27.12.1999 00:07, guco, Komentárov: 0

Glaze 3d

Určite si spomínate, čo bolo pred pár rokmi. Všetky hry bežali cez softwarový rendering a boli sme spokojný ( väčšinou ). Občas sa objavila nejaká 3D karta ( ako S3 Virge ) ale podpora bola minimálna. Potom sa objavila nejaká firma z názvom 3Dfx a priniesla na trh čip Voodoo Graphics. To bola revolúcia. Hry, predtým "kockaté", ...

Glaze 3D

Určite si spomínate, čo bolo pred pár rokmi. Všetky hry bežali cez softwarový rendering a boli sme spokojný ( väčšinou ). Občas sa objavila nejaká 3D karta ( ako S3 Virge ) ale podpora bola minimálna. Potom sa objavila nejaká firma z názvom 3Dfx a priniesla na trh čip Voodoo Graphics. To bola revolúcia. Hry, predtým "kockaté", boli zrazu rôzne filtrované z mnohými efektami a krásne rýchle. Netrvalo dlho a pridalo sa mnoho firiem. Každý rok sa zdvihne výkon, zvýši sa kapacita pamäte, pridajú nové funkcie ale nikdy to nebol žiadny revolučný skok ako vtedy keď sa objavilo Voodoo1. Až doteraz. Teraz prichádza niečo úžasné, prichádza to z Fínska a volá sa to Glaze3D. Glaze3D Logo

Glaze3D je nový akceleračný čip od Fínskej firmy BitBoys.Karty s týmto čipom by mali byť dostupné v prvej polovici roku 2000. Pri výrobe tohto čipu sa výrobci zamerali na jeden hlavný problém súčasných kariet : nízka priepustnosť. Zložitá scéna v rozlíšení 1024x768 pri 85 FPS vyžaduje priepustnosť 7,2 Gb/s pričom špička dnešních akcelerátorov dosahuje 2-3 Gb/s. Vo firme BitBoys sa rozhodli použiť špeciálny typ pamäte, tzv. Embeeded DRAM, ktorá je priamo v jadre procesoru a jej priepustnosť je 12 Gb/s !

Karty s čipsetom Glaze3D sa budú dodávať ( zatiaľ ) v dvoch variantách : 1200 a 2400. Model 1200 má výkon 1200 MTexels/s, model 2400 má 2400 Mtexels/s. Pre porovnanie - Voodoo3 3000 má "len" 333 MTexels/s. To samozrejme nie je jedinou prednosťou tohto skvelého čipu. Prezrite si jeho špecifikácie :

Procesor :
Taktovanie 150 MHz ( pretaktovanie možné )
Technológie 0.20 Mikrónu, použitie EDRAM priamo v jadre 3D Enginu
EDRAM
Veľkosť 9 Mb
Zbernica 512 bitov
Rýchlosť 150MHz
Priepustnosť 9.6 Gb/s
Externá pamäť
Veľkosť 128 Mb
Zbernica 64 alebo 128 bitov
Rýchlosť 143/166/200 MHz
Priepustnosť 2.2/2.6/3.2 Gb/s
AGP Pamäť
Veľkosť 128 Mb
Zbernica AGP 2x/4x
Priepustnosť 532/1064 Mb/s
Rendering
Rendering pipeline 32-bit true color quad-pixel rendering pipeline
Color blending 10 bits per component
Triangle setup Plný hardwarový triangle setup. Programovateľná FPU.
Rasterization OpenGL and Direct3D compatible rasterizer
Clipping 2D clipping and scissoring
Anti-aliasing Full OpenGL anti-aliasing a edge-anti-aliasing pre body, čiary a trojuholníky.
Full-screen anti-aliasing Full-screen sort-independent anti-aliasing (plná hardware podpora)
Shading Flat color alebo perspective correct Gouraud shading
Fog Perspective correct per pixel exponential a linear no-cost fog
Specular Separate per pixel perspective corrected diffuse a specular color
Color mixing All OpenGL 1.2 and Direct3D 7.0 color blending modes
Alhpa blending All OpenGL 1.2 and Direct3D 7.0 alpha blending modes
Z buffering 16, 24 or 32 bit integer or floating-point Z buffer
Stencil 8 bit stencil buffer
Alpha test Áno
Color keying Áno
Dither 4x4 ordered dithering
Sub-pixel accuracy Sub-pixel accurate rasterization a texturing
Stippling OpenGL/Direct3D compatible stipple mask
Accumulation buffer Accumulation buffer z vylepšenou kvalitou obrazu a výkonom pre anti-aliasing, depth-of-field, motion blur, soft shadows and soft reflections. ( aj u Voodoo4 a NV10 )
Multi-chip support Možnosť kombinácie jedného, dvoch alebo štyroch paralelne renderujúcich Glaze3D procesorov. ( na každý pripadá 9 Mb EDRAM a 128 Mb pamäte )
Texturing
Number of textures 4 nezávislé textúry s trilinear-filtering nanesené v jednom priechode
Maximum texture size 4096 x 4096 pixels ( Voodoo3 má 256x256, Riva TNT2 má 2048x2048)
Texture formats Palette 4- and 8-bit, RGBA 332, 8, 44, 88, 1555, 5551, 565, 4444, 8888, YUV, U5V5L6, U8V8, U8V8L8, DXT1, DXT2, DXT3, DXT4, DXT5
Texture compression DirectX texture compression (DXT)
Texture caches 16KB and 8KB
Texture filtering Point sample, high-quality bilinear, trilinear MIP mapping.
Anisotropic filtering 2-tap and 4-tap anisotropic filtering
Perspective correction All textures per-pixel perspective corrected
LOD Per-pixel level-of-detail calculation
Projective textures Áno
Bump mapping Embossing bump mapping and environment mapped bump mapping
AGP textures Direct AGP texturing
Texture borders 1-pixel border or border color
Texture edge clamp Áno
Texture mirroring Áno
Kompatibilita
Operačné systémy Windows 95, Windows 98, Windows NT 4.0, Windows 2000, Linux
3D API DirectX 7.0, OpenGL 1.2, Fahrenheit

No podľa tohto je Glaze3D jasný výťaz. Proti nemu vyzerajú Voodoo3, Voodoo4, Matrox G400, Riva TNT2 , NV10 a Savage2000 ( a to sú karty tejto a následujúcej generácie ) ako chudobní príbuzný. S3 z hrdosťou ohlásilo, že jej Savage2000 bude mať až celých 700+ Mtexels/s. Čo je to proti 1200 MTexels/s pri najslabšej verzii Glaze3D ( a to už nehovorím o verzii 4800, ktorá má 16 ( slovom šesťnásť) krát väčší výkon ako Voodoo3 3000.). Keď si zoberieme verziu 4800, ktorá z 512 Mb pamäte a 4 renderovacími procesormi predstavuje čosi ako Silicon Graphics pre domáceho používateľa, je to niečo ako sen.

Podľa Bitboys by mala verzia 1200 dosahovať 200+ FPS v Quake : Arena pri 800x600x32 bit, čo je slušné. Karta podporuje všetky možné filtrovania textúr, dokonca aj trilineárny mip-mapping ( používa napr. N64 ) pri ktorom však výkon prudko klesá.

Pokiaľ ste sa doteraz rozhodovali medzi Voodoo3, G400 alebo TNT2, počkajte si radšej na Glaze3D. Cena zrejme nebude najnižšia ale karta by mala byť dostupná domácim užívateľom. Je možné že layout karty bude dovolovať upgrade. Kúpite najlacnejšiu kartu, neskôr dohodíte pamäť a ďalší procesor. Tento systém bol pôvodne ohlásený aj pre Voodoo Rampage.

No dúfam, že ste si z týchto útržkovitých informácií urobili aký-taký obraz o tejto skvelej karte. Až budú dostupné ďalšie informácie alebo benchmarky, budem vás informovať.

Zdroj : Tomshardware, internet.

#aut#

Zdroj: gamesweb

guco
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012