MS Sidewinder Racing Wheel
Na prvý pohľad som bol trochu zarazený, lebo napriek WINovým varovaniam o veľkosti krabice, v ktorej je Red Edition(RE) zabalený, sa mi celý volant zdal nesmierne maličký. Prvý pohľad ma však klamal. Rozmery volantu sú samozrejme menšie, ako rozmery volantu v skutočnom autem ale to nieje na škodu ...
Iste si mnohí z vás pamätajú na staršiu verziu tohoto malého zázraku označenú ako Green Edition, ktorá sa už dávnejšie objavila na trhu. Pre jej veľký úspech sa Microsoft l.t.d, i.n.c, tm, ©, ® ... rozhodol uviesť na trh novú verziu tohoto volntu. O tom však pravdepodobne ešte neviete, lebo u nás sa Red Edition ešte nepredáva a testovaný kus nám prišiel exkluzívne priamo z USA. Green Edition sa mi do rúk nedostala, a tak nebudem písať porovnávanie, ale proste napíšem, čo je Red Edition zač.
Na prvý pohľad som bol trochu zarazený, lebo napriek WINovým varovaniam o veľkosti krabice, v ktorej je Red Edition(RE) zabalený, sa mi celý volant zdal nesmierne maličký. Prvý pohľad ma však klamal. Rozmery volantu sú samozrejme menšie, ako rozmery volantu v skutočnom autem ale to nieje na škodu. Z krabice som postupne vytiahol volant, pedále, káble s transformátorom a úžasnú príručku na použite napísanú v milión jazykoch. Čoskoro som však zistil, že príručka mi je úplne zbytočná. Proste som volant našróboval na stôl (najprv sa zašróbuje, a potom sa ešte zaistí takou fajnou pákou) a zapojil som ho do USB portu. Hotovo. Okamžite sa WINDOWS nechal vedieť, že má dáky nový hardware, dokonca aj zistil, že je to volant, a že je to Microsoft l.t.d, i.n.c, tm, ©, ® ... Sidewinder s Force Feedbackom. To sa mi veľmi zalúbilo.
Horšia však bola chvíľa, keď WINDOWS začal hľadať ovládače na nový hardware. Ráčil mi oznámiť, že nemám potrebné ovládače, nech vložím CD WINDOWS 98!!!!!!! Tak ma napadlo, že k volantu je aj CD s ovládačmi a s hrou zadarmo - Microsoft l.t.d, i.n.c, tm, ©, ® ... Monster Truck Madness 2. Tak mi napadlo, že by som mohol to CD hodiť do mechaniky. WINDOWS sa nechal vedieť, že na CD niesu potrebné ovládače. Tak som mu k nim na to CD napísal cestu. Začal kopírovať. V polovici WINDOWS vypísal, že na CD nieje nejaky ovladač xxx.xxx. Prešiel som celé CD a ten ovládač tam naozaj nebol. Tak načo je k tomu volantu CD, keď na ňom nieje ovládač. Tak som do mechaniky vrazil WINDOWS 98 CD, kde náhodou tento ovládač bol. Tak vidíte, ako úžasne spolu spolupracujú dva produkty Microsoft l.t.d, i.n.c, tm, ©, ® ... Neskôr som zistil, že ak nainštalujem ovládače na RE priamo z priloženého CD predtým, než RE hodím do USB, tak inštalácia zaberie len polovicu miesta, WINDOWS nepindá, že na CD nieje ten ovládač, a čo ma úplne dostalo, oproti predchádzajúcemu spôsobu sa ešte vylepší Force Feedback.
Po dlhej inštalácii nasleduje už samotná hra, a tá mi rýchlo zdvihla náladu. Po zapnutí Force Feedbacku za z toho malého volantíku stáva mučiareň. Sám som bol na výkon Force Feedbacku zvedavý, a tak som ho nastavil na maximum. Nakopol som NFS Porsche 2000. Akonáhle sa na obrazovke zjavilo moje auto, začal sa volant jemnúčko, ale veľmi intenzívne chvieť. Nechal som zaradený neutrál a pomaly som pridával plyn. Chvenie silnelo a postupne prechádzalo do silných vibrácií. Keď som dosiahol maximálne otáčky, už sa triasol celý stôl a Cdromka, z ktorej mi hrala hudba, začala strácať audio stopu. Ešte som sa chvíľu vyžíval. Potom som tam hodil jednotku a vyrazil som s mojim Porsche 911 Turbo 2000' na trať. Zrazu som začal cítiť, o čo ľahšie sa auto riadi z klávesnice, ako s volantom. Človek je tvor lenivý, a tak miesto toho, aby som volant v prudkých zákrutách vytáčal až nadoraz (dá sa otočiť asi o 135 stupňov, čo je akurát), radšej som brzdil, aby som nemusel prekladať ruky. Hlavným rozdielom však bolo, že som mal možnosť analogicky pridávať plyn, brzdiť a zatáčať. Človek, ktorý sa osem rokov hrá len na klávesnici si na to len ťažko zvyká. Prvé dva dni som vždy plyn a brzdu stláčal nadoraz. Žiadne medzipolohy. Postupne som si však zvykol a dosť mi to pomohlo(najmä v GP3, kde keď pridáte plný plyn ,tak to s vami zatočí ako na kolotoči). Viacej vás asi však zaujíma, ako na situáciu v hre odpovedal Force Feedback. Môžem vám povedať, že to zvládal celkom dobre.
Tak v prvom rade, a to je asi každému jasné, sa volant silou mocou vracal do stredovej polohy. Čím idete rýchlejšie, tým silnejšie sa volant ťahá do stredu. Ak si túto funkciu nastavíte na maximum, tak po takom 3 hodinovom závode v GP3 sa cítite ako po hodine v posilovni. Okrem toho, že sa volant vracia do stredovej polohy samozrejme robí ešte všeličo iné (dobre vás napínam?). No dobre. Začal som písať druhú stranu, a je na čase povedať vám pravdu. Všetky efekty, ktorými vás Force Feedback zahàňa sú na dosť vysokej úrovni, ale majú jednu nevýhodu. Aj keď to vyzerá tak, že si Microsoft l.t.d, i.n.c, tm, ©, ® ... dal záležať na úplnej minimalizácii tejto chyby, predsa len sa nám fyziku oklamať nepodarí, a tak všetky efekty sa na volant dostanú s drobným oneskorením za tým, čo vidíte na monitore. Toto oneskorenie je samozrejmé (v moment keď narazíte sa vyšle informácia do volantu, ten ju spracuje a zistí, ktoré motorčeky majú reagovať a ako majú reagovať, vyšle im informáciu a im ešte chvíľu trvá, kým sa rozhýbu, takže výsledné oneskorenie je asi 0.3 sekundy, čo je asi spodná hranica vôbec), a preto sa nedá posudzovať ako nejaký nedostatok. Je to proste fakt, ktorý nikto na svete nezmení. Len chcem, aby ste si to uvedomili, lebo ja som si to neuvedomil, a preto to bol pre mňa trochu šok. Ak sa prestaneme sústrediť na časovú súhru a pozrieme sa bližšie na samotné efekty, tak zistíme, že na RE sa toho už moc zlepšovať nedá. Volant trasie, myká kýve, ťahá, trhá a ešte všeličo naozaj reálne vzhľadom na dianie v hre. Napríklad, ak nevyberiete zákrutu a kåžete sa po zvodidlách, tak volant ako šialený trhá zo strany na stranu, alebo, keď idete po koľajniciach, alebo po kamennej ceste, tak s vami naozaj riadne hrká. Bol som príjemne prekvapený, že jemné vibrácie, ako napr. už vyššie spomínané vibrácie motora, majú dosť vysokú frekvenciu, a teda sú úplne realistické. Perfektný je aj efekt, keď s autom vyskočíte a pri dopade vám strhne volant úplne do strany.
Aby som trochu prilepšil Microsoftu l.t.d, i.n.c, tm, ©, ® ... , tak musím napísať, že s pribaleným Monster Truck Madnessom 2 fungoval RE najlepšie. Obyčajná asfaltka sa zmenila na rozbitú a rozhrkanú poľnú cestu. Ak som s monster truckom vybehol na šikminu, tak mi volant zatáčal smerom dole z tej šikminy, a presvedčiť ho, že chcem zatočiť na druhú stranu bolo skoro nemožné. Takisto, keď som v NFS Porsche 2000' narazil do kamiónu a poškodil som si napr. len pravé predné koleso, tak mi volant neustále zatáčal do prava. Keď takým spôsobom ide človek tri kolečká, tak je už celý akýsi nevycentrovaný.
Celkový dojem z jazdy s RE je veľmi realistický. Zavolal som si na pomoc aj dvoch vodičov, aby to posúdili, a dali mi za pravdu. Keď hráte s RE, hra vás úplne vtiahne, a vy neregistrujete vonkajší svet. Force Feedback sa dá nastaviť na štyri stupne,a tak, ak nemáte radi krkolomné hrkanie, ale len také jemné šme, neobídete na prázdno. Tlačítko v strede volantu umožňuje kedykoľvek zapnúť, alebo vypnúť Force Feedback. Zo začiatku mi pripomínalo záchrannú brzdu v prípade blížiaceho sa čelného nárazu.
Hovoriac o čelných nárazoch. Tu sa skrýva posledný nedostatok technológie Force Feedback. RE totiž presne reaguje na bočné impulzy, ale nieje schopný produkovať efekty v smere dopredu a dozadu. V praxi by ste si to pravdepodobne ani neuvedomili, keby nebolo práve tých čelných nárazov. Keď totiž človek v 310 km/h narazí do protiidúceho kamiónu, a volant sa ani necukne, tak mu to už trochu začne vàtať hlavou. Microsoft l.t.d, i.n.c, tm, ©, ® ... však myslel aj na tento drobný nedostatok, a pridal do konfiguračného menu RE možnosť mapovania pohybov dopredu a dozadu na bočnú os. Čiže, v ľudskej reči, možnosť premietnuť trasenie dopredu a dozadu na trasenie do bokov, čo by mohlo dosť pomôcť, keby to fungovalo. Totiž, keď som túto funkciu zapol, čelné nárazy ostali rovnako "na slepo", dokonca všetky bočné vibrácie ešte zoslabli. Neviem, či to náhodou nebolo spojené s tými zmätkami pri inštalácii, alebo či to je proste bug.
Ak by som mal zhodnotiť celkový dojem z RE, použil by som termín drahá hračička. Na jednej strane je veľmi príjemné hrať hry s takouto vecičkou na stole, ale na druhej strane ostáva táto vecička pomerne nedostupná pre bežného hráča, nakoľko by sa mala cena RE po uvedení na trh pohybovať niekde okolo 19000 Sk (nieje to preklep). Ostáva len dúfať, že cena bude rýchlo klesať.
Microsoft Sidewinder Force Feedback Racing Wheel (Red Edition) |
||||
|
||||
|
Produkt poskytol: Microsoft s.r.o. web: www.microsoft.sk/slovakia/ |
Kuki
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|