Rise of the Argonauts
Staré príbehy tu boli vždy, obklopovali nás, ponúkali poučenie a veľkých hrdinov. Osvetľovali našu prítomnosť a hovorili o podstate nás samých. Rovnaký je aj príbeh Jásona, ktorý je vo svojej pôvodnej verzii dobrodružstvom a tragédiou zároveň. Avšak príbeh „Vzostupu argonautov“ je predsa len trochu iný...
Staré príbehy tu boli vždy, obklopovali nás, ponúkali poučenie a veľkých hrdinov. Osvetľovali našu prítomnosť a hovorili o podstate nás samých. Rovnaký je aj príbeh Jásona, ktorý je vo svojej pôvodnej verzii dobrodružstvom a tragédiou zároveň. Avšak príbeh „Vzostupu argonautov“ je predsa len trochu iný...
Liquid Entertainment pojali príbeh po svojom a istým spôsobom by sme „Rise of the Argonauts“ mohli prirovnať k Jade Empire od Bioware. Nielen spôsobom akým sa hrá, ale i inšpiráciou svetom, ktorý si potom upravia podľa vlastných predstáv. Kým v prípade Bioware, však išlo o úplne nový svet, inšpirovaný starou Čínou, v prípade Argonautov ostávame v mytologickej histórii nášho sveta – osoby, niektoré miesta sú si podobné, avšak udalosti a motivácie sa líšia. Všetko začína smrťou Jásonovej budúcej manželky Alkméné a neochotou kráľa Iólku nechať svoju lásku odísť na onen svet. S pomocou gréckych bohov Atény, Área, Herma a Apolóna sa vydáva na cestu do Delf. Tam sa dozvedá, že jediný spôsob ako Alkméné zachrániť sa skrýva v legendárnom zlatom rúne. Cesta to však nebude jednoduchá, pretože tí, čo stoja za útokom na Alkméné je kult Hekaté známy ako Čierne jazyky a ich plány sú väčšie než by sa na prvý pohľad zdalo.
#pic1#
Už z popisu úvodu je teda jasné, že v tejto hre sa príbeh bude posúvať iným smerom. Avšak vlastná interpretácia dejov a postáv nie je prehrešok, obzvlášť keď je nový príbeh výborne vystavaný a používa inšpiračný zdroj s citom a umom pre stavbu príbehu. Rovnako hra exceluje aj pri podávaní príbehu, kde pri dialógoch používa rôzne uhly kamery, výborne sú spracované aj jednotlivé „strihové“ scény a celkovú atmosféru podtrhuje aj veľmi slušný dabing postáv – nehovoriac už o výbornej hudbe. Svet bájneho Grécka je stvárnený s ľahkosťou, zmyslom pre farebnosť, ale i kusom vlastnej fantázie, čoho dôkazom je práve spracovanie lode Argó, ktoré by sa dalo nazvať starogréckym steam-punkom. Ako česť autorom slúži, že celé to vytvára jednoliaty a nerušivý celok.
Herne sa „Rise of the Argonauts“ hlási k odkazu akčnejšie ladených RPG hier, ako už spomínaný Jade Empire. A teda potencionálny záujemca by mal očakávať istú dávku dialógov a rozhovorov, kde každá odpoveď vyvoláva priazeň iného z bohov. Zároveň sa občas stane, že vybratie možnosti bude časovo obmedzené, pretože sa vyžaduje rýchla reakcia – ak sa neskoro rozhodnete, vyberie sa jedna možnosť automaticky. Druhou časťou systému sú boje – akčne ladené, ovládané niekoľkými tlačítkami: jeden pre normálny útok, silný (ale pomalší) útok, špeciálny útok každej zbrane, krytie a úder štítom. Hráč má na výber z troch druhov zbraní – kopia (Aténina sféra), meč (Hermes) a palcát (Áres), pričom kópiu je ešte možné hodiť po protivníkovi. Každá zo zbraní sa hodí lepšie na boj s iným protivníkom, i keď v konečnom dôsledku sa dajú všetci zvládnuť jednou zbraňou, použitie tej správnej vám značne uľahčí prechod bojmi. Tu musím spomenúť ďalší pozitívny fakt, a to, že bojov nie je prehnane veľa. Hra vás nenúti prebíjať sa cez nespočetné šíky nepriateľov, dávkuje ich v rozumnej miere, a tak ani ku koncu (kde sa ich hustota samozrejme zvýši) nepôsobia frustrujúco (čo býval často problém hier od Bioware).
#pic2#
Bohužiaľ hra trpí príliš mnohými menšími, či strednými kopancami do hráčovho rozkroku, než aby mohla byť dokonalou. Jednou z takýchto chýb je občasné padanie hry bez zjavnej príčiny – skrátka hra padne, nepovie prečo, len padne. Našťastie automatické ukladanie je nastavené vo veľmi rozumnej miere, a tak sa maximálne stane, že si človek po páde musí zopakovať nejaký ten dialóg, ktorý sa dá rýchlo odklikať. Ale aj tak je to otravné, obzvlášť v prípade dlhších rozhovorov. A hra zvykne padať práve pri dialógoch. Ďalšou nepríjemnosťou je občasné vypadnutie časti zvuku pri dialógu – postavy otvárajú ústa, ale nie je počuť zvuk. Ak nemáte zapnuté titulky, prídete o menšiu časť rozhovoru – väčšinou pár úvodných viet. Nuž a napokon sú tu otázky kamery, ktorá miestami funguje spoľahlivo a prehľadne, ale na niektorých miestach je akoby staticky zasadená (boj s Medúzou), a tým pádom sa do vášho zorného uhla dostávajú predmety a zabraňujú dobrému prehľadu o situácií. Alebo býva kamera natvrdo zasadená za hráčovou postavou v podivnom uhle (Tartarus), a nič sa s tým nedá robiť. Poslednou chybou technického charakteru je potom samotná konverzia – i keď ovládaním zvládnutá relatívne slušne, v mnohých oblastiach má svoje medzery – ako je napríklad nepohodlný prístup k mape a zoznamu úloh. Skrátka prístupy do menu a práca s nimi nebola zvládnutá na pomery PC štandardov.
#pic3#
Alfou a omegou RPG hry by mal byť, okrem kvalitného príbehu, aj jej systém. Bohužiaľ aj tu „Rise of the Argonauts“ zlyháva, pretože systém zlepšovania a získavania vlastností od jednotlivých bohov, akoby nefungoval tak, ako autori pôvodne zamýšľali. Problém je najmä ten, že tieto vlastnosti nemajú väčší (dokonca by som povedal priam žiadny) vplyv na spôsob hrania a svet okolo vás.
I napriek všetkým technickým chybám, aj napriek nefungujúcemu RPG systému, bola však hra „Rise of the Argonauts“ príjemným zážitkom. Zaslúžilo sa o to najmä veľmi slušné rozprávanie príbehu, s vyváženým počtom súbojov a decentným vizuálnym spracovaním. Škoda len, že občas hra na vás kričí: „Ja som konverzia z konzole!“
#pic4#
Pokiaľ však nedokážete perkusnúť fakt, že si autori z mytologického rámca požičali postavy a zasadili ich do vlastného rámca príbehu, bude pre vás táto hra ťažkým orieškom. Pre nás ostatných stačí vedieť, že sa z antickej tragédie, stáva mytologický príbeh o láske, ktorý... Však tí čo budú chcieť si to zistia na vlastnú päsť...
#aut#
#tab#
MickTheMage
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|