14.03.2000 00:07, Tóno Tokoly, Komentárov: 0

Dreamcast

Na naš trh sa dostala nová konzola Dreamcast od firmy Sega. Sega sa touto novou konzolou snaží obsadiť časť trhu s hernými konzolami ktorú doteraz obsadzovala Sony s konzolou Playstation. Nová konzola sa môže pochváliť celkom slušnými parametrami : < Keďže žiaľ Sega nemá na Slovensku oficiálne zastúpenie, hry sa na náš trh dostávajú sporadicky a aj to nie všetky ...

Dreamcast

Polygónový výkon :

3 mil polygónov

Hodinový kmitočet :

200 Mhz

Pamäť :

16 MB

Pamäťová priechodnosť :

800 MB/s

Softwarové médium :

CD 1Gb

Na naš trh sa dostala nová konzola Dreamcast od firmy Sega. Sega sa touto novou konzolou snaží obsadiť časť trhu s hernými konzolami ktorú doteraz obsadzovala Sony s konzolou Playstation. Nová konzola sa môže pochváliť celkom slušnými parametrami :
< Keďže žiaľ Sega nemá na Slovensku oficiálne zastúpenie, hry sa na náš trh dostávajú sporadicky a aj to nie všetky.

Podarilo sa mi odskúšať pár najväčších hitov ktoré doteraz vyšli.
Soul Calibur, pokračovateľ slávneho Soulblade na PS vyzerá na DC úžasne. Hladká a plynulá grafika, množstvo bojovníkov a mód hry pre jedného hráča ktorý je aspoň tak zábavný ako vzájomné súboje s priateľom. Zbierate v ňom peniaze za ktoré si môžete v galérii kupovať obrázky jednotlivých postáv. Zároveň sa tu skrývajú aj tajné bonusy vo forme nových postáv, arén alebo možnosť pozrieť si tréning jednotlivých postáv, ktorý vyzerá maximálne realisticky. Pribudli aj nejaké nové módy hry ako napr. extra survival kde vy aj váš protivník máte len jeden život.
Ďalším veľkým hitom je hra House of the Dead 2. Je to prerábka z automatov a je to na nej trocha vidieť. Autory okrem klasického módu arcade prirobili mód Original v ktorom môžete získavať nové predmety ktoré potom v nasledujúcej hre môžete použiť (maximálne dve naraz). Takto si môžete zastrieľať okrem klasickej pištole aj zo samopalu, brokovnice alebo granátometu. Žiaľ hra je trochu krátka a dokonca aj hlavný bosovia sa po čase opakujú. Bez problémov sa dá prejsť za 3-4 hodinky a to sa mi zdá trochu málo. Tento čas trocha predĺži hľadanie nových predmetov ale ani táto zábavka nevydrží večne.

Treťou veľmi populárnou hrou je Hydro thunder. Sú to veľmi rýchle závody pretekárskych člnov. Čaká na vás celkom 13 člnov a 14 veľmi rozdielnych tratí. Od tropického ostrova cez zatopený New York až po Anterktídu. Budete sa preháňať aj v Benátkach po tamojších kanáloch alebo na vrakovisku starých lodí. Veľký výber lodí s úplne odlišnými vlastnosťami sa vám postará o dlhú zábavu. Aj na tejto hre je však vidieť že je to len prerábka z herných automatov. Programátori sa moc nesnažili urobiť hru užívateľsky príjemnejšou a je to trochu škoda. Malé množstvo nastavení pred hrou a takmer žiadne počas hry človeka trocha nahnevá. Napríklad tu chýba bežná možnosť v prípade nejakej vašej chyby daný závod reštartovať. Veď v priemere strávite viac času preklikávanim sa cez stále rovnaké nastavenia ako samotným závodením. Nepoteší ani neprítomnosť nastavenia počtu kôl !

Celkovo je DC veľmi dobrá konzola. Väčšina hier ju zatiaľ nevyužíva na 100% ale dufam že časom sa to výrazne zlepší. #aut#

Tóno Tokoly