Prince of Persia
Rovnaký názov, odlišná hra, alebo inak povedané, princ je opäť spať. Trilógia Pieskov času ostáva uzatvorená, Ubisoft sa rozhodol pre reset série a znovuzrodenie hrdinu. Hoci, určité veci sa nemenia...
Rovnaký názov, odlišná hra, alebo inak povedané, princ je opäť spať. Trilógia Pieskov času ostáva uzatvorená, Ubisoft sa rozhodol pre „reset“ série a znovuzrodenie hrdinu. Hoci, určité veci sa nemenia...
Perský princ patrí medzi najväčšie herné klasiky. Kto by mal chuť si ju pripomenúť, na XBOX Live resp. PSN Network sa nachádza celkom podarený remake, PCčkári môžu oprášiť pôvodnú verziu cez DOSBox. Aktuálny titul si z pôvodnej predlohy berie akurát postavu princa a fakt, že celá hra je plošinovka s občasným bojom. Prakticky rovnako by sa dala definovať aj predchádzajúca trilógia Pieskov času (kde bolo tých bitiek podstatne viac), ktorá ako prvá predstavila rôzne nové akrobatické kúsky a zručnosti boja. Celkovo však išlo o temnejšie ladenú sériu, v ktorej nebol princ vykreslený ako klasický rozprávkový hrdina. Koncom roka 2008 sa však všetko vracia späť k svetlejším koreňom.
#pic1#
Optimistickejšie a uvoľnenejšie vystupuje princ prakticky počas celej hry. Opäť ho čaká boj s temnotou, jeho žartovanie a komentovanie to však neovplyvňuje. Na celkovej, nezvyklej ukecanosti hry má nemalý podiel aj jeho nová partnerka Elika. Princezná Elika, aby som bol presný. Jej úloha v hre nie je obmedzená len na rozhovory, prípadne na pózovanie hráčom, naopak, tvorí dôležitú súčasť príbehu a svojimi schopnosťami dopåňa princove slabiny. Zároveň však aj predstavuje jeden z prvkov, ktoré posúvajú titul viac do „casual“ roviny. Veľký problém to nie je, ale niekomu by mohlo vadiť, že v hre nejde umrieť. Neexistujúce checkpointy, žiadne opakovanie určitých oblastí po umretí, nič také, je tu Elika a jej mágia, držiaca hrdinu neustále pri živote. V praxi to funguje tak, že po nevydarenom skoku sa zachránený hráč objaví opäť priamo pred inkriminovaným skokom. V predchádzajúcich hrách bolo podobnou záchrannou brzdou vrátenie času, to však bolo z hľadiska použitia obmedzené.
#pic2#
Elikina výpomoc sa hodí aj počas bojov, ktorých je značne menej ako v spomínanej trilógii. V podstate predstavujú samostatnú zložku, nezasahujúcu do skákania a lozenia. Každý región ma jeden hlavný boj, po jeho vyhratí môže Elika danú oblasť uzdraviť (t.j. zbaviť temnoty). Okrem neho sa sem-tam objaví ďalší nepriateľ, vždy však ide o konkrétne miesta, ktoré možno pre potreby hry nazvať „spawn pointy“. Taktiež ubudlo skupinových bitiek, prím hrajú „férovky“. Samotný boj prešiel asi najväčšou zmenou, oveľa väčší dôraz je kladený na správne načasovanie jednotlivých úderov. Opäť je možné tvoriť kombá, tentoraz s výraznou výpomocou princeznej. Jej magický útok je v niektorých situáciách nevyhnutný.
„Skákacia“ časť je z hľadiska predvádzaných akrobatických kúskov podobná predchodcom, cítiť však určité zľahčenie. Na rozdiel od nutnosti držať danú klávesu resp. celkového správneho načasovania stačí v novom princovi stlačiť jedno tlačidlo, počkať až skončí animácia a následne prejsť do ďalšej činnosti stlačením druhého. Zjednodušenia sa dočkali aj prekážky, hoci niektoré „svetlá“ dajú zabrať – svetlá predstavujú hernú menu, odomykajúcu ďalšie oblasti a sprístupňujú sa po očistení danej lokácie. Dalo by sa teda povedať, že každé územie treba prejsť dvakrát. Raz po ceste na „očisťovacie“ miesto a druhýkrát kvôli zbieraniu svetiel.
#pic3#
Vo výsledku možno považovať nového princa za ďalší úspešný titul v sérii. ažko povedať, ako sa fanúšikovia trilógie Pieskov času vyrovnajú s razantným zjednodušením, v snahe získať nových hráčov to možno chápať za správny krok. Ukecaný princ, Elika, nová komixová grafika, ktorú som zabudol spomenúť, oddychová hrateľnosť umožňujúca užívať si akrobatické kúsky a celkový príjemný spád hry posúvajú Prince of Persia medzi výborné hry.
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|