Glaze 3d
Určite si spomínate, čo bolo pred pár rokmi. Všetky hry bežali cez softwarový rendering a boli sme spokojný ( väčšinou ). Občas sa objavila nejaká 3D karta ( ako S3 Virge ) ale podpora bola minimálna. Potom sa objavila nejaká firma z názvom 3Dfx a priniesla na trh čip Voodoo Graphics. To bola revolúcia. Hry, predtým "kockaté", ...
Glaze 3D
Určite si spomínate, čo bolo pred pár rokmi. Všetky hry bežali cez softwarový rendering a boli sme spokojný ( väčšinou ). Občas sa objavila nejaká 3D karta ( ako S3 Virge ) ale podpora bola minimálna. Potom sa objavila nejaká firma z názvom 3Dfx a priniesla na trh čip Voodoo Graphics. To bola revolúcia. Hry, predtým "kockaté", boli zrazu rôzne filtrované z mnohými efektami a krásne rýchle. Netrvalo dlho a pridalo sa mnoho firiem. Každý rok sa zdvihne výkon, zvýši sa kapacita pamäte, pridajú nové funkcie ale nikdy to nebol žiadny revolučný skok ako vtedy keď sa objavilo Voodoo1. Až doteraz. Teraz prichádza niečo úžasné, prichádza to z Fínska a volá sa to Glaze3D.
Glaze3D je nový akceleračný čip od Fínskej firmy BitBoys.Karty s týmto čipom by mali byť dostupné v prvej polovici roku 2000. Pri výrobe tohto čipu sa výrobci zamerali na jeden hlavný problém súčasných kariet : nízka priepustnosť. Zložitá scéna v rozlíšení 1024x768 pri 85 FPS vyžaduje priepustnosť 7,2 Gb/s pričom špička dnešních akcelerátorov dosahuje 2-3 Gb/s. Vo firme BitBoys sa rozhodli použiť špeciálny typ pamäte, tzv. Embeeded DRAM, ktorá je priamo v jadre procesoru a jej priepustnosť je 12 Gb/s !
Karty s čipsetom Glaze3D sa budú dodávať ( zatiaľ ) v dvoch variantách : 1200 a 2400. Model 1200 má výkon 1200 MTexels/s, model 2400 má 2400 Mtexels/s. Pre porovnanie - Voodoo3 3000 má "len" 333 MTexels/s. To samozrejme nie je jedinou prednosťou tohto skvelého čipu. Prezrite si jeho špecifikácie :
Procesor : | |
Taktovanie | 150 MHz ( pretaktovanie možné ) |
Technológie | 0.20 Mikrónu, použitie EDRAM priamo v jadre 3D Enginu |
EDRAM | |
Veľkosť | 9 Mb |
Zbernica | 512 bitov |
Rýchlosť | 150MHz |
Priepustnosť | 9.6 Gb/s |
Externá pamäť | |
Veľkosť | 128 Mb |
Zbernica | 64 alebo 128 bitov |
Rýchlosť | 143/166/200 MHz |
Priepustnosť | 2.2/2.6/3.2 Gb/s |
AGP Pamäť | |
Veľkosť | 128 Mb |
Zbernica | AGP 2x/4x |
Priepustnosť | 532/1064 Mb/s |
Rendering |
Rendering pipeline | 32-bit true color quad-pixel rendering pipeline |
Color blending | 10 bits per component |
Triangle setup | Plný hardwarový triangle setup. Programovateľná FPU. |
Rasterization | OpenGL and Direct3D compatible rasterizer |
Clipping | 2D clipping and scissoring |
Anti-aliasing | Full OpenGL anti-aliasing a edge-anti-aliasing pre body, čiary a trojuholníky. |
Full-screen anti-aliasing | Full-screen sort-independent anti-aliasing (plná hardware podpora) |
Shading | Flat color alebo perspective correct Gouraud shading |
Fog | Perspective correct per pixel exponential a linear no-cost fog |
Specular | Separate per pixel perspective corrected diffuse a specular color |
Color mixing | All OpenGL 1.2 and Direct3D 7.0 color blending modes |
Alhpa blending | All OpenGL 1.2 and Direct3D 7.0 alpha blending modes |
Z buffering | 16, 24 or 32 bit integer or floating-point Z buffer |
Stencil | 8 bit stencil buffer |
Alpha test | Áno |
Color keying | Áno |
Dither | 4x4 ordered dithering |
Sub-pixel accuracy | Sub-pixel accurate rasterization a texturing |
Stippling | OpenGL/Direct3D compatible stipple mask |
Accumulation buffer | Accumulation buffer z vylepšenou kvalitou obrazu a výkonom pre anti-aliasing, depth-of-field, motion blur, soft shadows and soft reflections. ( aj u Voodoo4 a NV10 ) |
Multi-chip support | Možnosť kombinácie jedného, dvoch alebo štyroch paralelne renderujúcich Glaze3D procesorov. ( na každý pripadá 9 Mb EDRAM a 128 Mb pamäte ) |
Texturing | |
Number of textures | 4 nezávislé textúry s trilinear-filtering nanesené v jednom priechode |
Maximum texture size | 4096 x 4096 pixels ( Voodoo3 má 256x256, Riva TNT2 má 2048x2048) |
Texture formats | Palette 4- and 8-bit, RGBA 332, 8, 44, 88, 1555, 5551, 565, 4444, 8888, YUV, U5V5L6, U8V8, U8V8L8, DXT1, DXT2, DXT3, DXT4, DXT5 |
Texture compression | DirectX texture compression (DXT) |
Texture caches | 16KB and 8KB |
Texture filtering | Point sample, high-quality bilinear, trilinear MIP mapping. |
Anisotropic filtering | 2-tap and 4-tap anisotropic filtering |
Perspective correction | All textures per-pixel perspective corrected |
LOD | Per-pixel level-of-detail calculation |
Projective textures | Áno |
Bump mapping | Embossing bump mapping and environment mapped bump mapping |
AGP textures | Direct AGP texturing |
Texture borders | 1-pixel border or border color |
Texture edge clamp | Áno |
Texture mirroring | Áno |
Kompatibilita | |
Operačné systémy | Windows 95, Windows 98, Windows NT 4.0, Windows 2000, Linux |
3D API | DirectX 7.0, OpenGL 1.2, Fahrenheit |
No podľa tohto je Glaze3D jasný výťaz. Proti nemu vyzerajú Voodoo3, Voodoo4, Matrox G400, Riva TNT2 , NV10 a Savage2000 ( a to sú karty tejto a následujúcej generácie ) ako chudobní príbuzný. S3 z hrdosťou ohlásilo, že jej Savage2000 bude mať až celých 700+ Mtexels/s. Čo je to proti 1200 MTexels/s pri najslabšej verzii Glaze3D ( a to už nehovorím o verzii 4800, ktorá má 16 ( slovom šesťnásť) krát väčší výkon ako Voodoo3 3000.). Keď si zoberieme verziu 4800, ktorá z 512 Mb pamäte a 4 renderovacími procesormi predstavuje čosi ako Silicon Graphics pre domáceho používateľa, je to niečo ako sen.
Podľa Bitboys by mala verzia 1200 dosahovať 200+ FPS v Quake : Arena pri 800x600x32 bit, čo je slušné. Karta podporuje všetky možné filtrovania textúr, dokonca aj trilineárny mip-mapping ( používa napr. N64 ) pri ktorom však výkon prudko klesá.
Pokiaľ ste sa doteraz rozhodovali medzi Voodoo3, G400 alebo TNT2, počkajte si radšej na Glaze3D. Cena zrejme nebude najnižšia ale karta by mala byť dostupná domácim užívateľom. Je možné že layout karty bude dovolovať upgrade. Kúpite najlacnejšiu kartu, neskôr dohodíte pamäť a ďalší procesor. Tento systém bol pôvodne ohlásený aj pre Voodoo Rampage.
No dúfam, že ste si z týchto útržkovitých informácií urobili aký-taký obraz o tejto skvelej karte. Až budú dostupné ďalšie informácie alebo benchmarky, budem vás informovať.
Zdroj : Tomshardware, internet.
#aut#
guco
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|