27.12.1999 00:07, guco, Komentárov: 0

Neon 250

V čase keď 3D kartám vládla Voodoo1, riešená ako prídavná karta, zdal sa systém oddelenej 3D a 2D časti dobrý. Vtedy firmy NEC a VideoLogic vytvorili čip PowerVR. Tento čip sa nachádzal napr. na karte Matrox M3D a jeho zváštnosťou bolo, že rendering robil úplne ináč ako všetky vtedajšie ( a aj dnešné ) 3D karty. Tento istý systém prevzal aj Neon250 ...

V čase keď 3D kartám vládla Voodoo1, riešená ako prídavná karta, zdal sa systém oddelenej 3D a 2D časti dobrý. Vtedy firmy NEC a VideoLogic vytvorili čip PowerVR. Tento čip sa nachádzal napr. na karte Matrox M3D a jeho zváštnosťou bolo, že rendering robil úplne ináč ako všetky vtedajšie ( a aj dnešné ) 3D karty. Tento istý systém prevzal aj Neon250.

O čo teda ide ?

  1. Všetky dnešné karty používajú Z-Buffer. V ňom si uchovávajú informáciu, ako " hlboko " je objekt v scéne. Z-Buffer rendering dosť spomaľuje, nehovoriac o tom, že zaberá pamäť. PowerVR a Neon250 na to idú z druhého konca. Zatiaľ čo ostatné 3D karty vykreslujú scénu pekne porade, najprv zadné objekty, potom ich prekryjú tými, čo sú viac v predu a takto vytvoria scelú scénu. Neon250 berie celú scénu ako " placku " a vykresluje ju pekne po riadkoch na jeden krát, čím ušetrí hodne času.
  2. Tým, že nepoužíva Z-Buffer šetrí pamäť a preto nie je tak veľmi limitovaný ako dnešné 3D karty ( ehm, 32 MB síce nejaké limity ale predsa...) a opäť je to rýchlejšie, lebo má viac voľnej pamäte.
  3. Bežná 3D karta vykreslí jeden objekt, otexturuje ho a osvieti. Tento objekt potom sčasti prekryje iným a urobí to isté. Tá časť objektu, ktorá bola osvietená a otexturovaná a neskôr prekrytá, bola vlastne počítaná ( textúry, lighting ) úplne zbytočne. Neon250 to obchádza a tým si zase zvyšuje efektivitu. Podobné techniky ako Neon250 používa aj Glaze 3D.

No, podľa použitých technológií by Neon250 mal byť úplný blesk. Pozrime na benchmarky :

Expendable 1024x768x16 TIMEDEMO

Neon250 pri 1024x768 síce nedrží krok z TNT2U ale zase sa až tak nevzďaľuje. Je síce najslabší v teste, ale hranicu plynulosti 30 FPS prekročil bez problémov.....

Expendable 1600x1200x16 TIMEDEMO

.....čo sa o rozlíšení 1600x1200 nedá povedať. Neon250 klesol pod hranicu 30 FPS ale s ním aj TNT2U. Rád by som vás však upozornil na Matrox G400 MAX, ktorý je na neuveriteľných 39 FPS !! Zdá sa, že Matrox vie čo chce...

Expendable_1024x768x32 TIMEDEMO

Bohužial 1600x1200x32 bit vypadlo, ale pri 1024x768x32 sa karta drží na pekných 40 FPS. Možno nové DirectX driveri by to trochu vytiahli ale poďme na OpenGl.....

Quake 3 Arena Test 640x480x16 Q3DEMO2 - High Quality

Pri OpenGL treba Neon250 pochváliť. Drží sa veľmi dobre, pár framov za TNT2U. Bohužial Matrox je v OpenGL veľmi slabý a Voodoo3 nepodporuje 32bit rendering.

Quake 3 Arena Test 1024x768x16 Q3DEMO2 - High Quality

Bohužial, pri vysokých rozlíšeniach sa Neon250 prepadá hlbšie a hlbšie. Dokonca aj Matrox ho predbehol a celkovo sa dá povedať, že Neon250 dosť sklamal.

Karta Neon250 nie je zlá, používa skvelé technológie ale dalo by sa to zlepšiť. Karta sa však hodí ľuďom, ktorých monitory nezvládnu viac ako 1024x768, pretože pri nízkych rozlíšeniach Neon250 ľahko pretromfne aj TNT2U. Dá sa povedať, že väčšina hier sa dá hrať v 1024x768. Neon250 má aj celkom účinný anti-aliasing a v 640x480 dokáže pekne vyhladiť schodovité hrany. Cena 170$ nie je najnižšia, ale dá sa prežiť. Myslím, že Neon250 je dosť podobný TNT2 M64. A oplatí sa pre pomalšie počítače, lebo väčšinu robí procesor karty a nie CPU, čím je vhodný aj pre Celerony 266, 300 a podobne.


Zdroj: gamesweb

guco
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012