27.12.1999 00:07, guco, Komentárov: 0

Savage 2000

Firma S3 pôsobí na poli 3D kariet už dosť dlhú dobu. Bola to jedna z prvých firiem, ktorá vyrobila 3D chipset. Teraz hovorím o populárnych grafických kartách S3 Virge, ktoré sa na trhu udržali dosť dlho. Ich výkon nebol zvlášť skvelý, ale mali na vtedajšiu dobu implementované mnohé pokrokové efekty, ako napríklad bilineárne filtrovanie ...

Firma S3 pôsobí na poli 3D kariet už dosť dlhú dobu. Bola to jedna z prvých firiem, ktorá vyrobila 3D chipset. Teraz hovorím o populárnych grafických kartách S3 Virge, ktoré sa na trhu udržali dosť dlho. Ich výkon nebol zvlášť skvelý, ale mali na vtedajšiu dobu implementované mnohé pokrokové efekty, ako napríklad bilineárne filtrovanie ( o ktorom mohli vtedy majitelia kariet Matrox iba snívať ), alpha blending a ďalšie. Dá sa povedať, že vtedy firma S3 urobila veľký technický pokrok. Potom prišlo 3Dfx a jeho Voodoo a firma S3 z poľa 3D kariet vypadla. Pokúsila sa o návrat z kartou Savage 4, ktorá vďaka úžasnej technológii S3TC mala patriť medzi silných konkurentov Voodoo2. Bohužial, nič také sa vtedy nestalo. Teraz si však S3 dalo záležať. Na trh uviedla novú kartu, nazvanú Savage 2000, ktorá má skvelé špecifikácie.

S3TC - je technológia vynájdená firmou S3. Jej celý názov je S3 Texture Compresion. Jedná sa o špeciálne kompresné algoritmy, ktoré dovolujú použitie textúr vo vysokom rozlíšení bez zvýšenia zaťaženia zbernice. Táto technológia je fakt super, až na fakt, že si ju S3 nechalo zaregistrovať a za jej použitie v hrách si účtuje peniaze. Preto túto technológiu podporuje iba pár hier, čo je veľká škoda, pretože sa jedná o skutočnú špičku, ktorá by dokázala odstrániť rozmazané textúry ( kto hral Hidden & Dangerous na nejakej voodoo karte vie o čom hovorím ). Pozrite sa na tento obrázok, hore je rozlíšenie textúr 2048x2048, dole 256x256 ( Voodoo )

No uznajte, rozdiel je jasný

Hardware T&L - som si istý že o T&L ( Transformation & Lighting ) už každý počul hlavne v súvislosti z kartou GeForce256. Pre tých, čo by to nádodou nevedeli : doteraz sa transformácie, teda zmeny objektu počítali bez zásahu grafickej karty, teda zaťažovali CPU. Osvetlenie je nasvietenie scény a doteraz ju tiež malo na starosti CPU. Pri hardwarovej podpore T&L preberá všetky výpočty grafická karta, čím je schopná odľahčiť CPU výkon zhruba 30%. Savage 2000 je druhá grafická karta, ktorá túto vymoženosť podporuje a mala by teda byť konkurencie schopná. Obidve vlastnosti, S3TC a HW T&L sú plne podporované v DirectX 7.0.

Medzi ďaľšie zaujímavé vlastnosti Savage 2000 patrí aj to, že sa bude, podobne ako TNT2, predávať vo viacerých rýchlostných verziách, mimo iné spomeniem podporu 64 MB pamäte, pričom sa plánuje aj verzia DDR, ktorá by mala ( podobne ako GeForce256 ) vyšší výkon hlavne pri vysokých rozlíšeniach a 32 bitovej farebnej håbke. Momentálna frekvencia Savage 2000 je 125 / 155 MHz ( Jadro / Pamäť ). Verzia Ultra by mala mať frekvenciu 200 / 200 MHz, čo by mohlo viesť k dosť veľkému zvýšeniu výkonu. Prvá karta na trhu bude zrejme Diamond Viper 2.

Teraz už prejdime k výsledkom benchmarkov ( Testované na AMD Athlon 600, 128 MB Ram, DirectX 7.0 ):

Pri základnom nastavení v Quake 3 ( 3/4 Texture Detail, Bilinear Filtering.... ) dosahuje Savage 2000 skvelé výsledky, najmä ma prekvapilo že pri rozlíšení 1600x1200 dosahuje skvelých 28.5 FPS, čo je skoro 30. Povedal by som, že pri trochu nižšom rozlíšení, ako 1024x768 sa Q3 dá v pohode hrať.

Pri prehodení na trilineárne filtrovanie a pri použití najkvalitnejších a 32-bitových textúr ma najviac prekvapilo to, že výkon sa zmenil iba minimálne. Síce pri 1600x1200 klesla karta pod dolnú hranicu pospojitého vnímania ( 25 FPS ), pri 1024x768 dosahuje aj tak ešte skvelých 54.8 FPS, čo podľa mňa na plynulé hranie bohate stačí. Obrovskou výhodou pre Savage2000 ( a nevýhodou pre GeForce256 ) je, že Quake3 plne podporuje S3TC, čiže textúry vo vysokom rozlíšení zaberajú rovnako veľa miesta ako textúry v nižšom pri karte, ktorá S3TC nepodporuje.

Žial 3D Mark 99 MAX ešte nevie ( ani v kombinácii s DirectX 7.0 ) naplno využiť schopnosti HW T&L, takže merania v ňom pre takéto karty nie sú objektívne. I tak ale dosahuje veľmi pekné výsledky. Teraz nedávno vyšiel 3D Marko 2000, ktorý už všetky novodobé technológie podporuje, takže až sa objavia nejaké nové výsledky, budem vás informovať.

Celkovo sa dá povedať, že Savage 2000 ma milo prekvapila. Zvlášť výsledky pod OpenGL ( teda Quake 3 ) ma dosť zaskočili, pretože som taký vysoký výkon ani nečakal. Savage 2000 sa ešte nepredáva, takže je pomerne vysoká šanca, že sa výsledky ešte zlepšia. A to už ani nehovorím o ultra verzii, ktorá bude isto dôstojnou konkurenciou pre GeForce 256.


Zdroj: gamesweb

guco
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012