13.06.2000 00:09, WIN, Komentárov: 0

Diablo 2

Famózny nástup hry, ktorá na trhu dlho chýbala bol víchricou ktorá strhla aj najzatrpknutejších odporcov RPG. I keď pravdupovediac Diablo nie je RPG v pravom slova zmysle. Je to akčná sekačka s náchylnosťou k vylepšovaniu svojich niekoľko málo vlastností, ...

The Calling

DIablo II

Výrobca Blizzard North
Distribútor Blizzard
Typ RPG

Beta test

Prešli už 4 roky od doby, keď sme o takomto čase hrali neuveriteľnú bombu Diablo od firmičky Blizzard North.

Famózny nástup hry, ktorá na trhu dlho chýbala bol víchricou ktorá strhla aj najzatrpknutejších odporcov RPG. I keď pravdupovediac Diablo nie je RPG v pravom slova zmysle. Je to akčná sekačka s náchylnosťou k vylepšovaniu svojich niekoľko málo vlastností, hra plná questov rozličných príšer, kúziel rôznych stupňov a zbraní.

Na Diablo dva sme čakali už hodne dlhú dobu. Minulé leto malo Diablo II na 99% výjsť, nestalo sa tak. Leto sa zmenilo na Vianoce a Vianoce na prvý polrok roka 2000, len dúfam, že sa to neposunie o ďalší rok.

Medzi časom sa na trhu objavili hry plné odhodlania Diablo II zosmiešniť svojím nástupom. Bohužiaľ ani jedna z nich nedosiahla slávu Diabla. Či už to bol 3D izometrický Dark Stone, alebo NOX , ktorý nás tak povediac sklamal, ikeď je to stále vynikajúca hra. Jedinou výnimkou bol ultra kombistický akčný Revenant, ktorý Diablo prekonal, ale vo svojej podstate je to už trochu iný typ hry a preto by sme ho s Diablo nemali porovnávať.

A čo teda veľký svet pekla pre nás po niekoľkých márnych očakávaniach pripravil ? V prvom rade je to nový príbeh, veľa neprespaných nocí, tuhú atmosféru a hlavne zábavu.

Asi jedinou kontroverznou vecou na Diable bola jeho dĺžka, mali sme hrdinu a pred ním 17 levelov, ktoré nebolo problém dohrať za niekoľko desiatok hodín. Ale to čo robilo Diablo také dlho udržiavané bola jeho schopnosť vygenerovania levelov. Vždy keď ste začali hrať novú hru, hrali ste vždy v podstate novú hru. A tak ak ste Diablo dohrali, mohli ste s už svojho vycvičeného bojovníka ďalej trénovať hrou od znova v iných zostaveniach levelov. Pričom ste vždy nachádzali iné artefakty a zbrane. Druhou vecou, ktorá sa Diablu vyčítala boli pocity klaustrofóbie, keď ste z podzemia akurát stále klesali nižšie a nižšie v uzavretých miestnostiach až do pekla.

Oba spomínané problémy Diablo dva hravo poriešilo. Príbeh je rozložený na 4 rozdielne kapitoly v iných kútoch sveta ako je púšť, pláne, močiare a podobne. Teda sa bude hra odohrávať na rozsiahlych voľných priestranstvách, kde sme tam natrafíte aj na nejakú jaskyňu, ale iba ako súčasť krajinky. Pod rozdelením na krajiny sa chápe, že každá časť je na jednom CD, a máme tu 4 Cdčka, kde sa údajne jedna časť má rovnať dĺžke pôvodného diabla. Myslím, že tentoraz hranie od znova bude stáť zato, keď budete natrafovať vždy na iné dedinky a nie ako v Diable jedničke, kde ste sa stále museli vracať do dedinky Tristan, kde bolo boli len 7 obyvatelia, z toho 4 ktorý pre vás aj niečo mohli spraviť ( v tomto dieli sa bohu6ia Tristan nevyzerá tak ako má).

Možno vás zarazí , že Diablo je v rozlíšení „len“ 640x480, ktoré v dnešných 3D akciách patria k spodine, v Red Alerte možno ani tak nie, ale k Diablu sa jednoznačne to NOXovské nehodí, ešte keď spomenieme vysokú detailnosť a špeciálne efekty pri použití nepovinného akcelerátora, tak niet o čom diskutovať.

Prvou kardinálnou zmenou už v hre samotnej je , že v Diable II máte namiesto pôvodným 3 postavám „ Bojovník, Zlodejka a Mág hneď 5 rozdielnych postáv „ Barbar, Paladin, Amazonka, Čarodejníčka a Nekromancer. Pričom, každá z postáv sa od seba líši ako aj výzorom, tak aj vlastnosťami a tak isto nestane sa ako v prvom dieli, kde ste z mága dokázali vybudovať výborného bojovníka a opačne. Spomínané iné vlastnosti predstavujú charakteristické kúzla, ktoré sú vlastne každej postave. Napríklad taký Paladin má kúzlo , ktoré mu dáva ochrannú auru, pripadne auru, ktorá zraní príšeru 5 násobkom toho, čo spravil on vám. Nekromancer dokáže oživovať mŕtvych nepriateľov aby za neho konali špinavú prácu. AJ napríklad taký Barbar, čo nevie nič o mágii, má určité špeciálne vlastnosti , napríklad War Cry, na ktorý potrebuje zbierať určitú vnútornú silu. Ďalším prekvapením, keďže napríklad Amazonka nebude mať nekonečný počet šípov , ako to bolo u zlodejky, ale môže si ich vyčarovať. Do uvedených vlastností sa budú dať investovať špeciálne body, teda pri dosiahnutí ďalšej úrovne dostanete tradičných päť bodov + špeciálny bod na vlastnosti. Jednou vlastnosťou ktorá určite pribudne všetkým je beh. A Tak sa budú môcť diať udalosti ako zbabelý útek z boja alebo rýchlejšie prechádzanie dlhých levelov. Keď sme už pri tom, nič nie je zadarmo, a preto do diabla pribudla tretia položka popri mane a životoch a to potrebná stamina, teda výdrž, z ktorej sa počas behu uberá. Ale aj napríklad aj v takej mane sa zaznamenal pokrok, teda sa časom obnovuje a nie len s pomocou flakóniek.

Ďalšou uvádzanou novinkou je akési najmutie spolubojovníkov do družiny, wow, a aby toho nebolo málo pribudlo aj upgradovanie predmetov, do ktorých môžete vkladať kúzelné kamene, ktoré im dajú špeciálne vlastnosti.

Treťou Diablovskou skoro nevýhodou bolo devastovanie našej myšky, totiž aby ste prežili ste museli neustále mlátiť do ľavého tlačítka na myške a po dohraní Diabla kúpiť novú. Preto v Diable dva došlo aj k tejto zmene, tento krát vám postačí iba držanie tlačítka, ba čo viac , môžete si nastaviť rôzne iné akcie až na 3 tlačítka na myši, napríklad útok na viacerých nepriateľov naraz a to už stojí za to.

To , bez čoho by sa ani jeden dobrodruh pobehujúci po tak nebezpečnom svete nemal zabudnúť doma je inventár, kam si ukladá všetky svoje trofeje, zbrane, prstene, akcie národnej banky, vkladné knižky a občiansky preukaz ... no dobre, to som trochu prehnal. Hlavne , že si má kam tie predmety strkať. Tu bolo doriešených tiež niekoľko zbytočností. V prvom rade vás v Diable ku koncu hry, keď ste pripravovali akurát na kúpu toho najlepšieho brnenia, zaťažovali zlata, ktoré vám po 5000 kusových kôpka zaberali väčšinu inventára, tentoraz našťastie k ničomu podobnému nedojde, lebo peniaze sú už mimo inventára. Obdobný problém robili aj magické zvitky, tentoraz si dokonca môžete kúpiť akýsi tome, teda archív, kde zakladáte zvitky a tak vám nebudú zaberať viac ako dve políčka, ktoré zaberá tome. Ale keby predsa len nastali nejaké problémy s predmetmi, bola v meste vytvorená akási súkromná truhla ( firma Truhla s.r.o. prenajíma svoje schránky…) , kde si môžete ukladať svoje veci, tak sa vám stane, že vás napríklad pri multiplayeri po zabití nemusia pripraviť o všetko. A Single aspoň nemusíte všetko predávať ale radšej si ponechať do zásoby, veď čo keby predsa len …

A ešte je tu tretia zmena, a to je opasok, teda veci v inventári, ktoré si dávate do dolnej lišty, tak aby ste ich mohli v boji v zlomku sekundy použiť a nemuseli otvárať zbytočne inventár. Opasok nám tentoraz sám doplňuje svoje stavy doplnením nejakej veci z inventára, ak náhodou niečo použijete a so svojou kapacitou až 16 miest je fakt úžasný.

No uvidíme ako to všetko nakoniec dopadne, ale zo zatiaľ testovanej betaverzie, kde sme mali k dispozícii polovicu prvého Cdčka, bolo jasné, že to bude bomba, otázne je len jedno či dostane hodnotenie 100, 99, 98, 9?, 96, 95 alebo menej.



#aut#

WIN
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Vychádza na platformy:
Žáner:
Dátum vydania:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 10 / 10
(Hodnotení: 1)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012