18.12.2000 00:09, Vampire Slayer, Komentárov: 0

FIFA 2001

V tomto časovom období sa už tradične objavuje EA-jský futbal menom FIFA tentokrát s číslom 2001. Ako sme už všetci zvyknutí z minulých dielov - vždy netrpezlivo čakáme a potom, keď to príde povieme si, je to dobré, no je tam aj dosť nedostatkov a snáď ich v ďalšom diele dajú doporiadku a zase len čakáme. No, či je to tak aj s fifou 2001 vám má povedať táto recenzia, ale ako už asi tušíte je to stále „to isté ...

FIFA 2001

Výrobca EA Sports
Distribútor EA
Procesor P-233
Pamať 32 MB
HDD 350 MB
Systém WIN 9x
Akcelerátor Áno
Multi play Áno
Typ Hry Sport

AK zažmúrime oči, pridáme patche, POTOM BUDE FIFA 2k1 skvelým dielom. (ale je tu to AK)

80%

Kupujte tu:

PC, PSX, DVD ...

V tomto časovom období sa už tradične objavuje EA-jský futbal menom FIFA tentokrát s číslom 2001. Ako sme už všetci zvyknutí z minulých dielov - vždy netrpezlivo čakáme a potom, keď to príde povieme si, je to dobré, no je tam aj dosť nedostatkov a snáď ich v ďalšom diele dajú doporiadku a zase len čakáme. No, či je to tak aj s fifou 2001 vám má povedať táto recenzia, ale ako už asi tušíte je to stále „to isté.”

Samozrejme nehovorím (božechráň, ak to tak niekto pochopil), že všetky fify sú si rovné, to som vôbec nemal na mysli, no nechajme to tak a radšej sa pusťme do hry.

Intro ma moc neoslnilo, chlapci z EA by mohli aspoň raz vyskúšať dať namiesto kreslených normálne akcie, ale toho sa asi nedožijem. Obsahuje zostrihy zákrokov brankárov, faulov, hlavičkové súboje, rozhorčenie hráčov, keď im čierno-bielo pruhovaný „človek” nasolí kartu a podobne - toto všetko podmiešané popshitom od Mobyho.

Po intre sa hra presúva do Menu. Ďalšie sklamanie. Neobsahuje nič nové (Single, Tournament, Custom ...). Tréning ako by z oka vypadol predošlej fife a oproti EURO 2000 zaostáva na plnej čiare. Výber líg sa zväčšil, pribudli nové ako napríklad Kórejská, Rakúska... , no ako som si mohol myslieť na Slovensko im ako vždy nezostal čas.

Konečne sa dostávame aj k tým kladom. Prvé príjemné prekvapenie sa objavilo hneď po „narukovaní” na ihrisko. Ako som zbadal to veličajzné hracie pole, hneď mi prešla nechuť spôsobená introm a menu. Konečne sa v hre objavili „krepáci s vlajkami” (postranní rozhodcovia), ale aj „normálni” ľudia v hľadisku mávajúci vlajkami (niektoré nie sú s pravými farbami klubu prípadne štátu - keď si zahrajete za Slovákov uvidíte o čom hovorím), lavičky s trénerom a rozcvičujúcimi sa náhradníkmi, ktorí aj tak nikdy nedostanú šancu, usporiadateľov, ktorým sa situácia vymyká z rúk a kameramenov neustále sledujúcich loptu. Rozhodcovia - preboha. Niekedy je umenie zobrať protihráčovi loptu, stláča sa dddddd a nič, nuž zostane ho iba kicknúť a to ten pako vždy píska, ale keď to spravia oni tak nič, ja sa ho len dotknem a môžem (resp. musím) ísť premýšlať o svojom čine do spàch. Na „amatéroch” sa môžete vybrať na protihráča a on si nedá ani tú námahu zobrať vám loptu. Po prepnutí na profesional to bolo tiež v pohode dala sa im zobrať lopta, síce som prehrával hlavičkové súboje a dať poriadnu nahrávku bolo niekedy obtiažne a keď sa do toho ešte zamiešal rozhodca, zmenšila sa šanca dostať sa do ich „vápna”, aj napriek tomu som dohromady vyhral každý zápas. Po dlhšom hraní na profesional som to prepol na world class a skoro ma šlahlo, aké to bolo ľahké v porovnaní s fifou 2000.

Po vyhratí ligy, alebo nejakého pohára sa hráči rozbehnú k svojej šestnástke a začnú sa na seba hádzať, potom sa im zrazu objaví v rukách pohár, ktorý im asi najpravdepodobnejšie spadol z neba, začnú s ním pobehovať po ihrisku, a tancujú ako keby práve dopili 5 pohár piva, dobehnú do stredu ihriska sadnú si na zem, prípadne niektorí ostanú stáť spravia „vyletí vtáčik” a koniec.

Pohyby hráčov sú výrazne lepšie, veď im pri tom pomáhali také esá ako Edgar Davids, Nicolas Anelka a to už je čo povedať(iba jednu vec by som tomu mohol vytknúť a to to, že keď vypálite z polky letí lopta akoby ste ju vystrelili z päťky), bohužiaľ stále sa mi to zdá akési pomalé (toto si nechám na odstavec venovaný hrateľnosti). Zákroky brankárov sa rapídne zvýšili smerom na hor - krásne vyboxovanie lopty, reálne hádzanie a všetko to, čo k brankárskej profesií patrí.

Tipy, ktoré vám skoro každý krát výjdu - môžete hodiť centra pred bránu nejaký váš hráč tam hodí nožničky a máme gól (túto situáciu som moc nevyužíval, ale pár krát sa mi stalo, že počítač spravil aj viac takýchto akcií hneď za sebou a to je riadna kravina). Následujúca akcia sa uplatňuje na slabších obtiažnostiach. Tí, ktorí neradi prehrávajú a spravili by preto aj to, že by mali dať všetky góly tou istou akciou tu mám ďaľší typ - keď z niektorej strany nacentrujete pred bránu a je tam váš hráč, držíte klávesu pre hlavičky, brankárovi sa to nebude páčiť a bude sa snažiť loptu vyboxovať, nechtiac sa zrazí s vaším hráčom, loptu síce vyboxuje, ale tá letí niekde k šestnástke, kde by mal byť váš hráč a ak držíte „strelu” dlhšie hráč dá hlavičku do prázdnej, lebo brankár leží bezmocne na zemi.

Komentáre zostávajú na identickej kvalitnej úrovni, ako je už zvykom stará sa o ne známa britská dvojka John Motson a Mark Lawrenson. Okem týchto dvoch môžete začuť aj hlasy z ihriska, najväčšia zábava je po góle, alebo keď niekomu pruhovaný žobrák naparí kartičku tak to vyzerá ako to povedal môj kamoš „ Jéj zase si tam nejakých cigánov pozvali narozprávať svoje domáce hádky.”

Kamery - myslel som, že ich tam dajú viac, ale čo už musíme sa spokojiť zo štyrmi kamerami a to Tele, Tower, End to End a Action z ktorých sa mi zdá najlepšia tá, ktorá prezentuje pohľad z veže (tower) - v nej máte aspoň aký taký prehľad, čo sa okolo vás deje, o ostatných kamerách sa to bohužiaľ povedať nedá.

Nákupy hráčov. Juj to je pekná vec nakúpiť Rivalda, Kluiverta, Zidana, Beckhama a podobne, za peniaze, ktoré získate vykopnutím neznámych kriplov a tím, s ktorým obchodujete nebude robiť žiadne namietky - hráč má svoju cenu a ak ju máte, tak ho máte. Na deviatu fifu trocha slabé.

Grafika. To je najkladnejší bod článku (myslím, že po dohratí pár desiatok zápasov mi väčšina z vás dá za pravdu). Ako vždy to je o špetku lepšie, no dnes to je viac ako špetka, konečne sa už dajú rozlíšiť známe ksichty. Neviem, či EA má nejaké výhrady voči Francúzsku, takto súdim, lebo ak zbadáte Zidana a spol. ... Pohyby sú graficky spravené o dosť lepšie ako v jej predchodcoch. Vlasy sú rozpustené, ale aj v copoch, kopačky konečne vyzerajú ako kopačky, k zahodeniu nie sú ani rozsiahle reklamné tabule a na dresoch tímov sa poprvý krát objavujú originálne reklamy - dresy sú značkové (Adidas, Kappa ... ) V tomto bode nič nevytýkam aj keby som mohol, ale nechcem všetky odstavce kritizovať, keď ste čítali moje predošlé články viete, že vždy oveľa radšej chválim ako haním, no v tomto prípade si nemôžem pomôcť EA majú možnosť spraviť hru o dosť lepšiu ako je finálne dielo, ale asi si vždy povedia „veď nikto iný futbal nerobí, a peniaze dostaneme tak, či tak a preto sa nemusíme priveľmi snažiť.”

Zvuky. Myslím, že sú na takej istej úrovni (až na nejaké výnimky) ako vo fife 2000 - čiže výborné. Keď vypnete komentátorov, možete lepšie začuť,nadšenie alebo naopak sklamanie ľudí na tribúne a výkriky hráčov na ihrisku, ktoré nadobúdajú najväčšiu šťavu, keď sa začne výmena názorov s rozhodcom (ale to som myslím už spomínal).

Hrateľnosť. Ako som už vyššie spomenul hra sa mi zdá byť pomalšia. Škoda, že EA nespravili výnimku a nedali možnosť prekonfigurovania ovládania, je pravda, že táto kombinácia je dobrá, ale kebyže ... . Celkovo mi obtiažnosť pripadá stredná (za dva dni v pohode vyhráte anglickú ligu na profesionáloch).

Moje neblahé predtuchy o hre sa bohužiaľ vyplnili. Presne takto som si to predstavoval - EA spravili inú úvodnú hudbu, pridali pár nových líg, zlepšili grafiku - aby sa nemohlo povedať, že to je to isté. Je to pravda nie to isté, ale veľa tomu nechýbalo. 2001 vyzerá pekne, ale po viacerých zápasoch zistíte, že za tie peniaze nestojí. Musíme dúfať, že nabudúci rok to konečne tím EA-ákom niekto povie, že majú nato aby hra bola excelentná a nech aj finálny produkt podľa toho vyzerá. Uvidíme ... (a zase len čakáme viz. úvod).

Vampire Slayer