20.03.2001 00:08, Cobra, Komentárov: 0
Star Trek: Armada

Star Trek: Armada

Wow, zaplesalo moje hráčske srdce keď som zbadal najnovší počin firmy Activision. Som totiž do Star Treku taký blázon, ako premier Zeman do kritizovania slovenského piva. Hry s touto tématikou totiž sužuje známa kliatba nedokonalosti, ktorú nedokáže opraviť ani sám kapitán Picard spolu s celou posádkou. Veď si to len zoberme – Hidden Evil a Birth of the Federation boli len ...

Pán Data, vypnite motory, toto je revolúcia ....

Wow, zaplesalo moje hráčske srdce keď som zbadal najnovší počin firmy Activision. Som totiž do Star Treku taký blázon, ako premier Zeman do kritizovania slovenského piva. Hry s touto tématikou totiž sužuje známa kliatba nedokonalosti, ktorú nedokáže opraviť ani sám kapitán Picard spolu s celou posádkou. Veď si to len zoberme – Hidden Evil a Birth of the Federation boli len slabé odvary s toho čo ponúka seriál. Konečne je tu však titul, ktorý túto smolu prelomí, takže zapnúť motory a ideme ...

Príbeh začína tam, kde skončila posledná séria ST DS9, teda vojna s Dominion je skončená a federácia spolu so svojimi spojencami sa snaží pozviechať zo strát, ktoré vojna napáchala. No len čo skončila vojna, bolo po krehkom mieri a milí Romuláni a Klingóni si začali budovať opäť svoju ríšu. Je tu však nepriateľ, pred ktorým sa treba s úctou báť- Borgovia.

Tak, aj človek s IQ nových Libress s krídeľkami pochopí, že budeme bojovať proti Borgom, aj keď sa vyskitne jedna výnimka, no o tom až ďalej. V hre môžete hrať za 4 frakcie – za Federáciu, potom za Romulánov, bojovo naladených Klingónov a samozrejme za Borgov. Za každú stranu si zahrajete 4 misie + konečná finálová vojna proti Borgom, kde sa obnoví staronové spojenectvo. Ako vidieť tvorcovia sa nechali inšpirovať hrami Ako Starcraft či TA Kingdoms. Zákl. surovinou v hre je Dilithium, ktoré ťažíte pomocou špeciálnych modulov s mesiacov. Pomocou tejto suroviny môžete stavať základne, lode proste to, čo v hre potrebujete. Preto nie je čudné, že nepriateľ sa snaží zničiť najmä tieto jednotky. Je veľmi dôležité aby ste ťažebné jednotky a výskumné centrá mali vždy pod ochranným dohľadom. Lebo ich strata často o výsledku misie. Hra však nie je /našťastie/ iba o ťažení surovín, je to najmä vojna. Skoro vždy sa dostávate do konfliktu s nepriateľskou rasou.

Kto však aspoň sčasti nevie ako to v tomto svete funguje nemá veľkú šancu na úspech. Jednak je dôležité včas sťiahnuť príliš poškodené jednotky a netreba zabúdať na možnosť transportovania na nepriateľské lode. Transport je však možný iba ak má loď dole štíty. Takisto netreba podceňovať úlohu hmlovín. Niektoré sú síce nebezpečné, niektoré však môžu nakloniť misku váh na vašu stranu. Jednotky v hre sa na vlas podobajú na lode so seriálov DS 9 či Next Generation. Takže bláznivý fanúšici kapitána Picarda si môžu vyskúšať nové Enterprise a milovníci kapitána Siska zasa Defiant. A verte nie nič krajšie ako keď vidíte ako vaša flotila klingónskych Bird of pray nalietava na Borgské ciele a efektne ich ničí. A tu sa dostávame k tomu najdôležitejšiemu čo musí hra ponúkať – kvalitnú atmosféru. Verte mi ak budete počuť plechový hlas Borgov, že sa máte vzdať a odpor je zbytočný prejde Vám mráz po chrbte. Alebo pohľad na Romulánske bojové krížniky, ktoré sa zrazu demaskovali a prekvapili tak nepriateľa je super.

Aj keď Romuláni nepatria medzi vyložene záporné postavy, dva krát by som im neveril. Lenže prvok Omega je veľmi lákavý ,nie? Technické spracovanie hry je naozaj vizuálne majstrovstvo. Ak máte dostato4ne rýchli stroj, tak budete naozaj spokojný. Hra je kompletne 3d takže sa môžete tešiť na dokonalé modeli lodí a aokolitého vesmíru. Animácie prebiehajú v grafickom engine hry, takže všetko svižné aj na takej vykopávke ako P 233. Zvuky a hudba takisto nerobia hre hanbu, len niekedy pravdepodobne kvôli bugu v hre akosi zaseknú. A je to tu. Spomenul som to slovo, ktoré hráči neznášajú “bug”. V hre ich je ako na hmyzej farme a ak máte smolu tak Vám hra “spadne” každých 5 minút. To však určite vyrieši patch, lebo už teraz je na internete dvojica opravných patchov. Ak by hra bola bezchybná nič by ma nezadržalo dať jej najvyššie hodnotenie. No priznámi si to nie som nestranný recenzant, ale Trekkie ako remeň a po druhé, aj keď sa mi to hovrí ťažko Homeworld bol a čosi predsa lepší. No aj napriek tomu je táto hra povinosť pre každého fanúšika St a pre neznalca série to môže byť zaujímavá skúsenosť. Vkročme do galaxií kde ešte žiadna hra zo sveta ST nebola.

Star Trek: Armada

Výrobca: Activision
Distribútor: Activision