťažia drevo, kamene, zlato a pestujú potravu a vojaci ich obraňujú a útočia na nepriateľa.

V prípade, že hráč nechce hrať kampaň, môže si zvoliť aj iný typ hry - napr. hrať už pripravené mapy, či náhodnú mapu vygenerovanú počítačom, pričom hráč si určuje množstvo parametrov, vrátane rasy za ktorú chce hrať, veľkosť mapy, typ výhry, populačný limit.... (nepripomína vám to niečo???), alebo ak má možnosť si môže zahrať multiplayer či v editore si vyrobiť vlastnú mapu alebo pomerne zložito vytvoriť celú kampaň. Spomenul som národy, v hre si hráč môže vybrať až tri: Európanov, Aziatov a Arabov. Typy budov môžu stavať úplne rovnaké, ale líšia sa grafickým spracovaním.

Už som sa s tým niekedy v nejakej hre stretol a mám pocit, že to nebolo nejako kladne ohodnotené. A síce mám na mysli striedanie dňa a noci. V tejto hre je noc veľmi nepríjemná a bola to prvá vec, ktorá mi začala vadiť. Vtedy hráč nevidí na obrazovke takmer nič, len tmu a mierne osvetlené okolie okolo postáv. Darmo som zaťažil monitor a zvýšil jas i kontrast na maximum. Nevidel som takmer nič! Hrozne ma to rozčuľovalo. Zmeny počasia mi zase vôbec nevadili a bolo mi jedno či je pekne alebo prší. Ale tá tma....navyše podľa mňa, keď už striedanie dňa a noci, tak teda nech napríklad v noci robotníci spia a nemakajú tak ako cez deň. Kde je tu logika? Načo potom rozlišovať, keď sa to na hre nejako zásadne neprejaví?

Čo ma trochu potešilo, bola možnosť postaviť vojenskú budovu, do ktorej som mohol uložiť ranených vojakov a oni sa pomaly v nej uzdravili. Nepríjemný však je spôsob zobrazovania zdravia jednotlivých postavičiek. Nie tak, ako je našinec zvyknutý, a síce, že nad každou postavou je pruh zobrazujúci jej zdravie (to považujem dnes už za nutnosť, veď preboha s tým prišla už Dune2 a to je veru nejaký veterán). Nie, v tejto hre sa zdravie vojaka či robotníka alebo hrdinu zobrazuje mimo hlavnú hernú oblasť, kdesi nepríjemne schované na spodnom ovládacom paneli. Navyše, keď si hráč vysvieti a označí viac postáv naraz, vidí ich priemerné zdravie. Je to veľmi nepríjemná vec, lebo keď som chcel poslať zo zväzku bojovníkov na vyliečenie tých zranených, musel som kliknúť na každého jedného a potom presunúť pohľad mimo mapu a skontrolovať ako na tom je a ak bolo treba, poslať ho liečiť sa. Neuveriteľný amatérizmus. Navyše, rozmaznaný hrou Age of... som bol veľmi nespokojný s tým, že jednotky nie celkom ideálne dokázali hľadať cestu cez neznáme územie a bolo ich neustále nutné kontrolovať aby sa náhodou nestalo, že sa zaseknú pred nejakým padnutým stromom či priepasťou a neboli schopní pokračovať. A ani nevedia vytvárať formácie...

V hre vystupujú kňazi, ktorí dokážu aj na diaľku liečiť vojakov a to aj bez toho, aby sme ich o to požiadali (pozitívny prvok!) a mágovia, ktorí sú schopní zoslať dosť veľa rôznych kúziel. Ku kúzlam môžu prísť dvomi spôsobmi: buď ich vyvinieme v mágovej veži (neubránim sa prirovnaniu s hrou Warcraft, skutočne som mal pocit deja-vu), alebo ich získame objavením kúzelného artefaktu na mape (neveriacky krútim hlavou, žeby mi to pripomínalo Heroes of Might and Magic????).

Tzar ma ale aj príjemne prekvapil. Napríklad tým, že je kompletne v češtine. A to tak kompletne, že som dlho uvažoval, či to nie je produkt českých herných vývojárov, ale nie, je to dielo bulharských programátorov zo Sofie.

A ešte ma prekvapil... vlastne už ničím. Rozmýšľam, čo dobré by som ešte napísal, ale bolo by to asi nasilu a nie úprimné. Veľa by som mohol ešte hru kritizovať alebo popisovať, ale radšej to zhrniem: Tzar - bremeno koruny je priemerná hra, zlepená z rôznych typov hier a s prevzatím takmer všetkých prvkov z iných úspešných hier, jedná sa o akýsi koktajl avšak, ako by povedal Jan Werich v postave z filmu Soľ nad zlato: koktajl "...nevalné chuti...". .


Zdroj: gamesweb

Trimmm
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 10 / 10
(Hodnotení: 2)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012