Fable 2
Peter Molyneux má skutočne talent. Nielen, že robí dobré hry, on ich dokáže aj vhodne prezentovať (alebo, ako by povedal náročnejší jedinec "ten chlap vie namotať ľudí na totálne obyčajné veci, ktoré tu boli x-krát a prezentovať ich ako revolučné novinky") čoho výsledkom je značný záujem hráčov a o to väčšie prípadné sklamanie niektorých jedincov, žiarivý príklad je napríklad náš Last Jedi a jeho kritika prvého Fable. Pokračovanie je na svete, zatiaľ len pre XBOX360, a hype bolo opäť nemalé. Aký je však skutočný výsledok?
Peter Molyneux má skutočne talent. Nielen, že robí dobré hry, on ich dokáže aj vhodne prezentovať (alebo, ako by povedal náročnejší jedinec "ten chlap vie namotať ľudí na totálne obyčajné veci, ktoré tu boli x-krát a prezentovať ich ako revolučné novinky") čoho výsledkom je značný záujem hráčov a o to väčšie prípadné sklamanie niektorých jedincov, žiarivý príklad je napríklad náš Last Jedi a jeho kritika prvého Fable. Pokračovanie je na svete, zatiaľ len pre XBOX360, a hype bolo opäť nemalé. Aký je však skutočný výsledok?
#pic1#
Podobnosť s predchodcom je jasná od prvých detských krôčikov, opäť sa začína v útlom veku. Či to bude malý chlapec alebo dievčatko je na hráčovi. Každopádne ranné detstvo poslúži ako príjemný tutoriál, ktorý okrem vysvetlenia základných herných princípov rozvinie klbko príbehu. Titul sa odohráva cca 500 rokov po udalostiach Fable 1, opäť v krajine Albion. Niektoré oblasti budú hráčom známe, vrátane úvodného mesta Bowerstone, kde okrem hlavného hrdinu žije aj Lord Lucien. Nechcem moc prezrádzať z príbehu, aj napriek tomu, že ide o udalosti odkryté behom prvej hodiny – dvoch hodín hrania. Poviem len toľko, že už na konci detstva bude jasné k akému vyvrcholeniu sa hra uberá. Už v úvode je titul hodný svojho názvu, romantické zasnežené mestečko vyzerá skutočné rozprávkovo-bájkovo. To, že sa z toho neskôr stane bájka pre dospelých (z hľadiska možností a interaktivity) jej na kráse neuberá.
#pic2#
„Skutočné“ hranie, v zmysle sprístupnenia všetkých možností začne v druhej fáze – dospelosť. Prvé kroky vedú do Bowerstonu, kde sú pred hráča predhodené nástroje k formovaniu osobnosti hrdinu. Sú to viac menej známe záležitosti, kto hral jednotku bude vedieť čo robiť, nováčikovia sa budú chvíľu „rozkukávať“. Z úvodu je hlavne problém s financiami, preto padne vhod prvé zamestnanie, ktoré sprostredkuje úvodný kapitál do podnikania. A potom to začne, skupovanie domov, podnikov, určovanie cien a formovanie charakteru. Vzorec je pritom jednoduchý. Zvyšovanie cien nad priemer má za následok egoistického, skazeného hrdinu, naopak, ich znižovaním sa na hráča dívajú ako na ľudomila. Podobný systém funguje aj z hľadiska činov a rozhodnutí počas plnenia úloh alebo v prístupe k ostatným obyvateľom, tieto zas ovplyvňujú či je hrdina dobrý alebo zlý. Rovnako ako vo Fable 1 je osobnosť hrdinu zobrazená aj vizuálne na jeho výzore. Last Jediho kritiku podporím aj ja, opäť je tu malý vplyv rozhodnutí na zmenu herného sveta. Prakticky iba jeden quest skutočne ovplyvní svet, aj to len minimálne. Obyvatelia síce reagujú na výzor a spievajú o skazenosti/milosrdnosti hrdinu, ale keď ten vystrieľa niekoľkokrát celé mesto a potom sa vráti ako dobrý hrdina (napr. tým že daruje 200 000 zlatých žobrákovi) tak sa tvária, že sa nič nestalo a oslavujú ho. Asi majú veľmi krátku pamäť. Okrem podnikania a zamestnaní je opäť prítomná aj interakcia s inými obyvateľmi, manželstvo, aj rovnakého pohlavia, mnohoženstvo (resp. mnohomužstvo), obetovanie obyvateľov, zabávanie ich, strašenie, nech sa páči stačí si vybrať. Mimochodom, mnohé „kontroverzné“ (z pohľadu puritánov) činnosti sú odmenené achievementami – už len čakám, kedy niekto začne Fable 2 obviňovať z kazenia mládeže.
#pic3#
Všetky spomínané akcie sú dobrovoľné a hráč ich môže pokojne celú dobu ignorovať. Ide však o jednu z vecí, ktoré posúvajú Fable nad priemer a dodávajú mu punc originality. Zvyšok je klasická hack´n´slash rubačka s cestovaním po svete a dialógovými cut-scénami, ktoré nie je možné ovplyvniť. Fakt, že treba podržať tlačidlo A pre predanie daného objektu alebo prijatie úlohy za ovplyvňovanie nepovažujem. Taktiež na obale reklamovaná 10 násobná veľkosť sveta v porovnaní k Fable 1 pôsobí ako samoúčelný ťah, ten svet je opticky väčší, nie všade sa dá dostať a počet hrateľných hlavných oblastí je cca 13, takže zas tak svetoborné to nebude. Fanúšikovia RPG sa taktiež môžu sťažovať na vývoj postavy, k dispozícii sú tri cesty - bojovník, mág, strelec, AVŠAK je možné dosiahnuť maxima všetkých zručností počas jedného hrania, napríklad aj kupovaním elixírov skúseností u obchodníkov, okrem boja jediný spôsob získania skúseností. Kvalitu Fable 2 to nijako neznižuje, niekomu to môže vadiť. Opäť pripomínam, Fable nie je a nikdy sa nehralo na hardcore RPG. Nie, Fable je rozprávková hra s rozvojom postavy, ktorý nie je postavený len na štatistikách. Samozrejme, sú to nedostatky a mnoho vecí by sa asi dalo spraviť lepšie a keďže ide o pokračovanie by s aj MALO spraviť lepšie... no nebuďme prehnane náročný.
#pic4#
Technické spracovanie je hodné nálepky next-gen, grafika vyzerá malebne, ešte lepšie pôsobí dabing, ktorý je takmer na filmovej úrovní. Slovenskú hrdosť poteší fakt, že hudba bola nahraná Symfonickým orchestrom Slovenského rozhlasu. Česká lokalizácia v podobe titulkov dopadla taktiež bezproblémovo. V tomto smere teda bez námietok, akurát jedno odporučenie – Fable 2 je dosť náročný na čítanie dát, rozhodne odporúčam využiť možnosti nového XBOX updatu a nainštalovať titul na HDD.
#pic5#
Rozprávkový svet Albionu ponúka dostatok zábavy, tých reklamovaných 200 hodín to určite nebude (resp. nie na jedno zahratie), skúmanie sveta, hľadanie skrýši a tajomstiev, formovanie hrdinovho charakteru a plnenie úloh však vydrží na dlho, v pomere s priemernou dåžkou aktuálnych hier. Zamrzí minimum vylepšení, Fable 2 pôsobí ako vývar prvého dielu, česť zachraňuje aspoň pridanie co-op multiplayeru cez XBOX LIVE resp. na jednej konzole. Kvalitu si však zachováva, preto neostáva nič iné, len ho odporučiť. Tomu správnemu okruhu hráčov...
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|